20 Aralık 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

20 Aralık 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

jriht Tefrika: — Yani beş direktörün ka- arı,. Diroktörler gelmediler İ hiç?. — Hiçbirisinin geldiğini gör- bdim. , — Barras ta gelmedi mi? — BHayır! — Başka, başka? — Parle mevki kumandanı Jnıo mu? — Evet, general! — Müurat te m? — Evet.. Aynl zamanda kar. iniz Jozef ve Lüsyen de ler — Ve... Napolyon sözüne devam et İ biraz sustu, gözlerini g*'ln gözlerine dikerek: N— M Şarl de gelmedi mi? !'— General, M. Şarl buraya îh İtalya'dan — döndüğünüz danberi gelmiş değildir. h-ıpolynı bu muhavera de. eıılkoe biddetini kaybedi Uh bizmetçisinin — verdiği “Yablara tamamen İnanmamış la beraber karısının ba hılad»u ozak — kalmasını | W aşikârdı. Çünkü Joze- t#eviyordu. Maamafih bir val daha sormaktan kendisini .î-iı — Ben yokken buraya şüp li biçbir. kimse gelmedi mi? — Evet, general,. |— Klar.. |— Kırk yaşlarında, hadden ozla İri, eiyah bir manto ve alaklarına kadar geçmiş — bir (pka giyen ve bir gözü bağlı lılııı bir. adam.. |— Siz ba adamı gördü. iz müz.. | — Ben görmedim, general! apıcı Şarden görmüş! — Ne İstiyordu bu adam?, — Bilmiyorum — Kiml görmek iİstemiş? — Hiçbir. kimseyi. Sadece “meral Napolyon'un seyahatten gnâb —dönmediğini sormuş.. irden de bittabi “Hayır,, ce- bini verimiş. Avdet - tarihini jtenmek İçin âdeta ssrar et jli kapıcı bilmediğini — bildir. lş. | — Şarden size bu. adamın çnebi şivesinden bahsetti mi? |— Evet, general... — İngiliz İreslle konuştağunu söyledi. — Emin misiniz? — Tamamile generel! Kapı: buraya getirmeme müsande dur mu?. — Lüzüum yok, Sabahleyin 4 busüsta malümat alırım. | Lulz'in cevabları, Napolyonan üb edeceği İzleri — bi Nakleden: FAİK îFMSİqDİN Ateşin Hâkimi Napolyon Bonapart'ın Maceraları BIRINCI KISIMA — HİND YOLU karıştıracak mahiyette idi. Her şeyden evvel, gizli âşıkın firarı içir uzun bir müddet bahşetmiş olda. Ba büdisenin en büyük ma:- nası da, Jozefin'in Napolyon üzerinde hâlâ bir nüfuzu ol: duğudür. Jozefin, Napolyon'a Terör tarafından Idam edilen kocası general Boarnes'in kı bacmı oğla — Öjene — getirdiği andan — |tibaren toshir — etmiş idi. Vendemler kahramanı, bütün arzusu hilâfına “olarak hâlâ bu kadının nüfaz ve tesirinden kurtulmuş değildi. Hülâ yerde ve baygın - gibi yatmakta olan Jozefin'i Na- polyon — mubabbetle veyretti; kadın bu perişan ve hareketsiz balinde her zamandan daba güzeldi. Napolyon Lulz'e: — Bana lümba tutl. Dedi. Lulz, küçük masa üzerindeki abajurlu Tâmbayı totta. Napol yon baygın rolünü pek gözel oynamakta olan Jozefin'i ku cakladı, bir tarafını İncitmekten sakmarak kaldırdı. Bu enretle döner merdivene doğra yü rüdü, Lulz de elinde lâmba Napol. yon ve Joszefin'i takib etti; hepsi de — Napolyon'un yatak odasına verdılar! Yatak — odasında — birbirine yakın iki karyola vardı; kar yolalar bronz renginde boyan mış fakat kıymetli tahtalardan yapılmış ve günün modasına uygundu. Napolyon, hülü ayılmadığını sandığı karısını karyolalardan birisine yatırdı, bir baş İşaretl ile Lolz'e gitmesini emretti. Lufiz gidince, Napolyon karı- gının Dabsina baktı; nabiz. gey ri müontazam idi. Kalbin hare- ketlerini de tetkik etti, bu da öyle Idi. Hâlü âşıklık devrinden çık- mamış olan Napolyon mabiz. ve ve kalpteki ba gayri tabllliği, kendi lehine telâkki eni; ba aralık Jozefin gözlerini açtı ve: — Neredeyim?., Kimdir ora da?.. Dedi ve sonra gözlerini Na polyon'an üzerine dikti ve şaşkın bir halle, yavaş, yavaş: — Napolyon!.| Dedi, Napolyon, başını — Jozefine uzattı; fakat Napolyon'da kok lamak İstediği gülün — dikenin- den şüphe eden bir çocuk en: dişesi verdı. — Sonu Var — Aydın'da Hafta Tezahüratı Aydın, (özel) — Ulusal eko- noml ve artırma baftasının llk pazarına rastlıyan - Dünkü Pazar günü Aydın okulları ellerinde ekonoml ve artırma gıarlarile — Halkevine — gelerek salonda toplanmışlardır. Top lantıda ilbay, komutanlar, parti, halkevi başkanları, ürbay ve kalabalık bir halk toplanmıştı. Toplantıya balkevi muzikasının çaldığı erkinlik marşı İle baş landı, — Ulasal — ekonoml - ve artırma korumu brşkanı Hu- lüsl Aksudoğan, halkevinden Avni Deniz ve ber okuladan birer talebe bir söylev verdiler. Hafta münasebetlle halkevi müze ve sergi şubesinin açtığı tarım — sergisi her gön birçok Aydınlıler tarafından gezilmek- tedir. Nazilli'de Nazllli, (Özel) — Nazilli'de altıncı artırım — ve yerli malı yedi gön bütün yurddaşlar ta- rafından kutlalandı.. Halkevi önünde bir tören yapıldı, ba törende artırmanın faydaları ve yerli mallarımızın değerl hakkında mütesedit kon- feranslar verildi. Gece Halkevinde de (Ekonoml) hakkında bir konferana verildi. 15 *12: 935 pazar günü ak- şamı Evimiz orkestrası çalarları Söke'ye giderek garb muslkişi- naslarının klâsik eserlerinden ve ulusal havalardan mürekkep bir konser verdiler. Orta okul müsikt öğretme- nimiz de (İlk musiki ve ulasal musiki) bakkında bir konferans verdi. Söke'li kardeşlerimizin gös- terdikleri alâka takdire şayan dır. Halkevi başkanına — aleni teşekkürlerimizi sunarız. Orkestra heyetimiz yakında ve Sultanhlsar'a — gi- derek konserlerini — tekrarlıya- caktır. Muğla'da Muğla, ( Özel) — Müağla'da Ekonomi baftası çok İyi geç miştir. Müsamereler - verilmiş, gösteriler — yapılmıştır. Bu İşi başarmak için karulan komlsyon ve mektepiller çok çalışmışlar. dır. Ceçen cumartesl günü mü- samerelerle geçti. Orta mektebin salonunda mektepliler tarafın. dan zengin programlı bir mü- samore verildi. Akşama da gene amuma bu müsamere tekrar edildi. Puzar günü gösleriler yapıldı. İlk ve orta okuüllar — ellerinde yerli malları ve artırma kuru- lanun resimli ve yazılı — fişleri olduğu halde şehri dolaşmışlar ve şehrin mohtelif alanlarında söylevler vermişlerdir. Havaların yağışlı - gitmesine reğmen müsamereler çok kala balık olmuş ve gösterilere halk. ta katılmıştır. Mağla bu önemli günleri çok İyl geçirmiş ve yenl soy ekonominin ne demtek olduğunu balka anlatmıştır. Orta okul direktörü Osman çok değerli Idi SON HABER TELEFON TELGRAF TELSiİiZLE Laval’ın:Durumu Nazik Mevkide Parla 19 (ALA) — sos ki M. Horyo'nun lstifası vaziyoti daha ziyade - Sir Samücl Hoar'ın İstifaşı burada çok heyecanlı bir )tesir (yapmıştır. Babu- karışık hale sokmaktadır. Bundan dolayı La- val'ın duramu oldukça mazik telâkki edilmektedir. Sir Samuel Hoar'ın İstifasına M. Musolini'cin Pontinid'deki nutku sebeb olduğu sapılıyor. Ingiltere Siyasası Bir Dönüm'Nokta- sıdır. Kabine de Kurtulamıyacaktır. Amerika Gazeteleri Alay Ediyorlar. Pot Kırıldığını ve Ingiliz Ka- binesinin Bataklıktan Kurtulamıyacağını Yazıyorlar. Londra, 19 ( Radyo) — Sir Samuel Hoar'ın İstifası kabine- nin yaziyetini kuvvetlendire cektir. Gazeteler, İngiltere elya sasının mubakkak bir donüm noktasında bolunduğunda müt- tefiktirler. Sir Samael Hoar'a - Noyill Çemberlaya halef olacaktır. Fa- kat bu da muvakkattır. Çönkü Japonlar Hopey Ayaleti- ni Tahliye Ediyorlar Çin Talebesi Nümayişler Yapmıs- tır. japonlar Protesto Ile Beraber Şiddetli Teşebbüsatta Bulundular Nankin 19 (Radyo) — 3000 talebe şehirde mümayişler yap- mış ve: — BKubhrolsun Japonya! Diyo bağırmışlardır. Tiyen Çin 19 (Radyo) — Milli Japon hükümetinin — Şimali Çin'de mevklini takviye için yaptığı teşebbüs Japon mekeri er. kânı tarafından fene karşılanmıştır; Çia könseyi Şimali Çin'de muhtariyetin İlgasını İstemiş ve Japon orduları kamandanı kon: seyin bu kararını değiştirmesini temenal etmiştir. Japonlar; bu- reda muhtar ve antikomünlst bir hükümet görmek istediklerini bildirmişlerdir. Tiyen Çin 19 (Radyo) — Japonlar; Hopey ayaletinda ellerin: de bulunan mühlm blr çok noktaları tahliye dirmişlerdir. Ja edeceklerini — bil. 'lar talebe nümeyişlerini protesto ederek milli Çin ma- kamları nezdinde şiddetli teşebbüslerde bulanmuaşlardır. yorsanız ; isb birkaç gecelik Nüzl'nla verdiği konferans ta | ç A G” Li yevi maddeler ta nile çalışamı- Unutarayınızki ti hale sokabili Bromural -Knoll« sinirleri yatıştırır, wyküyar getir dtesiri hoş ve emmiyetli zamanda iade ve bu sayede siri eder bir #Hâç üdwigshafenm Rhin, asıl dış İşleri bakanlığı yanında bir de Milletler cemliyeti ba: kanlığı vardır. Bü — ftibarla diş İşleri bakanlığı tensik edi- lecektir. Deyli Telgraf ve Taymla ge- zeteleri, son vaziyette Saamel Hoarı şahsten mes'al göstermek- tedirler, Deyli Herad ise, onun, zecri tedbirlere kurban gittiğini yazımaktadır. Deyli Nius, bu bâdisede İn. giltere — efkârı umumiyesinin kendi kuvvetini göstermiş oldu. gonu, ve Baldvin'la geçmiş za: mandaki bu sadık arkadaşı fır- latıp atmakla kabinesinla mev- klini kurtaramıyacağını kaydet. mektedir. Nevyork, 19 (Redyo) — Bu sabah çıkan gazeteler Hoar ve Lavel'in Parle anlaşmasından ve Hoarın — İstifasından — dolayı Hoar ile alay — etmektedirler. Nevyork Tayımis bir yazınnda, logiltere hükümetleln ba siyasa İle bir pot kırmış ve parlak bir. hezimete uğramış oldu- ğünu, diğer bir gazete, bu Hstifamn, bükümeti içine düş düğü bataklıktan kurtaramıya- cağını, Deyl Herald, son de- rece patavassızca İdare edilen ve bir zamanlar yüksek bir diplomat olduğu — söylecen Sa- muesl Hosrın barcanması — İle netleelenen bu acalb İşl an- hyamadığımı yazmaktadır. Mısır'da Mektebler Açılıyor İstanbul 19 (özel) — Kahl- re'den gelen haberlere — göre, bükümet, son bâdiseler dolayı- sile tatil edilmiş olan mekteb- lerle Ezher medresesini aç- mıştır. Tekirdağ'da Peçeler ve Ka- tesler Kaldırılıyor. Tekirdağ, 19 (özel) — Pecçe ve kafeslerin kaldırılması için 936 senesi martına kadar bir müddet konmuştur. Bundan sonra yardun her yanında ol. duğu gibi Tekirdağında da peçe ve kafesten eser kalı kti Birincl kânan 20 MMM | | N | L D 490 4 305 d81 * No 93 87