14 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

14 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

van N öz Arasında Byasıyı güldürmek için yazoorum ve zaten, bu sü- tanı doldurmağa — çalıpırken, karti güldürmeğe mecbur ol duğsu da biç zannetmiyorum.. Baz vakit geçirtmek, biraz düşdürmek ve birse çimdik. lem İstiyoram.. Hepsi bundan Abar!.. B tayyareci — Avusturalya yoltında kaybolmuş.. Jân işte müblm bir sulla Üi olmuy.. ir birsez mühkemede suçanu Di etmiş.. dana'da bir herif, genç kının bamüsanü — kirletmiş Kı gebe kalmiş ve doğurmuş.. Nlediğlolz kadar söyleyin ve barln: Vilediğlaiz kadar - söyleyin, berrın: Habeşlatanda — vabşet derece- söde boğaşmalar olayormuş .. Filân yerdo açlık ve hasta LMtan İnaanlar, sergiye — düşen çüük meyvalar gibi, yataklara seiliyorlarmış... Daha bu gibi şeylerden, ha trınıza ne gelirse, ilâve ediniz. Hiç kimse aldırış etmiyecektir. Sisirler, telâkkiler © kadar değişmiş.. İnsanların hayretini, teeseü rânü, sstırabını, korküsünü, beyecanını barekete — getirebil. mek için, varlıklarının — çuku- , Tanu geytanların — taşlaması Tâzımgeliyor. Eskiden, bütün ba hisler, İnsanların — maneviyatında — ön Silla — bulunurlardı. — Yaşama fartları, zaman ye barblar, bu hisleri y yavaş cephe ge tİsine sördü. Dünkü hırsız, dün- Kü şerefsiz, dünkü — vicdensiz, aramızda kollarını sallıya sal hya dolaşıyor da - biçbirimiz; Sndan İğrenmiyor, ne k; da değişmişiz? Bilgimizin, telakki- lertmizin üstünden geçen firti Balar, birçok duygularımızı sök. Müş, koparmış, defolup gitmlş.. Evolce bir evden ölü çıkınca, feryadlar, ağlaşmalar, öbür ma- halleden duüyulürdu... Gönlerce Yâs tatülürdü. — Şimdi — birkaç damla gözyoşı, bir durgunlak, yerini tuatuverdi. Düön yalan bir ayıptı. Vefa- Yzlık bir noksan, dolandırıcılık Bir gerefslalikti. Şimdi bunlara. da ehemmiyet verilmez oldu. Yalan, bir zararet olarak ka- edildi. Vefasızlığa, dolandırıcılığa da kl.lıı takıldı. Tanrı beterinden Tuklasın bizl!. —— . 'lllıduı'ma Yll'koı'ııııuıııı Tlbaylık jendarma yarkomu- iğına atanmış olan - binbaşı lüsi Gür Trakya'dan çehri- | Bize gelerek dün ödevine baş h.'ı!ır. Telefon 8151 Çimdik Günün Ş F n li rhaberlerl Denizlerde ölenler Dün Ka- ra Toprağa Verildiler. Ibtifal Alayı Geçerken Bütün Başlar DA Iğiliyor ve Gözyaşı Dökülüyordu. Dünkü törende alaya iştirak eden İnebolu kazazedeleri ve mürettebatı. İnebola — vapuru dokuz kurbamı dün göz yaşları içinde büyük törenle gömül müştür. Ölüler için yapılan tö ren çok büyük olmuş ve ce- neze alayı geçerken halktan bıçkıra bıçkıra ağlıyanlar çok olmuştur. Tören sant 14,30 da başla mıştır. Memleket hastanesinde ölülerin cenazeleri — hazırlan mıştı. Cenaze — alayının iki ta- rafını jandarma, polis ve bele diye zabıta müfrezeleri koru- yor ve yavaş yavaş İlerliyordu. Söecl muzlkanın matem havasını çalmağa başlamasile cenaze alayı harekete geçti. Ean önde Ekonomi bakanı Celâl Bayar'ın adı yazılı büyük çelenk taşımıyor, İlbaylık, müs tahkem mevki komutanlığı, be lediye, perti, esnaf ve İşcl bir- likleri, Burnava belediyesi, kon- solosluklar, Kızılay ve diğer bir çok kurumlarla teşekküller, de niz yolları acentesi ile diğer acenteler, gazetemiz ve diğer gazeteler, İnebolu vapurunan kurtarılan mürettebatı, resmiğ ve özel bir çok kurumların çe Tenkleri geliyordu. Bunların * arkasında. dokuz cenazeyi taşıyan ceneze ötomo- billeri ilerliyordu. Sücl müzl- kayı İnebolu vapura kazazede lerl takib ediyor, daha geriden resmiğ elblse ve melon şapka giymiş olarak İlbay Fazlı Gü leç, yarllbay Sedad Erim, müs- tahkem mevki komutanı Gene: ral Kerameddin Kodama ve diğer generallar, İzmir parti başkanı Yozgad saylavı - Avni Doğun ve daha birçok saylav: lar, ecnebi konsoloslar mümes- silleri, yarşarbay, çehir mecli.i Tayyare Sineması faclasının, üyeleri, Ağırceza relsi Süreyya, müddelumuni Asm, Emniyet direktörü Feyzi, Hükuk İşleri direktörü Dilâver, Borsa ve te elm odamı beyetleri, ulusal ve ecnebi vapur acenteleri mümes silleri, Umanımıdaki ecnebi ve Türk vapurları kaptan ve mü rettebatı resmiğ ve özel dayreler ve mücüseseler — direktörleri, banka direktorleri ve binlerce halk İlerliyordu. Ekonomi bakunı Celâl Bayar adıba törene Tüörkofi» direk: bad Bey caddesi, tükümet ve kışla önünü teakib ederek Birin el kordondan geçmiş ve cumu- riyet alanına varmıştır. Censze alayının geçliği sırada — resmi dalrelerde ve İlmandaki vapur lardak! Türk ve ecnebl bayrak ları matem alâmeti olarak ya Tıya kadar çekilmiştir. Alay cumuriyet ulunına ge- linco İsmetpaşa balvarını takibe başlamış, Atatürk bulvarında dormuüş ve burada ilbay Fazlı Güleç; törene İştirak etmiş olan konsoloslarla. Türk ve ecnebl vapurları süvarilerine teşekkör etmiş ve bütün çelenkler ce- noze otomobillerinin üzerlerine yerleştirilmiştir. Bu saretle ce- neze arabaları birer çiçek bü keti halini almıştır. En öndeki arabanın önüne (Celâl Bayar) adı yazılı büyük çelenk kon- muştu. Bu otomobilin önünde şofö rün yanında kazada altı yaşın- daki oğlu Ali'yi kaybetmiş folan polls Nacm!ddin de bulunuyor ve ağlıyordu. Otomobiller süel muzikanın matem bavası arasında hareket Telefon g151 Bugün: Musiki . Teganni - Kahkaha - Her seanata gişeye hüviyet kartını gösterecek olan Şneling'in hayatı Sporculara , | Bugün Anny Oodra ile kocası dünya boks şampiyonu Maks Sehmeling'in beraber çevir: | dikleri ve kendi hayatlarına temas eden iki santlık ka'ıkaba filmi | Knock Out | Yüzlerce güzel kızların varyete numaraları — 76 boksör kızın enteresan boka maçları Yetişmesi ve çok heyecanlı maçları Ayrıca: Foks (Türkçe sözlü dünya baberleri) — Miki (Fabrikatör komik) SEANSLAR : Her gün 15 — 17 — 19 — 21,16 — Cumartesi günleri 13 — 15 seanslarında talebelere tenzilâtlı bilet verilir — Pezar gönü 11,30 — 13 te İlâve seanelar vardır 15 : 20 - 25 karuşluk bilet verllecektir etti, Gazi bulvarı binlerce halk. la dola (di. Arabalar ba halkın göz yaşları arasında geçti, ar. kudan (lbay He müstahkem mevki komutanı, parti başkanı ve diğer zevatın otomoblilleri cenaze arabasını takibediyorlardı. Asri mezarlığa — varıldıktan sonra cenazelerin önceden ha- zırlanmış olan mezartlara İndi. rilmeden evvel ayrı aytı na- mezları kılındı, orada bulünan imum bit du« okudu, ölüler ebedi Istİrahatgâhlarına kondu. Bundan sonra facla kurbanla rımin başında İlbay Fazlı Güleç bir söylev verdi ve tören bitti. İlbayımızın — söylevi — çerçeve Içindedir. Kalınağıl Kazısı Milâş'ın Kalınağıl mevklinde Fransız Ergeoloji enetitüsü ta. rafından yaptırılan hafriyat 0 na ermiştir. Bu hafriyatta Kül. tür Bukanlığı komlserli vıfatiyle bulanmuş olan Selçak müzesi direktörü — Vehbiye — İstanbal Fronsız Ergeoloji enstitüsü di- rektörlüğünden gelen bir mek tupta bafriyat yerinl gösteren plânı hazırlamasından ve — ça- hışmasından kendisine teşekkür edilmiştir. Ilbayımızın Ihtifaldeki Söylevi. .. Soyın arkadaşlar, Şu dekikada toprağa birâktı. gümız talisiz Glüler bir folâket kahramanı — olmak nöktosadan insanlık hosabına oamnı — Yeda edenler yanında yor almağa Tâyık- tırlar, Bunların camina — mülolan felâket hopimizi teossürlere müs. tağrak etti. Bilhaita birer uzvunu kaybetmek suretile derin keder. lerte düşen ailelerin derdi çok bü- yüktür.” Bunlara ve Türk milleti: no baş soğun dilerim, Felâketlerin acıklı olduğu gibi hakıki mabiyet! e faydalı cepheleri “de olduğu inkâr olunamaz, Bilir. siniz ki insanlık dünya yüzünde ilk nefesi almağa başladığı daki: kadanberi tablatle mücadelo için- dedir. Sinesinde hozur ve râhat bulduğumuz medeniyet bu müca delenin mübarek bir eseridir. Her milletin devizcilik hayatında ol doğa gibi Türk denizcilik tarihi de bü ve bucun gibi Bazı facıa: Jarı kaydetmektedir. Ba facialar görücüşte mücadelede tabiatin ga- Tebesinin tezahürüdür. kikatte insanlığı teyakkuza davet etmek — itibarile tekâmüle doğru biz vermektedir. Bu itibarla bu hâdise pek acıklı olmakla bera- ber genç Türk denisciliğinin te kümülünü hazırlıyacak — sebepler arasına geçeceğine şüphe yoktur. Kendilerine son vazilemizi yaptı gemlz vatandaşları hürmetle anar- ken bu hâdisenin Türk denizcili. Binde son facia olarak kalmasını ve Türk denizciliğinin bundan hız alarak bakkı olan mertebeye yük. selmesisi dilerim. Parti Başkanımız Parti başkanımız Avol Do.: gan bugün Manisaya gidecek ve bir gün kaldıktan sonra dönecektir. Müallimlerin Gezisi İzmlir Öğretmenler — Birliği Muallimler için bu Pazar günü Solçuk harabelerine bir gezinti tertip etmiştir. Bo meyanda İl- bay Foazlı Güleç'i ve Partl baş: kanını da çağırmıştır. Istiyenler buradan Kuşadası'na da gidib gelebileceklerdir. Tatbikat Dersi Ülkü ilk mektebi — üçüncü Bınıf talebeleri dün hükümet dafrelerini — doluşarak — tatbikat yaptaşlardır. Beyaz perdenin en büyük zaferi En güzel tilimlerin en 9 ŞAHESERLERİN ŞAHESERI : SEVGİNİN SESİ dDJan Avrupa — 5 bir ihtiyaçtır. ki, elde edilmiş samur En Meşbur Ebedi Gündüz n yakında Bir amtronom, Başka bir bölgeye düşerek par: çalanacağımı söylemlş. Asırlardanberi, sararmış, mah- zun, İçli yözünü gecelerimizin karanlığına aksettiren — zavallı Ybtiyar ay, artık parçalanacak- dş.. Bem de bir yıgın parça ölecakmış.. Nasraddin hocanın oğla ba- basına sormuş! — Bıba, ay ihtiyarlayınca ne yaparlar?.. Hoca ya örüabı “verimİşi — Parçalarlar, parçalarlar da yıld z yaparlar! Rahmeili hacanın kehinetl, asironomun kafasın n bir ” findan girerek öbür terafından çıktı ve yıldızlı göklerin ötete rinde balkıren aya İaaher eti , Asıl entereman olan nokta şudar: Ay parçalanacok, düğülmcük ve Zühal yılıtırının — hulküsenu benziyecek umua. gece ve gün düz mütemadiyen ış.k vervcek! Yani ebedi ışık âlemine yöleolük — başlıyor — okurlurima Kutopların bazı noktelarinda geceler, güöler çok uzan sörer, bilirsiniz. Meselâ, üç ay gece olduğa —vakidir. va bu bözün, bitmiz tükenmez gecelerin G tüode feorl şimali dentlen bir danük Aydınlık hüküm sürer.. İnsanlar loş bir karanlıkta ya- tar, kalkar, çalışır, gene yatar, kalkarlar.. Bonu, üç ay süren gündüzler takib eder.. Fakat bilınlyomı': eğer bü astronomun dediği çıkar da &y perçalanır ve ebedi bir gün- düze erersek sevinecek miyiz, mes'ud olacak mıyız?, Karanlıkların da bir vardır. Karanlık — bâzan İnsab, — ona, yarı — çıplak bir. kürk zevki öyle bir kış gününde gibi sarılmak İster,. Karanlık, beşer sefeletinin, Karonlık, botkâmlık — ve ih- traslarımızın, Karanlık, yığın — yığın kötü. lüklerimizin lekesiz bir örtü- südür. Karanlıkta &şk — çıldıraıcıdır. ve kazanlığın kendi aşçkı dâ bir başkadır. Karaı sükü- Du ve tesellisi, bulâsa nesl yok!, Gündüzle gece, kadınla er- kek gibidir. Ben onların, ha: yatimızın — mihverl — etrafında dalma beraberce dönmelerini lwiyenlerdenim. Orhan Rahmi Gökçe Komikleri; Pol Hörbiger - Pol Kemp - Theolingen Cumartesi Günü Matinelerden Başlıyarak ELHAMRA i. MİLLİ KÜTÜPHANE $5eır_ef SİNEMASINA ver ecektir.. Bu filimi görmiyenler buyatında Gihe " ma gördüm iddlatında bıılını'ııımr.' dade sacıag