10 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

10 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Tariht Tefrıks' Nakteden: | mı İK ŞEMSEDDİN Atesın Haâkimi Napolyon Bonapart'ın Maceraları BİRİNCİKİSİM — HİND. YOLU Jozefin bumnlardan haberdar değildi. Hattâ, ayni gün, Na polyon orkânı bharbiyesl — İle sefer plânını münakaşa ederken generallerinden Bertiye'yi dü şünceli görmüş idi. Napolyon generali bir köşeyea çekmiş ve: — Neden böyle durgansan? Diye sormuştu. General — cevab vermekten gekinmiş, fukat Napolyon 1srar etmiş, bunun üzerine general: — Müustaribim, çünki sevdi ğim zevcemi burada terkede ceğlm! Deömlşti. Napolyon da: — Benim de zevcemi burada bırakacağım içla müstarib - ol madığımı ı sanıyorsuol, Demişti. Evet, Napolyon karımnı »e yiyor, sevdasından henüz birşey kaybetmiş değildi! Şa haldez.. Şimdiye kadar Jozefin'i, ricaya — bile lüzüm görmeden affeden Napolyon'a timdi ne olmuştu? Karısını; oldukça —mülâyim fakat gene sert bir — sesle: — Haydi... Bu davayı artık bitirelim! Dedi, — Bitirelim mi? — Baydi.. Artık birbirimize yaplığımız haksızlıkları karşılık h unutalım! — Fakat senin hiçbir kosu run yoktur. — Zavallı dostum! Cibana hükmünü dioleten, millete kabulü içia kanunlar dikte eden Napolyon'un bu #Zavallı domtüm,, — cümlesini söylerken İfadesinde derin bir #şk ve temayül görülüyordu. Buna Jozefin de farketti ve yaziyeti büsbütün lehine dön. dürmek İçin hemen diz çöktü, Napolyon, ayaklarına kapan. mak İstiyen bu kadım kaldır. mak istedi, ve öpmek İçla de >yarı karanlık odada- dudakla pi aradı. Jozefin gene zafer bolmuştu, Tıpkı gözel Bollilor'uan — genç mülâzim Andre'ye dediği gibi, Napolyon'a: — Beni de beraber all.. Dedi — Heyhat... Mümkün değil. — Neden mümkün değil?. — Çünkü bizzat ben kadın larıa da ordü İle beraber . ge: milere binmesini yasak ettim. — Fakat sen... Bir general ordunun kumandanısın!. Sulmisal olmamak lâ zundır. — Şu halde... ANADOLU ST UA A Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat va yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarebanesi: İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk Partisi binası içinde Telgraf: İzmir » ANADOLU !dılı,. 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Altı a) 700, Ü, aylığı 500 kı’ııı'.ıcı ö Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 İiradır. Heryerde 5 Kuruştur. - p müshalar 25 kuruştar, —ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR Yarın sabah aytılmak — icabediyor, — Allsha ismarladık ha?.. — Yok... Gene görüşürüz, diyeceğiz. : — No vakit tekrar görüşe- bileceğiz? — Mızır'ı fethettiğim zaman. — Yâni... — Birkaç hafta sonra., — Fransa'yamı dönecekslu? General, cevab vermek için tereddüd ediyordu. Yalan söy lemekten çok korkar ve nefret ederdi. Çünkü henöz kararını vermiş değildi; Masır'ı — fethet- tikten aonra İstanbul'a giderek Osmanlı padişahı İle anlaşarak Hindistan'a taarroz edib ctml yeceğini kendisi de bilmiyordu. Jozef tn: — Bön — şimdiden tahmin ediyorum, sen çok uzun zaman sonra Fransa'ya döncceksin. Dedi ve biraz durduktan sonra İlâve etti: — Hiçolmazsa bans, Tulona kadar seninle beraber gelmek: liğime müsaade ver! — Napolyon, bu büyük se- fere dağdağamız gitmek İatiyor- du, Bunua İçle: — Azimet sastı taat yedide dir. Sen bu zamana kadar ha- zırlanamazsın ki.. Dedi. — Lülz bana yardım eder. Hem gayet az yey alacağım.. Bonün için de senfa bir ara- Bacıya emir — vermekliğin kü- fidir. Bu sözler üzerine Napolyon güldü, Söyliyecek sözü kalma- mıştı, ve: — Anlaşıldı. Sen banpu Tu- lona kadar refakat edeceksin, Fakat bundan ilerisi yok! Dedi. — Daha lerlsi yok, biliyo- rüm. Napolyon çok bahtiyarım ve seni çok seviyorum. Jozefin Napolyon'an boynu- Ba sarıldı; dudaklırını dudak- larına — yapıştırdı. Uzün — bir öpüşten sönre: — Şimdi sofraya inebiliriz! Dedi. Cihsnın ve kendisinin hâkimi olan Napolyon Jozefin'in arka: sından yürüdü, Napolyon, şa anda Jozefin'in kocası değil, fakat amanı İdi. -— v Bir saklambaç oyunu Seyahat tamamile hâdisesiz Bgeçti. Napolyon'un en — yakın adamları ve müşavirleri olan Jüno ve Mara, kumandanlarını Jozefin'le — başbaşa birakmak İçin ayrı bir araba ile hareket ettiler, Bu seyahatta, Jozefin'in oda hizmetçisi mabud Lulz de yer almıştı. - Arabada — Napolyon'la Jorzefin'in kerşinda oturmuştu. Dala, avdette Napolyon'un zev. cesine yol arkadaşlığı — yapa- caktı. Napolyon'an ve generallerin bindiği ikl atlı arabu yolda hiçbir yere uğramadıkları haldo ancak birgün sonra Liyon'a vardılar. Birgün soora da — Tülon'a vardılar ve Napolyon malyetile birlikte bahriye dalresine mlsa- fir oldu. Ayni gün sekere resmi geçid yaptıran Napolyon şa beyanna- meyi de neşretti: — Sonu var — Almanya Lâhey Adalet Divanına Namzet Göstermiyecek Cenevre, 8. (Radyo) — Mil Tetler cemiyeti İle — alâkadar mücgseselerle her türlü irtiba tını ketmek İstiyen Almanya, müohal olan Lâhey adalet di vanına azalık İçin namzed gös termiyecektir. 6 Rus Süyva- risinin Mançuri'ye Tecavüzü Yalandır Moskova 9 (Radyo) — Tas ajansı, japon ve Mançurl ga- zetoleri Yarafından “6 Ras sü yariılain Mançurl hudutlarını geçerek bazı tecavüzlerde — bu- Tandaklatı,, hakkında neşredi: len haberleri tekzib etmek- tedir. Loudra-Madrid Arasında Ticari Anlaşma Madrlâ, 9 (Radyo) — Lon dra ve Madritte ayni zamanda bir tediye uzlaşması esası neş redilecektir. Bu esas, Iki devlet arasındahi — ulcari münasebatı düzeltecektir. Buna rağmen tfesret mukavelesi müsakerveine birkaç baftadan evvel — başlan- mıyacaktır. Staviski Rezaletin- deki Avukatların Vaz- iyetleri Ne Olacak? Parle, 9 (Radyo) — Avuakat Debon tarafından Stevleki sul- fetimali — münasebetile avakat Garat'ın — meznunların — veklli olmuktan — çıkarıldıktan — başka mübkeme edilmesi münasecbe tile saylavlar kuruluna — bir teklifte bulunmuştar. Sağ ve sol gürüblara — mahsus — saylay- larında — kmza eltikleri bu tak. dirde mahkemeler tarafından vekiilerinin hüreketleri müna- sebotlle mahküm edilen avu- katların afları istenmektedir. Italya - Isviçre Yolu Koma 9 (Radyo) — İtalya: dan İsviçre'ye giden yeni ve büyük caddenin küşad merasimi 10 Kânunusanlde yapılacaktır. Casas Idam Edildi Berlin 9 (Radyo) — Bugün casas Frank Snste kafası balta ile kesllmek suretile İdam edil. miİştir. Siyam - Japonya Londra, 9 (Radyo) — Japon amiral Astahi Siyam'a bir se yahat yapacaktır. Hu ziyaret, Siyam ile Ja- ponya arasındakl münasebetleri takviye ve tslah makaadına ma- taftur. Fakat ba hâdise, gerek Toglitere'de ve gerek Hollan: da'da hoş görülmemiş — ve ja pon'ların Hindistan'a nüfuz el yasatının bir. buşlangıcı — adde: dilmiştir. Italya'da Hava Tehlikesine Karşı Müdataa hazırlığı.. Roma, 9 (Radyo) — Hava müdafasası — heyeti — cumartesi toplanacak, muhnlk gazlara kar g maske ve hava taarrazlarına müdafaa esaslarını müözakere edecektir. Torino, 9 (Radyo) — Veltahd prens Homberto Napoli'den bu- raya gelmetir. TELEFON SON HABER TELGRAF lmal (e Reemt TELSiZzLE Urugvay'ın Moskova'yı Protestosu. Cenevre, 9 (Radyo) — Uluslar sosyetesi meclisinin 20 könunasunide içtimsında, en mühim mes'ele olarak Moskova'nın Urugvay'ı protestosn”müzakere ve tetkik edilecektir. Bu mes'ele üzerine Tribün gacetesl “neşrettiği bir makalede Rasya'ya şiddetle hücam etmek: tedir. Tialya'yı mütecaviz addeden Rusya'nın cenubi Amerika'daki Biyasetini tenkit etmekte ve Rusya'yı cenubi Amerika devletleri asayişi ve içtimai nizamını bozmağa teşebbüs İle İtham etmektedir. l Vapurcaluk Şirketi, Hü- kümetle Mutabık Kaldı.. Şirketin 23 Vapur.u, Hükümete inti- kal Ediyor Mukavele imzalandı.. Istanbol, 9 (Özel) — Vapurculuk şirketile hükümet —arasın- daki esas mukavela bugün İmzalanmıştır. Bu mukaveleye göre şirketin 23 gemlel devlete İntikal ediyor. Ingiltere - ]ı-ıpouyn Arasında Sıyaqnl Müzakere Rivayetleri Yersizdir. Landra, © (Radyo) — Çin mos'elesi ve daha birçok mes'ele. ler için Japonya'nın — İnğiltere ile siyast müzukorata girlşeceği hakkındaki baberler teoyyüt etmemektedir. Selâhiyettar çeven. lerde Böylendiğine göre Japonya csatta bulanmamakta ve matbuatla haber vermektedir. müzakerat iİçin resmen müra- Fukat İngiliz bükümeti herşeyden evvel deniz konferansının sona er: mesini İstemektedir. Japonya'nın bu hareketi, deniz konferan tındaki naheş tesirleri, mütalebatından vazgeçmekslizin hafiflet. mek için bulunan bir formül olarak telâkki edilmektedir. Italya - Japonya Münasebatı İyidir. Roma, 9 (Radyo) — İtalya tİyast münasebat çok dostanedir. Tokyo'da konsolos vazifesini, hükümetl ile Japonya arasında sefarethane müşaviri yapmakta idi. Şimdi, Tokyo'da müstakli bir konsolosluk ihdas edilmiştir. Mukden'de bir İtalyan konsolosloğu lecasüs edilmiştir. Bu ikl hâdlse, iki devlet arasındaki olduğunu ve İtalya'nın Mançuri delii addedilmektedir. Mançuri münasebetlerin çok iyi hükümetlel tamamen tanıdığına hükümeti de Vatikan'dan blir mümessll teyinini istemiştir. Vatika bu teklifi kabal etmiştir. Fırtına, Yağmur ve Sel Yüzünden Tahribat. Iskandinavya'da Soğuklar Başladı. Kurtlar Geyikleri Parçalıyorlar. Lizbon, 9 (Radyo) — F T ve yağmuar bütün Portekiz'de büyük zararlar yapmaktadır. Bazı yerlerde birçok evler yı- kılmıştır. Hasaratın en fazla Alman Harbiye Mektebi Açıldı Berlin, 9 (Radyo) — Almanya sü bakanı general Von — Griç, Bosrdam'da yeni iaşa edilen barbiye mektebini açmıştır. Fransa'da Meelisler toplantıları Parls, 9 ( Radyo ) — Mec lislerin fanliyete —başlaması 14 kânunusanlde olacaktır. Gerek meclle ve gerek ayan yeni — müzakrolere — merasimi mahsusa ile başlıyacaktır. Bu: nun da sebebi yeni senenin ilk celsesi olmasıdır. Önümüzdeki salı günü caumur relsinin riyaseti altında Elize'de bir kabine içilmm olacak ve hükümetin hattı hareketi tesbit edilecektir. Bulgaristan'da At Çıktı Sofya, 9 (Redyo) — Mükü met oğır cinayetle mahküm beş kişi müsteşma olmak özere Ma- kedonyalı bütün mahkümları serbest bırakmıştır. olduğu yerler Beato ve Bedro mevkileridir. Boralarda 3 kişi ölmüştür. Paris 9 (Radyoy — Bügün DLual mehri sularında — tenezzül görülmüştür. Nant şehri bâlâ salar eltin- dadır. Ayni zamunda Liyon'da Ran mohriola ve Purla'de sed neh rinin sularında tenezzül vardır. Stoholm, 9 (Radyo) Skandinavya sahillerinde müt- hiş sağuklar başlamıştır. Sürü haliade köylere İsen kurtlar Ren giyiklerine saldırmaktadır. lar. 150 Ren giyiği kurtlar tarafından parçalanmıştır. Şark Şimendifer- leri Müzakereleri. İstanbul, 9 (Özel) — Şark şi- mendiferleri direktörü, şark şimen. diferlerinin bise satılmam için An. kara'da —başlıyan — müzakerelerde bulunmak üzere bugün — Ankara'ya bareket etmiştir. Gazetelerin Sahife Işi “Ankara 9 (özel) — — Gazete sahifelerinin tahlidi için ka: mutaya verilen lâyiba, bugün müzakere edilmiş ve bu defa da ekonomi encümenine havale edilmiştir. Ispanya Kabinesinde Istifalar Başladı. ——— Madrid, 9 (Radyo) — İspanya iç işleri bakamı M. Nere Rünken iatifa etmiş ve yerine Madrid va- lisi Morata geçmiştir. Sansör — kaldırıldığı için mat- buat giddetli tenkidlere başlamıştır. <Al Sosyalista» ve «Libertat» gaze- teleri, İspanya ordusunun, — isyanı bastırmak için zulüm yaptığını ya- zıyorlar. Balkan Hükümetleri Ucuz Bir Posta ve Tel- grat Taritesi Yaptılar Istanbal, 9 (Özel) — Balkan hükümetleri urasında ucuz bir posta ve telgraf tarifesi İmza- landı. Bu tarife mucibince Bal- kan ittifakına dahil olan mem- leketlerin — birinden diğerine gönderilecek bütün posta ve telgraf müraselâtından az ücret alıpacaktır. Bir Daha Itimat mı? Paris 9 (Radyoy — Havas Ajansından: Hükümet için tti. mad mes'elesi tekrar mevzuu babistir. — Radikal partisi; M. Laval'a Iinkiyat edecek olan ilderi yakında — seçeceklerdir. Ba ilderliğe M. Dalediyo'nin seçilmesi — çok — muhtemeldir. Radikal partisi ekseriyeti M. Laval'ı devirmek değli, nlsan toplantısına — kadar — yerinde bırakılması — mütaleasındadır. Mültecilerin Hali Cenevre, 9 (Radyo) — Bir va: pordan anlaşıldığına göre Rusya ve Almanya'dan bir milyon kişi iltica etmiştir. Bunların vaziyetlerine çare bulunması için mülteci işlerinin başına mümtaz bir şahsiyetin geti rilmesi muvafık görülmüştür. Bank Dö Frans Faizleri Indiriyor. Paris, 9 (Radyo) — Bank dö Frans, faizleri yüzde beşten dörde ve iskontoyu da yüzde altıdan beş buçuğa indirmiştir. Paris Hukuk Fakülte- sinde Bir Hâdise Oldu. Parls © (Radyo) — Tıb fa- kültesinin bügünkü açılışında bir. bâdise — olmuş, profesör (Gaston Joze) talebo tarafından hakarete maruz kalmıştır. Pro. fesör, dere vermeden fakülteden ayrılmıştır. Masrif bakam, fa: kültenin — şimdilik kapalı kal. matini emretmiştir. Konya'da Ekmek İşi Konya, 9 (özel) — Belediye şehirdeki bütün fırınları sıkı bir şekilde kontrol etmiş ve bunlardan sehbi şartları halz olmıyan 60 tanesi kapatılmıştır. 13 finnda makine ile hamur yoğurmak — şartile ekmek çırka: rılmasına imüsaade — edilmiştir. Belediye; bu suretle halkın temiz ve sıbhi ekmek yimesini temin etmiştir. | | | y