1 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

1 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

-— Son Dakika: SRE LNST Almanva’nın Harp Aretesin- de Bulundugu Söyleniyor. G, Göring'in, Bu Sebepten Dolayı Iptidat Maddeleri Kııulmlv Memur Edildiği Bildiriliyor. Kstanbul 30 (Özel) — Almanya'nın, harp arefesinde bulanduğunu İma edecek çekilde aekeri hazırlıklarla meşgel olduğu ve General Göerlag'in bu sebepten dolayı iptidat maddelerin kontro lâne memur edildiği Parls'ten gelen son haherlerden anlaşılmıştır. Ingiltere, Sual Listesinde Neler Sordu ? . Ha ee ae M. Eden, Fransız sefiri ile konuştu. Rusya, şarki Avrupa işinde! Almanya'nın iskandil edilmesini Londra, 30 (Radyo) — Havas ajacsı mubabiri bildiriyor: Ve M. Eden, Befiri le Avusturya — vaziyeti ve Alman ya'ya verilecen eual istesi et rafında konuşmuştar. Rutya, şarkt avrupa mes'elesi hakkında da Almanya'nın lskan- dil edilmesi hususunda İsrarda bulunmuştur. İopgilltere'nin, sual Mistesinde bunu ortaya atmıya ceğinı tahımla ediliyor. Londra, 30 (Radyo) — İa- giliz kebinesi, bugün de mütad fevklade bir İçtima yapmıştır. Bu içtimada Almanya'ya ve- zilecek on sual Hetesinin tasdik edildiği söylenmektedir. Sual İHetesi yarın veyahad en nihayet Cumartesi gönü, Tagil tere'nin Berlin sefiri vasıtasile Baron Fon Norat'a verilecektir. M. Eden Almanya'dan müs- temlekeler mes'elesi hakkında da fikir sormaktadır, Londre, 30 (Radyo) — Bu- günkü kabine İçtimanda — saal İstesine Avusturya mes'elesi de İlâve edilmiştir: M. Eden 10 mayısta Cenev re'yo gitmezden evvel yeni bir kabine — içtimal yapılacak ve kendisine yenl direktif verile cektir. Amele partisi, Mübadillerin Borçları.. Istanbal, 30 ( Özel ) — Mübedillerin işleri bakkında hükümetçe yeni bir kanon lâyi hası lanmaktadır. Bu lâyiha ya göre istihkaklarından fazla Fransmz avam kama mal almış - olan — mübadillerin hükümete olun borçları onbeş senede ve onbeş taksitla — öde- necektir. Çar'ın — Tarihsel şato Ise yanmamıştı. | Bugün biror delikanlı olan o günün küçük mojikleri mavi | elbiseli küçük bir kızın beyaz midillisi üzerinde dört gittiğini hayal meyal batırlı yorlardı. Tıpkı bir rüyanın e- rarlı tüllerin! birer birer açmağa çalışıyorlar gibi o geçev gönleri gözönüne getiriyorlardı Fakat içterinden hiç biri yaş maklı çapkasile — İmparatoran kolana yaslanmış olan Kateri na'yı, mfes kılığile - olgun istedi. rasında Habeş mes'elesi üze bir. müzakere — bazırla maktadır. Bu müzakere sanasında Avus. turya meş'elesi de İleri sürüle cektir. Irlanda'daki Tevkifat,. Gizli teşkilâta men- sub imişler. Dablin, 30 (Redyo) — Ix landa zabitası, asayiş kanunu mucibince 20 kişiyi tevkif et- miştir. Ba tevkifat Kork ve Vuad - Derfor da ölmüstür. Mevkuaf. lar arasında, Kork - belediye rekil olup — bepiste açlık grevl ile ölmüş olan zatın kardeşi de vardır. Camburiyet — gizli — teşkilâta mensup kimseler hakkında çid. detli takibat yapılmaktadır. Mısır'a Tütün Sevkiyatımız... Gümrük indirilecek. Kahire, 29 (A.A) — Anadolu Ajansının hususi muhabiri bil. dirtyor: Türkofla — başkanı Mecdet Alkin ile Misir ticaret - mazırı arssında konuşmalar neticesinde Mısir'a İtbal edilecek Türk tü tünlerinden — alınımakta — olan gümrük resimlerinin tenzili ve kasaplık hayvan gümrüğünden tiklet üzerinden alınması hak- kında motabık kalınmıştır. Belediyeler bankası Ankara, 29 (AA) — Bele- diyeler bankası umumi merkez binasının faşantı 323 bin İira: ya Abdarrahman ve Enver İn- şaat müessesesine — İhale - edil: miştir. rine Mavi Şeytanı bö— bir kadın halinde olarak gör- | memişlerdi. Ocu tamımıyorlardı artık... Şatonan artık Dolgorukl armasını taşımıyon demir par maklıkları açıldı. - İmparatorun arabadan İnmek iİçin elini uzat Uğı meçhül kadın eceki şatonun kararan enkazına çabuk - bir | göz attı. İki ziyeretçi bu bek lenmliyen ziyaretten şaşıran bek çilere yel verdiler. — Ağustosmua bu gözel gönü gruoba yal mıştı. Yıllardanberi kimsenin ayak basmadığı bu yollarda genç Metaksas Belg- rad'a Gidiyor Parla, 30(Radyo) — Atina'dan haber veriliyorı Yünasa parlamentosu, yarın (bugün) toplanacak ve mütes kiben başbakan General Me takıas'ın Belgrad seyabatı mü nasebetile bir kaç gün tatil yapacaktır. Generul Metaksas, Belgrad da üç günden fazla kalmıyacaktır. Metaksas'ın gaybabetl - esna- sında içişleri bakanı M. ( Lo gönetle ), Başbakanlık umuru runu vekâleten Idare edecektir. Metaksas yarın Belgend'a ha reket ediyor. Macaristan'da Gizli bir cemiyet Meydana çıkarıldı Büdapeşte, 380 ( Radyo ) — Macor zabitasi,/ Peşte özerine yürümek üzere hazırlanmış bir cemiyeti meydana çıkarmış ve bir badise çıkarmaması — için şiddetli todbirler almıştır. Berlin'de 1 Mayıs bayramı Berlin 30 (Radyo) — 1 Ma yıs buyramı büyük — merasimle bütün Almanya'da tes'it edile- cek, Berlin'de Bregen meyda- mında Hitler - teşkilâtı toplana cak ve 125 şabe mümesilleri hazır bulunucaktır, M. Hitler bu münasebetle bir nutuk İrat edecek ve bu nutuk — radyo İle — neşredile cektir. Berlin 30 (Redyo) — Yarın: ki 1 mayıs yortularında sabah leyin M. Hitler bütün nazi ve amele teşkllâtı delegelerini ka: bul edecektir. Öğleyin, büyük amele geçlt resmini yapacak, 12,30 da Bit ler notkunu İrat edecektir. Bugün Bahar bayramıdır.. Bogün 1 Mayıs Bahar bayra mıdır. Resmi dalreler, mücese- seler ve mektepler kapalıdır. Halk, kırlara gidib eğlenecek: lerdir. kadın koşayor ve yoldaşını da adeta antrene etmek İster gibi koştaruyorda. Büyük çayırlığın sonuna geldiklerinde: — Bak, dedi. Genlş çayırlı: ğra kenarındaki yabani yasemin- leri görüyor musun?, Bir demet yapmak için bana yardım et.. Bunların kokusu, bana senl ilk gördüğüm gücü hatırlatır. Ha- tırlayor muson? Sen balkonda Idin. Ben de küçüz atırm dört nala sürmüştüm, Yaseminlerin yanından göçmiştim. Geçerken de gözlerimi kaldırmış, seni görmüştüm.. Aleksandr da: — Ben de, dedi. Bu çiçek. lerin kokusile Nölyyi'ye vardı: ? Yoksa... Çımnız akşamı hatırlarım. Benim olduğun günü... — Şu taşı görüyor musun?, Kamutay toplantısı. Ankara, 29 (A A) — Buagün Nuri Günker'le — başkanlığında yapılan Kamuatay toplantısında bir kınm daftrelerin 1936 yılı büdcelerinin — mabtelif fasılları arasında — 63,600, — İnhisarlar umum müdürlüğü büdcesinde 10 bin ve İstanbul lUman İşleri umum müdürlüğü büdoesinde de 7,500 llralık münakale ya- bakkındaki kanan lü. müzakere kabul pılması yihaları edilmiştir. Burnava'daki hırsızlık Burnava, (Özel) — Onsekiz seneden — berl öğretmenlik — ya- pan ve on seneden beri Bur vava Hilâl okalunun baş Öğ retmenliğinde — bulunun — Halli Özkökün bir derece terfi ettl gini maaşının 22 Mlradan 3ö Uraya arttığını İşittik. Dünkü oüshamızda Burna va'da bir hâdise olduğana, bir hırsızın jandarmalar tarafından korakola götürülürken kuaçtığı- fakat neticede yazmıştık. Hırsız. Hakkı kurandanı tarafından - sorgasü yapıldıktan sonra adliyeye teslim edilmiştir. Hakkı Büraava'da — Govala Hüseyin'e ald 397 kilo yapa Biyı, Ho çalmış. Rle tüccara 58 ku ruşa #atmış, eline 230 İira ge çirdikten sonra o:tadan savuş muştu. Üzerinde yalaız 105 Hra bulanmuştur. Mütebaki 125 lrayı eğlenceye sarfettiği anla- şılmaktadır. Tabanca Kurcalarken bir çocuk yaralandı. Ödemiş kazamının Adagldae bahiyesine boğl Balabanlı kö- yünden — Nizâm — oğallarından Hüseyin'in öğlü altı yaşlarında Hasan, eline geçirdiği bir ta bancayı kurcalarken ateş aldır: mış ve kasığından ağır sürette Yaralı — çocak, Ödemiş memleket hastanesine kaldırılmıştır. Adliyece tahki kata devam ediliyor. Makdonald Iyileşti Londra, 30 (Radyo) — Mak donald bugün yatmakta olduğu hastaneden çıkmış ve Baram saytiyesine — gitmiştir. Makdo nald, iyileşinceye kadar burada ve ve nı, yakalandı: ğıni Bornava jandarma arabacıyı aldatmak — süre Söke maliye dalresinden 24. 4.1936 tariblli ve 62064, 62063 ve 62076 numarualı makbuzlu 360 koyan İçin almış olduğam üç kıt'a ifraziyeyi kaybettim. Yenislel aldığımdan — eskisinin bükmü olmadığını İlân ederim. Bozkırlı Kocakafa oğla Müastafa hul bulunduğundan bu karara ! etmeleri lüzuma İlân olunur: Bir gün attan düşüb de bayıl diığım zaman, ,Küçük kadın*“ beni Dü taşın üzerine yatır mıştı. Aleksandr, büyük bir mionet ve gükran bhisslle: Aziz Mutmazel Trepöl Dedi. Kendisinden hiç haber ahıyor musup?. Hatâ bulu: Nölyyi'de mühasarası esna mnde Prugya'lılar zavallı Mat mazelin küçük ve basit evini de İşgal etmişler, yaseminlerinin köklerini sobalarında yakmış lerl. Bereket verslaki diplerin yeniden — flliz sürmüş. Ne felâket olacaktı?. O güzel çiçekleri ben çok se verim. — Bir.sene içinde: gene büyümüşler.. den Hü Müzayede ile Fevkalâde Büyük satış., Acele yolculük - dolayısile 3 meyıs 936 Pazar günü sabah leyin ssat 10 da göztepe vali konağını geçince sabil tarafında 868 No, Ia banede maruf iki | sileye alt fevkalâde lüks mo bolyaları — müzayode — suretile satılacaktır. 12 parça kübik kadife oda takımı, çevizden mamul büfe, Iki adet dört köşe yemek ma- sası, ve birçok avrapa — İskem leleri, yeni bir. halde Lepaig merkalı 3 Petallhı ulman plya nosu ve taboresi, Derl bir ka- nepe ikf koltuk, Kütüphane yeni bir halde Tdeal türkçe yazı makinası, Bronz birer buçuk kişilik 2 adet karyola ma somya, Şifünyeralı aynalı dolap - ve Komodinosu, ceviz şemşiyeli':, olgara sebpaları, Emaye banyo ve termosifon, tek kepula ay- nealı dolap, Singer dikiş el ma- kinası, gayet Tüka nadide Sabibinin sesi Salon gramofa- nu 48 plâkile, 9 parça kılıflarile beraber koltuk taekimi, hasır kanape takımları, düvar esatı, kadife şezloog, nikel İki kişi. lik kesme karyola ma somya, tekrar 105 ve 135 santimlik iki direkli karyolalar, yağlı boya levhalar, yam İi sedef işlemeli büyük etejer —masası kitaplığı, ork, — komodInolar, etejer, aynalı bayü ve uynası, semaver, mermerli orta masa m, bahçe kanaposi, poker ma birçok porselen markalı tavaletl ve ve sası, avizeler, çay ve yemek tabakları ve ba kırlar, halı, kilim ve seccade- ler vesalre - birçok — mobilyalar dmüzayede saretile — satılacaktır. Fırsatı kacırmayınız. Fırsat artırma salona Aziz Şımk Telefon 2056 Bozduğan memurlu- gundan: tspa Bozdoğanın yeni kahve numı diğer nazilll caddesinde — küla tarafları şarken — yol — şimalen | hasan efendi güllüğü ve hay- rullah veresesi harlmi — garben bahçesi — yola caddesi İle &ı ekmekçi ahmet cenvben nazilli mırlı 5200 metre — murabbi daki maa avlu bane - bozdoğa nın hdıirbaba — mahallesindan müftü oğla mustala kızı ayşo nin gene o mahalleden bosnalı hayruslihtan haricen aldığı ma bellen yapılan tahkikat ve tet kikatten anlaşılarak ayşenin bu saretle bakkı totarrafu — sabit olub kozu tapu komlsyonunca kararlaşmıştır. Alâkadarın İkametgühı maç- Bak.. Büyük çınar da duru: yor.. Bu apğacın tekesine kudar tırmanmak en büyük zevkim idi. İşte... Beni mulyyet süvari alayına tayin ettiğin gün atımla içinden geçtiğim dere.. — Halâ | cekisi gibi akıyor! Ah.. Seni görmezden evvel nefret ettiğim, bu mefret haşe- bdle seni karşılamaktan kaçlı gem zamanları düşünüyorum da... Zavallı mujiklerin karanfil. lerle çiçek tarbları arasına “Ya şasın çar,, cümletini — yazmala: rına ne kadar kızmıştım. Bu | | hiddetimi, atımı çiçekler | sna sörerek ancak yenebilmiş- tim.. No deli kızdım ben... Darda: şemsiyenin ucu İle kudmlar üzerine birşeyler yazdı. İmparator eğilerek bu — yazı: orta- Teze - Temiz - Vcnz ilâç Rer türlü tuvalet çeşitleri Hamdi Nüzhet SIHHAT ECZANESİ Başdurak Büyük Salepçi oğla hanı karşısında Açık artırma ile fev. kalâde büyük satş. 3 Mayla Pazar günü sabahı leyin ssat onda Birinci kordon: da 218 numarada Çekoslayı Vis Konsolosunun ve konsolos haneye alt bileümle eşyaların.a açık artırma süretile satılı Satılacak avrupa mamolâtından gayot ga: rif ve nadide 9 parçalı İpekli kanepa takımı perdelerile bera: büfe, kare yemek ma- sasnı anahtarlı ve üç tahtaalle, 12 sandalyası, cevizden mamul yatak odası takımı, aynalı dolap, taalet, lâaman ve komedinosu, İngiliz mamulâtından 2 - adet bronz kesme birer buçuk kişilik iki direkli karyolalar mn bezli sömyeleri, gayet modorn ve şık elektrik avizeleri, eloktrik gece lâmbaları, poker manaları, di: van, kretondan mesmul 7 par" çalı kanepe takımı, şemalyelik, heykelli saat ve iki şamdanlık, atrapa mamualâtından büyük ve küçük fevkalâde maden? sobalar ma baroları, Rösler markali Alman piyanosu, bazeran — san" dalyalar, şifonyereli krlatal ay" gah döolâp, madeni — masi bronz mangal, yüksek sehpalar, avrupa mamd" lâtından İki kişilik masif cevis karyola, iki kapılı krlstal ay- nalı dolap ve komodinosu, lâke üç kapılı kristal aynalı dolepı taalet, komldono ve peşkirlik, avrapa buüz — dolabi,, — müb: telif hasır takımları, sahibinln sesi yarım — eslon — gramoafofi 20 plâkile beraber, Ingilir ms: mulâtından İki kişilik ketme ni kel karyola ve somyesi, maoll camlı kötüphane, perakend? avrupa sandalyeleri, dıvar saztlı İki adet çiçekli kolona, orta muse ları, muhteliflâke ve ceviz kıst karyolalar, muhtelif orta masalaf! yağlı boya tablolar, şömlne )" nası; heykeller, Demirci, Ispar” ta helı ve #cecadeler Fada mear kalı Amerikan 10 lâmbalı bİf radyo veseire birçok eşyalaf açık artırma surbtile satılacak” tır. Fırsatı kaçırmayınız. Parf peşindir. Türk müzayede aslont müdüriyeti — D. 3 eşyalar her, msondan mamul kontra büfe, maon yazıhand, itiraz edenlerin tarihi İlânda? Hibaren bir ay içinde bozdoğu? müracas! tapa — memarlüğuna lacı okudu: “Yaşasın çar!,, — Zararı yok, Katya, 4007 radan — oldu tameme? benim oldun!.. — Oh.. Aleksandır. Bana G” eukluğumu yeniden babışetild! Katya, çarın boynuna sarıld" bütün hararet ve samimiyeti” sıktı! Aleksandr. - bütün göstererek: — Bötüo bunlar, Katya'i? ım.. Tekrar senin — olmuştü” Sade senin! Şimdi, şatoyu ufaklaf' ı veklel gibl yenlden yaptıracakı * Katya, ellerini çocuk birbirine vurdo; — Şato benim, tade benlf mi olacak? — Hayır... Katya, — Şonu Var © bezs £ TASE B mlİTKRESSE b bi in| lrse z