15 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

15 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

KŞ P öDe BdRer MA DA PŞ SEEA M lli Sayfa 6 Avusturya'da Bir Skandal —a - - sam—— Baştarafı 1 inci sahifede - Avusturya camurlyeti bu gün lerde dahilj bazı - teşekkülât geçirmektedir. Ayal zamanda İstiklâli içia de çalışmaktadır. Bundan bir kaç bafta evvel M. Şuşaing ile ptens Strahem berg arasında — bie ihtilâf çık- mıştır, Prons Strahemberg, bü kümet içinde hükümet şeklinde bir iktidar ve kuvvete — sehip olmak — İstemiştir. Bu ihtilâf neticesinde kabinenin tasfiyesi gerüreti hasıl olmuştur. Prons Strahemberg ile - bir likte harlelye bakanı Baron Berker Valden de çekilmiştir. M. Şuşning yeni kabine do hariciya bakanlığı ve Vatani teşkilât direktörlüğü de üzerine almıştır. M. Şuşalng yeni — kabiaeya M. Reyiş'ide almakla hırstiyan sosyallatlerle de anlaşmağa baş başlamıştır. Hükümet Prens Starhemberg'ln milis kuvvetlerini silâhtan tcc rid ödecektir. Bu haber, Tirol- daki amelo teşekküllerini sevin dirmiştir. Londry'da Avusturya'nın bu dahili buhranı dikkatle ve alâ ka İle takip — edilmektedir. Londra'da kanaat, M. Şuşalag'in Roma nvüfuzundan kurtulmağa çalıştığı merkezindedir. M. Şaş ning eyDi zamanda Almanya ya'da yakın'ık — siyasetl takip etmektedir. Berlin'de, Avusturya kabine- slnln tazyık ve - takviyesi bü yük alâka uyandırmıştır. Berliner — Tağilât “Şuşming Starhemberg'den ayrıldı,, — ser levhasile bir yazı mneşretmiştir. Starbemberg'in İstifasına e- beb pazar günkü bâdiselerdir. Peşte'de ba büdise — tecssür uyandırmıştır. Peşte'de, Roma üçler itilâfı cephesinda bir sar- sıntı tahnla edilmektedir. Avusturya başvekilinin Roma Htilâfına tını bildiren tel- Brala reğenen Roma'da da ayni endişe vardır. Roma Faşist mebaflili, mos- eleyi Avasturya'nın dabili bir vaziyetl addetmektedir. Fakat, Starhemberg'in İtalya ya — olan seri merbutiyeti basabile — istl- fası İyi karçılanmamaktadır. Viyana, 14 (A A.) — Avaa turya ajansı bildicisor; Yeni hükümetin başına ge çen Başbakan M, Şaşoing; M, Museolini'ye bir telgraf gönde rerök sarsılmaz dostloğunu ken disine temin etmirtir. M. Şuşaing bundan başka Roma paktları politikasına de vam etmek kat'i kararında ol- duğunu ve bu pakıları İmza Çar'ın Mavi Şeytanı İzmir'liler, ŞeH CARALÜLU| it Türk Kar- tallarını Selâmlayınız!, — Başı J inçi sahifede — A — Törone İştirak — edecek söcl, aivil amirler, subayler, memurlar, kıt'alar, Cumhuriyet Halk partlel korül üyeleri ve teşkildi, uray ve mensupları, gezeteciler, mektepler, kurum- lar, müceseseler, ticarethaneler ve her sınıf halk çelenklerile sabaub aaat D da Camhuriyet alanında toplanacaklardır. B — Toplantıya gelenlere yer gösterilmesi, İntizamın temini, alayın tertip ve tanzimi hare- kete geçirilmesi mevki koma- tanlığına elttir. C — Merasim kola - komn tanı tayyare alayı komutam veya vekil olacak bir ae su- baydır. Tören alayı ve hareket: A — Alay (Kolbaşı İstnetpaşa bulvarında olmak Gzere ) aşa fıda yazılı sıraya göre — tertip edilecek ve tam asaat 9,30 da Cuambarlyet alanından bareketle Lsmetpaşa bulvarı, İkiçeşmelik, mezarlık orası, Eşrefpaşa, Do Taplıkuya caddesini takiben Ka difekslesi'ndeki şehitliğe gide cektir. B — Alayın geçeceği yol üza rindeki ticarethaneler, kahveha- neler, dükkânlar alay geçerken işlerini birakıp — mağazalarının önlerinde başı uçık olarak alayı selâmlıyacaklardır. C€ — Yolda #alaya girmek lstiyenler kolan nibayetine ka- tılabileceklerdir. D — Alayın yürüyüşü, yü | rüyüşte Intizamın temini, alaya Şehitlikte yer gösterilmesi, me raslınla İderesi Tayyare - alayı komutanlığına alttir. Alayın yürüyüş sırası : Kılavaz iki suvari polle, polis müfrezesi, Uray zabıta -müfre zesi, eöcl muzika, Tayyare ula yı ve Hava karumu çelenkleri, Savaş sakatları ve süel emekli ler kuramları, Taeyyare alayı subayları ve mensubini ile Ha- va kurumu, Kara, deniz, üme ve merkezi Avrupa' lendirilmesi için bu devletlerin dostluğunu İnkişaf ettirmeğe ça hışacağını, M. Müssolini'ye bil dirmiştir. M. Şuşalag, M. Gömbüöş'e çektiği bir telgrafta samimi dostluğunu Macar başbakanına bildirmiş ve Roma protokolla- mına müstenid olan İş birliğinin ileride bu protokollara İştirak ecen devletlerin meünfaatlerine aygun olacağı kansatını İzhar etmilştir. Katerin bu sırada başımı kal dırdi. ve: — Bak, bayrak yarıya kadar indirildi! Dedi ve şato üzerindeki di- rekta saltanat bayrağının yerıya Indirildiğini gösterdi. — Aman Allahım! Ne oldu, acuda?. Saray mensupları koşarak gel- diler. Başlarında genoral Pata: pov vardı. — BSen petresburg'tan, atları gemi azıya alacak derecede koş- tartarak gelenler gu hâberl ge- iÜrmiş idiler, haşmetlâ İmpara toriçe bezretleri ölmüştü! . Çeriçenin ölümü, baki katta bondan önbeş sene evel, İmperatorun Katya'ya: — İmpuaratoriçenin öldüğü gün seninle evlenecegim, dediği zaman olmali (di. Katya, bu cümlenin bir daha tekrar edilmemesini çardan İste- mişti. Kendisi de artık bunu düşünmüyorda. Kışlık saraya ra ve subayları, Hava kıt'ası, bir. mürettep P. BI. | deniz müflrezesi, | Ma. BI. jandarma müfrezesi, Tibaylık erkânı ve dalre relsleri C. H. P. erkânı, Uray erkân ve — mensupları, İzeller, Kız İsesinden bir grup, Kız muallim okulundan bir grtap, Kız enetitüsünden bir grup, Erkek Msesinden bir gu rüp, Ticaret Hsesinden bir gu- rüp, Bölge san'atlar okulandan bir gürüp, Orta okullardan birer gürup, Matbuat mümes- silleri, Müftülük ve mensopları, HBahambane — ve — mensupları, Spor teşekkülleri, Kızılay ku- rumu, Çocuk esirgeme kurumu, Verem mücadele kurumu, Kül tör kurumu ve öğrenciler bir Hgi, Yerli malları koruma ku rumu, İzmir ikinci mıntaka etibba odası, Dişçiler kurumu, Eczacıler kuramu, Bara heyeti, Borsa heyeti, Tecim ve endüst- ri odası, Bankalar, Müsevi fu- karaperrer kuraumu, Kumüsyon: culer birliği, Borsa slmsarlar birliği, — Beneberit — kurumu, Şirketler, Esvaf ve Işçi kurum ları (C H. P. ve işçi korum ları bürosu başkanlığımın tertip edeceği eıraya göre, (Husust mücsseseler, Ticaretaneler, Balk Merasimin yapılışı: A — Şehlilikteki — merasim tem ssat 11 de İstiklâl marşı He başlıyacaktır" Marştan sonra merasim komutanı bazır bulu nanları hava şehitlerini ve bü- tön şehitleri selâmlamağa davet edecektir. A — Kıtslar komutanları kıtalarına derhal (Dikket) ku- mandası verecek ve bu ku- manda üzerine askeri kıtalar selâm — vaziyeti uldığı zaman bütün siviller de şapkalarımı çıkarmak saretile selâma dara- caklardır. Bu velâm darma bir dakika devam edecektir. C — Tam bu aüda mora- edn yeriadeki bayrak yavaş yavaş yarıya kadar - indirilecek ve bayrağın İnişiai bildirmek içia Kadife kalesinden atılacak birinei topla Izmir'de bulunan bütün dalreler, müceseşeler, t rethaneler İlmanda bulunacak gemiler dahi bayraklarını ayni şekilde yarıya kadar indirecek: lerdir. D — Gene tam bu anda gemller, fabrikalar düdüklerin! çalmakla; yürüyüşte bulunan bütün İnsanlar ve aakıl vasıta- ları da balundukları yerlerde bir dakika kalmakla ula şehit. lerimizi selâmlamış olacaklardır. girdikten sonra, bunu düşün- meğe de ne lüzüm vardı? Katya ve Aleksandr. kâfl derecede mes'ad idiler, çariçenlin bir gölge kadar kendilerine zararı olmuyordu! Bundan üç gün sonra, Katya, kışlık sarayın bir pençeresinin perdeleri arkasından, hanedan âdetl üzere İmparator ve gran düklerin omuzunda ,saraydan çıkarılan İmparatoriçenin tabu- tunu seyrediyordu! Katya, bundan obyedi sene evel, saray balosunda kendisini bu kadar korkutmuş olan im ptaratorlçenla - balmumu kadar sarı yüzünü, ortodoku üdetleri üzere açık götürülen tabaton içlöde sonuncu defa olarak gö rüyordu. Çiçekler, dantelâlar arasında E — Bir dakika bitlace me rasim komutanı (Rahat) kuman- dası verecek ve bu kumunda Gzerine merasimde bulunanlar rahata geçmekle beraber mera elm yerindeki bayrak dahi ye rine çekilecek ve bayrağın çe kilişini bildirmek için atılacak ikinci topla yarıya kadar Iodi- rilmiş olan bütün bayraklar yerlerine çekilecek düdükler susacak, durmüş olat İnsanlarla nakil vasıtaları yürüyüşe geçe- ceklerdir. Şöylevler; A — Bu meraslmden sonra hava kuvvetleri bsamıma — bava elayından bir sabay tarafından B — Hava kurumu, Cumu- riyet Holk Partlel ve şar na- mına Parti başkunı Yozgat say- lavı Aval Doğan - tarafından bir söylev söylenecektir. C — Söylevlerden sonra as keri müzika tarafından hazin bir merş çalınacak ve març biter bitmez tayyare alayından ayrılacak ble manga asker ta- rafından havaya üç defa aleş edilecektir. $chitleri selâmlayış ve dönüş: A — Manganın — ateşinden sönre merasimde — bulananlar açağıdaki — sira ile — Şehtiliğin önünden geçerek — çehltleri e lâmlıyacaklardır. 1 — İlbaylık, komutanlık, bava kurumu, Cumuriyet Halk Partlal, uray, bilamam subay lar, memurlar, 2 — Süel kıtalar (Merasim komutanının tertibine göre) 8 — Polis müfrezesi 4 — İzeller, mektepler 5 — Kurumlar, müceseesler, tHearethaneler, halk 6 — Uray zabıta müfrezesi B — Şehltleri selâmlama ge çişi için şehidliğin Kadife ku- leye bakan kapısından çıkılarak şebitliğin ön kapını önündeki yoldan geçilecek ve bu kapı karçınında bulunacak olan mu- zikanın önünden geçilirken sol taraftakl — çehlliğe — bakılarak asulü veçklille şehitler — selâmla nucaktir. C — Geçliş doğrudan — doğ: ruya çehitleri selâmlamak mak sadile yapıldığı için ba anda şehliliğin içinde hiç kimse kal mayacaktır. Bu akşam Kemeraltında İtti Bat, Gözelyalide Gözelyalı, Ir: götpazarında — Asri, İkiçeşme- lyte — İkiçeşmelik ve — Alsan- cükta Jozef Jülyen eczaneleri açıktır. bulunan ve onbeş senedenberi ölmüş olan bu slma, artık ebedi sürette yoök oluyorda! Katerin, sarayda vazifesinin Ycabı olmasına reğmen tabutu kilisoye kadar takipten Istinkâf etii. Kendi kendisini — yoklıyan Katya, sarayda bolunduğu on beş sene içinde bu kadının ölümünü bir defa bile İeteme- diğini anladı. Ve, cenaze alayı #arayın köşesini dönerken Katya bir haç çıkardı! Katya'nın evlenmesi İmparatorlçenin gömülmesin den sonre, sarayda, kocalo du hayat gene eekl seyrlnl aldı. İmparator İklaci Aleksandr Nle Katya'nın samimiyeti eskisi gibi devam ediyordu. Hattü, meratlmia, saraydaki — mütem Almna Ilhakı Onaylarsa,. —— :0 . a— — Başı | inci sahifede — bükümetleri de İkna etmiş ol- duğu söyleniyor. Italya bükü Metinin Berlin tefiri Atollko, bogün Almanya dış bokanı Fon Norat'ı ziyaret ederek Habeşle- ta'nın — İtalya'ya İlhak — edilmiş olduğunu resme bildirmiştir. Almüaya; — İtalya'nın bu kararı retmen tamıdığı — takdirde Al- manya'nın Avrupa'daki mahtelif işleri ve metalibatı için İtalya kendisine müzaberet edecektir. Roma, 14 (R. H.) — Yarı resmi mahfeller, Baroo Alol- zü'nin Cenevre'den çekilmesile mötlletler cemiyeti İle Italya ara- sında her türlü mesat birliğinin kesilmesi zarar! olduğunu bil- diriyorlar. Cenevre ve Roma noktal na: zarları taban tabana zıd. oldu- ğgundan bir İtilâf zemini bulun- ması İmkânsız görülür. Plânör ve Havacılık.. * Baştarafı 1 inci sahifede - muhtaç olduğu sür'atin azlığı uçu: cuya yüksek bir emniyet kanaati vermektedir. Daha — sıkışırsa — plânörist tel üzeride konaa kuşlar gibi bir yol üzerine bir rıhtım kenarına bir is- kele ucuna veya deniz üzerine de konmakta tereddüt etmez. Bu bakımlardan plünörle yeti. şen açucuların çok kısa zamanda tabil uçuş duygularını - kolaylıkla benimsemesi, uçuşta tohlikenin an: cak idare noksanından başka bir sür'atle varid olmuyacağına inanmış bulunması itibarile çok kıymetli neticeler elde edildiğine inanç ge- tirmiştir. Filbakika uçucuların aldığı vazi. feyi hakkile yapabilmesi için her şeyden evvel uçuşu bir tabiatı sani- ye hükmüne getirmeli ve dimağımın Vazife ile meşgol olduğu zamanlar uçağının idaresini sinir ve asabının tabii hareketlerine bırakmalıdırlar. Bu tabil hali ekonomik (ayda: larından daha çok üstün bir huta: siyetle plânörler kolaylıkla temin etmekte olduklarından bütün mil- letlerde olduğu gibi bizde de Türk hava kurumu yurdumuzda meydana getirdiği Türkkuşu Kkurümüle bu çok hayırlı ve verimli yoldan yeni elemanlar yetişürmeğe başlamış vo muvaffak olmuştur. Bir yıllık bir çalışma ile elde edilen netice diğer milletlerin al- dıkları neticelerden çok daha üs tündür. Büyük Atatürk'ümüzün de- diği gibi Yüce Türk ulusunun bu düzeyde de umvaflak olacağına ve büyük varlıklar yaratacağına şimdi. den inanç getirmek başarmak — ka: dar elzemdir. Kültürpark'ta Belediye Relsi Dr. Bebcet Uz; dün Kültürpark'ta Inşan tina başlanan Füvar — işlerini teftiş etmiştir. dolayıslle teklifi hasebile bir derece daha hasaslyet kesbetti! Uzün süren at - gezinlileri, tatlı ve uzun müsahabeler, baş beşa çalışmalar, başbuşa müta- len tekrar başlamıştı. Imparator yazıyor, Katerin yorulmadan ve bıkmadan kopye ediyordu. Bir baptan sonra bir bap daha; maddelerden sonra gıra İle ve numaralı maddeleri, Ros kanunu esasisi maddelerini bazırlıyorlardı. İmparatoriçe'nin ölümünden tam bir ay ve üç gön sonra, 1880 sencsl Temmazünün ye: dinel günü sabahı, İmparator Aleksnnde Katerin'la - odamna girdi, Katerin'i kucakları ara- Bil ldi ve slnına bir baç çi- zeri — Baba Nikoleki ile görüş Izmir belediyesi 1 — Vezir Osman ğt şebekesinin teamiri için tiplikteki — keşif ve veçbjle muhtelif — ölçüde bara, manşon, T, dirsek salre alınacaktır, Hıpıw' deli koşfi boş bim sekli | otuz yedi lra dokaan - böl ruştar. 2:6- 936 Salı kapalı zarfla ihele edi İştirak için dört yüz otuf Ucalık muvakkrt teminst buzu veya bunka temipül tabu İle 2490 sayılı terifi dalresinde teklif ler 0 gün sant o0 beşe kadif cümen başkanlığına verll” 2 — İtfalyo ve diğef mobillerin bir senelik - İ olan bin sekiz yüz tenekt me benzin başkâtiplikteki name — veçhile — kapalı 2-6- 936 Salı günü #6 altıda ibale edilecektir. tenekesli dört İlradan bi bedeli mubammeni yedi İki yüz İradır. İşticak İÇİ” yüz kırk Hralık müvakkf' minat makbuzu — veya tominat mektaba ile 2490 yılı kanaann tarifi dali teklifler azami o gün eet beşe kadar encümen ğına - verilir. 3 — Başkâtiplikteki n ve şartaamıe veçhile ve metrosu 140 kuruştan bet/ metro hortum alınacaktır. #lnin bedeli muhammeni yöz liradır. 2-6- 936 * gücü saat on altıda açık me ile İhale edilecektir. İ için elli üç Hralık mü' teminat makbuza veya teminat mektuübüu İle gün ve ezatte encümene 4 — Hava gazı fabrll satacağı kok kömürünün Muyle #ayı nlhayetine doldurma, nakletme ve ma İşi başkâtiplikteki ça veçhile 2-6- 936 Salı aaat on altıda açık ekellti” ihale edilecektir. — İşin müuhammeni iki bla bet © Hradır. İştirak İçin yllj sekiz Uralık mavakkat makbuzu veya Banka mektaba İle söylenen güf saatta encümene gelinir. 15 20 23 27 ı İzmir İnhisarlar lüğünden: İzmir beynelmilel ceki panayır yerlödeki remize ait sergl binası hıkla satılacaktır. Mubammen - bedeli ( teminatı 63 Uradır. İstekl temfoatlarile - 18 5 936 sant 15 te baymüdürlüğü! toplanacak komlayona gel mekten geliyorum. Dedi. Katya: — Bu iyi kalpli papas ne dedi? Diye sordu. — Seninle, Allahın üzerine evlenmek arzamu” piyer yortusunun sonundü Temmuz Pazar günü tabe' edeceğini söyledi! . Ü aati ö hazretleri bugün öğleden maft elbiselerinizi ıiyuıoıu ediyorlar! 4 — Pekâlü.. Benim B? biselerimi hazırlayımız. Katerlü — bu emti