22 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

22 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

| | | İ İ Ertesi gün Parks'e hareket edeceği için, bavullarını buzur Tamak için Staber bu küçük apartmana — geldi. — Bavullarını bazırladıktan sonre, havanın çok güzel olmasından İstifade ederek uzun bir gezlatiye çıktı. Sant 7,30 da Kayserhef'a, yemek yimek içle giti; eslon lar baştan başa dolu, masaların hemen hepsi de İşgal edilmişti. Pençere yanında yalnız üç masa boştu. Bonlardan — bitleinin — başına oturdu. Tam bu sırada, Stüber ye mek sslonuna genç ve - gözel bir kadının girdiğini gördü Bu kadının gözelliği bütön müşte rilerin mazeri dikkeatini celb etti. Başka yer olmadığından, bu genç kadin da Stüber'in ma sasının yanındaki İki masadan birisinin sandalyasına oturdu. Stüber, kadını görünce, za- ten kâfl derecede acıkmamış olduğundan yemeği bıraktı ve döüşünmeğe başladı. Bu kadın kimdi? Kendisine © kadar yabancı görünmiyordu. Birden kalktı ve geaç kadına doğru giderek : — Purdon Madamt — Dedi. Arm tazlmat eylerim. Siz Losl Kolla değil misiniz? Genç kadın, bu bitap üze- rine biraz yaşırdı. Gözlerini kırıştırarak muhaetabına dikkat. le baktı ve: Stüber bu defa da kendisini takdim etti : — Biz, birbirlmizi öyle bir veziyette tanıdık ki aziz Ma- dam, unutulmasına İmkân ta- savvur edemem! Dedi. Genç kadının bayretl ve he- yocanı büsbütün arttı ve katar- di Faket kendisini çabak top bysrak Stüberte elini uzattı : — Hayır, Müsyü. Aldanma- yorsunar; ben Löüsl'yim. Fakat aradan o kadar zaman geçti ki. Sizi o zamandanberi görmedi. gim için birden tereddüde düş tüm. Ne olmuştanuz. böyle al- lah aşkına? Dedi. — İşime devam ettim, Ma dam! Birkaç güön için Berlin'a gelmiş bulanayorum. Yarın aa bah Paris'e dönüyorum. Ya sl2? Mükellef gece tavaletinin ge- niş dekolteliği le gözleri ka maştıran güzel omuzlarını silkti; — Henüz 106 yapacığımı ben de bilaiyorum. On gün kudar oluyor ki Berlin'de bu: lanuyorum. Burada kalmak, Ce nevre'ye gitmek veya Parls'e ANADOLU — Cünlük Siyasl C: Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi veşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdınhııııl.ı'h. İzmir ci Beyler €. Halk Partisi B:Yıııı mı Telgraf: İzmir - ANADOLU Telelon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Aln ıylı;ı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabandı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır, Heryerde 3_ Kuruştur, iş nüshalar 25 kuruştur, C ANADOLU MATBAASINDA dönmek hususunda karar vere miİyorum, Stuber heyretle : — Siz Petresburg'ta kalmı- yor musunuz? Diye sorda. Fakat genç ka din | bu. sualdea hiç memnun görünmedi, endece : — Bauyır! Cevabını verdi. — Şu halde, benlmle bera ber neden Porls'e gelmiyorau noz? Sizi bugün skşam özeri Berlin'de araba ile gördüm, Si zinle görüşmek İsterim. Fakat ne parip.. burada buluşmamız, “Kadırı matlak,, ın bir eserl olsa gerek! Genç kadın gülümsedi ve is Uibamkâr bir bakışla baktı ve: — Size.. Hülâ hizmet ede bilecek mevkide miyim? Diye sordu. — Tabli olmanız yeter! Bu enretle Tabli! Sizin razı Genç kadın, cevap vermedi, fakat kolile, Stüber'a bir san dalya gösterdi, oturmasını işa Tet etti. Sonra : — Klmblilir? Bazı tedbirler ne kadar boş oluyorlar ve mu- kadderat karşışında çok dela hökümsüz kolıyorlar! Dedi. Stüber, vaziyetln foklşafından memnuo İdi. Fakat daba esaalı bir kabul ile karşılaşmak lete miyorda. Bunun İçin genç kadına : — Benim masama teşcif et mez misiniz? Dedi. — Sonu var — Genç Kadı- nın İskeleti.. Alsancakta Akdeniz sokağın da Zıyanın şarap deposunda di- yar diblade kazan koymak İçin yer kazılırken fasan kemikleri- ne tesadâf edilmlşti. Müddelomumilikçe kemikler evelce İsmir'in değerli doktor- larından — Kemaleddin Reşid'e tetkik ettirlimişti. Uzun süren tetkiklerde bu kemiklerin bir kadına alt olduğu ve bu kadın cesedinin yirmi seneden evel buraya gömülmüş olduğu anla- şılmış - ve o şekilde rapor ve- tilmişti. Fakat bu raporda bu kadının, kemiklerinden hangi ırka mensup olduğu anlaşıla- mamıştı, Müddelamumilik/ bu raporu çok müblm bulmuş ve tetkik edilmek Gzere üsülen İstanbul- da tıbbi adil — mücesesinde tet kik edilen rapor ayoen tasdik edilerek müddelamumiliğe lade olanmuşştar. Cesedin, rapora göre yirmi seneden evel gö- mülmüş olmasına göre Türk ceza kanana mucibince mürar zaman — vaku bulduğundan ta- kibat — yapılamıyacaktır. Genç kadının we saretle ve kim ta- rafından öldürüldüğü belli de- gildir. Teşekkür Eşimia ölümü münasebetile cenaze merasiminde vo taziyette bolunanlarla mektub ve telgraf göndermek suretile kederlme İştirak eden zevata ayrı ayrı teşekkür etmeme — teessürüm manl bulunduğuandan — teşekkü ratımın sayın gezetebizle İblâ gına müsaade buyurmanızı di- lerim, Belediye varidat mümeyyizi Celâl KÖO (ilislin ban ' Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı 10 Içinde, Çarpış- malar Devamda.. ——— e— — — Başı 1 inci sahifede — Arap — komltesinin — hazırladığı umumi geev İlân edilmiştir. Kahiro, 21 (Radyo) — Fl- Hlatin'den gelen son — haberlere göre, vaziyet çok vahimdir. Togiliz âlü komlseri Hayfa, Yufu ve Tolayiv, Kudüs'te ae keri tedbirler ittihaz etmiştir. Binlerce arsbın yeni bir ta arroza hazırlandıkları — anlaşıl mıştır. ÂW komlser - Filistin bükü meti vaziyetin teskini İçin mü zakere etmektedir. Yafa'de 60 yaralı miştir. Galeyan Fillatin'in her tara fıoda ve çok — vahim bir şekil dedir. « Kodüs 21 (Özel) — Yafa ve Telaviv'de bugün yeniden çarpışmalar olmuştur. Beş kişi ülmüş, yirmibir kişi eğır yara r. Önüçü bastaneye kal Kudüs Hayfa yola Tren bugün Kudüs'e gelememiş, yolda durdurulmuş kaydedil tor. Hayfa'da sükünet — vardır. Dükkâalar kapalıdır. İstanbol 21 (özel) Tel avivde" Yahudilerle — Arap'lar tekrar çarpıştılar. İngiliz polisi de Yahudilere yardım etti. 17 Yahudi ile poliş ve Yabudi lerden eplce İnsan yaralandı. Arablardan da maktul ve mec rohlar olduğu anlaşılıyor. Arab lar, Yahüdilere boykot — ilân etmişlerdir. — Buralarda — örfi idare vardır. Sokaklarda İngiliz müfrezeleri dolaşmaktadır. Keahire 21 (Radyo) — Ku düsten gelen haberlere - göre Telavo ve Hayfa bavalisindeki isyan çok — genişlemiştir. Israll adında bir Yabudinin bir Arab terafından öldürülmüş olmasın. dan çıkan arbedede İki Arab ölmüş ve bunların Yahudiler tarafından öldürüldüğünü zan- neden Arablar, Yabudi mabal- lelerine hücum etmişlerdir. Bogün gelen buaberlere göre Telaviv Yahudi mahallesi ateş- ler içindedir. Kargaşalıkta 165 kişi ölmüş, 150 kişi yaralan- mıştır. Örfl Idare bilâ müddet müuhafaza — edilecektir. Yahudi şürası; takıtasız toplantı halinde bulunuyor. — Arablar, — kendi mehfaatlerini himaye için ka rarzlar almışlardır. Kahire, 21 (Rsdyo) — Ku düs'ten gelen haberlere göre şehir civarında binlerce arabın cesedi toplanmıştır. Yahudiler; arab hücumu karşısında siyasi müdahale İstemeğe — karar ver- mişlerdir. Istanbul, 21 (Özely — Pt Hetip'deki son karışıklıklar se- bebile İngiltere hükümeti, Fi: Uetin'e asker - sevketmeğe baş lamıştır. Kudüs, 21 (AA) — Yafa ve Tebül'avive şebirleri budud- larında yebi kargaşalıklar — ol. muştur. 5 kişi ölmüş, 21 kişi ağır yaralanmıştır. Kudüs - Hay fa yola kapalıdır. Dükkânlar da açılmamıştır. Vilâyet U. meelisi Vilâyet umumi mecllsi bu- gün saat onda vilâyet talonun- da toplanacak, sağlık ve mas. Tİf büdeelerini müzakere ede. cektir. Posta şübeleri Eşrefpaşada bir (Posta ve telgraf merkezi) ibdas — edile- cektir. Ecari gelmiştir. Şübe yakında açılacaktır. e N HABER TELGRAF TELSIZLE Vinston Çurçil'in”bir*makalesi Fransa'yı Halya'ya Meyletmekle Haklı Vaziyette Gösteriyor Çünkü Fransa 3 Istilâ Görmüştür. Almanya Hazırlık- lhıdır. lngıllere nin Ihmali Bunlaralqebep Olmustur Londra 21 (Radyo) — M. | Vintson Çorçil Taymla gazete | g sine gönderdiği Bi gönderdiği bir makale ile — Fransanın battı “ Franszlı blr asır Iç|udı- üç İstilâ gör. müşlerdir. Ba gün Almanya- ğ nın — fevkalâde bezırlik larını bunun İçin ade mi memnunl yetle — telâkki etmektedir. “ Almanyamın bugün vaziyeti — Fran- sanın İkl mlali derecesindedir. 1936 senesinde Almanya 800 milyon sterlin sarfetmiştir. Almanya diktatörlü bir dev- lettir; parlâmentoya ehemmiyet vermez, bunan İçin tesis ettiğl büyük kuvvetleri, millete da nışmadan bir harba sevke debilir. Biz İngilizler, vaziyeti elddi sürette tetkik etmeliyiz. Franmm hükümeti, bizim ihmalimiz yü zünden 1935 İtalya ile hu- dotlarındaki — askerlerini şimal cephelerine sevkedebilmek esası üzerine bir Sülâf akdine mec: bur kalmıştır. Berl taraftan da İtalya hü kümeti Brener boğazında büyük bir sekeri kavvet bulandurmak saretile Almanların Avusturya- yı İşgaline manl olmağa çalış mışlır. Fransa, bu sayeda İtalyan hudadlarından 16 fırka asker tasarruf etmiş Alman'lara karşı koymak imkânıni balmuştur. Işte bu sebepler altında Fran sa, — Habeş İtalyan — ihtilâfında İtalya'ya meyil meebariyetinde bulanmakladır. Fakat, sosyete İtalya'yı mütecaviz İlân etmiş tie. İngiltere hükümeti sosya- tevin — otorltesini ve — sulhun muhafazası içle çalışmakta ol. duağundan Fransa'nın yardımını elde edememiştir. Vakıa Tağil: tere bütün donanmasını ve bava - kuvvetlerini ba davada kullanabilir Idi. Yalmız olarak bu (çi buşarmak mümkün fakat bizim için faydasızdır. “Fransa'yı bu ibtimsl etra fında tenvir ettik, ye Fransa böyle bir ihtimalde bize yar. dımi kabül etmiştir. *Htalyanın Eransaya onbeş fırkayı serbest birakmak firsatı na mükabil biz Iogilizler Fran.- saya bu kudar bir. kavvet İle yardımda bulunabilecek miydik “Fransatın — askeri hizmet müddetini üç seneye iblâğ ede bileceğimi — ilerl - sürmekteyiz. Şimdi Fraosa'da sskeri hizmet iki senedir, Rey vermekte olan Alman onbir Fransızdan kuaçı bu seveolik askeri hizmeti edecektir. — * üç tasvib “Fransa Ütalya'yı kendi he: sabına ve Avrupa İbtiyaçlarına yüz çevirmiş görmektense, 52 bükümetin kararına — rağmen şimdi zecri tedbirler aleyhine vaziyet alınıştır. “Laval, bu 62 devlet araaın- da yer almakla, Fransa'ltalya aratında bir soğuklak hosulüne de katlmnmıştır. M, Hitler bu fırsattan İstifade ederek proğ: ramını daha kolay tatbike buy lamıştır. Biz, bagün Fransa ve Belçika'ya yardım Için erkânı" [talyan’lara Göre Cenup topçuları.. barbiyeler temasın İştirâk ettik. “Fransa'nın vaziyet ve mev: klini Iyi tanımak — mecburiye' tindeyiz. Ayal şekillere — bizim de uğramamız muühtemeldir.,, Casuslar Idama mahküâm oldu İstanbal, 21 (Özel) — Gelen baberlere göre Munçako divan harbında dört kişi vatana hiya- net ve casualoktan İdama mah- küm edilerek karşana dizilmiş- tir. Bunlar dört generalin kâ: Üpleridir. İki Moğul memur da onbeş ve onikl sene hapse mahkâm edilmişlerdir. Cephesi vaziyeti. Roma, 21 (Radyo) — Conup cephesinde Graçyani kuvvetleri- nin Ras Nasiba küvvetlerine karşı Dagebur'da elde ettikleri zafer mübimdir. Itelyan kuvvetleri üssülharekelerinden 100 ki- lometre iİlerlemiş bulunmaktadır. Trablasgarp fırkası, bütön gönüllülerden müsekkep olmasına rağmen büyük şecaat göstermiştir. Tayyare kuvvetleri İrtibat va. zileel görmektedir. Şimal cepbeslade İlticalar devam etmektedir. Mareşal Badog. Ho erkâmıharbiyel ümümiyesini Desale'de sabık İtalyan konso. losbanesine yerleştir. Balk İtalyan'lar lehinde çenlikler yapmıştır. Roma'da senlikler M. Mussolini, Fırtınayı Geçirdik, He- defe Doğru lerliyoruz, Dedi.. Roma 21 (Radyo) — Roma'nın 2680 minci tecasüsü senel deeriyosi bayramı münasebetile fevkalâde nümayişler yapılmıştır, Roma'da yağmar yağmasına rağmen bütün binalar bayraklarla donanmıştır. Ayol zamanda Dük Dabruzi ve Garibaldi kruva: zörleri suya İndirilmiştir. Bunlar, ayal tp sefinelerin 11 ve 12 inclsidir. Ikt hastane açılmış, M. Müsrolini yeni açılacak bir yol önün: 'dekl divarı blszat yıkmıştır. Binlerce Ttalyan Venedik meydamımı doldurmuş balkona çıkarmışlardır. Massollal bir nutuk söylemiş, — Bugün Iş ve zaler günüdür, büyükçe bir fırtına geçirmli bulunuyoruz, fakat hedele doğra serbes olarak yürümekte oldu” gümüzü size temin ederim. —Roma'nın küvvet, adalet, ve mede: Biyetini göstermiş oluyoruz.,, Demiştir. ve Düçe'yi