9 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

9 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

e B A SRİLOİĞİLA Italyan'lar dün Harar'ı aldılar karıldı Ve Alkışlandı ! M. Mussolini Balkona Çı- Adis-Ababa'da Vaziyet Normalleşti, Divanıharp De Işe Başladı. Roma, 8 (Radyo) — Tevere gözetesinin conup cepbhesindeki muhabiriaden aldığı haberlere göre ceneral Graçyan! ordusu Harar'ı İşgal etmiş ve halk taralından dostane — bir şekilde karşılanmıştır. M. Mussolini'ye alkışlar: Roma, 8 ( Radyo ) — Dân Italyan kadınları tarafından bü yük bir mümayiş yapılmıştır. Ayni zamanda façist genç leri de tezahürat yapmıştır. M. Mussolini — mutat veçbhile balkona çıkarılmış ve şiddetle alkışlanmıştır. Kadınler; ayni nümaylşi kral sarayı önünde de yapmışlardır. Veliaht'ın zevcesi : Portsayıt, 8 (Radyo) — Se- zarea hastane gemlel ve Vell- Abhtın zevcesl şarki Afrika'dan dönmüş ve Portsayı'tan — geç miştir. chn'k!ır'. Roma, 8 (Radyo) — Mouca- rletan başvekili ceneral Gömböş ve Avusturya buşvekili Şüşning Mussoliai'ye son zaferler dola yrslle tebrik tolgrafları çekmiş lerdir. Adis Ababa'da vaziyet; Adls Ababa, 8 (Rudyo) Sabık Habeş bükümeti paytahtı ah vali tabli bir gşekil —almış hayat yeniden başlamıştır. Şehir İşleri, umumi hizmet ler tabll halde işlemektedir. Harp divanı: Adls Ababa, 8 (Radyo) — Bun- dan Jki gün evvel kesilmiş olan Fromz somalisi - Adls. Ababa mücakalâtı bugünden ttibaren yeniden başlamış ve sabahleyin saat sekizde İlk tren Cibatl'ye gltmiştir.. Bu trende HFransa Senegal kıt'an ve bazı ecnebi nileler vardır. Mareşal Badogllo bütün yol ların biriki güne kadar açıla cağını ve şimendiler — İstasyon ve Kadın Tayyareci Rekor kırmak emelindedir. Kap, 8 (Radyo) — Tayya recl Mollison yeni bir rekor tesle için Kap'taen Ingiltere'ye Doğu Afrikası yola İle döne: ceğini söylemiştir. Havada Çarpışma Varşova, 8 (Radyo) — Uçaş talimleri yepan ikinci alaya mensup üç sakeri tayyare ha" yada — çarpışımışlır. Bunlardan blakel sakatlanmış olarak yera fnehilmiştir. Diğer Ikl düşmüş" tör. Üç kişi ölmüş, bir kişi #ğit sürette yaralanmıştır. Vas Konsellos Parla, 8 (Radyo) — 18 ler komltesi relel JM. Vas Konsel l08 Conevre'yo hareket etmiştir. Halime opereti Dün akşam halk operet he yeti İlk temellleri olaar(Hallme)yi oynadı. Sanatkârlarımız bakika- ten büyök muvaflakıyet gös terdiler. Genç artistimiz Ali Serveri ve yüksek sesi ve kabi- İlyeti İle kendisine parlek bir İstikbal bazırlamaktadır. Gün gelecek, Türkler'in Jan Kipu Te'n sayılacaktır. larına Erlitre'li aekerlerin mu- bafız tazin — edileceğini — söyle- miştir. Adla Ababa, 8 (Radyo) — Möreşal — Badogllo'nan — emelle bir divanıharb teşkil edilmiştir. Mareşal Budogllo yağya, te cavüz gibi gayrl kanoni bhure- ketlerda bulananların - şiddetle cezalandırılacağını da — bildir miştir. Mareşal Badoglfo Habeş rühban ve hocalarını da kabul etmiş, kendilerime bazı vesayada bulunmuştur. Roma, 8 (Redyo) — Yarın gece Venedik sarayı balkonun. dan Mossoltnl'ala — tebliğ ede- coğl karar, İtalyan'cadan başka Fraesız'ca, Alman'ca, İngiliz'ce ve belki de Yanan'ca olarak radyolara verilecektir. (Ba karar mahalli ecatle gece 12,16 dinlenebilecektir.| Zecri Tedbirler Devam Edecek mi Londra, 8 (Radyo) — Libe- ral parti a kamarasına bir takrir vererek, hükümetle bir terzıhal bulancaya kadar zecri tedbirlerin devamını İstemeslni talebedeceklerdir. Niyöz — Kronikel, — Mlilletler cemiyetine karşı teahhüde gi- ren ve Babeşletan' müdafan edeceğini söyleyen Togilltere için yegüne şerefli hareket, Millet. ler cemiyeti esası debillade bir sulb şartı kabal edinceye ka- dar Ttalya'ya —karşı zeeri - ted. birlere devam siyaseti - tabildir. diyor. Varşova'da Yakalanan Tedhişçiler.. Varşova, 8 (Radyo) — Polle, gizli tedbişçilik yapan 100 ki- şiyi tevkif etmiştir. Bunlar bir sulkastta bulunacak İken yaka, lanmışlar ve evlerinde bir hay W cephane çıkmıştır. Türkkuşu'na Müracaat.. Ankara, 7 ÇA.A) — Türk: kuşa Adana şabesi bu ayın dokozunda, Buürsa çubesl on yedisinde açılacaktır. Türkkuşu'na üye yazılmık için bir çok yerlerden Türk Hava kurumu merkezine yapıl: makta olan müracastlar devam etmektedir. Ziyaret Stokholm, 8 (Radya) — Po- lonya kültür bakanı, Jadel ziya- ret İçin boraya gelmiştir. Jan Dark töreni Paris, 8 (Radyo) — Jan Dark merasimi bügün - bitmiştir. Jan Dark'ın taribi bayrağı Oclean belediyesine — teslim edilmiştir. Pazar günü de ayol merasim Parls'te Eavalid'de yapılacaktır, Parls, 8 (Radyo) — Orolun: dan bildiriliyor: Jan Derk merasiml yirmibin kişi tarafından yapılmıştır. Bu ukşam Kemeraltında Hilâl, Karataş'ta Santo, Keçeciler'de Yenl İzmir, Irgatpazarında Asri eezaneleri açıktır. '# |GününT q Italya, Devletlerin Habeşistan'daki Elçilerini Geri Çağırmalarını Bildirdi ei eee het lll eee ll Italya'nın Avrupa devletleri nezdindeki sefirleri de Roma'da top: lanıyorlar. Italyanlar Habeş'ten asker toplıyacaklarmış. Londrs, 8 (Radyo) — Italya'nın Londra'daki elçisi, Habeş askerlerinin İtalya tarafından ellâh altına alınacağı bakkındakl baberleri tekzib etmiş, yelnız Aabeş garnizonlarına vazıyet edileceğini ve asayişla bu saretle temin olunacağını söylemiştir. Elçi, Ingiltere'nin Tana gölü ve Nil membalarındaki menaffinin korunacağımı da söylemiş ve Adis Ababa'daki sefirlerin bir müddet için orada kalabilcceklerini ve fakat kısa bir zaman soora gitmeleri İcab ettiğini resmen bildirmiş ve hükündarı bulaunmıyan bir memlekette — elçilik olamı- yacağımı söylemiştir. Parlı, 8 (Radyo) — Tan gözetesinin bir makalesivde, Maşsolini'min İtalyan zaferini icab ederse ellâhla müdefas edeceğini yazarak Fransa'nın, İogiltere ile Italya'nın arası düzelmeden fırsattan Istifade etmesini, zecri tebirlerin kaldırılmasımı bükümetten İstiyor. Istanbul, 8 (özel) — Italya, Avrupa'daki Gütün elçilerini Roma'ya davet etmiştir. Bulgaristan Nöyyi hedesini Bozarsa.. Balkan Misakını Imzalamış Olan 4 Devleti Karşısında Bulacaktır. İstanbal 8 (Özel) — Yonan başbakanı General Metaksaa, Atina — gezetecilerine beyanatta boulunmuş, — Bulgaristen''o Nöyyi mushedesini bozduğu takdirde Balkan antantına dahil dört dev leti karşısında bulacağını söylemiş, Balkan — devletleri arasında azkeri bir İttifak vücude getirileceği baberini de tekzip etmiştir. —— / .—— Iki haydut güpegündüz Bir kadını soydular Elektrik tahsildarı sıtatile içeri giren hay- dutlar Nadide'nin gırtlağına sarılmışlar Istanbul, 8 (Özel) — Bugün Aksaray'da bir haydatlak vakası olmuştur. Aksaray'da bir evde oturan Nadide leminde zengince bir kadımın evine iki kişi olektrik tahalldarı sıfatile gelmişler ve sanlı kontrol için içeri girdikten sonra kadının gırtlağına sarılmış: lar, 1500 lira kıymetindeki mücevheratını zorla alıp kaçmışlardı. ——— .— Istanbul Zabıtası Altı Komünist Yakaladı. İstanbul, 8 (Özel) — bulunan 6 komünlet yakalamış vı M. Mussolini Italyan Kızlarını Ha- beşistan'a Gönderecekmiş. Bunlar oradaki askerlerle evlenecekler ve müstemlekecilikle uğraşacaklarmış. Tatnbul, 8 (Özel) — Italya başvekili M. Müssolini'nin genç Italyan kızlarını Brbeşistan'a göndereceği ve orada bulunan İtal: yan askerleri ile evlendireceği haber verilmektedir. Buanlar orada müstemlekecilikle uğraşacaklar ve Ttalya'ya dön miyeceklerdir. GAREREEAE AA DAT ESERİKİ GREKİ HALK OPERETİI 8 Mayıs cuma günü ukşamı temelllerine başlıyor Dost - Elon ZOZO DALMAS?ın Iştirakile ve Su- artlati ıiye turnesinden bü yük muvaffakıyetle evdet eden san'atkâr H[CRAN’W riyasetindeki bale beyetl birlikte olarak 42 kişilik muhteşem kadroslle Elhramra Sinemasında Bugün 4,30 da matine Halime Bu akşam 9 da ve yarın 4,30 da matine FFlorya Yarın Akşam 9 da ÇARDAŞ Karşıyaka, Alsancak Ve Reşadiye'ye Otobüs Temin Edilmiştir Mua_ 'lrak’da ki Isyan Bastırıldı — - .o Ankara, 8 ( Özel ) — Trak sefaretbanesinin bir — tebliğine göre, orta İrak'da çıkan 1syan bastırılmış ve asiler yakalanarak mahkemeyo verilmişlerdir. Hindenburg balonu Berlin, 8 (özel) — Nevyorka gitmekte olan Hindenbarg ba- lonondan bu sabab esat beşte gelen telsizde, yarı yolu geçtiği bildirilmektedir. Milli sigorta Şir- ketinin durumu Estanbal, 8 (Özel) — Ana: dola elgörte şirketinin tavassut ettiği meli bir müessesenin ta vessatile — Milli elgorta — girketi- nin bayast sigortası kısımına abone olanların hokuku temin edilecek. Diğer bir elgorta — şirketinin de iflâs ettiği söyleniyor. Maliyeciler Bakkında Kanun 8 (özel) — Maliye aa maaşları hakkında bir kanun lâyihası hazırlanmıştır. Şimal Devletleri Sosyeteden çekilecekler mi? İstanbul, 8 (Özel) — Şimal deletlerinla yanl İsveç ve Nor veç'in milletler cemiyeti azâlı Bgından İstifa edecekleri bhaber verilmektedia. Habeş Sefiri Diyor ki: Habeşistan mahvolmamıştır. Lowdra, $ (Radyo) — Habe şatan'ın Loodra - sefiri doktor Mareten Teymis gazetesine bir mektab — göndermiş ve Habeş hükümetinin urtık mevcut ol madığı bakkındakl — baberleri tekzip etmiştir. Habeş hükümetinle hülâ ce- nubu garbide ve bütün vesalkt- de beraberinde — bulandurmak suretile — fanliyette — olduğunu, fakat yerini tayin — edemiyece. glal dildirmiştir. Numan Rifat Leningrad belediyesini ziyaret etli.. Leningrad 8 (Radyo) — Şoh- rimizde bulanan Naman Rifat Menemenctoğlu belediyeyi ziya. ret etmiş, şehrin imar plânını tetkik eylemiştir. Yarın Mosko İstenbol, memür KD DB OA ARRE STT elyazı Haberler Mayıs — © MNN lzmir’ Büyük Derdi.. Türk olsun, ecnebi ©! şehrimize uğrıyanların müyşte- rek şikâyetlerinin başta geleni; tablatın bütün gözelliğine maz- bar olan ba büyük şehirde vakıt geçirecek bir yer bulun- maman ve alâkadarların bu İşe lâyik -olduğu ehemmiyeti vermemeesldir. Biz yerliler de bundan şikâ yetçi değll miyiz? Haftanın altı gününde haya- tm kazanmak — İçin didinem, uğrı bir ademın bir gün gezmesi, eğlenmesi elbette ki, en tabli bir bakkıdır. İosanların diğer hayvanlar- dan mümtaz — oluşu, biraz de; hiesetmelerladen, düşünebilme: lerinden, ve vihayet bir takım bedil ve robi ihtiyaçlar içinde bulunmalarından değil midir?. Medeni bir şehrin muhlaç olduğu şeylerle çok olduğanu bilmiyenlerden — değille, fakat şurası da İkl kerre iki dört eder gibi kat'idir ki; bir şehre yol, su, elektirik ne kadar lâ- zumss, vakıt geçirecek, eğlene- cek yerler de o kadar lâzumdır. Döüşününüz bir kere; geçin- mek derdi ile, alle gellesl ile * kazancın kısır olduğü buü de- virde - snbabtan akşama kadar dormadao, — dinlenmeden, — saf hava teneffüs etmeğe vakıt bulmadan koşturup — yorulduk- tan sonra, akşam üstü bu yor- gönloğu çıkaracak, kafayı din- lendirecek bir yer, baftada bir defacik olsun gezecek bir ma- hal bolmamak ne acı yoksuz luktur! Bu, hem fizik, hem moral bir ihtiyaçtır. Tablatın gözelliği — yetişmez, bu güzellik konforle bezenme- ldir. Bogün İzmir'de, ne kır- lara gidecek iyi bir yol, ne bu yollarda yürüyecek ucuz bir makil va: ne gidilecek yerlerde bir gazino — bulmak kabil olmadığı gibi şehir için- de de ne ble tiyatro, ne mü- zikli bir gezino, me İhtiyaca kâfi bir park ve me de - deniz kıyısı olmasına tağımen : temiz ve mödern bir deniz banyosa vardır. İzmir'de Lturanlar, İzmir'e gelenler pazar günleri bütün göün vesair günler de — ortalık kararır kararmat — evlerinlin; otta çağdan kalma ve otel is- mi verilen banlarin (İki otel kısmen — müstesns, burada da oteleller slnek avlamakla meş guldürleri) Can — sıkıcı, raha verlel — dört dıvar ara- yahut tönbeki kokulu tia shbati bozan muhitinde yaşamağa ve yaşayış tarzının (anormalli- ginden dolayı elolr hastalığına tatulmağa mahkümdurlar. .. kasvet Yeni birşey yapmak Imkânı yok. Çünkü uray bütçesi fakir Fakat yeni birşey yapılamıyor diye İzmir'lileri gezimek, eğlen mek - yerlerinden mahram et mek te doğra - değildir. Hiçol- mazsa költürpark bitinceye ka- dar, şehle gezinosunu biraz deha tanzlim etmek, — Fiatler içia — müstecire birkaç nasihat şermek, müzik — getirtmesine yardımda bulunmak ve İnciral- tına giden yola, oradakl gazino sahipleri —ve şoförler cemiyeti e birlikte tamir etmek, bü yükçe bir banyo yaptırtmakta mı mümnküa değildir? Nuri S. Erboy