28 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

28 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmibeşinci Yıl No, 6384 Perşembe 28 İkineltesrin 1985 İzmir'de hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Telef on: 2776 Yurddaş! Fıtre ve Zekâtını Hava Kurumuna Ver! Bu Suretle Borcunu Daha İIsabetli Olarak ödemiş Olacaksın!. ltalyan'lar Makalle'den De Kaçıyorlar. GA Erzurum Istikrazı Devletin demiryolu siyasasına verdiği önemi ve bunun — yeni Törkiye'deki devamlı başarıla- mnı bütün yunddaşlar sevinerek anlamış ve — benimsemişlerdir. Çünkü ancak bu yollar saye: tindedir. ki, solh zamanında olduğu kadar harb zaumunında da çarçabuk yurdun bir ucun. dan öbür ocuna yetişeceğiz Biz, gerek genel te, gerokse İetiklâl miryolsuzlağun acısımı çok acı #nlamış bir ulasuz. Ayni se bebledir ki, yüz yıllarca lekette — asayişsizlik, arasında — ekonomi, savaşında, de mem şehirler medeniyet noktaesından ve het Bakımdan | bir. bağlantıscızlık vardı. — Yeni idare, mazinin bakımsız bırak- tiğı yardu cenlandırir. ve onu medeni bir ulasun bütün gere- kenlerini verirken, pek baklı v6 pek zaruri olarak “Demir. yola siyasası,, diye başlı başına bir davâ da kabüol etmiştir. Bugünkü yollarımız, slyasamı zın başladığı zamana — nlsbetle beş kat urtmıştır. Va devlet bu büyük işi ba şarırken, temamen kendi para- #tına dayanmış ve en sopra dabili istikraz tahvilleri ile bal kın yardımına başvurmuştur. Frgani bakır hattında yapı lan tecrübe, bulkın hükümete olan İtimad ve İstikraza karşı duydağa güveni — göstermiştir. Çünkü ba tstikraz, vatandaşa kondi sermayesi hakkında gü venli ve kârlı, aynı zamanda kendi memleketinin Herisi için İnanç veren bir saha açmıştır. Et haseas, en dar totumlu termayeleri bile tatmin eden Türk devleti istikrazları, zamanda derhal — piyasada dağılmış ve revaç görmüştür. Çünkü: 1 — Türk paranm müstakar bir flat taşımaktadır. 2 — Karşılığı sağlamdır. ve Türk hükümeti, tashhüdlerine her zaman sadık - kalmış, bü meyanda iç borçlarına karçı en şerefli bir devlet olarak hare- ket etmiştir. 8 — Tahvllâtın falzi tektir, tediyesl de zamdır. 4 — Tehvliler, devlet mü Dakasa ve müzayedelerinde, her türlü teminat muamelelerinde, bökümetçe yapılm emlâk ve Arazl satışlarında yüzde yüz kabul edilmektedir. Bunlar, bizlm İlk ağızda ha Ura — getirdiğimiz — noktalardır. Tahvilâtımızın bunlardan başka Yermayedar — vatandaşlara sağla- Üği birçok faydalar — vardır. Haber aldığımıza göre, — Sıvas- Ersurum - tahvilleri ikinci ter NDi de çıkarılmıştır. Menfantlal bilen ve bu orala Mömloket oamina güzel bir Ödevi yerine getirmek İetiyon Yürddaşların bu fırsatı — kaçır- Tiyacakları şüphesizdir. ANADOLU kısa yük- munta- ST ZEZEELARATEER T SEZTEMELEZ a— mn — K Italyan Notasına Leıağ Verdik ( Türkiye, Bu Ihtilâfın Seri ve Adilâne Bir Tarzda Hal ve Tesviyesine Iktidarı Nisbetinde Yardım Etmeği Şiddetle Arzü Eder. Başbakanımızın İtalya'ya evvelce” yapmış oldıkları seyahatlan bir hatıra Ankara, 26 (A.A) — İtalyan nolasına cevab olaruk hazırlan: mış olan Türkiye notası bagün İtalya — krallığı — hükümetinin Ankara büyük elçiliğine tovdi edilmiştir. Bu cevab Küçük Jtilâf ve Balkan Juüllâfı — devlet: leri tarafınden verilen cevabın aynidir. Notanın metni şudur: “Törkiye Cumüriyeti Dışişleri bakanlığı İtalya krallığı büyük elçiliğinin — İtalya - Habeylstan Ihtllâfı bakkındaki — cenevre müzakeratına dalr —göndermiş Bozcaada karşısında —— Çanakkale Kurtarıldı Yolcular Bandırma Vapuru He Istanbul'a Vardı. Çanakkale vapurunun karaya oturduğu yer Dünkü sayımızda, İzmir'den kalkıp İstanbal'a gilmekte olan Çanakkale vapurunun — Çanak kale boğazı yakınında - düme- — Sonu 4 ncü yüzde — olduğa 11 ikinciteşrin 1936 tarihli notayı almıştır. Cumovriyet hükümeti Balkan e re ae e le eee LALALALALALAKA. tellâfinin, Küçük — iullâfın ve bilbassa — Türkiye'nin binnef is assamblede oldoğu gibi kon seyde ve bu İş için teşkil edil miş olan komitenin heyetlerinde ihullafı edlei Bbir * neticeye için İttihez ettikleri bareketin ve sarfettikleri mesa ioin bütün safhaların İtalya krallık hükümetinin — dikkatle bağlamak tayır ve takibetmiş olduğu kanaatindedir. Türkiye Comüriyeti hükü metl bu İhtilâfın daha başlan- gıcında da temenni ettiği veç hile seri ve adilünce bir tarzda hal ve tesviyesine iktidarı nis- betiade yardım etmeği şiddetle arzu eder. Türkiye hükümetl- nin bu battı hareketi İtalya'ya karşı beslediği dostlak — bhisle- riöden ve — İtalya — krallığı ile şimdi mevcud dostane —müna- sebetlerini muhafaza edebilmek — Sonu 4ncü yüzde — mühtelif | memnun | Çın ılekı Muhtariyet Yeni Idare Nankin'le Munasebetını Kesti ——— Japonlar Bir Şehri Aldılar İ İ S CW#AHAR Şo / ygime' SUNYUAN KIHANSIN - i İ F a .Mukbın ANCHUÜKUO . j Çin'de bugünkü parçalanma vaziyetini gösterir harita Londra, 27 (pzel) — Şimnli Çis'deki muohtar hükümet 3 eyaletten mürekkeptir. Bu üç eyalet Nankin ile idari münesetlerini kosmiş ve askeri otoriteyi de — müatakilen — tesle elmiştir. Mohtar idare komitesi relsi M, Tasn Si Yüğli bü eyaletle rin varidatları Çin hükümetine değli, muhtar idareye herilmesi lüzümünü resmen ilân etmiştir. Gümrüklerden hlsse İstenile lektli olan Ras Seyyum'a Teslim Olan Bir Italyan Zabiti Ne Diyor? ——— ıItalyan’laır Geri Çekiliyorlar. Her Iki Cephede Vaziyetleri Bozuldu. Birçok Er- zak, Otomobil, Kamyon ve Mühimmat Bıraktılar. Adis Ababa 26 (A.A) — Cenub cephesinden gelen haberlere göre geçenlerde Fafan neh: ri şarkında Analehde bozguna uğrışan İtal yanlar - şimdi — geri çekilmektedir. Fafan nebri boyunca — ve Gorabat şimalinde bulunan İtalyan kol- ları da ba geri çekilme hareketine iİştirak et mektedir. İtalyan'lar — birçok Bi et SAPANR Habeş — Raslarından ve - joyo denilen bu zat Gidamo bölge si reisidir. Kendisi çok şakacı ve neş'eli olarak - tanınmıştır. Habeş kralı son cebhe teftişin dönüşünde otomobll, araba İle ellâh ve müblmmet bırakmışlardır. İtal- yanların Gorahal mıntakasında bırakmış oldukları mühim buğ day ve erzak stokları Habeşle rin eline geçmiştir. İstanbul, 27 (özel) — Adla Ababa'dan verilen — bir habere göre, İtalyan'lar Makalle'den Adigrat'a doğru kaçmağa baş Tamışlar ve şebri kişmen bo şaltmışlardır. Ras Seyyum'a - teslim olan bir İtalyan yerli zabtti; İtaly'an- lar Makalle'de önemli tahkimat yapamadıklarını — söylemiştir. Tatanbol, 2Ö (özel) — Ro ma'dan bildiriliyor: Cenub cep beslode İtelyan kıl'aları Asnan den tayyare - ile Mareşal Badoglio Tilla ve Tisel kasabalarımı — İş gal eylemişterdir. Parle; 27 (Özel) — Romu ma'dan verilen en son haber lere göre İtalya bükümeti Tano gölüne, yani İngiliz nüfaz mın- tekasına kat'i bir taarruz yap mağa karar vermiştir. Togiliz muhatazakürlarının ga zetesl olan |Dayli Telgraf gaze- tesl, “Taeno gölü düz ve rabıp bir arazldir; İtalyan'lar bu sahayı ikl haftada baştanbaşa — istilâ edebilir; İngiliz siyast mebafili esasen böyle bir burekete intl- zar etmektedir. Zecri tedbirlerle skışan İtalya'nın daha - cezri — Şonu tüncü yüzde — Çin'in barici borçlarından bu üç eyalete düşen kısım ka- bul edilecektir. Komitenin ikinci relsi gene- ral Son Sen Yuan mubtar İda- renin Çin ve Nankin bhüküme- tinia bâkimiyetini İsmen tanı- yacaklarıcı bildirmiştir. İstanbul 27 (özel) — Tagil: tere'nin şimali Çin'de faal bir Tol oynamağa karar — verdiği Sir Fredrik Lett Roow'an Ti- yen.çin'e giderek mahalli Ban- gerlerle münasebet — tutmasın- dan anlaşılmaktadır. Japon selâbiyottar Togiltere'nin — bu — alâkasının memnuniyete şayan — olduğunu çünkü japooya'nın şimali Çin'i ilhak emelinde olmadığım söy- lemektedir. Togiltere'nin Çin sefiri M. Kadogan da Pektn'e gitmiştir. Istanbul, 27 (Özel) — Pe: kin'den bildiriliyor: Japon kı- taları, Pekin'in 30 — kilometre vzağında bulunan — Penktayi şehribi işgal etmişlerdir. tebliği Türk AÂntransiti Fiatleri. mehaf jli Bakanlığın Bizim Somikokun Kuvveti de Yüksektir. Ankara 26 (ALA) — İktısat Vekâ letin den tebliğ edilmiş de: Maden kö mür İşleri Türk anonim şirke tinie Zongal daktaki fabri- Ekonomi bakanı kasında Türk Celâl! Bayar ontransiti Damlle imal edilmekte olan sömlkokun entışa arzedilece- Hi flat hakkında Vekâletçe yapıl- makta olan İncelemeler — sonu: cuna kadar muvakkaten İstan- bul'da depoda ;vasıta üzerinde teslim, tonu yirmidört buçuk llraya — satılmasına ve - Heride tesbit olunacak fiate göre far- kın alıcılarına Jadesiai — temla için şirketçe her alıcıya bu yolda makbuz verilmesine ka- rar verilmiştir. — Sonu Zinci yüzde —