15 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

15 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Muallim Ve Talebe Monallimlerin en çok uğraş tıkları talebe, ya fazla ve tenbel, yahot da başari ve yaramaz olanlardır. Muallimle rin bütün çalışmalarında, yor- güunlaklarında, — gayretlerinde , tİnirlenmelerinde hep bu çocuk Hpleri müsesir ve bükimdirler. Ben de bu meslekten yetiştiğim için moallimlerin çektiklerini, | çok İyi bilirim. Benim bir mu- âllim arkadaşım vardı. Tesadüf bu ya, vaktile benim kendi musllimimdi. Ben büyüdüm, muallim oldum ve onuvla ayni mektepte — muallimlik — ettim . Buncoğız, ihtiyarlamıştı. Şivesi biraz bozukta. Zamanın zeki, haşari, yaramaz bazı talebeleri vardı ki, onu çok uğraştırırlardı ve o müuallim de bana gelir; — Oğlam - derdi . banlar yök mu, senin de saçını be nimki gibi ağurtacaklar.. Şoytan fıkrası malüm:; Bir gün bir adamcağız yol da çeytanı görmüş. Şeytanın elinde kalın, sağlam bir yığın yular varmış.. Şoytana sormuş: — Büa yularlar ne olacak, bunları nerede kullanacaksın? Şeytan şu cetabı. vermiş: — Bası hocalar, soltalar var- ki bunlar çok kara sofu, mu Taaatıp ve bamdırlar. Ben on lari bir türlü kendi yolama Yatıramam, Onun için bu yu- larları bazırladım. — Diledikleri kadar İnat etsinler, bu sayede onları çekip götürebilirim.. Saf adam; — Y * demiş - ba yular- lardan bangisi bana ald? Şeytan gülmüş: — Ohoooo -demiş - a arka- daşım, ben senin neyine yular hazırlıyayım? Sen bir İşaretle, bir 1slıkla arkamdan koyun gibi Belirsin.. Bu yolarlar başkala: Tına aittir! Bu fıkrada oldüğü gibi, ço- tukların bir kısmı, koyun gibi halim, selim, aslu, çalışkandır. lar. Bazıları da, şeytanın mu Taaasıp dediği mahlükat cinsin den, moallimin belini büker, fırtında kanbur çıkartırlar, Benim bir telebem - vardı. Bir gün ansızın sordu: — Bay musllim, günde bir İasan kaç defa nefes alır! Ben güldüm, henüz cevap Yermeden ikinci bir enal lâve tti ; — Bir nefes alıp — verişini Yarı yarıya bölerek, yanl ikiye Ayırarak nefes alırsam İki ml- *l daba fazla yaşıyamaz mıyım? l,ı.. bu tip de, şeytanın yu: bazırladığı — tiplerdendi .. amafih, sonradan akıllanıp Telanmiş, adem olmuş.. Geçen lerde bebi gördü de elimi öp ve ben de sordum: — Günde kaç defa nefes Aliyorsun! . — Osu bilmem amma bay li - dedi - tam iki kilo döküyorum.. Çimdik Tnlelon Sısı budala | Sehir Meclisi Dün İşini tirdi ve Dağıldı. | Meecliste Fâcia Kurbanlarının Ruhuna Hürmeten Bir Şebir — mecllel; ikinci teşrin devresinin dün son toplantısını yapmış ve mesalsini — bitirerok dağılmıştır. Toplantıya saat 17 de avukat Münir'in başkandlı ğında Celse açı: hnca ceki zabit okunarak ka- bul — edilmiştir. — Müzakereye başlanmadan evel başkan avu- kat Münir şehrimiz halkımı ve bütün memleketil derin tecssüre garkeden İnebola vapura facl osından babsetmiş ve: — Bn faclada ölen bedbsht şatandaşların ruhlarına bürme- ten bir dakika ihtiram ve sü kün yapılmasımı — rica ederim. Dedi ve bir dakika hürmetle duruldu. başlanmıştır. Bündan sonra meclls üyesi Kömül Tülat vö Dr. Remih'la birer gün İzin — İstekleri kabul edildi ve muhtelif encümen- lerden ve datrelerden gelen mazbataların — okunmasma baş landi. Hava gazının devri: Belediye muhasebeclliği hava Hra mukubilinde belediyeye devrinin kanuna ay- kıri olduğunüa bildirmiş ve bu şekilde bakanlar kurulunca ve rilen karara itiraz etmişti. Şe hir mecllainin de bu itiraza Iştiraki Isteniyordu. Bunda ka- nunen İmtiyaz müddeti biten imtiyazlı şirketlerin bilcüm!e teslsatımın — parasız olarak hü- kümete intikal etmesi lâzım geldiği bildirilliyordu. Havagazı şirketl mümeselli ile birlikte devir mukavelesinin tantimi için belediyeo namına Ankara'ya gitmiş olan azadan Muzaf fer izahat vererek şirke- tin mütebaki ikibaçak — yıllık imtiyaz — müddetinin mevcud tosisatla satın abodığımı ve Ba- kanlar kurulü kararında kanu: na aykırılık bulunmadığını, be- lediye kananunun — 1657 inci maddesinin bu kabil amme hizmetlerini gören mücasesele- rin imtiyaz müddetlerinin hi tamında — belediyeye — devrini âmir bulunduğuna göre satın alınan İmtiyaz hakkının 10 nunda bu İşi gördürmek üzere bükümetin bu teslsatı — beledi. yeye devir ve teslim edeceğini izab etti. Meclie, bu İzahat üzerine imtiyaz müddetinfa — sonunda belediye baklarının sıyancti için gözinin — elli e Tayyare Sineması . nide bulunulmasını tırdı. şimdiden İçbakanlıktan temen. Sıhht İmdad Oromabili Ücreti; Belediye sıhhit Imdad otomo bilinin belediye mnırları dışına karurlaş çıktığı zaman kilometre başına yedibuçuk kuruş Öcret alınması ve şehir içinde fakirlerin mec ganen taşınması, hal ve vakti yerinde olanlardan da kilom&tre başına 7,5 kuruş alınması hak- kındakl başkanlık — teklifi ve tarife encümeninin mazbatası okundu. Eczacı Esik; bu ücretlerin az olduğunu, Tireli Tsmall Hakkı; gıbhi imdad otomobili için her ne süretle olursa pura doğra — olmivacağını söylediler. Belediye makine mü- hendisi. Hurşid'in shbi Imdad otomobilinin kilometre başına yapılan hakiki masrafı hakkın. da İzabat vermesi uygün - gö: rüldü; Hurşid; kilometre ba- gına masrafın 9 kuruş olduğunu anlattı ve bu miktarda Gcret alınması mecllece kararlaştırıldı. Hafta tatıli harcı: Kara ve deniz makliye vası- talarından — bafta tatili ruhsat barcı alınması bakkındaki baş kanlık teklifi nizam — encüme- nine gönderildi. Pirina fabri kasından — hafta tatili — rahsat harcı olarak — önbeş İira, — hay- van barındırilan abır. sahiple rinden ahırlar İçin beşer Hra alınması kabol edildi. Makarna fabrikalarından iki sınıf üze' rinden birincilerden 25 ve ikincilerden 16 Hira alınması bakkındaki tarife encümeninin mazbatası özerinde münakaşa: lar oldu. Beş beygir kuvvetin. den fazla kuüvvette — makine kullananlardan 25 ve bundan aşağı küavvette olanlardan 15 ilra alınması uygun görüldü. oleun almanın Hovagazt depozitosu: Resmiğ dalrelerde kullamıla- cak havagazı İçin depozlto alın maması kurarlaştırıldı. yangın sabaşında spor mahalleri ve atış yerleri tosls için Parti ta- rafından İstenilen arsanın ve: rilmesi ve âyar memurluğu İçin gelecek yıl büdcesine tahelsat konulumu kabul edildi. Karşıyaka mektebleri: Kurşgıyaka mekteblerine veri. lecek İçme suyunun emsali mü- Telefon SISI Moris Şövaliye 300 Güzel kız ve ön yökerk Fransız sanatkârları ile' bagünden itibaren bir hafta senenin en büyük ve en neş'eli filminde — Foli Berjer — Ayrıca : Foks Türkçe sözlü dünya haberberleri Miki (Kerikatör komik) SEANSLAR : Her gün 15— 17 — 19 — 21,15 — Comartesl günleri 13 — 15 seanelarında talebelere tenzilâtlı bilet verilir — Pazar günü 11,30— 18 te lâve seaoslar vardır Fiyatlarda değiş işiklik yoktur 30 40 50 kuruştur Dakika Ihtiram Vaziyetinde Duruldu, Hamdi Akyürek Müstafa Addedildi. esseselerde olduğu gibi yüzde 75 tengzllâtlı terife İle verilmesi hakkında verilen takrir okun- du. Üyeden Hüsmü Tonak; mes'elenin — müstaceliyetinden bahsetti, avakat Münir; — Karşıyaka'da tifo vak'aları vardır. Mes'ele cidden mübhim ve çooakların sağlığı ile elü kadardır. Dedi ve takrir encü. menine havale edildi. Hamdi Akyürek: Beş içtimsa gelmediği halde mazeretini — bildirmemiş — olan üyeden Hamdi Akyürek hak- kında Yiyaset divanınca mec üzüm Ku rumm P Seyfa 8 J | Günün Şar haberleri ! Bl- Yugoslavya Konsolos- luğu Lağvedildi Şebrimiz Yügoslavya konso- losluğu lağvedilmiştir. Konsolos; dün Ege vapuriyle — İstanbol'a gitmiş ve vepurda İlbay Fazli Güleç udına Yar İlbay Sedad Erim tarafından teşyi olunmuş tor, Yogoslavya koosolosluğuna üld İşleri bondan #oura vapur acentesi M. Posiç görmeğe me mur edilmiştir. ——— lisin mütaleası soruldu. Hiçbir şey söylenmedi ve ne tlcede Hamdi Akyürek müstala addolunda, Belediye zabıtai sıhhiye nizamnamesi : Bandan sonra başkanlıkça “hazırlanmış olan belediye zabı- tal oıhbiye nlzamname projesl- nin müzakeresine geçildi, mad- de madde okunan proje üze rinde münakaşalar olda, bir sant süren okuma ve müzake. reden şanra — vakiin geciktiği nazeri dikkate ahamış, bunun okunması — İkmal — edilerek gelecek toplantı. devresine bi rakıldı. Merkezi Arıyor. Gelecek Yıl Teşkilât Genişletilecek- tir. Direktör Ankara'dan Geldi. Üzüm kurumu direktörü İs. mall Hekkı Veral Ankara'dan şebrimize dönmüştür. Kurum; şimdiye kadar pliya: sadan almış olduğu — üzümleri yakında ihraca — başlıyacaktır. İhracat için hazırlıklar yapıl. meaktadır. Kurüm tarafından muhtelif üzüm — tipleri — tesplt edilmiş ve bunların nümune- leri diş piyasalara — gönderil. miştir. Korumun nümüneleri yıkanmış ve çok temiz olduğu için dış piyasalardan mühim siparişler gelmeğe başlamıştır. ” Fakat Üzüm kurumu; İhra- catçılarımızın İş yaptıkları mah- reclerle İş yapmamağı uygun bulmakta ve bunun İçln yeni mabreçler aramaktadır. Daha ziyade Litvanya, Letonya, Po lonya, Fenlandya, Macaristan ve Avasturya — gibl tüccarları: mızıp — İhracat — yapmadıkları memleketlerle muamelelere gi- rişilmek — üzeredir. — Plyasada müteamll tiplerden başka Üzüm kurama yalnız Kuruma — mah- sus olmah Gzere özel blir tip tesbit etmek üzeredir. Bu V. pin tesbiti için Üzüm kurumu lâboratavarında — mütehascıslar çalışmaktadırlar. Üzüm kurumu piyasayı tat- makta ve fiatleri yükseltmekte muvaffak olmuştur. Ba itibarla gelecek yıl teşkilâtını — genişle- tecek, üzümlerimizi — işletmek için modern bir İşletme evi aça- caktır. Üzüm kurumu; — dalmi bir teşekkül olarak kalacaktır. İlbay Fazlı Güleç; dün üzüm kurumunu giderek Ankara'dan gelmiş olan kurum direktörü İsmall Hakkı — Veral ile görüş müş ve üzüm standardizasyonu için lâborataarda çalışan müta- hassısların tecrübelerinde hazır bulanmuştur. Beyaz perdenin en büyük zaferi En güzel filimlerin en güzeli AHESERLERİN ŞAHESERI : SEVGİNİN SESİ Füratin, Bitmemiş Senfoni ve Kasta Diva Son Facia Kuadurmuş bir deniz, id sizlik ve hataların rüzgür ile köpürdü ve bağrımızda | lana şahlana bazı kardeşlerlr kaptı götürdü. Bir kısmını evelki gün t raklara verdik. Bazıları da | bilir şimdi bangi dalganın tünde — sallanıyor ve kimb bapgi bir sahilin, nanl bir şesinda çarpılıp duruyor. İçimizi parçalıyan, kafam iri bir varyos gibi inen ba | dise karşısında, adii tahkik tan başka, yani — mes'oliyetl tebarüz ettirmekle beraber, pimizi çalan bazı — tedbir vardır. 1 — Gemilerin daha & muayenesl. 2 — Hacmi İstlabiye hiçt zaman yaklaşılmaması. 3 — Bu hat üzerinde, ih yaca göre, seferlerin artırılmaı 4 — Bir buşka vaporun b seferden yaptığı — başilat — e5 tutalarak, bunun, diğer vapı kaptonlarına karçı bir — silâ geklinde kullanılmaması Buvlar ve daha bunun gib ler.. Çünkü düşünüyoruz: A — Bu vapur neden b kadar fazla yük aldı? B — Liman fen heyetler nasıl rapor verdiler? C — Acentalar bu vaziyet görmediler mi? D — Acentalar nasıl olur d vapurlarına - binenlerin bir lis tesini yapıp kaptana vermezlei ve bir İiste de kendilerindi bulundarmazlar? Dördüncü fıkrada İşaretim d duyduklarıma atfendir. Eskider beri, vapurculuk — idare lerinde; — Filân kaptan, filân sefe rini şu kadar bin liraya maletti Senin seferin » ise ga kapandı. Niçin — fazla almıyorsun? Yokea — müşterile rinle ml geçinemiyor ve gemiye alâka celbedemiyorsun? Diyorlarmış. Bua cümle içinde, korkunç bir vaziyet ve telkla vardır. Mes'uliyetler ve tedbirler.. Bu iki nokta üzerinde, ad- liye de, idare de, matbuat ta durmalıdır. Bu hâdise, — devlz- elliğimizin — tarihinde, son bir felâket yaprağı olarak kspan malıdır. Izmir'in burnu dibinde, bu kadar telefat ve bir. veparon batışı... Kananın aklı ve mantıkı, na kadar mösamahakâr olarsa olsur; bunu kavrıyamıyor. 0. R. GÖKÇE filmlerini Marta Eggerth DÜNYA SİNEMACILIĞININ SES KRALI dJan Kiepura Avrupa Eo Meçbhur Komikleri; Pol Hörbiger - Pol Kemp - Theolingen Cumartesi Günü Matinelerden Başlıyarak ELHAMRA i. MİLLİ KÜTÜPHANE SİNEMASINA