9 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

9 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

| Hinceron Du mak” Yirmi beşlaci yi No. 6366 Cumartesi 9 ikfnctteşrin ö 935 NADOLU ı < Amerika Deniz Konferansına İIştirak Edeceğini Bildirdi 1 Çü — — Süveyş Kanalı Kapanmıyacaktır. Ras Nasibu'ya Giden Harb Levazımı Mah- — Asmars 8( A AZ) — Süel mehafil bir müddet evel yal niz İki yüz bin modera tü fekle, bir “milyon kadar eski model tüfekten ibaret olan Habeş techizatını o zamandan- beri çok salâh bulmuş oldu ğanu ve bunun Adaa'da bulu naa eo İyi tipte karabinelerle sablt olduğanu bildirmektedir ler. Habeş'lerin bundan başka 250 milyondan fatla karşunları 200 den fazla küçük çapta topları, yüzlerce İdropnomatik firenli topları ve otuzdan fazla 22 milimetrelik hava taarrnz larına karşı topları vardır. Harar 8 ( AA) — BRoyter den; Buraya gelen — baberlere göre, üç büyük Habeş talışldatı Habeş sücl makamlarının di. yevlerine rağmen Ogaden ya- kınında bir Habeş taarroza olacağını bildirmektedir. Diğer bir kıta Oğgadene doğru cebri yörüyüşle ilerlemekte — ve 30 bin kişilik üçüncü orda da Diredunda tahaşşöt etmektedir. Süveye 8 ( AA ) — Süveyş kanalı kumpanyasının yüksek bir memura kabalın muhasama eden veya etmiyen devletlere aid bütün gemilere açık olaca- ginı Royter ajansının bir ayta rına söylemiştir. Paris, 8 (A.A) — Purls Midi İtalyan'lar Zecri Tedbirlere rar eee e le ee LALALELARA LA Kayalık arazide Habeş cengüverleri gazetesinin Cibutl aytaerı Ber bera'dan gelen ve Ras Nasibu küvvetlerine tahsls — edilen bir ersak ve levazım koluna İtal yan uçak filosunun yaptığı bir hücüum hakkında tafailât ver: mektedir. Otokarlar Öst-üste infilâk etmiş, kol perişan bir hele gelmiştir.. Deve ve katırlara yüklü olan mühimmat sandık ları da birer birer İnfilâk et miftir. İtalyan uçakları mun tazam Haber kuvvetlerinin Ma: kalle'ye doğra gayri tabii bir bareketini görmüşlerdir. Ambagul'den geceleyin gelm!ş olanları muhtemel olan ba kuv vetler hâki renkte ünlformalar giymişlerdi. Uçaklar; bundan başka —Abaco yakınında Cara meydanında toplanmış ve beyaz bayraklar sallıyan yerlilerin ka- labalık bir toplantısını ve Aba- co civarında başlarında şefleri bulanan Habeş kolları görmüş lerdir. Ellerinde renkli şemal yeler bulunan büyük papaz kafileleri toplantı yerine doğru gitmekte İdiler. Lstanbal, 8 (özel) — Adla - Ababa'dan baber veriliyor: Bir savaşçı kolu Dola istika- metinde ve diğer bir. orda da şa eee eee LA a AAA AA AA LALARA Ateş Püskürüyorlar. Eski Harp Arkadaşlarının Bu Suiksadlarının Tesirini Avrupa Görecektir, Diyorlar. LA M. Mussolini Htalya Istanbul 8 (özel) — Bötün Roma geazeteleri zocri tedbir. lerin tatbikine başlanması ka. rarı hakkında ağır yazılar yaz- maktadırlar. -Popolo — Ditalya gözetesl bir makalesinde di yor ki: “Zecri tedbirlerin tatbikine başlandığı gün Italya'de bir çok eadüstri mücsseseleri ka- panmağa mahkümdar. İtalya'nın fakirliği letismar edilmek İste- niliyor. talya, eski barp ar- kadaşları tarafından bazırlanan paikasti unutmıyacaklır. İtalya Veliahdı ile birlikte devleti zecri tedbirlerden kork- maz ve biç bir zaman da kork mamıştır. Şimdi mukabil ted birler alınmıştır. Yalaız, bize karşı hazırlanmış olan satkastin tesirlerini diğer devletler daha doğrusa Avrapa da görecektir.., Istanbul 8 [Oııl) — Cenev- rede zecri tedbirler etrafındaki mesal devam etmektedir. Uluslar soayetesine aza ol miyan bazı devletler, — zecri tedbirlere taraftar olmadıkları- mı bildirmişlerdir. Buna rağmen zecri tedbirler "o görüşmeği etrafında tetkikat devam et mektedir. İstanbul 8 (Özel) — Fransız reemi gezetesi, Fransa hükü metlain gecri tedbirler hakkın daki sureti bareketini gösteren talimatnameyi neşretmiştir. Mısır'da Bir Fırka Ingiliz Askeri Var Istanbal, 8 (özci) — İsken: deriye çıkarılan son İngiliz aa kerleri ile Mısır'daki balla İn- giliz askerlerinden mürekkeb tam bir fırka toplanmış olmak- tadır. Bundan başka — Hindistan ve Aden'den ve esair İngiliz domluyonlarından gelen Asyalı #sker miktarı bu kuvvetin üç misli olduğu söylenmektedir. Brezilya - Italya İstanbal, 8 (özel) — — Riyo dejanero'dan bildiriliyor: Brezilya ve Italya arasında et temioi etrafında cereyan etmekte olan müzakereler de- vam etmekte ve bu müzake' reler sadece et Özerine yapıl: maktadır. reddetmelerinden D rİNe F ramdra YU a gea vragren volmuştur. Habeş Orduları Cephelerde I'oplanmdktadır. Öğaden — istikemetinde ? mektedir. Makalle civarına 30 bin ki- Şlik kuvret tahşid ı.lllııılçdı Asmara 8 (A.A) —. Bavan ajansının Tigre — cephesindekl aytarı bildiriyor: İtelyan'iarın mukavemet gör: meksizin Meukalleye vardıkları baher verilmektedir. Gizlenmiş Habeş kotalarının kollara zarar verecek — âal — bücumlarından ko.kan İtalyanlar ancak bugün Makalle'ye gireceklerdir. Tetanbul, 8 (özel) — Haheş küvvetleri.*Çtamamile — toplan: mıdı, Habeş büyük — taarruza başlamıyacaktır. Şimdilik yan- dan ve doğrudan değroya kar- şıdan baskınlarla — vakit geçiri- lecek ve (İtalyan kuvvetlerinin Herlemesine kısmen mani olu nacaktır, İerle- Italyan'lara Elınde; Süngü Ile Saldıran Habeş Kadını! Bir habeş Prensesi Çete Kurdu. habeş Kadınları Yurd Için Andiçtiler.. Bir Tek Italyan Kalmayıncaya Kadar Çarpışmağa Ye- min Lllıler ve Şıınal Cephesine Doğru Yürüdüler. scs geceleri dağdan İnmekte ve Ttalyan ileri hatlarına başkınlar yaparak bizzat kendi de süngü kullanmaktadı.. Bötün Habeş kadınları pren- sesin çetesine iltihak için şimal dağına — gilmektedirler. —Adle - Ababa'dan geçen bu kadınlar, yurtta bir tek İtalyan neleri kalmayıncaya kadar çarpışacak - larını ve düşman vatandan ko yulmadıkça evlerine dönmiye: eeklerini söylemekte ve yemin etmektedirler, Premses Uvazira'nın — kocasi Habeş genel karargühında ça Tışmaktadı PS İN * AAA KA SA Fransa'da Büdce, Gü- nün Mes'elesidir İstanbul, B (özel) — Fram ' sa'da bugün günün o0 büyük mis'elesi dabili slyaset ve büd: cedir. Büdcenin kabulünden evvel Fransa'da dahili vaziyetin ger” ginleşmesi adettir. - Büdcenit kabulünden sonra — nlsbit — bif sakün basıl olacaktır. Habeş Veliah- dının Doğumunun Yıldönümü Kutluland! İstanbal, 8 (Özel) — Habot Vellahdının doğüm yıldönümü Adis Ababa — sarayında —büyük tören yapılmak — saretile kutlu” lanmıştır. Bütün — Adis-Ababi genlik yapmıştır. İstanbul, 8 (özel) — Royter ajansının Adls Ababa ayları bil diriyor: Şimel adında bir. prenses Tigrelller- den bir çote karmuş ve başına geçmiştir. Erkek elbisesile dolaşan pren. Fransa Hükümeti Şimali Afrika'da üssübahri Yapacak, İstanbal, 8 (Özel) — Londra'nın iyi haber alan mehafilinin kal ime göre, Framsa'nın babriye bakamı M. Pletri'nin Cezafr'i ziyareti, Ocamu garbinde kâln “Büyük liman,, da yeni bir Fransız üssübahrisi tesisile şiddetle alâkudardır. Göğüs Göğüse Bir Çarpışma Latanbal, 8 (Özel) — Evelki gün Makalle'nin doğasanda beş- yüz Habeş'li bir İtalyan kolu ile göğüs göğüse çarpışmıştır. Beş dakika süren bu çarpışmada İtalyan'lar tabanca kullandıklarından Habeş'ler çok telefat vermiş ve kaçmışlardır. dağlarında — Uvazira TELL BAD . DA MA RL DA