21 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

21 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

Mmıüuw D OD MEŞ aa ÇA Karısını öldüren Abdul-| Baroda Değerli lah ve ölüm Cezası. — Suçlu Onsekiz Yerinden Yaraladığı Karısının Bıçakla Kendisine Hü- cum Ettiğini Söylüyor. Karantina'da Halil rifat paşa taddesinde karısı Nesibe'yi bı. çakla on sekiz yerlinden yara hyarak öldüren 74 yaşında Ab düllah'ın muhakemesine dün Ağırceza'da devam edilmiştir. Bu celsede Hddis makamını İş Ral öden müddelaumum! muavini Şevki Sümer; İddiasını verdet. Mmiş ve Abdallah'ın; suçu te #mmüden İşlediğladen İdamını, fakat yaşının 74 G bulmüş ol- Masından ölürü Türk ceza ka- Bununun göre bu cezanın bstemiştir. Müddelumuminin bu iddiası; Abdullah'ı idam cezasından kur- tarmaktadır. Müdafan için ken disine #öz verilen Abdullah de- Miştir ki: — O geca Nemibe'yi öldür- mek İçin eve gilmemiştim. Kara Mustafa adında biri beni tehdid etmişti. Bu adamla niçin gö: Tüştüğünü kendisine sormuştum. Hattâ Nesibe oğlum küçük İb tahim'le bir yatakta yatıyordu. Bu sözlerimi İbrahim duymuş- tar, Ayni zamanda kusabaya gitmek üzere olduğunu da öğ- Tenmiştim, Oğlam Mehmed All- nİn yanına gidecekti, benim Mehmed All'den bin lra kadar #lacağım vardır. Kendisine de- dim ki: — Kasabaya gidiyormuşsun. Mehmed Ali'ye söyle bana bir z para göğdemln. Pek perlşan kaldım. Fakat bu sözlerime karşı Nesibe eğır sözlerle beğimip ça- Bıirdi. Üzerimde dalma bir bı- Çak taşıdığımı — biliyordu. Bu ANADOLU ——— —- Günlük Siyasal Gazete maddesine indirilmesini 66 ıncı Sabip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri uıuııuoı Hamdi Nüzhet İzmir lxıııd ler C Halk Partisi B:i,ıııı Miçhdı Telgraf; İzmir « ANADOLU Telefoni 2776 » Posta kutusu 408 ABONE ŞERAİTİ: Yıallığı' 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur, ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR 52 bıçağı belimden kaparak beni yaraladı, ben de elinden bıçağı aldım kendimi — müdafaa ettim, onu yaraladım. Kastım öldürmek değildi. Oğlam Meh- med Ali İbrahim'in müdafaa şahidi — olarak — dinlenmelerini İsterlm. Dedi. Banun üzerine muha- keme müdafaaya tasllük etmesi Jubarile Bbu İki şahidin tekrar dinlenmelerine — karar — verdi, muhakeme başka güne bırakıldı. ve Cenan'ın Formül Tecrübesi Dün Tekrarlandı Karşıyaka'lı — Cenan'ın üzün ve — sebzelerimizi zaman bozulmadan yar uzun muhafaza Bir Konferans Halid Ziya Dün Kon- ferans Verdi Tapu ve kadastro fen heyeti genel İspekteri Halid Ziya; İz- mir barosunun aylık konferans: larından bu aya ald olanı dün saat 16,30 da baroda vermiştir. Salonda bâklm, avukat, tapa ve kadastroculardan kalabalık bir dinleyici kitlesi vardı. Konferanacı herkesin dikkat ve alâkasını çeken bir ifade ile konforansı verdi. Arada — plân lar, vesikalar ve fotoğraflar gözterdi. Bir oaat kadar sören konferansında hatib; kadastro Dun ava batlarını çızmış, ka dastronun ne olduğunu bugüne kadar Fransa, lsviçre ve — Al. manya'daki deraat ve — tatbika. tının neticelerini anlattı. Bügüne kadar zenginleşen ve münmr fonnin — bütüo terakki lerinden de — detifade — edilerek kollanılan vasıta ve âletlerden elde olunan neticeleri, Türki. ye'de kadastronun — namıl — baş ederek İbracata yarıyacağını İddfa| ladığımı, nasal yörüdüğünü — va ettiği formülünün tecrübesi dün Bornava zirsat mektebinde bir heyetin — önünde — yapılmıştır. Ambalâjlanan sebze ve üzümler tam bir ay sonra açılacak ve tecrübenin neticesl anlaşılacaktır. Dikili Kaymakamlığı Dikili kaymakamı Necdet Ge- vaş kaymakamlığına ve Kızıltepe kaymakamı Rıdvan Dikili kay- makamlığına nakledilmişlerdir. Emniyet Yardırektörn. Şehrimiz emnlyet yar- , direktörü İs- mall; İzmir- deki ödevine başlıyalı kısa bir saman geçmiş ol- mukla bera- ber — önemli muvaffak - yetler göster- mektedir. —Emniyet yardirek- Zabıta mes- — törü İsmail leğinin İnceliklerine vakıf olan yardirektör; gece ve gündüz sık sık karakolları — teftiş et mekte, polislerin — vazifelerini dikkat ve itina ile görüb gör- mediklerini araştırmaktadır. Mühtelif nahiyelerde birineci amf nabiye müdürlüklerinde ve bundan evel de emnlyet me: murluğunda bulunmuş olan yar: direktör İsmall'in bundan son- raki ödevinde daha önemli mu vaffakıyetler göztereceği mubak., 21 İkinciteşrin 935 faydalarını izah ederek kadast. ronun bilbassa ölü bir servet telâkki edilen gayri menkul serveti mnasıl bir mütedavil servet baline getirdiği üzerinde darmuş, gerek bu noktadan, gerekse vergi ve finansel ba- kımdan alınan faydalı — netice. leri bildirmiştir. Bu arada "tayyarelerle fotoğ. raf almak — suretile — yapılan plânlar ve renkli gözlük vası- tasile tecossüm — ettirilen plân ve resimlerde göstermiİştir. Din leyleller çok — İetifade etmiş lerdir. Konferanstan sonra baro reisl avukat Mustafa- Münir; konferana davetlul kaebul ede. rek İstanbuldan buraya gelmiş olan hatibe teşekkür etmlştir. Kaymaksamlar Arasında. Hlbaylık mektabçusu — Baha Koldaş'ın İskilib kaymakamlı- gina atanma emri düu ilbaylığa gelmiştir. Staj müddetini bitiren hukuk mezutlarından Kuşadası'nın Da- vadlar nahiyesi müdürü Kemal Konya Ereğllsi kaymakamlığına atanmıştır. Jandarma Tettişi İlbaylık jandarma komutanı binbaşı Lütfâ Baykara jandar- ma İşlerini teftiş için Bayındır İlçesine - gitmiştir. Bir Otoray Yandı Manisa istasyonunda bir oto- raydan bonzin — boşaltılırken yangın çıkmış ve otoray — yan- mıştır. tırnakları bareti mabsusada bha- zırlanmış, doğrüsü bu akşam burada temizlik ve şıklık re- koru bu zabitte! Baştan tırnağa kodar herşeyl müntazam - ve temiz!. n Bu sırada, zabit gazetesini Casus Romanı: N: | S ——— | biraz Indirdi. Ve, komtser, bo OOlunda vo' birdki, metro uza Ünda bir masa başına oturdu. | Bketinin düğmelerini çözdü bir siyah gömleğinden ve yaka- Ahdaki alâmetlerden — Hitlerei *lduğu görülüyordu. Ve cebin- bir Berliner Tagiblât gaze- çıkardı; okuüyormuş — gibi Yüzünü sipere alarak İki Fran: *2'ı gizliden tetkike koyuldu. Fransız'lar, arkalarındaki bu n mevcudiyetinden haber- İnt!lıll!ıı. Fakat biraz sonta, Rokur “zunca birşeyler anlatırken göz- leri İle etrafı tetkik otti ve, mahud milis zabitini gördü ve Noel'e: — Arkanızı dönünüz ve ga- zete okuyan adamı bir görünüz. Dedi, Noel hiç belli etmeden etra- fiına göz gezdirdi; ve, — Hlitlerel zabit mi?, Diye sordu. — Evet! — Fal nüyor. — Ne zarprı var, Fakat bu adamın elleri ne kadar — güzel, yalnız bapı görü: Rezina birşey tıkanmış gibi ge- zip bir halle: — Aman yarabbi! Dedi. — Ne oldunuz?. Hayret veya dehşetinden göz- leri uçılmış olan komlaer: — Rica ederlm, kırmldama- yınız ve arkaya da bakmayınız! Yahud, kalkınız, arkaya hiç bakmadan çıkıp gidelim! Dedi. Noci, bu emro büyük bir hayret içinde olduğu halde İtaat etti. Ve beraberce — çıktı- Dış Fiyasa Haberleri Muhtelif ürünlerimiz Ne Fiatte Satılıyorlar. 18-11:935 dış piyasa hak- kında Türkoflse gelen haber- ler şunlardır: Üzüm: Londra — borsasında: — İzmir peşin 35:50 vadeli 25-46 Iran peşin 27-36 vadeli 16.238 Ka liforniya tomson natürel seçme peşin 36 vadeli 24 fantazi pe- şin 38 vadeli 36 altın yaldızlı eksira seçme peşin 40 — vadeli 22 fantazi peşin 43 vadeli 29 Girld 4259 vadeli - 22:44 Ko rent peşin d6:70 vadeli 30-465 Avustuaralya cski mal peçin 35 yeni mal peşin 4050 Kap pe- şio 38 şilindir. Hamburg borsasında: No. T vadeli 14:5, 8 16, 9 16, 10 1885, 11 21:5 Töürk liram, Yu nanistan Kandiya vadeli 15 32 florin /Korent amalyas - seçme 82:35 rh. Iran sultana 33 38 şilla. Kaliforolya sultana natâ- rel yadeli 5:85 baker 580 Goldenblenebed V. 6-55. Nevyork borsasında: — Izmir soltana 9 erovens 30 1, kuta içinde 125 yeni mal peşin 136 San Franslsko kuba 4 dolardır. İncir: Londra borsasında: Genuln natürel peşin 33 — vadeli 22 ekstra peşin 35 vadeli 24 sko: leton 1 Ib. d erovvn peşin 50 vadeli 46 bevv peşin 56 vadeli 49 altı peşla 60 vadeli 53 ye- di peşin 65 vadeli G8 on peşin 48 vadeli 88 bevv peşla 53 vadeli 41 altı peşia 58 vadeli 44 yedi peşlar 66 vadeli BÜ. Nevyork — borsasında! — İzmir yevi mal 13,56 San Fransleko kaba mal 25 1. kutuda peçin 4 gilindir. Marsllya borsasında: Cezayir 12.16 kiloluk sandık 125 10 kilolok sandık 186 on 9Y0-108ö İspanya — cantin 5 Censenza ekstra fleur 210320 Cosenza 290 adi 280 franktır, Bamburg borsasında: Türkiye hezir mal 2426 rhivadeli 14 Türk lrası, Yün: Marsliya borsasında: Anupolu yıkanmış 8.-8 80 yıkenmamış 3.50 4.00 franktır. Zeytinyağı: Marsilya borsasında: Tunus birinci tasir cimse cif 380-400 ikinci tesir 875 385 infigeable 380400 Cezayir safine — cinse göre cif Marsllya 340-360 bor- jes cinse göre cif Marelilya 200 210 Andafonsle cinse göre cif Mursilya 170-180 adi hazır tılar. Caddede biraz — ilerledik. leri vakit, Noel: — Rica ederim, Bana da İzah ediniz! Dedi. Rokur, biçbir cevap verme- den genç kadını elinden tottu ve biraz daha ileri çekti, sonra: — Gördüğümüz zablt, bizlm yüzbaşı Bennadır! Dedi. — Ne?. Kendisl mi?, Bura: da, Berlin'de?.. — Evet. Ta kendisi. Yalnız Hitler milfs zabiti kıyafetinde! — Buandan exmln misiniz?. — Sizi şurada gürdüğüm kodar eminim! Bizi takip edi- yor; buna şüphe yok! — BSize İşaret verdi mi? — Hayır. Yüzünün en kü- çük bir adalesi bile oynamadı. ne olda?, mal cif Maraliya ıım"ınıııııı. Hamburg borsasında: Tspan ya bazır mal (lk tesir 240 va- deli 1 ci ve ikinei teşrin 240 peçete İtalya bazır mal 560 vadeli 1 ci ve ikinci teşrin 660 liret Fransa hazır mal llk tasir 510 fraoktır. Yunanistan'da Siyasal Af Mı?.. — Başı J inci yüzde — rına girdiği anda bötün elyasi mücrimleri affedecektir. İstanbul, 20 (0"2 — Yu- pen krelı, bugün öğleden sonra sast 16 da Roma'ya vâsl ol muştar. Krol, refakatinde veli aht Pavlo, prenses - Eleni, ve ireona ve dayısı Hiristo Forus olduğa balde resmi törenle kar şılanmıştır. Amiral Monakovl Lonkare, İtalya kralı, Söviç Museolini adına Yonan kralını karşılamıştır. Ttalya parlâmen- tosu başkanı kont Çiyano, hava kuvvetleri nazırı general Vale, deniz ve sü bakanları, diş ba- kanlığı protokol direktörü, Ba- ron ÂAlolzi ve sair birçok Ital yan büyükleri karşılama töre- ninde bulunmuşlardır. Italyan söcl müzikası Yanan marşını çalmıştır. Kroal, istasyondan (Ekselsiyor) oteline İamiştir. Yarın öğleden evvel Ttalya krali — tarafından kabul edilecek ve öğleden sonra M. Müssolini ile görüşecektir. Sahtekârlık Bir Memur Yakalandı İç bankası besabı cari me- muru Subbi hakkında takikata başlanmıştır. Buna sebeb; 2400 Hiralık bir ihtilâstır. Vaziyeti derbsl göze çarpmış ve suçu meydana çıkarılmıştır. Paranın 2170 Hrası, Subhi'nin evindeki kömürlükte bulunmuştur. Suhi Hürmüz nâmuında bir Bayanla beraber tevkif editmiştir. Sabhi son zemanlarda bu Bayanla ta- mışmış ve kendisi İle — dalmt münaşebet kurmuştur. (paşa) bafidi Bahri, üç dört senedenberi çektiği hastalıktun kurtulamıyarak Manlsada vefat etmiş ve cenezesl büyük bir kalabalığın iştirakile — kaldırıl. maışlır, Merhum, — Manisa - belediye riyasetinde de bulunmuş ve ta- niınmış bir şahsiyetti. Keder- dide — âllesine — taziyetlerimizi sunarız. Fakat maksadımı gözlerinden anladım. Sanki gözleri He beni yumraklayordu. O kadarki hâlâ titriyorum, Komiser, barın kapısından gözünü — ayırmıyordu. —Pekâz zaman sonra bardan biclsl çık- tı. Noel: — Hitlerei milis zabiti! Dedi. Bardan çıkan bu zeabit ken. dilerine doğru ilerledi. Ve tem Aki metre yaklaşınca durdu. Ve Hitlerciler gibi kolunu uzatarak solâmladı ve; — Yaşasın Hitler! Diye bağırdı. İki, üç adımla komlser ve Noel'e iylde yaklaştı. ve: — Burada durmıyalım! Blıl teceşsüs ediyorlar! Dedi. Acele adımlarla ilerdiler, Be- Borsada Üzüm satışları Ç. Abea K S 176 Ş. Riga halef. 10 50 189 D. Arditi 8 102 K. A. Kâr. 9 59 M.j Taranto 10 75 36 $Ş. Bencuyo &8 32 M. Narl mah, 11 27 H. Şeşbeş — 10 25 10 Kap. Kenan 11 50 681 438736,5 439317,5 İncir satışları Ç. Alıcı K. 8. 192 Mühte, alicı 7 60 Zahire satışları Ç. Cinal K. 8. 2682 Buğday 8 240 Arpa 4 15 72 Fasulya n 9 Anason 12 400 Susam 4 7 Burçak 6 600 P. çekirdek - 2 584 B. pamuk 42 22 Kaba * 42 2780 Ken. pala; 300 189 K. ceviz M Tö 13 Çam fistık 62 119 K.T. ba, içi 18 25 60 Piyasa Vaziy Üzüm — Dün Borsada mev. elmin iptldasındanberi ilk defa çok durgün bir gün geçmiştir. Dün 681 çaval üzüm 8 - 13,25 ten satılmıştır. İncir — 7,6 -8 den çuval entılmıştır. Buğday — 8 - 8,5 tan 2682 çüval satılmıştır. Fiatler yükseldikçe en fazla satış yapılma hüdisesi, boren- larda ender — büdliselerdendir. Fakat Izmirde buğday alımı ve satımında bugünler sık, sık tekerrür eden bir bâdisedir. Nazarı dikkatl çok calibtir. 192 Kambiyo ÂI Alim. Mark İsterlin Fr. Frangı Dolar Belga Italyan Hireti Isviçre frangı Florla K. Çekoslovak Arvastur, Şilini Ticaret Odası Yönetim Kurulu Dün sabah 15 de tlcaret oda” &ı yönetim kurolu Şükrü Ce- vabirci oğlanun başkanlığında toplanmış ve odanın delmi işi etrafında görüşmeler yapımıştır. nus: — Beni burada ve bu kıya: fotto hiç beklemiyordunuz, de- gll mi? Bereketki barda yanı- mızda şöpbeli adamlar yoktu. Yaoksa dostüm Rokur'ün — hay: ret ve korkusu hemen nazarı dikkati celbedecekti! Dedi. — Doğrusu, bukudar da sür- priz olmez! Sizi hiç ummadığı- mız bir sırada biç aklımıza gelmiyecek — kıyafetta- görerek şaşırmamak mümkün müdür? — Şu halde, miralay size müsaade etti demek oluyor! — Evet — Daha iyi, Siz barada ol duktan sonra muvaffakıyotimiz yüzde ikiyöz olur! — Ben size, lânım olduğu anda “Size elsem olan adam,, — Sonu Var —