21 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

21 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

NIN — Nisan 21 Çimdikler Kırmızı Papuç Pazar göünü, İstanbul'da Fe merbahçe ile Galateseray tekım ları karşılaştılar. Akşam, dün ve dün akşam, bizim, ve diğer gesetelerin telefonları möütemadiyen İçledi. Zil çalıyor. — Bir Cenevre mözakerstından birşey sormak İstiyebileceğlol diyor ve cevab veriyoruz. Ma ajansın vatan daşın zanne- batabımız. soroyo: — FenerGalatasaray — maçı ne oldu? Biraz geçiyor. Gene - telefo non gili: — Tırrrmmm!.. Af bayuru: nuz, Fener maçının - meticesini öğremebilir. miylz? İki dakika geçmiyor. Gene Olurya, belki bir kon ferans bakkında malümat İsti yecekler. Yabud — neşriyattan birine dokunscaklar — veya bir bâdise huber verecekler, Gene açıyoruz ve ayni sual: — Rica ederiz, Fener-Gola tasaray maçı hakkında telgraf haberler ve radyonozdan ne aldınız? Gecenla anat nöbetçi arkadaş, cevab veriyor.. Ve bu biri... — Bizlm mütemadiyen suretle anlıyoruz ki, gençlerimizin bir kısmı, uykuda bile maçı, topu, hakemi düşünüyorlar. Yâol Arabın derdi papaçl.. kırmızı Bir dotumus unlatıyor İzmir'deki sinemalardan “bi ile üğraşan — bir vatandaş gelimiş. Blttabi kendi braogı dahilinde bazı numarslar yapıyormuş. İnanan da- var, İsanoyan de., — Bittabi, —biz buna ehemmiyet verecek de giliz. Bu zat, bir, İkl gece, seyir eilere demiş ki: — Bana kendi düşünceleri- vize Ald bazı çey sorun, size cevaplarını vereceğim. rine, telepatl Ve banun üzerine seyireller bir a tezkereler — hazırla mışler, zarflara — koymuşlar. Sra ile açılmapa başlanmış. Saellerin yüzde sekseni, uşa g' yukarı yü geklide imiş: —Benlm sevdiğim kızın adı nedir? N — O kız beni seviyor mu? — Onunla evlenirsem mes'at olacak mıyam? — Sevdiğim kızın ihanetla- den — şüpbheleniyoram. Bu şüp: hem doğru mudar? Bir gevç erkekle vevişi yorüm. Bunun mesleki - nedir, bilir. mlsiniz? — Ben evlenince kaç çocu- ğam olacak, — Aşıkıma geçfrebilirim. Dikkat buyuruluyor ya, bep aşk, bep gönül İşi, hep - evlen me, ihanet, hülüsa cinsi İşler.. Yâbi, Arabın derdi, bunda da kırmızı papuçl, Çimdik #özümü nesl Valimiz Rahatsız Vallmiz Fazlı Güleç rahatsız laştığından makamına geleme mektedir. Acil şifalar dileriz Ulusal egemenlik ve çocuk bayramı.. 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı yarın öğle başlıyacak ve iki gün bayram yapılacaktır. Onun için yarın öğleden sonra ve öbür gün resmi dalreler kapalıdır. P az-çok bir SEHİR HABERLERİ V. Umumi Meeclisinde Münakaşalar Memurların Terfilerine Imkân Bulunamadı. Idare, Ziraat Ve Baytar Büdceleri Kabul Edildi. dün #sat Ondörtte vilâyet salonundu iklnci (Foça) nın başkanlığında — toplanmış — ve Idare bütçesini görüşerek kabul etmiştir. * Evvolâ geçen zabit hülâssı okunmuş ve kabnl edildikten sonra Sami (Tire) tarafından İdare encümebdi wazbatası okun muştur. Bunda yeni Vilâyet omumt mecllel tels Suri bütçenin 934 senesl bütçesine göre hazırlen miş ölmas Jâzım geldiği zikre dilmekle beraber 1936 bina ve urazl vergilerinde bezı senesi tenzilât yapılmış olması basebile | tabukkukat ve tahellât üzerinde sarsblı — yapacağı ba — yüzden masrafta azami tosarrufa rlayet edildiği bildiriliyordu. Mazbatada ozcümle denliliyordu . ki: “936 ya ald masraf bütçele ve köylü müzü himaye muksadına matuf ve yerinde bir düşün fazlalıkları zikrediliyor ve rimizde köylerimize hayırlı cenla bazı gzeruri fatllzam ettiğini kaydetmek mec buriyetinde bir camuriyet İda resinin kalkınmasını ve inkişafı m en esadlı bir prensip olarak kabol ettiği köylümüzün, köy bütçelerine masraf ların ağırlığından müteessir olduğa vilâyetin mazarı dikkatini cel betmiş ve vilâyet, Bn sene, ba masrafları vilâyet bütçesine al. mak süretile köy bütçelerinln ve köylümüzün bu yükünü ha fifletmek yolundu meşkür ve şayanı memnoniyet bir foda kârlık tekabbül eylemiştir. Köy bürosu ve kezalerdaki köy bürosunun kâtiplerile da mızlıkların rafları ve kinderhaymlere mü teatlik masraflar bunun neticesl olarak vilâyet bütçesine alınmıştır. Yekünü onbin liraya varan bu masrafların köy büdesle: rinden alınması İle köyler, Ida reri doğradan doğruya — kendi ellerinde olmıyan bir İşin mas: kurtaldakları — gibi, salma — süretile de olan İaşe vesalre — mas ralından köylünün verdiği para tamamen köy san- dıklarında kalmakta ve ba pa. raların merkezlere ve — yilâyet. lere getirilmesi gibi geyri tabii bir vaziyeti bertaraf etmiş ola cağı gibi bu paralarla görülmesi Tüzimgelen İşlerin de daha düz. gün ve daha müntazam verll- mesli mümkün olacaktır.,, İdare — bütçesi mazbatasın da idare masraf — bütçesinin geçen seneki “miktardan| 127,340 Hra fazlasile — 256,060 lira olarak TELEFON —— teklif edildiğini, prensip İtibarlla fakat memur kadrolarında masşlara zam yapılmamatı ma vafık görüldüğü bildiriliyor ve vergilerin Ida 156 memürun da ne süretle çulışa- maliyeden yenl restl İdareye — devredilen cakları ve me derece muvaffa kıyet gösterecekleri belli olma dığından kadroların eskisi gibi muhafazası İsteviyordu. Köy İşleri iklal merkezde ve 14 dü kazılarda olmak Güzere 16 kâtip kabul ediliyor, Tire, Bergama, Ödemiş koazaları kâ tplerine de 20 şer ve 30 zar lira — verilmesi muvafık görül düğünü bildiriyorda. Kadroya 30 zar üeretli üç daktilo ve önbeşer İira ücretli 22 odecı ilâve ediliyor, husus! muhasebe müdürününv bir derece terfli, kaza hosust mubesebe memur- larının Ödemlş, Bergama ve Tire için 30 liraya oönbire, Torbalı, Bayınbır, Menemen ve Kemal paça İçin 25 şer İiraya derece leribin 12 ye, diğer yedi kaza maaşlarının dereerlerinin memarlarının derecelerinin de | 13 çe çıkarılması muvafık gö rüldüğü bildiriliyordu. Masarıfı mubakeme 400 - Uira sarfile kuzalardaki duvalar için avokalın, bundan sonra vazifesl merkezdeki hu kuk müşaviri tarafından görü leceğinden İstihdamına lüzüm kalmadığı — mes'elesine temas eden Murad Çınar (Izmir) bir hukukça olmuak — itibarile bu avakatlığın kuldırılimesı doğru olmıyacağını söylemiş, Mehmed Aldemir (Çeşme) de ayni mü- talcada bulunmuştar. Nurl Esen (İzmir) büdce encümeni namın izahat vermiş, Mustafa — Münir Çİzmir), büdcede tahsisat kabulü süretile takyidin bir faydası bulaunmadığını anlatmış, — neti. ecde büdce encümeoizin tek. NfE kebal olanmuştar. Mimar lık Gcreti, büdeceden tamümen kaldırılmış, bademe matrafları 7470 Hra olarak kabal — olun muştur. Mefrüşat — için — 4000, kırtasiye için 4300, tenvir ve teshin 1800, müteferrika 2000 Ura, posta ve telgraf ve telefon ücretl 1500. arazi tahriri mas. zafı 38760 İlra, tadilât komla çalıştırılaa yönleri ması mak üzere İdare büdcesl maa- raf yekünu 307,736 Ura olarak kobal edilmiştir. Beş dakika İstirahattan s#oora ziraat vo baytar — bütçelorinin müzakerestae başlanımıştır. Zira: at bütçesinde Seferihisar — ve 3151 de 20,000 İira ol | Foça kazalarında birer — ziraat memorluğu ihdası kabul odili- yor ve iyl pamuk yetişilrecek müstahstllerin pamuklarını a tn almak için bütçeye 3 bin lira konuyordu. Netice itibarile zirsat bütçesl 16,610 lira ola rak kabul edilmiştir. Bu gırada avukat Kemal (Menemen) hak sabibi olan va terfle Istihkak kesbeden murların terfi hakları ne - ola cağını sormuş, Narl Esen İdace encümeni mazbatasında prensib olarak bütçe vaziyeti — sebebile buuun İçin tahslsat konamıya me Cuğını ve konmaması kobol edil diğlnl söylemiştir. Ahmet Şükrü (İamlir) geçmiş ve kabul edilmiş görüşüle miyeceğinl Kemal (Meneman) memurların baklu için — varidat bolmak — icabettiğini mes'eleler üzerinde söylemiş, Tının — verilmesi mebebli bildirmiş: — Mokineoin doğrtu ve iyl İşlemesi için bonu yapmak Vâzımdır. Demiştir. Rels — Memorların bakla rını kabul etmekle bernber ve recek paramız. olmazsa ne ya parız. Nafiz (Bergama), zeytincilik tahsil eden Bergama zirsat me- muronun — İtalya'da — üçüncü tabellini ikmal içia tahslsat kabulünü teklif etmiş, Nurl Esen mecellatn, bu gencin tah #ili için İki sene tahslsat ka bal ettiğini ve busene — de de tahslsat — verilemiyeceğini söylemiştir. — Nafiz, Bergama zeytinlerine ârız olan hastalık. lara çare bulunamadığını - söy- lemiş, Dr. Kâmran Kevan (İz: mir), ba arkadaşın ihtisaa tah- slline çalışıp — çalışmadığını s0 rarak meclislo, ibtisas tahsli ettirecak kadar parası bolun- madığını söylemiş ve metlcede reye konülmak - süretlle Nafiz (Bergama)aın teklifi reddedil miştir. Byytar büdcesinde, köy büd gelerinden bakılan eşek oygır- ları ve seyle ücretleri vilâyet baylar büdeesine alımıyor. ve memurların — mauşlarına yapılamadığı bildiriliyor, yekün Htibarile 23,700 İira teklif edi. Hyorda. ,Torbalı aygır deposa müdürü baytar Ekrem'in maa- gnn 115 İiraya çıkarılması bakkında baytar müdürü Adi- Hin müdafaası üzerine bazı mü galer olmuş, netlce bir rey nal ekserlyetle zammın yapılmama- masına karar — verilmiştir. Ebli | da Pire'den | tadır. Kendilerine | yaparak Bürsa yolü İle > KU Madam Sellier Malaterre. Hükümetimizin, * misatiri olarak geldi. Fransa'nın cemiyeti akvam nezdindeki heyet murahhesası #zasından İçtimalyat ve terbiye mütebasaısı sosyal — radikal fır kasına mensub Madam - Selller Malaterre dün akşam — eaat 19 İlaanımıza - gelen İtalyan bandralı - Filippo Grl maoi vapurile Atina'dan çehrl mize gelmiştir. Mudam, hükü- bulanmak. mihmandar Vokâletinden şehrl metlimizin misafiri Olarak Harlciyo Haydar gönderilmiş ve mize gelmiştir. Madamı, vilâyet ve belediye Damıba vapurda Türkofle mü- dür Rehel Erand, kargılamıştır. ve şebrimizde bu landuğa müddetçe belediye namına kendisine re fakat edecektir. Bükümetimizin değerli şelirlmizde soryal ve kültürel müemeseleri. mizi gezerek etüdler yapscak ve dört gün kalacaktır. Bogün belediye terafından misafirimiz şerefine Şehir gezlaosunda bir Çay göleni verilecektir. Madam Selller Melaterre — İzmir'de tet- kiklerini bitirdikten sonra — İs tanbal'a gidecek, oradan An kuara'ya tetkikler İstan Sovyet mlsaf iri muavini vilâyet ve misaf irl, geçecek ve bul'a gidecek, sonra Rusya — bükümetlnin olurak Rusya'ya gidecektir. Ma dam; Egepalasta konuklamıştır. Yaş üzüm Ihracatı tetkikleri İspanya'dan Ihraç edilen yaş özümler için kullaaılan mantar tozlü — varillerden bir örnek, lspanya Türkofle şubesinden şehrimiz Törkoflsine gelmiştir. Bu snretle mantar tozlü - varll- lorle sevkedilen yaş üzümlerle Ahraç edilen üzümlerin vzun zaman kat'iyyon bozulmadıkları görülmüştür. Türkofle müdür- löğü, alâkadarları oflse davetle mantar tozu bulunan verili gös- terecek — ve kendilerine buna dair izahat verecektir. Olla, özümlerimizin ba gibi ambalajlar içinde alıcı plyasa lera — gönderilmesinde — fayda olap olmadığını da - tetkik et mektedir. z Z AA L bayvan — sergisl masrafi 250 liradan 200 liraya indiriliyor, atkoşaları ikramiyesi için 6000 Ura kabul olunuyorda, Büdce bu sürstle kabal edilerek çar- şaemba günü esat 10 da topla- nılmasına karar — verilmiş ve celse kapanmıştır. Bugün Her seansta Aylardanberi beklenemn, oylardanberi sorulan senenin e0 mühteşem flimi KÖNİĞSMARK Ellesa LANDI . Plerre FRESNAY - Jean LODGE - Jesn MAx - J. YONEL - J. DEBUCOURT - Georges PRİEUR - Andre DUBOSC gibi en tanınmış Fransız setistlerinin büyük bir kudretle çevirdikleri heyecan dolu nefls bir eser Derin ve ince bir aşk - heyecanlı bir mevzu - Seans Saatleri: Taht ve tac için işlenen cinayetler - Ayrıca Türkçe sözlü Foks dünya haberleri DİKKAT - Königemark filmi uzun olduğa için seana & Sarayların içyüzü ve saray entirikaları tleri yu saretle tesbit edilmiştir. Her gün 14—16—18,30— 21 Cumartesi ve pazar günleri 12 de başlıyacaktır. Savfa 3 Di : 'Ziaal Bakakı İz: « 3 » mireGeldi ve Gitti —— .4 a— 4 — Başı 1 inci sahifede — © yona müdürü İrlboz ve diğep birçok zevat — işrafından karşı, lanmıştır. 4 Ziraat vekili, belediye veleli nin davsti Özerine Şehir gezle Dosunda bir müddet — İetirehet ederek yehir İşleri hakkında malâmat almış ve kültürpuzk Hle atlıspor kalübü tarafından yaptırılmakta olan spor — suhe mpı gezmiş, kültürparkta yapıı lacak Ege ürünleri müzesi va mebatat bahçesi — yerlerini kik, bu kıymetli eserlerin bl: evvel meydana — gelmesi İçla Ankaraya dönünce daha çok alâkadar olacağımı vadetmiştir. Mublls Erkmen; — Alsaaı Kstasyonundan doğrüca Barna: mektebine — giderek mektep binan ve müştem bağ babçe ve parkını, Tâbo toar ve imalâtbanesini birer rer gezmiş, tetkik etmiştir. çam yemeğlal mektepte ve rast Vekâletinin İ mir'dekl rast teşkilâtı şube müdürleri birlikte yiyen Vekli, İzmir lâyetinin zirsi vaziyeti hakkı tube müdürlerinden malâüma alınış ve mektebia — konforasi salonundu Anadolu'daki verdiği — ne bir basbıhelde beş yıllık — yeni sanayi plânmmm ebemmiyeti va girant 'k seyahatinin bakkında lanmuş, anlatorak memleketla mubi yerlerinde açılacak devlet çil llkleri ve inekhanelerden görü lecok faydalar hakkında tayede, dövlzi memleketimize giren birçok & rast sanayll mamülât —men kette imal edilebilecektir. Büdcede busene fazla tahelsatla — yapılaçak teşkilât ve İşler, yeni p fabrikalarının al masile pamok zirastine verllel ve verilmesi lâzım gelen ahem: miyet, mekteplerinin yeni vazileleri ve köy kın ması İçin — ne süretle — çalığılar cağı hakkında — tafallât veri Vekil, — Nazilli'de — bir ( Ziraat enstitüsü ) açılacağı hakkındak şaylanın asılsız. olduğuna 4Ö lemiş — ve geceyarısından Basmahane İstasyonuna gelerel hazırlanmış olan — haraaf kom: partlmanda İetirabat etmiştir. — Vekli, dün sabah — saat | dide — Basmahaneden — kalk ekspresle Aukara'ya gitmiştir. Çalı süpür- gesi isteniyor.. İskenderiye ve Kahire'de 300 ton çalı söpürgetl İetci şehcimiz Türkofisine bildi miştir. Şehir Meelisi Şehir mecllsi, Cama g toplanarak belediyenin yenl bütçesi üzerinde görüşmele başlıyacaktır. Beden ter- biyesi kursu.. Ankara, 20 (Özel) — enatitösünde beden terl için bir kurs açılacıktır. tüye devsm edenlerin bu kı İştirekleri mecbori olacı 4 R veraİştir. Bu Si sanayli ziraat Panayır komi Panayır, komltesi, dün ; bay doktor Behçet Uz'i kanlığında belediyede topl panayır İşleri hakkında baz, kararlar vermiştir. $