28 Kasım 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

28 Kasım 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

e AAT K T G rafları Telg * Cumuriyetin Yeni'Eserleri Başbakan Ve Ekonomi Bakanı Dün KâğıdFabri- kasını Gezdiler. Bugün Bursa'da Ve Gemlik'te Plâna Dahil Iki Fabrika Temeli Atılıyor. İstanbal, 27 (Özel) — Baş bakanımız İsmet İnönü, bugün refakatlerinde Ekonomt Bakamı Celâl Bayar, Bakatlık müdür leri ve bir hey'et olduğu balde İzmit'e gelerek beş senelik va- nayi olünümızın — eserlerinden olan yeni kâğıd fabrikasını do Taşmış, teslenti, — İşletmeyi, alı: macak randımanı uzüun uzadıya tetkik etmiştir. Fabrika tama: mep hazırdır. ve Cumhuriyetin, .—— Türk ulusuna başarıp - verdiği büyük bir eserdir. | Başbakım - tetkikatını — bitir. | dikten sonra, Ertuğrol yatı ile Madanya'ya gitmiş ve oradan ' da Bursa'ya geçmiştir. Yarın sabahb Bursu'da Merl- i nos fabrikasının, öğleden sonra | da gene Ertuğrol - yatı - ile gi derek, Gemlik'te sun't ipok fabrikasının temelini stacak ve şehrimize geleceklerdir. İIsparta'da İlk Tren Halk Utkularından Birine Kavuş- tuğu İçin Sevinç Içindedir. Isparta, 26 (A.A) — Isparta'lılar yıllardanberi basretini çek- tikleri demiryoluna Comuriyet de.rinde kavuşmakla öyünmek: tedir. İlk lokomotif bu sobah binlerce Isparta'lıların tezahüratı ve alkışları arasında İstasyona girdi. . Helk bayram yapmaktadır. Şehir taklarla ve elektiriklerle süslenimİştir. Açılma bayramı İçin bazırlıklar devam etmektedir. Camuriyetin büyük utkularından birine daha kavaşan — İspata'lılar sevinç — içinde açılma gününü beklemektedir. Ziraat Bankasında Genel Kurul Toplandı ve 935 He- saplarını Gözden Geçirdi. Ankura, 26 ( A.A ) — Türkiye Ziraat bankası genel kurnlu bugün saat 17 de banka bivasında, banka idare meclisi başkanı Sabit Sağıroğlu'nun beşkanlığında toplanmıştır. 1934 yılı işleri ve hesopları hakkında idare meclisi ve mürakıb raporları, 930 yılı bilânçosu, kör ve zarar besapları okunduktan ve eafi kârden stetumun 98 İnci maddesine göre yüzde yetmlş beşinin sermeyeyo, yüzde on beşinla İhtiyat akçesine ilâvesi ve yüzde onunun da geno statanaa 101 inci maddesi hükümlerine göre dağıtılması kabul edildikten sonra toplantıya son verilmiştir. Merhamet Yüzünden Bir Hasta Doktorlar Tarafından öldürülmeli Midir? İstanbal, 27 (Özel) — Novyork hükümetinin yeni Roşel şeh- Tinde çıkmakta olan “Standar Star* gezetesli “ Gayrikabil tedavi hustaları öldürüp öldürmedikleri , hakkında şebir doktorları arasında bir auket yapmıştır. Doktorlardan birisi; korkunç yanıklar içinde pek fazla sstırap çeken bir çocuğu; bir iğne ile, bu tedavlsi gayrikabil vaziyetten kurtardığını,diğer ikisi de Kanser'de mütevellid ölüme mahküm iki hastayı öldürdüklerini söylemişlerdir. Bilhassa operatörlerden pek çoğu, bazı ahvalde doktorlara gayri kabili tedavi hastaları öldürmek hakkının verilmesine ta: raftar görünmüşlerdir. Kan Yağmuru İstanbul, 27 (Özel) — Fransa'da Diman kasabatı ve civarına kırmızı yağmur yağınışlır. Ba yağmuran — toplanan suları, kan gibi kırmızıdır. ve toplandıkları kaplarda hiçbir teressüb huaule getirmemiştir. Bu yağmur salarının, kırmızi olmasının sebebi anlaşılmak üzere kimyahaneye verildiklerini Fransıa gazeteleri yazmaktadırlar. Ka N l Londra Deniz Konferansı ! Paris, 27 (Özel) — Londra deniz konferansına İştirrk edecek olan Fransız murahbas beyeti Fransa'nın Loudra sefiri M, Kor- ben ve vis Amiral Robel ve Cezair sabık - valil amumisi M, Kordes ve kont Amliral Döku ve M. Pol Bonkur ve müteaddit eksper zabitlerden mürekkeptir. lyıi Notasına Cevap Verdik. ———? .—— — Baştarafı 1 inci şahitede — büsusundaki çok samimi temen- lerden mülhemdir. Türkiye çümuriyeti hökümeti bizsat İtalya — Habeşistan İhtl- lâflle doğradan doğraya elüka- dar değildir. sucak — Milletler cemiyetinin azamı sıfatile ve paktın maddelerini tatbik bu- susunda yapmış olduğu resmiğ taahbütlerle bağlı olaraktır ki bu ihtilâfa dair Cenevre'de ya- pılan müzakerelere İştirak etmlş yve şimdiki balde- müştereken alınmış olan tedbirlere İştirak etmekte bulunmuştur. Türk bükümeti; — yukarıda zikrolunan umumi ahval salka sile Italya'ya kerşı olan dostane hislerine reğmen Milletler ce miyeti azası bulunun diğer dev letlerce itlihaz olunan hattı ha reketten ayrılmamış ve dolayı ile pakt maddelerinden kendi #ine döşen taabhüdlere — ittiba eylemiştir. Dış İşleri bakanlığı — yukarı: daki notuyı İtalya krallığı bü yük elçiliğinin mnasarı İttilamna arzederken ubvali hazıra için dekl tarsı — bareketinin ana hatlarınım semimf bir surelte izab etmiş olduğu zaomındadır. Dış işleri bakanlığı bu mü nasebetle İtalya krallığı büyük elçiliğine yüksek ihtiramatının teminatını teyid eder. Çanakkale Karaya Oturdu.. — Başı linci yüzde — ninin kopması ile bir. kazaya oğradığını, telsizle imdad dile- diğini ve bir tahlisiye gemlelnin yardıma koştuğunu, — vaziyetin tehlikeli olmadığını bildirmiş tik. Vapur nihayet karaya otur. muştur. Bu bususta dün aldığı- mız baberler de şunlardır; Çanakkale, 26 (ALA) — IZ- mir'den gelmekte olan Çanak- kale vepura bugün Bozcaada'ya 16 mil mesafede karaya oturda. Tahlisiye gemisl — yanındadır. Yolcular için bir tehlike yoktur. İstanbul, 27 (özel) — - Böz- caada açıklarında karaya oturan Denizyolları İşletmesi idaresinin Çanakkale vapurunda bulunan 120 yolcu, gene ayni İdareye mensup — Bandırma — vapurüna aktarına edilmişler ve İstanbul'a müteveccihen yola çıkarılmış- lardır. Çanakkale vapurunun kurta- rılma ameliyesine devam olun- maktadır. Geml yüzdürülünce İstanbul'a yedekte getirilecektir. Istanbul 27 (özel) — Ban dırma vapara, Buzcaada açık- larında karaya oturmuş olan Çanakkale vepurunun — bütün yoldularını getirdi. Son slınan haberler, Çanakkale'nin kur: tarıldığını — bildirmektedir. Ras Seyyuma Teslim Olan Bir Italyan Zabiti bareketlere başva ucağı pek ta> bildir.,, Demektedir. İstanbal, 27 (özel) — İtal. ya'nların Makalley'i terketme- lerinin sebebi, şimalden vaki olacak bir Habeş hücumu ne- Hoesinde bu şehirin Habeş'ler tarafından İstirdat edilmek ih- timall mevcud olmasından İleri gelmektedir. Roma 27 (özel) — Italyan kuvvetlerinin, — Makalle'yi ter- Seı'bes Sütunlar; AAA A Ü AAA Dün Manisa'dan bir mek tup aldık. Bu mektaba aynen meşrediyoruz. — Bu — mektopda bazı tenkidler vardır, — Alâka- darların cevaplarına da - sütun larımız açıktır. Biz, bitarafız, leh ve aleyhde değilirz. Elverir ki, memleket İşleri samimiyotle koduşulsun.. Mektubun serlev hası şöyledir: Bir yıllık ömür Manlea çar kurulunda naml geçti? Mektubun mühteviyatı şadur: Büyük - devrimden sonru üç uray devresinde oniki yıl geri kalmış ve bakılmamış bir mem- leketi, Ege mintakasının en zengin biz ilbaylık merkezinin şehir iİdaresini bir yıl - önce üstümüze aldığımıa vakit itiraf edelim ki; bu seçim İçimizden birkaçının baş başa vererek yap tıkları bir. tayin ile olmuştu. Memleketin geçirmekte olduğu mray seçimi savaşında partl ve dibaylık oranları etkisi dışında kendiliğimizden ileri utılmıştık. Şebir — ve aray İşlerini yönelt. mekte egemenlik bakkınu ka: vüşması — için “yaptığı bu kal. kınmada halkımızın ve karul arkadaşlarımızın — şuurlu — çalış- malarını ve — sayın * İlbayımız Murad Germen'in gösterdikleri tinsel yardımlarını şükrenla ha- Urlamamak nankörlük olur. Manlsa gibi yanmış, sokak: ları, uray çeverleri vaktile çok zengin hayallerle totulmuş bir memleketi kurtaracak şarbayın seçiminde partinin ve İlbaylı- n direktifleri üzerinde ve memleketla — büyük — asığının gereklediği yolda yürümeklik Ycabederken herşeyde — olduğu gibi şarbaylık makamında da kıskanç ve geri bir. hemşeh: rilik gayreti güdülmüş, buranın ile gitmemesi iİçi — tezelden içi- mizden birini başa geçirmek suretile bir olat ihdas edilmişti. Halbuki; seçimin bir önceki gecesinde Halkevindeki toplan tımızda, ber vakit oldağu gibi içimizden belli arkadaşlara bu makam teklif edilirken Manl- sa'yı maddi ve manevi gerilik durumundan kurtaracak şarba- yın içimizde bulunmadığını ve bunda acele etmiyerek — değeri nisbetindo tahslentı göze alımak üzere bu İşi başarabilecek bir adamın aranıp — bulunmasını kesin olarak İstemiş ve — hattâ © gecenin meml.keti kurtara- cak bir gece olduğu üzerinde direnmiİştim. Fertler için olduğua gibi ce- miyetler için de bir devlet ku: şunun konduğu © sayılı gün- lerde — memleket — dürümünü gözönünde tutarak ve desinlere aldırmıyarak ve her türlü ben- lik duygularından ellkinip bü, yük bir enerji ve öğgeçllik göstermiş olsaydık; geniş yurd içiade adı dedikodü konusu olmağa düşmüş Manizamızın —MMLL—-.————————EZ kettikleri bakkında Adis-Aba: Ba'dan verilen baberleri Stefani ajana teksip etmektedir. Ste- fanl ajansı, İtalyan tayyareleri- nin Gorahal'den Harar'a git- üklerini yazıyor: —— AŞ Manisa Belediyesinin Vazi- yeti Ne Halde Imiş? Bir Yurddaş Tenkid Ediyor Ve Bazı Iddialarda Bulunuyor! büyük varlığı - karşısında çu utanılan sonunca düşmezdik. Bir kurumda komlayon üye- leri başkanlarile birlikte gör- dükleri ve göremedikleri işlerin yükümlerine ortak olmaları ka- dar tabit birşey olmaz. — Böyle olduğu balde her işte; hele mübasebe, bayındırlık ve İdari teknik işlerinde bir ilerilik göz termemiş cski Uray başkanı ile komisyon üyelerinin yeni ku- rumun dalmi encümeni içinde bulunmaları tablatile Uray ma- kinesini serbest çalışma yolunda dengelmesini yitiren fena du- rumlara sekmuştar. Sa işi buna örnektir. Bâütün bu su İşinin dedi-ko- dusu içinde bir senelik ömrü. müzü geçirdik. Bu su İşinin yanında bir de Grosley motörü derdi. - vazdır. Bu makinenin kırık ellindirinin kurulca bir çok defalar tezelden yapılması bakkında verilen karara ve üç isteklinin gerek depozito ve gerekse — güvenlik — hususanda verdikleri İnanca karşı; vaktile arayda onursal makine mühen- disliğinde bulunan başkan (Bu makine onarılamaz) diye ver- diği raporda :serar ve — onanıl: ması halinde utanç ve sorav- dan çekinerek yapılmamasında direnmiştir. Vaktile başında ve mes'ul mevkilerinde bulundukları hal. de şehir İşlerini — ilerleyişe ve başarışa götürememekle töhmet altında bulanan — kimselerin; mecliste şarbayı İş görmemekle itham etmeleri; hakaız ve suçla bir ağızla çok yerinde ve baklı bir. tenkidin — yapılmasındaki tezadı görmek ve işltmek me- rzakında olanları kanıksayınca- ya kudar tatmin etmiştir. Manlsa Şar - kurulaucun bu durumu — muvaffak — olamamış bir idure kurumunun yerini; yalmız Başkanımı — değiştirerek gene — kendisine — terketmesine benzer, (Memlekette şehlr İş- lorinin başına geçecek başka kimse yoktar) İddiası memle- kete karşı bir f tira olduğuna göre memleket — İdareciliğinde bu; ayoi insanların uzun — yıl- Tardanberi dalma uyni encümen sandalyelerinde görünmesi bir nevi İnbisarlıktan başka bir şey değildir. Halbuk! memleketin — sosyal düzenliği ve elyasal düzğün- löğü için blir gerilik etkesl olan ba İnhisarcılığa karşı çıkmış ve onu devirmiştik. Şim. di gene onun karçısındayız. Bu da bizim siyasal yetişkide pişkin olmadığımızı gösterir. Gerl bir köy yapıcılığı tek- niği ile, eski bir medresenin çatı ankazından bir kömür veya bir buğday Toncasının yapıla- bileceği ümidini beslemek dev- tlmin bizden her işte güzel, sağlam estetik eserler — İstiyon gerekliği İle ne derece - bağda- şabileceğini düşünmemiz icab eder. Manlsamızı ilerl bir şehir baline koymak. yollarımızı yap- mak, sa braoşmanlarını evlerla kanalizssyonları ve İrat getiren bütün yerlerile memleketi lâyık olduğu — bayındırlığa kayuştur. mak ve bunu meclisi umuml- den yardım görmekseizin sırf urayın büdecelle başarınak ihti. mali yoktur. Dimağda yerleşmiş fikir ve kanaatlere aykırı yeni sözlerin insan kafasında birdenbire ya. pacağı hazımsızlığı vna memle- ketin bakik! durumunu göz: önünde tutarak, memleket İşle- rini hele hemşerilik ve arka- daşlık bağlılığının üstünde dü: şünmek ve partimizin; Şarımı- zın yüksek menfaatı namına şehir idaresl hakkında voreceği kararı — sabirsızlıkla beklemek gerektir. Etem Korçan Üzüm satışları Ç Alıcı KSK & 302 Üzüm kuru, 10 75 12 121 8. Gömel — 10 50 11 16 8. Süleyma, 15 15 15 Ş. Riza halef. 10 75 11 5 S. Emin 13 50 13 50 458 Bugünkü yekân 445830,56 Dünkü yeküu 446288,5 Umum yektün Zahire satışları Ç. Cinel K. $ 36 Ton Buğday 7 25 897 Buğday 7T25 100 Arpa 4 75 3â7 Bakla 5 25 8 Kundarı 7 50 13 Ton Sasam 14 25 5300 Kilo yapak 45 314 B. pamuk — 45 K. S. 7 76 T 75 *& 765 5 26 'T 5S0 14 25 46 46 Üzüm — Din Borsada 302 çaval Üzüm faramu tarafın. dan ulınmak partile 458 çaval üzüm Batılmığır. Satışın pokâz olmasına — mikabil — fiatller de sevimsizdir. İncir — Nuamele olmamıştır. Buğday — 7,625 - 7,7ö ten 85 ton we 397 çuval — satıl. miştir. — Fitler beş para düş- müştür. Siyah Gözler Harry Baur - Sim0ye Simon - Jean Maka - Maşudlan 29 İkinci teşrin Cumadan itibarer Tayyare sinehnasında