13 Ekim 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

13 Ekim 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

A t :_ atların — birine, daşlar!. İki arkadaş bu İşi de rinco geri döndüler, bahçenla | karanlığına döndüler.. Yarım eaat geçmişti. Üç kişi, sırtlarında ikl büyük ve ağır eçya paketi İle gene ayoi du- varın dibine doğru yaklaşıyor- lardı: Bünlar, ban'n hazinesini s0- — yan üç arkadaştı.. — Çabak olalım, çünkü ban aykuda değil! — Atlar nerede?.. — Şuraya, köşedekl — ağaç ların altına — bağlamıştım.. Birisi oraya doğru atıldı ve geri döndü: — Yok, yanlış olmasın! Üçü durdular, birbirinin yü- — Bgüne baktılar: — Tüuzağa düşmüş olmıyalım! Bonu, casasların — ustaları — Böylüyordu. — Yok canım, ol — olsa bayvanları çalmışlardır,. — O dabir felâket değil mi? — Evet amma, felâketin bi. raz hafiti.. — Ya şimdi ne yapacağız? — Hele blir dışarıya çıkelım! Kapı yarı aralıktı. Birer birer seesizce çıktılar.. İçlerinden biri; — Hay Allsh! Dodi bu na Bıl olur? — No var? Parmağı ile divar kenarına düşen ağaçların eltini gösterdi: — Atlar burada! — Şu halde ben İyi sola: mamışım, kapı *da açıktı. Çıkıb gitmiş olacaklar. Üç arkadaş geçirdiler. Hiç bir şey görünmiyordu. Eo küçük bir hareket, bir kı- pirdanış — sezilmiyordu. —Yaveş yavaş kendilerine emniyet geldi. Yüklerinden bir — parçasını diğerini —de öbürüne sardılar ve — üçüde stlara sıçramışlardı ki, — üstle- rindeki ağaçlardan bir gürültü koptu ve bir. ses düyuldu: — Vay köpek oğulları vay, bırsızlık ba!, Ağaçların dallarında saklanan”' İki çevik adam, bir bamlede üstlerine sıçramışlardı. — Basıldık!., Vurun arka- etrafı gözden Buna, sert, gürültülü bir kahkaha cevab verdi: — Kırım arkadaşlar!. Arab ordusunun maruf Ace- mi, sırtına bir mayınun gibi çullanarak kendisini attan yu- varlıyanın kim olduğanu derhal anlamıştı: Bu, Aybeydi!. Ölümle karşı karşıya gelmiş bulunuyordu. Orduya — döne: mezdi. Kaçamazdı. Hiç, hiç bir şey yapamazdı. Hençerini çekmek İstedi, ya- pamadı. Aybeyin bacağını bütün #ddetile ıtirdi. Fakat sivri ucla bir bançer, ense kökünden sapına kadar vücuduna sap: landı. Derin bir iniltt çıkardı ve bisl | — Domanbay da kendisine dü- şeni baklamıştı. Tam bu sırada, üçünecü ve boşa kalan, Aybeyin Üstüye atılmıştı: Aybey, hecifi bir çelmede yuvarlıyarak göğsünün üstüne oturda. Alaylı alaylı gülüyordu: sen bizl Arab uşa- ğimı sandın? Domanbayda baş ucunda da ruyordu: — Söyle bukalım herif, sen kimsin! Acem nefer, dik dik yüzüne bakıyokdu. Aybey, neferin ea ratına bir yumrak attı: — Söylesen — kazık - kılıklı uşak! Yumruk, adamı — sersemlet- mişti. Suratını buruşturdu: — Bu sarayın uşağıyım! — Ya bu geberenler? — Birisi Arab ordüsundan, birl de gene uşaklardan.. Yavuz Sayın öğretmenlere Kıraat ve tarihten başka bütün okul kitablarının toptan satış - yerldir. Izmir Kemeraltı 56 No. lı Bir Hamlede üstlerine Sıçramışlardı — Atab ordasundan mı? Do manbay, şu berif İn başını kal- dırda suratına bir. bak, belki görmüşüzdür! Domanbay, dört adım İlerlde yüzükoyun yatan nefere yak Taştı ve yüzüne bakınca; — Vay «dedi: bizim Acem nefor!. Acaba burada ne arı- yor? Aybey, uşağa bir dahâ attıktan sonra, nide göğsüme dayadı: — Bana bak eloğla!. Bana herşeyi anlatmaz ve yalan söy- lersen canını — cehenneme gön- deririm. Aaydi bakalım, solat! Hançerla ucu, neferin etinc biraz saplanmış olma ki; — Aman uğam — -dedi. yapma, söyliyeceğim! — Haşşöyle, yola gel, bakalım! yumruk hançerl- dur, anlat — Sonu var Kitab Evi Izmir Milli Emlâk Müdürlüğünden: Birinci karantina dilâver ve tevfikiye sokağında 29,3,1 No. 1022 metre murabbaı arsa, — 306,60 p b “ ye tevfikiyo sokağında 39 No. 317 metre mprabba: arsa. — 95 « « « ve tevfikiye sokağında 37 No, 314 metre murabba: arsa, — 94,20 « “ tevfikiye sokağında 1,3 No. 146 metre murabbı arsa, — 73 $ » » vefethiyo « 8,10 No, 212 metre mürabba: arsa, — 538 sokağında d,6 metre murabba: arsa 53 karataş ibişağa sokağında 619 ada 9 parsel No. 179 t » “ “ y * yuühi baba H « « “ « metre murabbai arsa. — 62,65 619 ada 8 parsel No. 176 metre murabbar arsa. — 61,60 619ada 3 parael No. 135 metre murabbaı arsa, 619 ada 4 parsel No, 151 metre murabbai arsa, 619 ada 5 parsel No, 166 metre murabbar arsa. 619 ada 6 parsel No. 154 metre murabbar arsa, 619 ada 7 parsel No, 166 metre miurabbar araa. 58 58,25 52,85 58,10 53,90 « karantina dilâver ve talât sokağında 12 kapı 12 taj No. « « & 142,60 metre murabbar arsa. 106,90 15 kopı 9,2 tej No, 13ö metre mürabbar arsa. — 67,60 yıldıztepe »Iugııdı 43,43.18,20 No, 689 metre murabbar arsa. — 383,40 Mimar katım sokağında 17 kapı 21 taj No. 145 metre murabbar arsa. 87 * sokağında 47 kapı 49 taj No, 373 metre murabbar arsa. 279 « « “ “ ; ikinci — * birinci kasım sokağında 748 ada 17 parsel No, 54 metre murabbar arsa. — 21,60 Salhane eaveriye sokağında 186 No. 255,15 metre mu. arsa 64 » « sokağında 125,1 No, 63 metre murubbsı arsa 15,75 Karçıyaka bahariye tasvir sokağında 20 No. 134,50 metre Yakarıda yazılı murabbar arra — 40,35 emvalin bedelleri peşla- para ile ödenmek üzere mülkiyetleri - 21,10,935 pazartesi ıdlııot Özere ım—yı knııluıııııı günü saat 15 te ibale Alıcıların o saatte Milli lân Yataklı Vagon Tari- fesinde Tenzilât Ankara - İzmir, Haydarpu- şa - Samsun ve Haydarpaşa Elöziz arasındaki yataklı va- gön svervisleri tarifelerinde İlk- teşrin 935 ten - İtlbaren ten- zilât yapılmıştır. Fazla malümat için sosye- tenin Basmabane — garında İzmir tali acentasına —müra sat edilmesi. Müzayede ile fev- kalâdebüyük satıs 13,teşelolevel,935 pazar gü nü sabahleyin enat 10 da tram- vay caddesi mektupçü — yokuü: şüna — varmadan — evel &alhane mevkilnde 425 No. h evde maruf bir allöye ait fevkulâde lüka nadide — mobilyalar müzayede suretile — satılacaktır, Mavundan mamül “gayet 2a- rif büfe kare yemek — masası ve altı adet maroken İskemlesi, yeni bir halde L'ncupeld, mar- kalı Alman piyano ve taburesi maraken kanapo ve iki keltuk şemelyolik, camlı mavun orta masası, elgara — sehpaları, soba ve boraları, kütüphane, bir adet İki kişilik miker karyola maa somyası ve yatakları, ma- undan mamül modern 8 kapılı Şiflnyerahı aycalı dolab, tuva- let ve ikt komidonusu, iki adet birer buçuk kişilik kar- yola maa somyası ve yatakları, çocuk karyolam, emaye banyo ve termoslfon ve süt ve tefer rüati, ceviz iki kapılı aynalı dolap, lavoman tavalet ve por. selen İlavobu gece — lâmbalacı, nakış ve dikiş singer makinesi son model - eliko markalı 7 Yâmbalı radyo, İki diyaframlı edison gramofon, 30 plükile pekli şezlong, Amerikan dıvar saatı, mavundan şifinyerli do- lap, beşik, sarı ve bakır man- gellar, -cevizden — mamül açılır dört köşe masa, — etejer kuşlu ayna, çocuk urabası, yağlı bo- ya levbalar, birçok — hezeran sandaliye, bronz - pencere kor- nezler, ve balı kilim ve sec- eadeler, 10 parça şam sedef İş- lemeli şark oda takımı vesalre birçok mobilyalar bilmüzayede satılacaktır. Hamiş: Mobilyalar gayet lüks ve acele olduğundan İştirak — ede- cek - zevat çok - İstifade göre: cektir. Fırsatı — kaçırmayınız. Fırsat artırma saloou T. 2056 Aziz Şınık Baytar Aziz 17 Senedenberi — İszmir'de iktidar ve muvaffakıyetile tanılmıştır. Tavuklar, köpek- ler, İnekler ve beygirlerin her türlü bastalıklarına mah: sus Âvrupa'dan — müstahze: ratı büytariye "getlrmiştir. Hergün stabahtan öğleye ka dar - Başdarak Sıhbat ccza nesinde bulanur. Telefon : 3781 Üniversitede Döçent, (Munvin Profesör) Dr. A. Safittin Ağız ve Diş Hekimi Hastalara bergün öğleden sonra bakar. İstiklâl caddesi No. Y9 Ankara apartmam 2 inci kat Telgraf - .STANBUL Telefon : 49250 Iİzmir Muhteliti Bugün Balıkesirle Karşılaşa('akl* Takımda Aksıyan Cihetler Vardlf'ğ f.Bunları Yoluna Koymalıdır.' | İzmir muhteliti Dost Rus fadbolenlarile kar- şılaşmak özere hazırlanmakta olan muhtelit takımımızın İkin- el deneme müsabakası boagün Balıkesir muhtelitile Alsancak sahasında yapacaktır. —Misafir takımın küvvet ve küdretini pek iyi bilmiyoruz. Fakat tah- minimize göre Manlisa muhte- Hünden bherhalde daha kuv- vetlidir. Manmafih geçen haf taki oyunda Manisa muhteliti en küvvetli — oyuncularından kalecileri İdrla ve örte muha- cimleri Kâmran noksan olarak gelmiş olmasına raeğmen güzel ve teknik bir oyunla Gaearbt Anadola mabtelitleri arasında ea küvvetli rakiblerden oldu: ğünü da göstermiştir. Manlisa muhtelitinden daha küvvetli olduğaunu tahmln elti gimiz Balıkesir. —muhtelitinin bugünkü —oyununu — görmek ve uynl zamanda geçen hafta iyl oyunu ancak yirmibeş daki. kaya inlilsar eden — mühteliti- mizin bu kadar çalışmalardan ve fatirabattan — sonza — kismen kavvetli olan Balıkesie muh- telitine — karşı alacağı neticeyi anlamak epice meraklıdır. Bugün muhtelitin, Manlsa muhtelitine — karşı — çıkarılan kadro muhafaza — edilir ve bll. hassa çok bozuk oymıyan mü- dafaada ayni oyuncular bulu: nursa fazla birşey beklemek doğru değildir. Manisa oyu- nunda bütün takımda bir şa- ursuzluk vardı. Hele takımın sol cevahi aksadıkça oyun dü şuuronu — büsbütün — kaybedi yordu. Fikrimize kalırsa bugünkü oyunda en fazla denenmesi lâzimgelen eihet, müdafaa bat- tıdır. Bu hattm en küvvetli namzedleri arasında — Altay'dan Z. Ali ile Altınordu'dan Ziya da vardır. İkisi de genç, cevval ve enerjiktir. Kabiliyetleri de fazladır, orta müdafanda Şük- rü, Hakkı, Adli hattı Tzmlir'ia en küvvetli battını teşkil edi- yor. Mubhacimlere - gelince, ge- çen hafta tecrübe edilen oyun: cular İyidir. Gerçi İzmir'de sağaçık mevklini işgal edecek tam tecrübe görmüş oyuncu yok İsede geçen — baftaki oyunda yeri olmadığı balde fevkalâde muvaffak olan Bas- ri'den başka bir oyuncu o yerl İşgal edemez. Solaçık mevklina gelince İzmirakor'dan Sabri ile Altay'dan Hakkı tecrübe edil meli idi. Hemdi'nin banı husu siyetleribe rağmen bu oyuncu Jar muhakkak kt daba - tecrü beli görüşlü ve ayaklarına daha hâkimdirler: Onları da muhte- No beraber çalıştırmak lâzım- dır. Solaçık mevklimiz for hat timızın en İnco ve en sayi! — | noktasını — teşkil ediyor. Tek — oyuncu ile idace edilmesi af | folunmaz. bir hatadır. — Misaflt takıma, hoöşgeldin der ve hef iki takıma — müavaffakiyetler dileriz. İstanbul, 12 (Telefon) — Türkiye sporcularile'karşılaşmak üzere bugün buraya gelmit olan Sovyet Rusya sporculari' nn kafile başkanı sporcularıf karşılandıkları mtada bir 8Ö" lev vermiş ve : “ — Törk aporcalarile karçt Taşacağımızdan kıvanç düyüy?” — rüz. Mühtelif sporlarda Törk sporcuları bizlm en değerli r*' kiplerimizdir. — Fadbol, u ve atletizmde Türk'ler en dö gerli ara — maliktirler: İki dost mömleket gençliğinit karşılıklı yer alması lıaııplııli sevindiriyor. Demiştir. Hakem Kursu Dün öğleden sonra Halk pat' tHel binasındaki merkez Iuyl"' odasında ilk defa olarak fatbol federasyonu — sekreteri Kıd Halim'in konferansı ile haket kursu açılmıştır. Kursta, İsiml' rin maruf hakemlerinden bir-iki kişi müstesna olmak üzere klıt seler yoktu. Bundan soni derslere bütün hakemlerimizi! Iştirakini ve muntazaman der? lere devamlarımı dileriz. Türk-Demirsporlar İşlttiğimize göre, gayri müf tefik kulüblerden Aydın dt miryolu kulübü, Türkspor kö' lâbü ile- birleşmiştir. Her ikİ kulüb — teşkilâtı, önümi Camartesi günü akşamı Türk” spor kulübünde umumi bir kongre — akdedeceklerdir. B” toplantıda Türkspor kulübü |F mini Demirepor kulübüne tabi vil edecektir. C. H. P. Asan- sör Ocağı C H P. asansör oceğimi bulunduğu bina parti başköf” bğı tarafından — milli & idatesinden — satin — alınmışti” Ocak binasada bazı onarmalif yapılacak ve bina çok;“) bir şekle sokulacaktır. O! bir okuma odam açıl Yakında - soğfal yardım. koff tesi teşkil edilecek ve Sayım günü hiçkimse ga çıkmıyacağı için, her İhtiyaçlarınıszı daha önce min ediniz. İatatistik Umum