17 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

17 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

K MHUN Diinetterrin 17 Afrika'nın Matahari'si —e0 — VOÖEZE MANEN. Adis-Ababa'da en ziyade en dlşeyi mucib olan nokta, İtalya Münakalât bakanının Masavva- ya kadar giderek , Francetj* ye bazı vazifeler vereceği noktan idi. Habeş'ler, bu , Franceti,, nin ne demek olduğunu İyi bilirler. İtalya'nın bütün çssns kud retlerini bu tek İsimde mün demiç görürler. Habeş'ler ba adama “İtalya'nın derler. Evet, bu Ttalyan vakıs nn hud Tagilirz Lüvrens'e , Arabis tan'ın görünmez ve tacsız hü kümderi,, — unvanımı şeytan adama nisbetle çok geri Adiç fakat clhan casusları içinda en kabiliyetli bir Italyan casasa, idi, Bonun için ne pahaya olursa olsun, ba Franceti'nin Afrikada fasliyetine meydan Tâzımdı. Bu vazifeyi de gene Afrika mn Matabarisi Voezero Müane nin'in üzerine alması İcabedi yordu, — İşte, bu maksadla da Lavrene'i,, kazanan vermemek Voezero Manen Kahire'de bu: lunayordu. Bu sırada İtalyan bakanı Ha Franceti de Kahire ye gelmişti. .. Franceti Hügo, henüs genç Yaşte İken maceraperestliğe ka Pilmiş Afriko'ya girmiş ve on Bene Afrika'da birçok maceralar İçinde yaşamıştı. Pekçok tehli- keler geçirmiş ve Afrika'aın birçok yerlerini genmiş, beyaz arktan İlk insan olarak — bazı yerlerde yaşamış, Dangali'nin Yahşi kabilelerile temas — et. Mişti. ç Bu delikanlı. Habeş kralını tanımıyan, haşin, vahşi kabile: ler aranında mühim dostluklar aaaartar GUEAN aze LA L Rrr ANADOLU Günlük Siyasal Gazete Sahip vo Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet Tanrebanesi: T İzmir İkinci Beyler sokağı €. Halk Partisi - hinası içinde Telgraf : İzmir » ANADOLU Telefon: 2716 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yallığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır. Heryerde 5 Kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR KURDLAR KENDİ“AR K Casus Romanı: No. 49 17 İkinciteşrin 935 Mviyoram! Ba yetmez mi? — Zavallı Maka... Bunlar adi hepel Tâf.. — Hayır. Ortada bir hâdise » Sizi seviyorum. Siz de beni seviyor musunuz?. — Görüyorum ki size cidden P veriyorum. Cesur ve olunuz. Beoden vazge Tek lâzımdır. N Genç adamın sesl titredi ve: .. Beni sevmiyorsunuz | muştu. | geçeceğini bildiği için, RO da elda etmişti. Bu — suüretle müstakbel —bir — İtalyan-Elabeç barbinde, İtalya lehine çalışa- cak küvvetler temin — etmiş olduğundan Hsile Selâsiye bu adamdan âdeta yılmıştı, Ba İtalyan, Necaşinin dama. dı mahad Ras Gukan İle uzun müddet temas — etmişti. Bu te: maslardan — İtalyan cesasunun neler elde ettiği henüz malüm değildi. Necaşi bilhassa bu va ziyetten çok kuşkulamyorda. Görülüyor ki, Italyan casnan © zamandan Habeşistan'ln vah detini bozmağa muvaffak ol Guksa'nın birlikte Ttalyanlara — geçmesi, Amparstorun endişelerinde ne kadar haklı olduğuna bir de lildir. Franeoti bu askerlerile müvaf fakıyet lerden sonra, İtalya'ya dönmüş fakal bir Terlyan Habeş harbi gayti kabili içtinsb bir — şekil alınca, Habeşistan'da yeniden fanliyeta geçmek lüzumunu hi #etmişti. Voezero Manen, ba canbazı kendi ipinde — oynatmak miyordu ve İtalyan bava baka- mı ile bu casasun - Kühire'den büyük Italyan'ı bir asabiyetle bu iki beklemekte İdi. Italyan bakanının ve cesusun seyahatinin birinci kısım, Ka hire'ye kadar çok İyi şartlar altında geçti. Italyan tayyaresi, Kahire'ye geldiğinin ertesi sabalı bakan ve casusu alarak gene bavalen- di ve çöllere doğru uçmuğa başladı. Tayyareden on dakika sonra verilen bir telsiz, Kabire tel: sizinden alınd; veyahat — çok yi şartlar eltında dovam — edi: yordu Fakat... Bundan sonra Italyan — tayyaresinden hiçbir haber alınmadı. Aradan saatler geçti, tayya: reden biçbia haber olmamakla beraber, tayyarenin Musavva'ya vardığına dalr bir haber de gelmedi. Ne olmuştu?.. Bir müddet daba geçtikten sonra endişeler buşladı; telsizler tolgraf lar, telefonlar Kahireden göllerdeki karakolları aradı ve Ttelyan tayyaresi hukkında ma- lümat istedi. Ve... çölde bir tayyare an- kazı, birkaç yanmış cesed bu lundü. Ba şuretle İtalyan hava bakanı ile - İtalya'nın en iyi caşusunun esrarengiz bir kazaya LARINDA — Nikol, bana söyliyeceğiniz son sözden dolayı korkuyorum! — Böyle lâzım değil. Böyle düöşünürseniz, ümitlerinize ken- diniz bir sed çekmiş oluyorsu nuz. belki benim üm'dleri me de! — Sizin ümitlerinizede mi?. Beni seviyor musanuz yoksa?, — Size bu hususta cevap yermeğe lâzam var mı?, Husulü güyri kabil bir sandet Hamına kalplerimizi ezmekte — üzmekte ne mana var? Söyleyiniz var Dış Memleketlerde Mahsullerimizin Son Satış Vazi- yetleri Ne Merkezdedir? eee Türkofise gelen İaberlere göre, 1411935 tarihinde ec- nebi memleketlerde piyasa va ziyeti şöyleydi: Üzüm: Londra borsannda: İzmlr ma- h pegin 35-50 deli 2546 Tran peşin 27-36 vedeli 1623 Kılllmlyı tomson natürel seç me peşin 36 vadeli 24 fantazi peşin 88 vadell 38 altm yal dizli ekstra seçme peşin 40 vadeli 22 fantazi peşin 43 va deli 29 Girid peşin 4259 va. dell 22-44 Korent peşin 45 70 vadeli 3045 Avustaralya eskl mal peşin 33 yeni mal peşin 4050 Kap peşin 38 şilindir. Hamburg borsasında: Türki ye No. T vaedell 14 5, 8 16, 9 16, 10 18,5, 11 215 Türk Hrasıdır. Yananistan Kendiya 15 32 florin Karent amal: seçme 3235 matk İcan sultana 833 38 şilin Kaliforniya sultana matürel 6 85 haker 580 do lardır. Nev York - borsasında: İzmir sultana 9 corvun 125 yeminal peşin 13 ö San Fransleka kaba 4 dolardır. İncir: Londra borsasında: - Gennil netürel peşin 33 vadell 22 ekstra peşin 35 vadeli 24 ske leton & cravvn peşin 50 vadeli 45, 5 coro' 55 vadeli 49 5 Peşin İ0 vadeli 53 7 erovva peşin 65 — vadeli 58 şilindir. Nev-York borsasında: Türki . ye 380 İibrelik torbada — yeni mal peşin 15 şilindir: kurban gitmiş oldukları anla- şıldı, Hüdise kazaya bamledildi. Halbuki bu kazayı, — Afrika Mataharisi Voezero Mapen ha- zarlamıştı. Ne yapmıştı? Ktalya'nın Lavrensl denilen Francsti, Afcika Mataharisini hiç mi nazarı dikkate; alma: mıştı. Malüm değil! Bir müddet sonra, Voesero Manen Adls Ababa'da göründü ve İmparatoran sarayında üç gön mlisafir keldı. V.... gene kuyboldu. Votzero Manen — nmerededir? Hangi sabada, ne ” gibi bir — iş hazırlamaktadır?. Bunları da bilen yoktur. Fakat... Afrika — Mataharl'ei- nin şimdi —Mussolini'nin — bir damadı İle iki oğlana avlama- ya çalıştığımı mubakkak gören- ler vardır. —SON— — Bauyır! — Vo eğer... — Fakat ben sizi resmen nikâhlamak İstiyorum. Bu İşte berhangi bir ihtirazi kaydin yeri yoktür, Gayri kabili tahakkuk bir bayal! Abh.. Ben de ba rüyanın bakikat olmasını isterim,, Fakat ne hummalı bir bayall! Değil mi?, — Şa halde... Sizin'de kal: binizde bana kuarşı bir meyil ve mübabbet var! Şa halde, ben elhanın en bahtiyar gen- diyim! — Bahtiyar mı?. Maks... Ba rüyayı hiç görmemiş olalım.. Çünkü imkânsız bir dava... Vaz geçelim bu serdadan. — Vazgeçelim mi?. Siz de beni sevdiğiniz balde bune vasıl .— Marttilya borsasında: Cesayir 1215 kilolak sandık 125130 on kiloluk sandık 90-106 frank. Tspauya cantin 5 peçetadır. Bamburg borsasında: Türki ye hazır mal 24286 mark va: deli 14 Törk lirasıdır. Yün: Mareliya baraasında: Yıkan- mış Anadola yünü 88,5 yı- kanmamış 4,50 5,50 franktır. Zeytinyağı: Marsliya borsasında; Tonue malı birinci tasir cif 380400 ikincl tasir 275385 Cezayir malı elf 340 360 fesnktır. Hambarg bortasında: Ispanya hezir mel flk tasir 240 peçe tadır. Tüalya malı bazır. 511 ret Fransa bhazır mal lik tasir 510 franktır. Bugün 935-36 Lik Maç- larına Başlıyoruz.. —— — 34 Aylık bir ataletten sonra bügün, 1935 1936 lik maçla- rına başlanacaktır. Sabah aat 10 da K, 8. K. Bornava, 12 de Altay - Buca 14 de İzmirspor.Altınordu bi- ddaci takımları karşılaşacaklardır. Halk sabasında ssat 9. da Altay Baca, 10 da — İzmirspor: Altınordu, 12 de K.S.K, Bur nava takımları oyouyacaklardır. Bu şeae yapılacak lik maç larına beş altı tene kudar evel çekilen Burnuva takımı da gi recektir. Bu takım son bir İki sene zarfında tedere olmiyan Hi Manisa Belediye Meclisi Ilk Toplantısını Yaptı Maovisa (Özcl) — Manisa be lediye meclisi dün esat onbeşte teplanmıştır. Şarbay Ayni, mec İlel açmış ve geçen zabit okün- muştur. Zabıt hakkındaki sor güya kargı azadan evlât Hüse yin 2 teşrinlsani — toplantısının kanuni kayıdlara uygun davet yapılmamış olması hasebile hiç toplamılmamış farzedilmesi ica- bederken bu — toplantı İçin za, bit tatalmasının — döğen birşey olmadığını bugünkü toplantının © celsenin mabadi değil, içtima başlangıcı — addedilmesi —lâzım geldiğini söyledi. Bczacı Sadet- tin ve AN Rıza da ayni noktal nuzara İştirak ettiler. Bununla beraber Ali Rıza; eğer bu top: Tantı 2 teşrinisani toplantısımın mabadi addedilirse temdit İçin şimdiden İlbaylık makamına müracsat edilmesini teklif etti ve bü teklif ittifakla kabul olundu. Bundan sonra rele ve- killiklerine seçildiler, kâtiplik. ler için İşari reyle seçlm ya- pılması hakkındaki azadan ©c- zacı — Sadettin'in teklifi kabul ve bunun üzerine terzi Salt ve tobafiyeci — Ferid - kâtipliklere seçildiler. Bütçe ve İdare encümenleri için “seçim — yapılacağı zaman szadan bir zat geçen içtimadaki zevatın vazifelerinde Ipkalarını teklif etti. Bu da bu suretle kabul olundu. Başkanın çebir hudutlarını çizmek için bir encümen seçilmesi hakkındaki teklifi de kabal edildikten son- 7a İcraat raporu okunmadan başkan mevkilni rels vekili Ali imkân olur?. — Böyle lâzım. — Müatlak m?, — Makı, çok rlica ederim, bana ecıyınız. Hiç düşünmüyor- sunuz ki, ben bir Fransız'ım, tiz bir Alman'sınız! Araımızda mlllt bir kin var. Bunu hiç düşünmüyor musounuz?. — No boş birşey.. Evet, siz bir Fransız'sınız, ben de - bir Alman'ım. Fakat İnsan değil- miyiz. Vo bu iki millet, niha- yete kadar birbirile düşman mı kalacaklar?. Sonra... Bizim mu- habbetimiz herşeye hâkim ola- maz mı?, — Rlca ederim Müaks, susu: nuz!.. Aşk geçlei bir ihtirastır; milliyet hissl ise.. İnsanın kal- binde ebedi yor tutmuştur. Va: tan tehlikede olursa, bir İnsan herşeyi unutabilir. Baklıd,e ve Rı 'a terkle kürsüden İndi. İersat — raporünü — mübasebeci okudu. Rapor okunduktan son- ra, rela rapor hukkında bir mütalea olup olmadığını sordu. Evlât Hüseyin raporda yalnız 935 feraatından bahsedildiğini, balbukl bundan evelki, yani belediye boyetinin teşekkülün denberi olan icrast hakkında İaabat verilmek — icabeylediğini tetkik edilmek üzere raporun teksir edilerek azaya tevzlini teklif etti. (Başkan Ali Rıza bu moktaya İştirak etmekle beraber bundan evvelki iki toplantıda mecllsce verilmiş bir- çok kararlar bulunduğunua, bu kararlardan bangilerinla tatbik edildiğini, hangilerinin yapıl madığımı anlamak Özere iki ki #iden mürekkeb bir encümen' teşkilini teklif etti, bu teklif te aynen kabal ve bu encümence Meclle üyesinden Evlât Hüseyin ve Mahtar seçildi. Banun üze- rine başkan müzakere edilecek birşey olmadığından yarım (Ba- göün) saat onda toplanmak üzere celseyi tetil ettiğini —bildirdi. Şarbay Avml icraat raporu hak kındaki müzakereden sonra rels vekilinin - makamını asl - relse terketmesi lüzmgeldiğini, çün. kü rüzeamede okunacak evrak olduğuna söyledi. Fakat riyaset müukamının İhdar ettiği vaziyet karşısında müzakerata devamın doğru olmadığı unlaşıldı. Bu akşam Kemeraltında Hi- al, Karataşta Santo, Keçeel- lerda Yeni İzmir, Irgatpaza- rında Asri eczaneleri açıktır. böyle olmalıdır! Sonra... Benim bakkımdaki —malümatınız — ne- dir?.. Ben kimim?. Ba hususta malümatınız berhalde çok azdır. — Evet., Sizi burada ve ça günlerde tanıdım, Fakat siri seviyorum ve sİiz namuslu bir kadınsınız! Bu yetmez mi?, — Fakat sizin merklinizde bir erkek lamini vereceği kadın bakkında fazla titizlik — göster. melidir. — Ben, sizin mahiyetiniz bakkında hiçbir şey öğrenmek ihtiyacı hissetmiyorum. Çok rica ederim, beni öldürmeyiniz. Bu aşk benim bayatıma mal olacaktır. Hiçolmazsa bana kü- çük bir ümid kapısı bırakınız! Çünkü sizden ömldimi kesince, ben yaşamak kabiliyeti bulamı- yacağım. — Beni cidden korkutuyor- takımlar arasında çok muvaf- fakıyet göstermiş ve vaki mü- racsatları üzerine ittifaka alın- mıştır, Son — İsmirspor - Altınordu maçı çok İlgi verleldir. Son günlerde ikl mühim oyuncu- sanu kaybeden İzmir birinelei ve Törkiye ikincisi Altmordu nun nasıl bir tekim çıkaracağı benöz belli değildir. Halk sabasında oymyan İkin ci takım oyunenları geçen sene Alsancak — sahasına doboliyesiz giremiyorlardı. Ba — gençlerin yarın — ağabeylerinin alacaklarına göre kendilerinin birlnel takım maçlarını seyre derek — İetifadeleri baklı- hem de İsabetli birşey olacaktır. Bu hüsus için mıntaka merkez kurulunon iyi bir karar alma sını da dileriz Balkevi Likleri Bugün Halk #sahasında 12 den hibaren 9 Eylâl - Kahra- manlar, Yükşelme - Türkyurdu, Hacıhüseyinler - Kurültay — ta- kımları karşılaşacaklardır. Kaçakçıîkla Mücadelemiz Ankara, 16 (özel) — Geçen bir bafta içinde gömrük mubha- faza teşkilâtı tarafından 68 ka- çakçı, 3786 kilo gümrük ka- çağı eşya, 11 kilo Afyon, 5 gram Eroln ve 49 kaçakçı hay: yanı elde edilmiştir. Aryat Olmıyanlar Pro- fesör Unvanı Alamıyacaklar İstanbal, 16 (özel) — Alman- ya bükümeti yeni bir kararne- me İle Aryaf olmıyanların pro- fesör unvanımı kullanmalarımı yasak etmiştir. Bu karaername mucibince bir çok — profesörler — Almanya'da profesörlükten mahrum bırakıl- mışlardır. Deniz Konferausına Iltalyada iştirak Edecek İstanbal, 16 (Özel) — Ro- ma'dan bildiriliyor: Deniz konferansı bakkında birçok şaylalar çıkmasına rağ- men İtalya deniz konferansına İştirak edecek ve Londra'ya giden İtalyan deniz ekeperleri- nin avdetinden sonra murahbhas- larım tayin edecektir. yerlerlai sunuz!. — Sözün kısası, yoksa hayır mı?. — Makı, çok rica ederim. — Tek cevap İstiyorum, yal- oram., Maks, bu son rlcasını, çok âmlirane söyledi. Nikol içini çekerek: — Pekâlâ. Evet iştel. Dedi. Sonra İlâve etti: — Ben, sizin için meçhül ve esrarengiz bir kedın kalmak istiyordum. Ve bir gün — bura- daov giderken size: , Allahaa- marladık azizim. Ben sizi çok seviyordum!" Demek ve size bir daba görünmemek - emelin- de idim, — Nikol'üm, sevgilim. Böyle şeyleri söylemeyiniz rlica ede: zim. İstikbalimiz hakkında ne — Sonu Var —