22 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

22 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmibeşinci Yu No. 6602 Nisan 1936 izmir'de hergüb sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Telef on: 1776 AŞT P Abis-Ababa Şimalinde Şiddetli Muharebe- ler Oluyor. Vazıyet Gittikçe Gergin leşmekt_edığ- ! T ZZZ Konsey toplantısı - fec bir hava Fransız murahhasıma sözleri intialle karşılandı ' Vaziyet 1914 ten Tehlıkelı!. İlngiltere'nin Iİtalya Diktatörü e Pay- ganu söylyen Ingiliz ; laşacak Bir Kozu » Var' M. Eden ve İtalyan murahhası Baron Aloizi Cenevre 21 (Radya) — Ulns: lar sosyetesi konseyi dün ak. şam aat yirmi ikide — ikinci defa olarak toplanmış ve üleni hir celse akdetmiştir. Bu celsode İtalya Babeş ihtllâfı son — defa olarek gözden — geçirilmiş — ve Ttalyaya bir kere daha müracaat edilmesi kararlaştırılmış ve sa Babki gizli celsede verilen ka Tar süreti kabual — olunmuştar. Kurar süreti yadur: “Konsey; Ktalya Habeş anlaş mazlığının halli ve — milletler | temiyeti çerçevesi içinde sulhun Yeniden tesisi için önüçler ko- mitesince İki taralfa yapılan Müracaalı tasvib eder. Konsey Habeşistan 15 mart tarihli ce Yabında uluşlar sosyetesi paktı Muelbince müzakerelere amade — Sonu 6 ıncı sahifede — Na rerere ee ree eee reeA AM eee eee ee e rer eee Fransa Hangısmı Tercih Edecek lngılız Prestiji Ağır Bir Darbe Yi- dı., Diyor. Italya'ya Ikinci Deln Müracaat Edilecektir. İEden Ve P. Bonkur'un Soyledıklerı' Elçimiz konseyde beyanatta bulundu Gayri Insani Harp Usu- lünü Takbih Ederiz! oplulukların Alacakları Kararla ra İştirak Etmeğe Amadeyiz. Cenevre, 21 (A.A) — Milletler cemiyeti genel sekreteri B. Avenol Türkiye'nin Paris elçisi B, Suad Davaz'ı bugün öğle yemeğine davet etmiştir. Cenetre, 21 (ALA) — Amadolu ajansının hususi muhabirinden : Türkiye'nin Paris elçisi B. Susd Davaz milletler cemiyetinin dünkü toplantısında aşağıdaki beyanatta bulunmuştur : Konseye tevdi etmiş olduğu raporda 13 ler komitesi sayın başkanı milletler cemiyeti konseyinin 13 kânunuevvel kararile kendisine tevdi ettiği uzlaşma işinin vermiş olduğu neticeleri vazil bir şekilde bildir: miştir. Raporun göstermekte olduğu gibi milletler cemiyeti genel sek. reterile birlikte çalışan başkan muhasım tarafları yakınlaştırmak, mu- harebeyi derhal durdurmak ve pakt kadrosu işinde sulla - başlangıç konuşmalarına başlamak bususunda büyük gayretler sarfetmiştir. 13 |P der komitesi muhterem baskamı ve bu müşkül işte kendisine yardım eden - milletler cemiyeti genel sekreteri B. Avenol'un bu hususta sarlettikleri gayreti barada sitayişle kaydetmeğe borçlu bulunuyorum, Bu münasebetle muhterem ieslektaşlarımın noktal nazarma - iştirak ederek harp bhattı hareketleri bakkında andlaşmalar ahkâmına mugayir olarak her hangi bir şekilde ve her hangi bir harpte geyri insaui asullerin ne kadar şayamı takbih olduğunu kaydetmek isterim. İngiliz ve Fransız mümessillerinin sözlerine iştirak eder ve hükü: metimin toplulukla alınacak bütün kararlara iştirak edeceğini bildiririm' Cenevre, 21 (A.A) — Türkiye'nin Paris büyük elçisi. B. Suad Davaz dön, B; Eden, Pol Bonkur ve Potemkin ile urun wadıya ve ayrı ayrı görüşmüştür. Evvelki gün de B. Titulesko kendisini ziyarot etmiştir. harbiye nazırıdır!. Londra, 21 (Radyo) — Har: biye nasırı, Birmingam sarayın. da bir nutük İrad etmiş ve ae kerliğin ehemmiyetini bildirerek Anglikan kilisesi oerkânımın, ee kerlik sleyhindeki bareketlerini durduürmalarını İstemiş, Miller. ler cemiyetinin bir aânf dev resi geçirmesinin sebebi Tagil- tere'nin askeri küdretinin yük. tek bulonmaması — oldağunu, kilisenin gençleri — orduya gö müllü yazılmağa — teşvik etmesi lâzımgeldiğini söylemiş ve de miştir. ki: — Vaziyot 1914 ten daha teblikelidir. Bir barp tehlike- sinl karşılamak içle — kuvvetli bir orda lâzımdır. Büyük bir harp başladığı takdirde ordusu kavvetli olan hükümet kazana caktır. Bügün harp — şansımız kuvvetli değildir. Avrapa orda muz küğit özerinde 122 bin kişidir. Amerika ve Uluslar Sosyetesi M Boynes Ayres 21 (Radyo) — Son haberlere göre, mahalli matbust ülaslar sosyetesi aley hine şiddetli neşriyat yapmak tadır. Ba gazeteler, bütün Lâtlin Amerika devletlerinin - nlaslar sosyotesladen — çekileceklerini yazmaktadırlar, Pan Amerikan konferansında Montevideo hükümetlnln teklifi üzerine bir Pan Amerikan 208- yetesi kurulması müzakere edi lecektir ve Monros — esası üze rine olacaktır. Adis-Ababa Şimalinde Şiddetli Bir Muharebe Şehir Boşalmıştır. Paytaht Civarı, Korkunç Bir Haldedir. Adis Ababa şehri ve imparator İstanbul, 21 ( Hususi ) — | kümet çekilse de Adis - Ababa Adls Ababa'daki vaziyet hekkın: | dan — aşrılmıyacaktır. — İmpara. da İlk gelen malümat şu mer- | toriçe ve küçük prens Adis-Aba: kezdedir: ba'yı terketmişlerdir. Hükümet Şebir halkı, bükümet tara- | hiçbir teşebbüste bulunmamakla findan kamyonlarla dışarı çıke- | beraber, Habeş gönüllüleri ha- rılımıştır, endişe büyüktür, Ec- | riçte şiddetll bir. müdafaaya nebi tebassından çoğu, İagiliz | karar vermişlerdir. Ba- çarpış- sefaretbanesi içinde ve öaünde | malar, Dessle yola — özerinde toplanmıştır. Sefarethane, bü — Sonu 5 ıncı sahijede — Genclere Müjde, Izmirde Türkkuşu Açılıyor ! Bava Kurumu İzmir Şubesi Aza Kaydine Başlamıştır. Yunan Donanması Bu- gün Manevraya Çaıkıyor.. Tayyareler de manev-raya iştirak , edecek. Yunan Atina 21 (Radyo) — Yunan Tonanmasının yarın manevralara uyacağı solaşılmıştır. Amlral Sakelariyo, Averof sefinesinden Banevralora —kumanda -decek Ye mavevralar. Seronik körfe tİnde yapılacak, tayyareler de İtirak edecektir. donanması Munavralar birkaç hafta de vam edecek, donanma bundan sonra Falerona dönecek, kralın önünde resmi geçit yapılacaktır. Resmi geçitten sonra donanma açık deniz manevralarına çıkı- cak ve ba manevralarde — iki | ay sücecektir. bogiliz polisi işe karıştı Filistin Kan Içinde, Çar- pışmalar Devamdadır! Araplar, Yahudileri Istemiyorlar. Bir Yığın ölü Ve Yaralı Var! Çok kudsal bir gaye İle ku | dırmak, | yetiştirmek için Türkkuşu adın- rulan ve asli ulusumuzun öz verenliğine duyanarak çok kısa bir zamanda pek büyük var lıklar gösteren hava kurumumuz nizamnamesinin ikinci maddesi dahilinde yürüyerek Türk genç yarının — havacılarını da bir teşekkül miİşti. Motörsüz tayyare ve paraşdt- çülük özerinde çalışan Aukara Türkkuşa — HKusya'dan getirilen vücudü getir Kahire 21 (Radyo) — Filie- tin'de yağına — ve kilal devam etmektedir. Dünkü hâdiselerde Yahudilerden 16 maktol, 30 yaralı, Araplardan 2 - mektal 20 yaralı verdir. Kıtal bundan sonra da darmamış — Filistin'in birçok yerlerlode kanlı hâdise ler çıkmıştır. Yafa ve Telavir'de - birçok dükkânler yağma edilmiş, oto mobiller düurdurulmuş ve halka bakaretler yapılmıştır. Telavivde ahşab olan mera kib baştan başa yakılmıştır. Küdüste karışıklık olmamış vr; fakat yüzden fezla kimse tevkif edilmiştir. Arab komltesi Fillstin bükümetinden - şunları İstemiştir: L — Yebudllere toprak aa tılmasının yasak edilmesi, 2 Yahudi muhaceretinin ya sak edilmesi Fillstin bükümetl elddi ted birler almış, loglliz asker - ve polisleri — mühtelif — mevkileri tatmuştur. Yaralılardan üçü de basta nede ölmüştür. Kahitre, 21 (Râdyo) — Roy ter ajansı habr. veriyor : Dün olan bâdiselerdeki yara hlardan başka 23 Yahudi daha yaralanmıştır. Arapların zaylatı henüz malâüm döğlldir. Gergiolik dün biraz. hafflemiştir. Fakat — sonu- 4 üncü sahifı K | Neyse “arık o Mğinde tayyareclllk aşkını uyan Yugoslavva Hava Kuv- vetlerini Bine Çıkardı. — Sonu 6 ıncı sahifede — Sebeb Av ı;sturyu, Mâ;.arislau ve İtalyan Siyasetidir.. Londra 21 (Radyo) — Yugoslavya hükümetinin — hava kuv vetlerini takviye faaliyeti devam etmektedir. İngiliz - fabrikala rına yeni siparişler verilmiştir. Bu takviye faaliyetinin Avustur- ya ve Macaristanın askeri hazırlıklarla ve İtolyanın vutluktaki yeni siyasası ile şiddetle maktadır. — Yugoslavya hükümeti hava kuvyetine maliktir. Arna: alâkadar olduğu anlaşıl- bugün 1000 tayyarelik - bir