23 Temmuz 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

23 Temmuz 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Pe ! düşmanımız olacaktır. dim — benim esas İşime vakıf olmasa bile benden intikam al. mak için fezla bir maliktir. — Veazifemlede hlssiyat yok tor Moiz. Hattâ tercih te yok- tar. Vinta'nın sana karşı olan alâkası bence kıymetsizdir. Şayet- Vinta'ma ileride bi zim vazifemize halel getirecek kavve'lere " malik — olduğunu hissediyorsan senin malumun olan ba korkuların busul bni mamasn için evvelden tedbir al. Süzan'ın bu son tözleri üze Ttine Moiz — yerinden — fırladı. Çünkü: Süzan'ın teklifi, doğrudan doğruya — Vinta'yı — bir olarak müttefik zebıtaya teslim etmek ve onu ya kurşuna diz: dirmek veyahad. ömrünüb t0- tuna kadar Malta baplahane Binde çürütmek İdi. Muiz Süzan'ın bu tekliline ona dikkatle bakerak deodi ki; Şu halde alçaklığın bu dere cesine varmakmı İcab ediyoz? Süzan, Mulz'in Vinta ile olan sevgilerine bir nibayet vermek arzüsile — kat'iyyetle töyledi: casaA şonları Mulz, Viota'nın #şkı bu işi yapmaklığına mebi fse bunu maalmemnvoiye ben yerine getirebilirim. Mulz Sözen'ın bu kat'i ifa desinden donub kaldı, Anladı ki , fikrlüde — sebat ettiği tekdirde kendisi de teh lükeye Gdüşrcekti. Çünkü ku- mandan — biasiyatı bir mazeret telâkki etmiyen bir adamdı; Mulz, Sözan'ın her emrine amade olduğunu ve arzusu da- hilinde bareket edeceğini te. min — ettiklen Bsoora tahrik edilmiş sinirlerini — yatıştırmak İçin piyanoya oturarak klâsik bir parça çalmağa başladı: Muiz'io bu teminatı üzerine Süzan bir drektif vermek lâzm geldiğini anladı ve dedi ki: — Yarın akşam çayını Jan İle beraber bizim ecde içeceğiz. Ve verdiğim izabhat dalresinde hareket şartile sen de bu çaya İştirak edecekafn: Süzan bu suüretle takib ede. ceğl yolan başlangıcını ele ge: eğer çirmişti. Ve takib etilği bu amaç Sözan'a şanları — sağlı- yacaktı. 1 — Başkumandanla görüş mek ve Noks ile arasında ge çen mükülemeyi ona İzah etmek Yaziyeti ele geçirmiş olacaktı. 2 — Başkumandanı teshir eden adamla karçı karşıya gel mek firsatı da uyağına gelmiş olacaktı. 8 — Jan'ı İyi bir arkadaş ve icabında mübhlm işlerde çe- lışan bir İnsan olurak koulla- macaktı. 4 — Eskidenberi hiç — sev- mediği Vinta'dan da kurtulmuş olacaktı. Mesajeri Marltim kumpanya- sna mensub (Âmiral Dübere) Bu ka- | vamındaki kuvrete î İ Casus Romenı: Beyaz Kulenin Sarışın Aktrisi: büyük BARL Selânik yanaşmıştı. Milor — Yunan ada- sından gemiye refakat eden iki Togiliz torpidosu da — İlmana girmlşti. Alman denizaltı. gemilerinin Akdenizde bulanmaları dolayi- sile İngiliz deniz komandanlığı emrile bu gemi bir hafta Miloa Yucan adamnda kulmıştı. şileb — bir evel tıhtımına Bu nakliye gemlel yanaştıktan — sonra Tulondan yüklediği — harp malzemesini büyük bir faaliyetle çıkatmağa baştadı. Melzemenin — çıkarılmasında işl olmiyan bir kısım müret tebat ta karaya çıkmıştı. Gemi Tulondan — Selânik'e gelmek için tam yirmi gün vakit kay betmişti. Balbuki aradaki me safe yalaız dört günlük bir yolda. Lâkin —Alman denizaltı Manisa icra me- murluğundan: Şabbaz zade hacı hafız Ab med'in emlâk ve eytamı banka- sından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotekli bu lunan ve geçen sene — yapılan salığş 2280 namaralı kanuna göre tecil edildiği halde bir sene içinde birinci taksit borç ödenmediğinden son ve kat'i olarak sakrar müzayedeye ko nan manlsanın alaybey muhal: leştnin kaszaba caddesinde sağı 4843 parsel numaralı arif ve yağcı bafız ahmed veresesi ar saları ve 4072 parsel numaralı ali, solu yol ve 4838 parsel nomarslı çerif oğlu abhmet ve biraderi eli ve 4840 parsel Dumaralı kadir ağa vereselerin den süleyman Rahmi hanesi arsuları, arkam 481L — parsel Bumaralı mustala — refikası şo tile ve 4833 karsel namaralı hacı abmed arsası, önü kasaba caddesi ile mahdut hanebin alt katı bodrum, yan yana — cad. deye nazır İki oda na tamem bir kiler bir helâ bir mutbak | bir saman damı bir hayvan damı bir fcın arka tarafta ge- niş ön dar kenatı demir par: maklıklı taş sütün bir ki iki bahçe ünt katta geniş bir sofa üzerinde caddeye nazır iki bah çeye nezir İki bir sandık oda- # ki cem'an beş oda bir helâyı ve taraçayı bavi küârgir ve 5000 lira kıymetinde bu evin Mülkiyeti wçık artırma anre. tile ve S44 Dumauaralı emlâk ve eytam bankası kanunu — muci- bince bir defaya mabsus olmak zartile srürması — 31.8.1935 cumartesl güü saat 11 de meablsa hükümet konağındaki lera dairesinde yapılmak üzere 30 gün müddetla satılığa ko- nuldu. Bu artırma netlcesinde şatış bedell ber ne - olursa — olsun kıymetine bakılmıyarak ençok artıranın Özerine * ibulesi yapı- lacaktır. Satıs peşin — pora İle olab müşteriden yalmız yüzde KKANATKAKILALIA AMAYA IAKIAKI YAK L | lt v dellatiye menrafı alınır Çeşme ılıcaları Hânı 8 inci Sahifededir. işbu gayri menkul özerinde her bangi bir şekilde bak tale. | binde bulunanlar ellerindeki — ZDUDNDAĞĞNARARDRDADOKAARNAIAIAKAAKAAAATAAIIAAIN — vesmi - vecmik — ile — birlikte on ü d RESTE — UT OYT MA AAAT AAA GUO COT C Alman Denizaltı Gemilerinin Ak- de Bulunduğu Haber Alınmıştı. rıbtıme | 23 temmüz 935 .. || — SUZAN gemilerinin Akdenizde görün- mesl vapuru Aljeri, Tünus ve Mitlos adasına ilticeaya mecbur etmiş ve gemi güçlükle Solâ- nik'e varabilmiş idi. Amiral Duberenin kumanda- sına mensub — şişman bir zabit vekili karaya çıkarak sahilde birikmiş seyircileri yardıkten sonra caddede yürümeğe baş ladı. Ru zabitini takib ettiği cadde pek kalebalıktı. Senega- lez Aljerl Fransız müstemleke lerf yerlileri İtalyan, Arnavud, Türk kadın çoluk çocuk, çia- gene hep bu yolun üzerirdeki kalabalığı — teşkil — ediyorlardı. Amiral gemisinden çıkan çiş man zabit bu kalabalığı yara- rak İlerlivorda. Anazın bü yolan üzerinde bolanan ufek bir mağazanın önünde durdu. Mağazayı İylce tetkik - ettikten sonra İçeriye glrdi: — Sonu var — gün zarfında mabisa — İcrasına müracantları lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicl. Haco malüm olmadıkça paylaş madan bariç kalırlar. 12 8 935 tarihinden — İtlbaren — şartname herkese açıktır. Talib olanlerın yüzde yedibuçuk teminut ak çası veya milli bir banka iti- bar — mektuba ve 9331797 dosya numarasile menlsa İcra memurluğuna müracaatları ilân H. İş No. 16 2188 olunur. Manisa lcra Me- murluğundan : Saraç fikri ustanın emlâk ve ey tam bankasından ödünç aldığı peraya mukabil bankaya ipo tekli bulunan ve geçen seno yapılan satış; 2280 — numaralı kanana göre tecil edildiği halde bir sena içinde birinci — takelt borç ödenmediğinden son ve kat'i olarak tekrar müzayedeye kucan mavlsanın kilim han ba- toniye İzmir caddesi mevkilnde soğı bafız gerife alt dükkân solu kaymakam hilminin dük- kücı arkan çiftlikli zade meh med çavaş ve hacı — şerif dük künları İle mahdat ve önünde izmir bhatuniye caddesine nazır bir metre murabbamda demir sürme kepekli ve İçi tahta ta- ban döşeli tavansız kârgirden faşa edilmiş ve 1000 Hira kıy- metinde olan bu dükkânın Mülkiyeti açık artırma sure- tile ve Bâ4 mumaralı emlâk ve eytam bankası kanunu mu- cibince bir defaya mahsus ol. mak şartile artırması 31 8- 1935 cumartesl günü — saat 11 de manisa hükümet konağındaki fera dafresinde yapılmak üzere 80 gün müddetle — satılığa ko nuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun kıy- metine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi yepı- İscaktır. — Satış peşin para ile olap müşteriden yalnız yüzde Aiki buçuk dellâliye most mr İşbu gayti menkol - üze- rinde herhangi bir şekilde hak talebiode bulunablar ellerindeki zesmi — vesaik ile — birlikte on güu zarfında manisa İcıasna müracaatları lazımdır. Çeşme Gezisi Eğlenceli Oldu Taring ve otomobil kulübü İzmir komitesinin Pozer günü Çeşme plâj ve ılıcalarına hazır: ladığı gezl çok - eğlenceli ol muştar, Gezenler akçam Özerli geç vakit İzmir'e dönmüşlerdir. Bayındır. mabkemesi memurluğundan: Bayındırın Kurt mahallesin- de oturur Plava göçmenlerinden Osman oğla Yusuf nam diğeri Elmas ve anatı Arife ve karısı Bahtiye ve kızları Emine ve Bahtiye Ile ayal mahallede otu rur Plava göçmenlerinden Ars lan oğlu Recep ve — karısı Bl: masın şayiyan müşterek bulan dukları İHâümmda Kurt mahal- Tekinde sağı mühacir Başnak Süleymen solu ve mkam muhaelr Boşnak Ağan oğla Recep hanc- leri önü yol İle çevrili elt katta maa taşlık bir abır bir samanlık ikincl katta bir sofa ikl oda bir mutbah üçüncü katta bir sofa öç odavı müştemil 300 Mra kıiymetli bir. evin bilkeşif kabili takslm olmadığından sa- tılmak svretile şuyoun İzslesine solh hukuk mahkemesinin 3 heziran 935 tarih ve 110111 Dumaralı ilâmile karar verilmiş olduğundan mezkür evin tama- mı 28 temmmuz 935 gününden itiberen bir ay müddetle açık artırmaya konüalmuş — olup 28 eğnatok 935 gününe rastlıyan çarşamba günü saat onda Ba- yındır mabkeme kuleminde sa tılacaktır. Kıymetin yözde yet miş beşini bulmadığı takdirde en çok urtıranın taabhüdü baki kalmak üzere ikin: irma on beş gün 12 eylül 935 gününe rastlıyan pergembe günü esat onda ayni dalrede tcra kılımacaktır. Artırmaya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat purası veya müteber bir banka kefalet mektubu alınır. İhale bedeli İhalel katiyede tamamen ahnır. Hakları tapa sicili ile sabit olmıyan İpotekli alacaklılar ile diğer alâkadarların ve İrtifak hakkı sahiplerinden ba haklar: ve hususlle faiz ve masrafa dair olan iddialarımı ilân tarihinden lübaren yirmli gün içinde evrakı müabitelerile — bildirmeleri lâ zımdır. Aksi halde hakları tapa elcili ilo eabit olmuyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Şartname herkesin gör mesl için 28.7935 gönündev itibaren açıktır. Tellaliye ile ibaleye dafr topuca alımacak masraf lar — müşteriye — alttir. Daha fazla izahat almak ve dosyasını görmek — İstiyenlerin Bayındır. salh hakuk mahke- mesinin 110 dosya numarrsile mabkeme kalemine — müracsat etmeleri İlâa olunur. — 2251 Elinizdeki Fotoğraf Ma- kinesi Bozuk Mu; Resim çekemiyorsunuz demektir Bize Makinenizi Ge- tiriniz Ucuz ve Ga- ranti Olarak Tamir Ederiz.. Refik Lütfüa Or Resim Evi Hükümet civarı satış sonra Aksi halde hakları tapu si cilince malüm olmadıkça pay laşmadan hariç kalırlar. 12:8: 1935 tarihinden itibaren şart name herkese açıktır. Talip olanların yüzde yedibuçuk te- mivat akçası veya — mllli bir banka smektabu ve 9331881 dosya numuraslle rouolsa fcra memurluğuna mürscsatları ilân olanur. H. İş. No, 15 - 2188 MÜYT 28 Temmuz Lâhi Mas- lâhatgüzarımız Ankara, 22 (Özel) — # armulusal adalet diva batgüzarlığına — dış b birinci dayra şefi Seyfi A halik atanmıştır. Yugoslavya Italya İle An- laşabilir Amma. Belgrad, 22 (A.A) — Saylav ve hükümet kulübü — üyelerin- den M. Mita Dimltriyanoviç dış İşleri bütçeslsin görüşüşü gırasında demiştir kl: arzular hakkında — deliller termelidir. ğ M. Dimltriyariç — Sot birliği İle diplomatik ilgili başlamasından yana söz &ö) 1 — Yugoslavya Habeburg hanedanımın — gerl - dönmesine karşıttır.. Küçük anlaşma bu husustu müttefiktir. 2 — Yugoslavya İtalya ile | ve fakat müsait —zamsi yaklaşmak ve anlaşmak arzu. | geçilmesini hükümete sundadır. Fakat İtalya ayni | mıştır. Borsa İntihab heyetinden: İzmir tcaret ve zahire borsası talimatnamesinin 13 maddesi mucibince yapılacak olan yıllk borsa heyeti 26 “Temmuz> 935 cuma günü saat onda borsa binaşında saktır. Seçime İştirak edoceklerib adlarını — gösteren İlsteler asılmıştır. Alâkadarların o gün ve saatto borsaya gelerek rini kullanmaları ilân olunur. 2208 Bergama malmüdürlüğünden: Cinsi No. — Semti Bedeli mu- Teminatı Müte, hammeni Mi A, A < Zeytinyağı — 73 Sagancı 6500 00 487 50 İstirati fabrik Yaokarıda evmafı yazılı fabrikaşının mülkiyeti satılmak Ü 26 -6 935 gününde 20 gün müddetle ve kapalı zarf © arttırmaya çıkarılmıştı. Arttırma güsü olan 15 :7- 935 pasaf' günü İstekli çıkmadığından kanunun 40 mncı maddesi mucibi'| bu yerin bir ay müddetle ve pazarlık — suretlle açık — arbı konulmuş olduğu İlân olunur. U ZE ö : ANKAS Istanbul Liseler Satın Alma Ku mundan: Etzakın cinal Miktarı Teminatı Tahmin Eksliitme günü Ek$'| Li kr. — bedeli ve esati Dağlıç eti — 27000 50 K. Karaman eti 17000 4ö “ — 7.8.935 çar: şumba 15 te Kouzu eti 5000 50 « Sığır eti 4500 — 1891.87 35 « Ekmek 158000 — 1303,50 11 « 7.8'938 çur: şaraba 15 te ” Kouramamuza bağlı İstanbul Erkek ve Kız muallim oku! nın mayıs 936 sonuna kadar yakarıda yazılı et ve ekmek yaçları bir şartname İle kapalı yar( — süretile ekelitmiye muştur. Eksiltme İstanbnl Küöltür müdüriyeti binasında Liseler sebeciliğinde toplanan kurumda yapıladaktır. Ekslltmo 7.8.935 çarşamba gönü saat 15 te yapılacaktır: © siltmiye girecekler 935 yılı Ticaret odası — vesikalarile bi 2400 sayılı kanucda yazılı şartlar içinde kapalı zarfla belli # ten bir saat evvel makbuz mukabilinde kurum başkanlığıt” rilmiş veya gönderilmiş olacaktır. Bu bir sautten evelden verilen veya gönderilecek mektuplar kabul edilmiyecektir. palhı zarf mektublarına kanunda yazılı olduğu üzere ilk nakit makbuzu —veya bank — teminat mektuplarile diğer koymaları lâzımdır. Bu İşe ald şartnameyi görmek veya üzere kurum kâtlpliğine müracaatları ve belli saattan — ev' midatlarını muhasobo veznesine yatırmaları İlân olunur. — | 23 27 31 4 4143 24