6 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

6 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

t. t : , iş lep- Hyi ur- tor: aa mle tü bakacıne, Jepon'lı hde Yan eden müzakerelere — nihu No. 6391 CUMA 6 Birinelkânun 1935 —— 1144 göneme — ——— — Büyük Ingiliz Drtenotlarının Ve Bazı Gemilerin Akdeniz'den Çekilip lı Gıtmelerıne Emir Verildiği Hakkında Bir Rivayet Çıkmıştır. — | Şir Şamuel Hoar Parle ö (Radyo) Parla efkârı urmumlyesi, Cenev re haberlerine muntazırdır; 12 Kânunuevvel'de 'toplanacak on- | sektizler komitesinin zecri ted- birleri teşdid hakkında vereceği karara çok büyük ebemmiyet verilmektedir. İngiliz Fransız ekeperleri Pu Çrle'te dün akşam üzeri mühim Biz içtima akdetmişler, ve bir sureti tesviye tezl aramışlardır. Diğer tarafta Londra'da M. Baldvin, Sir Samuel Hoar da ayni mes'ele etrafında — müza- kerelerde bulunmuşlardır. Bu müzakerede Sir Samuel Hoar'ın Camartesl Parls'te M. Laval'la yapaceğı mülükat da görüşülmüştür. hogiliz muhalefet Çin'de Japon Propagandası ve Bir Yalan rekki — Sir japon deniz askerleri Londra, 5 (Radyo) — Pa kin'den bildirlilyor: Beş japon Ha layyeresi, muhtar syaletler üze- rinde uçarak halkı mahtariyet lehinde propaganda — kâğıtları atmışlardır. Şenghey, © (Radyo) — Ge- Beral Çonçelând Pekinden ha. teket etimlştir. General, muh. tariyet bakkındaki müzakereye İştirak — ötmek — İstememiştir. Hareketinden Nankin n cere- evvel Yet vererek Nankine dönmesini Tavsiye eylemiştir. İzmir'de hergün sababları çıkar, siyasal gazetedir. Artur Grenhud avam — kamara- sına hükümetin harici çiyase tini tenkld eden bir tekrir vermiştir. Bu tekdirde, hükümetin sul | hün temini ve indesl için elden geleni yaptığı şeklinde mohtelif meb'aslar tarafından cevaplar verilmiştir. Koma'da münteşir ve Vatikan mebafilinin — naşitlefkârı — olan Öpservataare Romana - gezetesi, M. Baldvin'in eiyasetini tenkid eden bir maküle — neştetmiştir. Ve İngiltere'nin vaziyetin metini nazarı İtibara alarak daha müsbet bir siyaset tatbi. kini miştir. Bu gazeteye göre, İta'ya'ya haysiyet ve Ihi yaçlarına göre bir sulh teklif edilmemiştir. ve 18 ler Komlitesinin son top lantısında M. Laval, bu salh yolan .. ığı ——— — ——— Petrol üzer'ne Konacak Bir Ambar- Telef on: 2776 gonun Genel Bir Harb Çıkarma- sından Korkulmaktadır. Zanna Göre Habeşistan ve Italyaya Nasıl Bir Teklif Yapılacakmış? —.. .—— Parke, 5 (Rıdyn) — Matbualın verdiği haberlere göre, fagiliz eksperi M. Petemoa ve Franaik ekeperi M. Sen Kenten'in mesaisi neticesinde ayni zamanda Roma $e AdimAbaba'ya v ilecek bir rapor hazırlanmıştır. Bo rapor, Samool Hoar» Laval cumartesi günü mülüâ- katında mütalea ve tetkik odilecektir. hakkında ihtiyati kayıtlarla verilen malümat şudur, Ogaden'de İtâlya'ya dar, fakat Eritre ile İtalyan somalisini bir. Taştirecek derecede arazi verilecektir. Bazı Habeş mıntakalarında İtal: ya'nın ü kabul edilecektir. Bundan başka Habeşistan'a da denizde bir mahreç verilecektir, Gazeteler, böyle bir projeyi sedirler. ümidini izbar etmeki sarfetmiş fakat bu mesalye İn. almak için çok mesai | giliz mahafili muhalelet etmiş Yunanistan'da Durum Yunanistan'ın Dış Siyasa- sında Değişiklik Yoktur. Liberaller, Kralın Partilerin üstünde Bulunmak azmini tanıdılar, deniyor YeniğYunan kabinesi, ortadağyeni başvekil M. Demircis Atina 5 (A.A) — Halk par. tisinden Katimerini diyor kl: Göonatas başta olmak üzere genel aftan istifade edenlerin karşı gruba tabrik edecek bir takım — tezahürlerden çekinme- leri lâzım gelir. Şunu unatma: malıdırlar ki dahilt anlaşama- mazlığın — bitmesi ne kadar güçse, yeniden — başlamalazı o kadar kolaydır. Halk partisinden Prola ga: setesl da ayni tarzda mütaeloa yürükmektedir. Cumurcu Elefteron Vimu ise diyor ki: Gonatas kral tarafından baş: Tanılen — uzlaşma — siyasasını al- kışlıyan dünkü diyevi ile evel ki gün hapisten çıkan Venlze- Mt saylavların — İmzaladıkları hakikaten yerinde olmıyan teb- liğin doğüardağa — fena İntibau azaltmıştır. Venizelist Neov Kozmos di- yor klı Dün Sofalişin kralla görüş- mek üzere saraya gitimesi İibe- rellerin krabn uzlaşma elyasa- sını ve 20 senvedenberi üzerin- de — çalışılan milli birliği tesls için bütün partilerin üstünde bulünmak — azmibi — tavımaları demektir. İstanbul 5 (özel) — Atina- dan gelen baberlere göre, M. Demirci — kabinesinin — intikal devresi uzün - sürmiyecektir. Halen Yunan meclisinde en kuvvetli bir parti olan M, Çaldarlsla fırkası, intikal dev. resi çok — kisa olmak — şartile yeni kabineye Ytlmat reyl vere- cektir. Mecllste az meb'asa — malik olmakla beraber, nüfuzu fazla olan M. Metaksas da fırkasının bakiki İntibabata meydan ve fırsat vermek için kabineya itilmat edeceğini bildirmiştir. 35 kadar kendi fırkası men: sobi ve 45 kadar da Teotokla gürübu nam M. Kondilis; — Kralın vaziyeti düzeli- mek iİçin tottuğu yol güzeldir. — Şonu 5 inci sahifede — ygün İtalya'nın M. Mussolini'nin reddetmiyeceği tir. Maamafih M. Laval'le Sir Samuel Hoar'ın yapacağı mülâ- katın çok büyük ehemmiyeti vardır; bütün salh ümidleri bu mülâkatta — ya kuvvetlenecek yabud da yıkılacaktır. Roma'nın, verilecek :00 ka- rarlara karçı azimkürane siyaset tatbik edeceği sarahatla bildirli. miştir ve petrol üzerine ambar- ge konmasının yeni bir harbı macib olmasından korkulmak lâzımdır. Dün akşam Londra'da beh. riye Amirallığında Akdeniz'den Had ve Kerenov — dritnavtla zının ve 4 torplido — muührihin çekilmesine karar verildiği söy- lenmektedir. Bu haber teeyyüt ettiği takdirde vaziyette hisse dilecek bir salâh —husule gele: cektir. M. Laval, cümartesi mülâ katıuda dahu selâhiyetli bir va ziyet alabilmek için hemen her Parls kabul etmektedir. Tstirabat için İsviçre'ye giden Sir Samuel Hoar'ın M. Musso lini ile bir mülükut yapması ihtimallerinden de bahsedilmek- tedir. Parla, 5 (Radyo) — Londra- dan #lınan baberlere göre, Sa moel Hosr - Laval — mülükatı, muhafazakâr — mehafilde — sulh için yeni ümidler husule ge tirmiştir. Bu mülükatta İtalya'nın Ha- beşlstan'daki — gelibiyet hakkı- nın kabül edileceği — sanılmak tadır. Parla, 5 (Raedyo) — Royter Ajansı bildüriyor: İki taraf arasında bir uzlaş- ma zemini bulmak için Fransız ve İngiliz eksperleri arasında osaslı ihtilâflar bulunduğu, fa- kat Laval — Boar mülâkatında bu ibtilâfların bertaraf edile ceğl haber veriliyor. Eko Dö Pari gazetesi; İtal- ya'nın barışçıl hareket — ettiği takdirde — anlaşmıazlığın - ve sa- vaşın ortadan kalılırılması müm- kün olacaktır. Havss ojansının Londra mu: sef irini CUMA RAMAZAN: 10 öğle Lınsak habirinin aldığı malümata göre İtalya'ya ve Habeşlatan'a teklif | edilecek uzlaşma şekli şudür: — | 1 — Habeşistan'a eritresinden bir İlmun cektir. 2 — Aksam şehri Habeşle- tan'da kalacak, fakat hudutta bafif tesbihler yapılacaktır 3 — 8 inci Aızışimalinin güneyindeki kısmın, yanl Oga den ve Kotera İtalya'ya terke dilecektir. Togiliz'lere göre bu taha 40 ve Fransız'lara göre 38 derece tullşarkidedir. İtalya'nın büyük göller mıntakasında faydalan- mevzuubahsedilerek ba müdde konmuştur. 4 — Diger yerler tamamen | Katiklâlini muhafaza edecek ve | beynelmilel herhangi bir kayıt konmıyucaktır, 5 — Cenevre ile yardım mushedesi akdinde Necaşl ser besttir. Havas Ajansının haberlerine göre Franmz - İngiliz eksperleri İtalyan - Habeş bududunda ha ff değişiklikler — yapılmasını tesbit etmişlerdir. Habeş'istan'a Assab — Himanının Fransızlar uygün — görmekte dirler. — İngiltere'de — Agame'yi İtalyan'lara vermeğe razı — ola caktır. Denakil — mintakasında bazı hüdüd değişikliği — İtalya halyan verile ması Kızıldeniz'de verilmesini Ingiliz Gemileri Manevr. Için Çekilmişler! Game zakere İçin Emir Mi Vermiş? Parls 5 (Radyo) Cebelültarık'tan bil © dirlliyor: Akdeniz'deki İn- giliz. harb sefine lerinden altı ade dinin ayrılması, İs- paoya sahilleri ara- sında yapılacak 10 günlük bir manev- ra içindir. der adalerıne, Re növ da Tanca'ya gidecektir. Londra 5 (Rad yo) — Cebelülta rık'taki — gemillerin bir cevelan yapacakları habe rinden, gerginliğin azaldığı mn nası çıkarılmayor. Çünkü ge- milerin hareketi, mutad ekzer- sizlerdendir. Akdenizi tamamiy le terketmedikleri gibi, Atlas Okyanosunda gene Cebelülterik'a yakın yerlerde bulunup dönr ceklerdir. Roma, 6 (Radyo) — Popolo Di Roma gezetesinin Kuahire- den aldığı bir habere göre Mısır Kabit patrikbanesine — mensup Akden,; —— ——— 16—58 |j18—383 M.- Mussolini lehine yapılacaktır. Tamame bir çölden ibaret olan Ogade, de İtalyan — somalisine bağl | nacaktır. | Göçmen yerleştirmek, ve zirsat yapmak hususlarınd | İtalyo'ya açık bir bölge bır, kılacak, buranın — siyasal hâk miyeti gene Habeş imparatoru ( na git olacaktır. Bu bölgenl hududları doğuda Ogaden'de İngiliz sonallsane kadar şimdi hududlar ve batıda Tuna gi lânden İogiliz Selyati ile | ya somalleinin birleştiği no ya kader olan çizgidir. | lizler; İtalyanların bilbasıa -8 dandaki — İngiliz sokolmamasına tedirler. — Sonu 5 inci yüzde S İngiliz donanması sabibi selâhiyet bir papaz, Mi Kıbıt patriğinin İtalya İle beşistan arasını bulmak üzel Mısır'ın İtalya sefirile müze-) —Lırem. söylemiştir. Kabire, 5 Radyo) — M HBabeçş patriğinin, sulh ıçıııııı ys girmesi Hubeş Imparatorun: | dan selâhiyet aldığı hakkındı!. teeyyüd etmemiştir. Gözeteciler — patriği aramış! larsa da patrikhanede bulamas mışlardır. *