1 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

1 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

| Çimdikler Bahar Bayramı. Ne güzel bir Islm değil mi? Gerçi “Bahar,, başlı başına Urik bir heyecan — vormek için kâ fidir amma, babarın bayram yapmasında da bu beyecanı Büzelleştiren, renkleştiren, mâ Dalaştıran bir hal var. Baharda çiçekler, Açılır. Bahardı, leri bollayır. Baharda kadın, kışın bütün ağırlıklarından silkinir ve açılır. Baharda, genç damarlarda kan, sıcaklaşır ve kalb, Çarpmağa başlar. Baharda, ihtiyar gönüllerde bile taze rüzgürlar, hatıralar ever. Babarda, kiremitliklerde, ağaç dallarında kuşlar, hayatı ve aşkı terennüm ederler.. Hulâsa, bahar, tıcaklıktan, — aşktan, haber verir.. göncalar fidanların — usare fozla gençlikten, bayattan Baharda insna yüreği daha | aeli, viodan daha temiz olur.. Kış aylarımın pls havası, âsa bimizi nesil bozüyor, — vücüdü Muzü — nasıl hastalandırıyorsa, baharda da, bunun aksine ola- rak, içimizin, sinirlerimizin en hasta, en kötü, en fena nokta larına rengin, şiirin, gözelliğin, İyiliğln ışıkları dökülür. İçimiz, mukaddea bir çeşmenin mermer taşları arasında şıkanır.. Bi tabiatıin — gençlik ça- Bıdır.. Bahar, origanlı bir. kadın göğtünden esen #abah rüzgürr gibidir. Ne ter kokusu, ne to- Zu, toprağı var.. Ben baharı bilir misiniz: Çok az — yaşadığı ve gelip geçtiği için!.. Zaten ber güzel şey, ber iyi tey ve hattâ gençlik te öyle değli midir?.. hayatımızın niçla — soverim çabuk sahne âten — çırıl çıplak Göğsünü güllerle, leylak larla, — menekşelerle, — zambak- İarla örter, Ağır ağır yürür, Büler, tegannl eder, birşeyler Mırıldavır, bizi - gözlerinin ay dınlığına çeker ve sonra, kar tıki kulis aralığında kaybolur, Beçer.. İçimlzde göüzel bir rüyanın tadı, İçimizde bir. daha erişilmi. Yen şeylerin adı, İçimizde, o bakışların, o ç- teklerin, o çıplaklığın ve İnce: Mğin yadı; Döşünür ve mırıldanırız: Bahar geldi, geçiyor, diyel Çimdik Askere Davet Askerlik çubesi riyasetinden: Şimdiye kadar askero çağrıl Mamış veyahut çağrıldığı balde gelmiyerek bukaya kalmış ve yahut hastalığından ve başka sebeplerle geri kalmış, askerlik etmemiş 316 doğumundan 327 dahll doğumuna kadar gayri İslâm erat kâmilen mürettep oldukları — müceseselere — sevk edileceklerdir. Banlardan askerlik hizmet lerfoe karşı bedel verecek olan. ların nihayet Mayısın beşinei günü akşamına kadar İstidala Tile şabeye gelmeleri bugüne kadar gelmiyenlerin bedelleri kabul edilmiyeceği ilân olanur. Yangın yerinde Bulunan cesed.. —— ... a— Sabıkalı Bursa'lı Servet'e aiddir., Evelki gece İşmetpaşa bul varında boş bir arsa içindeki | taş yığınları arkasında eski basır parçaları üstünde eski bir yor ganla örtülü bir cesed bulun muştar, Adliyece yapılan tahki katta, cesedin — sabıkalılardan ve müekânuz takımından Bur sa'lı Mehmed oğlu — Servet adında kırk — yaşlarında — bir adama eid olduğu anlaşılmıştır. Doktor tarafından muayenesinde Servet'in kalp durmasından öl düğü anlaşılmıştır. Servet, on beş ölmüş, fakat kimse tarafından görülmediği için cesedi kokmuş ve simsiyah olmuştur. Üzeri eski bir yor: ganla örtülüldi. Yözünün bazı kışmı, siçanler tai mişti. — Cesed üzerinde — biçbir cebir ve şiddet eseri görülme- miş, Müddelamumllikçe defnine rühaat verilmiştir. Urla VT Hâkimi Davası. Maznunlar müdafaa- larını yaptılar. Ürle hâkimi Thaan Ziya'yı öldürmekle maznun dava veklil Fehmi, Sabri, Ahmed, Sadık, Aptarrabman ve — Mehmed'in muhakemelerine dün ağır ceza mahkemesinde devam edilmiştir. Geçenki celcede müddelumumi tarafından serdedilen iddimda, suçları sabit olmıyan maznun ların beraetleri İstenmişti. Dün kü mazaunların müdafaslarını yapmışlardır. Bu gün evel fından yen celsede İse, avokatlar, maznunların büdise İle hiçbir alâkaları bulunmadı- ğimı ve mnamuskârane yaşamış kimseler olduğu fikrini söyle bersetlerine mişler ve karar verilmesini tatemişlerdir. Bira Fabri- kası Cinayeti Dava yakında bitecek Halkapınar'da Aydın bira fabrikası eski müdürü M. Fay fer'i öldürmek katdile — yarala yan ve makinist Zelinke'yı öl düren kovas Lütfü'nün moba kemesine dün ağırcezada de vam edilmiştir. İstanbul'da bu- lunan M. Fayfer'in ifadesialo, İstanbul ağırceza mahkemesince olmması hakkında yazılan tsli mata cevab gelmediğinden mu hakeme, başka bir güne bıra kılmıştır. Dava yakında — bite cektir. KA Bütün bu saallerin cevaplarını bugün Sesna sastleri: Her gün 16—17 —19 — 21,15, Cuma, Ccumartesi Gençler, hazırlanınız — — Türkkuşu Şubesi Pazar Günü Açılıy or. | Parlak Meraeım Yapılacak Ve Tay- yarelerimiz De Uçacaklar. Türkküşa İzmir şubesi, Mayis 936 pazar günü esaat onda yangin yerinde Kültür parkda törenle açılacaktır. O gün, İzmirliler'e güzel bir ha vacılık günü yaşatılması — ve törente, Türkkuşu davasındaki yüksek maksatla mütenasip ol ması için her türlü hazırlıklar yapılmıştır. O gün halkımız, meraslmde bulanmağa davetlidir. Evvela hava kürümunun Fabırl başkanı Vali Fazlı Göüleç, bunu müte ekip Partl ve gençlik namına parti başkanımız Avni * Doğan birer söylev vererek “Türkkuşu,, şeklinin maksadını ve gençle- rimizden — beklediği — vazifeyi anlatacuklardır. Merasimde, — Askeri, Mülki Erkân ile birçok müesmeselerin mektepliler — ve edilmiştir. Hava filolarımız da merasime İştirak ile İzmir afakında gös mümesellleri, eporcular da — davet Yılmaz Vapurununr Çı kardıgı Kaza. Iki Bacagı Kırılan Rifat, Hasta- nede Tedavi 3 | terilerde bulunucaklardır. An kara merkezinden beklenmekte olan plânörler de — gelmiş ve Kültür parktaki mlena yerleş Hirllmiştir. — Söylevler — bitince Türkkaşu muallimleri de bazı gösterller yapacaklar ve mera sim Cumhuriyet marşı ile bit rilecektir. Diğer taraftan, Türkkuşunu âzü kaydı muamelesi hararetle Şimdiye kadar yi elliyi geç miştir. Aralarında Emine batan mektobi muallimlerinden Emine etmektedir. mnlar, devam de vardır. Oadan sonra merasimde bi lanan zevat, doöktor. Mül bey bulvarının deniz tarafında ki methaline dikilen doktor Müstafa bey bheykelinin bulan doğa yere gideceklerdir. Orada heykel merssimle — açılacaktır. Burada da şarbay doktor Beh- tarafından bir söylev verilecektir. çet Uz Ediliyor. ; . . Ikiçeşmelik'teki » Lâğım. Içine düşen çocuk yaralandı. Geçenki yağmurlardan — İki. çeşmelik — caddesi — üzerinde dört yol uğzında analâğım pat lamış ve belediyece — tamirine başlar Beş gün devam eden faliyet eanasında — kapa- tılan bu lâğımın etrafında teh likeyi önleyecek hiçbir tedbir alınmadığından posta ve telgraf kontrolörü — Hüseyin Arif'in yedi yaşlarındakl! oğlu Vedad, açıklığı dört metre genlşliğinde ve 15 metre uzunluğundaki bn lâğıma — düşmüş, köprücük ke- miği kırılarak hastanede tedavi altına alınmıştır. Bunu haber alan şarbay doktor Behçet Uz, derbal vak'a giderek lâğımın — etrafında korunin ter- Ybi hbomadığını görünce usta ve mühendise bunun sebebini yerine tormuş, azayıp giden lâğım İn: şeztinin fazla amelo kullanıla rak derhal bitirlmesini ve bu gibi Soşaatta lâğımların — tahta perdelerle çevrilerek kuzaların önü alınmasını — emretmiştir. Şarbayın bu bareketi; ba ma hit balkı üzerinde çok İyi bir tesir bırakmışt Lik Nîîlarıua Pazar günü devam edilevek. İki baftadır edilen Hk maçlerina bu bafta tekrar başlanacaktır. Dün — toplanan fatbol heyeti, bu hafta yapıla cak İlk Omaçlarını şu — süretle tesbit etmiştir. Birinci — takımlar arasında Alsancak stadyamunda sast 11 de Buca - Burnava — takımları hakem Abmed Öx;!rgin idare devam Birkaç gün evvel gece lima- | tile feci bir âkibetten kurtul mumızdan — İstanbol'a — hareket eden Yılmaz vepürü, ansızın çıkan şiddetli poyraz yüzünden bir kazaya sebebiyet vermiş ve n vapurla rıhtım klavaz sun dalı içindeki sandalcı Mehmed oğla Rifat, İki bacağı'parçalan- mak suretile eğır yaralanmıştı. Aynl sandalda bulunav Hüse- yin adında bir kayıkçı, teblike kargıtında denize atılmak sure Hüseyle; vapurun per- suları karıştırdığı için denizin — derinliklerine sürük: lenmiş ise de Iyi yüzme bildiği için su üstüne çıkarak kurtul. mağa müvaffak - olmuştu. İki bacağı parçalunan' Rifatın hayatı tehlikededir. Resmimizde ağır yaralı kayıkçı memleket hastanesindeki tedavi döşeğinde görünüyor, muşta. vanesi Bugün 1 Mayıs bahar bayramı münasebetile KADIN NE YAPSIN? Bir kaza neticesinde erkekliğini kaybeden bir adamın genç ve güzel karısı hem kocasını seviyor, hem de tablatın müte: hakkim kanunlarile mücadele ediyor. Fırtınalı bir denizin müthiş dalgaları kedar kuvvetli saramtılar geçiren kadın ruhunu göz önüne getiriniz ve hükmünüzü veriniz: Ayrıca Türkçe sözlü FOKS dünya haberleri esat 13 te K, 5. K. takımları — hakem dnde, Demirspor Sabri — (Izmirspor) soat 15 te İzmirspor - Göztepe takımları hakem Esad (K.S.K.) idaresinde karşılaşacaklardır. Ikfaci takımlar da balk taba sında saat 9 da İzmirepor, Göztepe bakem Kadri (Buca), sast 10,15 de Demirspor - K S. K. arasında hakem Müstafa (Altınordu), aat 11,30 da Buca - Burnava hakem Baha (Altay) idaresinde karşılaşacak- lardır. Taşla başını ezmiş Menemen kazasının Türkelli köyünde bir cinayet olmuştar. Yanbastı Hasan adında biri, ayni koyden Emla'i taşla başı: ni ezmek süretile öldürmüştür. Hasan zabıtaca tatalmuş, adli: yeye — verilmiştir. Cinayetln se bebi hakkında tahkikata devam edilmektedir. IN NE YAPSIN? TAYYARE SİNEMASI vda Bulacaksını ve puzar günleri 13 de İlâve sennaı vardır idaresinde, | Bir kayıp önünde Bir Yanan gezetesinin karl. katürlerine bakıyorum. Bir mezur kitabesi.. Sırş Ha (Kondilis, Yenizelas, Demircls) telmleri okunuyor. Her ismin Güstünde birer çizgi var ki (ta: mam) İşaretlal veriyor. Alt ta: rafta iki lslm daha gözüküyar; fakat çizglele: Çaldarla, Sofalie.. Boyaz ehramlara bürünmüş, dskelet kafalı bir ezrali, ellada böyük bir tırpanla saldırmak Özere.. Heride, Çaldarla bir binmiş, yüzü dehşet alabildiğine kaçıyor. Sofalla, bir ağaca tırmanımış, yüzü korku ve beyecanların karmakarışık yaplığı bir por treyl andırıyor.. Yani her ikisi de, yaklaşan korkunç âkıbetin kaçmak istiyorlar,. Gülüyorum, Yunan mizahın: daki işaretin bu döşünüyorum. Tam © Sami paşa zade Sezal'nin ölü- münü hatırlıyorum. Son yılların ne acı kayıpları, eçeğe içinde, urpanından insafazlığını tırada ne derin boşlukları vardır. İslm- lerini anmağa dilim varmıyor. Çünkü Yucan gazetesinde ol doğu gibi, sırası gelen ve nö- bete darmuş olanları da yazmak lâzımigelecek. Onlar, devirlerini ikmel etmiş, keodi çağlarında çiçek açmış ve meyvalarını ver- miş san'atkârları Şimdi ku ramuş dallarının altında gör, koya gölgeler bulunmasa bile, bir vekitler çok kurak — olan irfan ve san'at topreğimızda yem yeşil dürdüklarımı takdir etmek gerektir. O gölge, bu- günkü tutaşmaş, alevi başka- Taşmnış İnenn rohuna belki kâfi gelmiyebilir, fakat, yaşadığı çağ- da, toprakta aldığı gıda, güneş ten aldığı , rüzgürdan İçine çektiği hava, ona ancak o ke darını verdirmişti.. İakârla tek dir arı dekl derin nçarumu, fnsaf ve İdrakle kapamak gibi bir fazllet, böyle, ölümler baha netile bile olaa, zaman zaman bize fırsatlar veriyor. Onları çiğnemekten, — onlara ( Yoktular ) demekten alınan zevk, münkirlerin kendi yarlıklarını — ve — kıymetlerini tabakkuk ettirebilseydi, İçimiz, yaşıyanla ölen urasında muhay- yer kalır ve yaşıyan tercihe kalkardı. Fakat bugün öyle midir ?.. Düne bürmet, payumza, yarının karşı — göstereceğimiz biç oölmezsa kendi yarının — itabından, inkâr ve gayzından korunmak için bir akıl — nişa- nesidir. Ne onlar, ne biz, şah eserler vo lâyemutlar doğurmuş veya doğurabilecek nesllleriz. Sami Paşazadenla acı ölümü, bana kendi mevzuu, kendi dafres! haricinde buaları söyle tirken, —eeki Üstadın rubu önünde bürmetle eğilmeği de onutmıyorum. o, R.. G Dr. Ekrem Hayri Kıymetli doktorumuz Ekrem Hayri Üstündağ'dan bir mektub aldık. Bu mektuptes, İstanbul da'ki tedavisl osnasında, gerek İzmir'li hastalarının, gerekte bütün meslektaş ve dostlarının gösterdiği alâkaya karşı minnet ve şükraalarını bildirmektedir. Doktorumuz, cskidon olduğu gibi, — hastalarım gene İkinci beyler sokuğındakl! muayeneha- neslade kabul ve muayene et: mektedir,