6 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

DE Düş maçından sonra Güneş klü- Ziraat bankası bu sene buğday tevziatını daha Şenişletecek. m. 4 Sene 18 — No, 6156 — Fiatı her yerde 5 kuruş AKŞAM CUMA — 6 Kânunuevvel 1935 (o Telefon: Ingiliz dış bakanı dün mühim bir nutuk söy- ledi. 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 2424B (Matbaa) - 20113 (Klişe) Habeşista n kuşa benzetiliyor Fransa ve İngiltere arasındaki konuşmaların esası nedir ? Habeşistanda Italyan muhacirlerinin yerleştirilmesi için bir Mmıntaka ayrılıyor. Bir kısım Habeş top Londra 5 — İtalya - Habeş işi- hi sülh yolile halletmek için Pa- Tiste İngiliz ve Fransız mütehas- #ısları arasında yapılan konuşma» devam ediyor. İki taraf müte- ısları Habeşistan hududların- da bazı tashihler yapılması, buna mukabil Habeşistana Kızıldeniz- mahreç verilmesi hususunda Mutabık kalmışlardır, Fakat bu- Mun teferruatı hakkında * anlaşa- Mamışlardır. İngiliz dış bakanı sir Samoel Hoar cumartesi günü ariste bu hususta M. Laval ile Börüşecektir. İngiltere, Eritre hududundan a şehrine kadar olan saha- tin ve Adua şehrinin İtalyaya Verilmesini kabul ediyor. Bundan aşka Danakıl tarafından ufak *r hudut değişikliği yapılmasına Ve kıymetsiz çölden başka birşey olmıyan Ogadenin İtalyan Soma- lisine bağlanmasına itiraz etmiyor. Bundan başka Tsana gölünden başlıyarak İngiliz Kenyası ile İtak Yan Somalısının birleştikleri nok- | Ya kadar olan çizginin garbın- aki yerlerde İtalya muhacir is- * kün edebilecek ve ziraat yapa- taktır. Yalnız İtalyanlar Sudan Oyundaki Habeş topraklarma Yünaşmamağa dikkat edecektir. sahada hâkimiyet Habeş im- Paratoruna aiddir. Fransaya gelince, İtalyanların tütün işgal ettikleri yerlerin İtal ya bırakılmasını istiyor. Dana- İdeki hudud tashihinin İngiliz- İtin teklifinden daha geniş ölçü- de ol İsrleştirecekleri kıtada Habeş im- ,Paratorunun siyasi kalmakla beraber Adiz Ababada * İtalyan vali muavini bulunma- ve bunun o mıntakayı idare esini istiyor. Habeşistana verilecek “Map liman Yan Eritresindeki Asap limâ- © olacaktır.(Devamı 4 üncü sahifede) Pazar günkü çirkin hâdise Güneş klübü ' Geçen pazar günü Ga saray - ( taşlanmasile nihayet bulan *ge.kin hadise hakkında Galatasa- > ' umumi kâtibinin söyledikleri- dünkü nüshamızda yazmıştık. va :? klübü erkânından salâhiyet- ir zat bu hususta diyor ki: tin “Galatasaray umumi kâtibi. «Güneşliler stadyoma sahip nak istediler, Aayartıyorlar, geçmemeleri Oyuncularımı. birinci küme- ki lâzımdı» şek- edek mukaddimesi bile alöy. p izde besledikleri kini gös 8 &e kâfidir, Bir klübün bir tabi sahib olmak istemesi, meş- a», *Zu değil midir? Galatasa- masını, İtalyanların muhacir | hakimiyeti * gösterir harita ( Siyah kısımlar İtalyaya geçecek, taranmış kısımda İalyan mahacirleri yerleştirilecek ) Halya bozgun- culara karşı tedbir alıyor Mücrimlere karşı merhametsizce hareket edilecek Roma 5 (A.A) — Boz. İ gunculuk şayiaları çıkaranla- ra karşı şiddetli tedbirler alınmıştır. Bu münasebetle Popolo d'italia gazetesi aşağı- daki ihtarı neşretmektedir; Zabıta, mücrimler kim o- lursa olsun, merhametsizce hareket edecektir. Bütün İtal. kâtçı ajanların ortaya attıkla- rı haberlere inanmamalıdır-)i | Jar. erkânından salâhiyettar bir zat ne diyor? dat için elinde bir stadyom bulun- durmak istiyorsa, başkalarının da bu arzusunu, kin vesilesi yapma- mak lâzım gelir. Sonra Galatasaray umumi kâ- tibinin beyanatında çirkin bir şey | var: Bir takım vaidlerle Galata. saraydan oyuncu ayarttığımız id- dia ediliyor. Eğer Galatasaray ta- kımı, böyle vaidlere kapılacak - oyunculardan müteşekkil ise çok- tan eder. Galatasaray umumi kâtibinin: «Bugün Güneş tarafından resmi bir teklife maruz kalmıyan, birin ci takıma mensub bir tek Galata- sarylı oyuncu yoktur» iddiası da yalandır. Resmi bir teklif varsa ran sahife kapılarını kapamasi icab yanlar zecri tedbirleri tatbik ( | İ eden devletlere mensup tahri. Almanya müs- temlike istiyor Bavyera valisi mühim bir nutuk söyledi Berlin 5 (A.A.) — Bavyera va- lisi general Deppreich dün Ham- burgda yapılan büyük bir gösteri sırasında şöyle demiştir: «Almanyanın müstemlekeler iş- temeğe hakkı olduğunda bütün Al man milleti müttefiktir. Yalnız mesele, bu müstemlekeleri nerede ve nasıl bulmaktır.» General sözlerine şu suretle de- vam etmiştir: «Diğer devletlerin ellerindeki müstemlekeleri alamayız. Onlar, Bur toprakların kendilerine ne gibi menfaatler temin etmekte olduğu- nu pekâlâ müdriktirler. Şimal kutbandan cenup kutbuna kadar her yer işgal edilmiştir. Fakat es- ki müstemlekelerimiz üzerinde bir hakka malik olmakta berdeva- mız, Almanya müstemlekelerini eli. ne geçirmekle kuvvete müstenit bir emperyalizm politikası takib etmiş olmıyacaktır. Bizim işe ve ekmeğe ihtiyacımız vardır. Ban- ları müstemlekelerde bulmak is- tiyoruz.» Trakya emniyet müşavirliği İzmir 6 (Akşam) — İzmir em- niyet müdürü Feyzinin Trakya genel müfettişliği emniyet mü- şavirliğine tayin edileceği söyle- niyor. Iş kanunu lâyihası Ankara 5 (Akşam) — Yarın toplanacak olan iktisad encüme- rakları Italyaya geçiyor M. Venizelos niçin kralcı- .. .. hğadöndüğünü anlatıyor “ Mücadelemizde devam etseydik Yunan milleti Kondilisin diktatör- lüğünden yakasını sıyıramıyacaktı..,, Atina 5 — Venizelist gazete ler, Venizelosun Nevyorkta çıkan Etnikos Kiriks gazetesine kralcı- lığa niçin meylettiğini izah eden bir mektubunu neşrediyorlar, Ve nizelos bu mektubunda kral Jor- jun yalnız bir fırkanın değil, fa- kat Yunanlıların kralı olmak eme- iile Yunanistana döndüğünü bir takım delillerle gösterdiğini kay- dettikten sonra diyor ki: i projesi yarın kamutayda konu. ninde iş kanunu lâyihası koni — Eğer cumhuriyetçiler ve bil- hassa Venizelist partisi artık filen kral olan Jorja karşı muhalefet ve mücadelesinde - israr etseydi, o zaman kral Jorj General Kon- dilisin hizmetlerine muhtaç kala- cak ve binnetice Yunan milleti uzun müddet Kondilisin diktatör- lüğünden yakasını sıyıramıya- caktı. Binaenaleyh Venizelist fır- kası hakiki hürriyetperver bir fır- ka sıfatile gayrihür bir vaziyeti idame ettiremezdi. M. Venizelos Buğday için Ziraat bankasına 2 milyon liralık müsaade verildi Ankara 5 (Akşam) — Buğday | rekoltesi kuraklık yüzünden az olduğundan memleketimizin bir çok mıntakalarında 936 ekimi için tohumluk buğdaya ihtiyaç oldu- ğu anlaşılmıştır. Bu ihtiyaçları şimdiden kar- şılayabilmek için evvelce Ziraat bankasına verilen 1 milyon İira- lik buğday dağıtma müsaadesi- nin 2 milyon 250 bin liraya çıka- rılmasına karar verilmiştir. Bu hususta hazırlanan kanun Gene Lodos Dün sıcaklık yirmi dereceye kadar çıktı Salı günkü fırtınadan sonra hafif hafif esen lodos rüzgârı dün akşam saat altıdan sonra batıya çevirmiştir. Bu sırada rüzgârın sürati saniyede 18 metre idi, Saat on yediden sonra şimşek ve gök gürlemesile beraber şiddetli bir yağmur başlamıştır. Yağmurun tesirile fırtma ha- fiflemiştir. Fakat (gece yarısın- dan sonra hava tekrar lodosa çe- virmiştir. Dün sıcaklık 20 dereceye ka- dar çıkmıştır. Bu sabah saat ye- dide 13 dereceydi. aminn RAEMAMELM em Müzisyenler arasında yapılan bir anket münasebetile: şulacaktır,