17 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

17 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

li Sayfa 6 Avrupa Ve Dünya Tehlikeli Bir Yol üzerinde! — . B Baştarafı 1 inci sahifeda - #ında bu bareketi haklı göste gecek sebep aramaktadır. Londra, 15 (A-A) — Parls #en dönen M. Eden orada Leon Blom iİle yaptığı mülâkat hak. kında hiçbir şey söylememiştir. Flânden ile yaptığı mülükatın çok memnuniyet verlei bir ce reyan almış olduğu İyi malâ mat alan mehafilde söylen mektedir. Parfs, 16 (A.A) — M. Leon Blum ile fogiliz dış İşleri ba kanı arasında vokubulan görüş meyi mevzuubahseden Ekaselsi- yor gazetesi, iki hükümet ada manın Fransa İle Togiltere ara ç birliğinin — teslelne Aoanmakla beraber diş elyana bakımından bugünün mübim mes'eleleri özerinde anlaşabile ceklerini sanmakla bir hataya düşmüş yezmak tadır. Söylendiğine göre, M. Eden Tagiliz ef kârı umumiyesinin çok tezatlı temayüöllerinin tesiri al tında olacaklarını tında bulonmaktadır. Buna mu- kabil M. Heryo'nun dışbakan lığa tayin edilecek zat bakkında gösterdiği mühelefeti yenmek endişesi içinde olan M. Loon Blam M. Flanden'in selefinin mes'oliyetlerini şimdiden teyin etmek İstememektedir. M. Leon Blum genç İagiliz bakanının M. Moseolini'ye karşı — besle- mekte olduğu fikri sablile meş ba görünmektedir. Londra, 16 (Radyo) — Ia giliz - Rus deniz müzakereleri Mübesebetile İkl teraf murah baslarının ve hükümet erkânı- nn bülündüğu bir ziyafette bir nutük lradeden Sovyet Rüsya'nın Londra büyük elçisi M. Mojleki demiştir ki: — Gerek dünya, gerek Av. rapa kıtası, tehlikeli bir yol üzerindedir. Bo yol, harbe dağ: rudur. Böütün Avrupada bir harb havası esmekte olduğunu herkes söylemektedir. Beynel. milel bavada fırtınalar vardır. Acil tedbirlerle tehlike — izale Türk Müs- tahsilinin Bü- yük vatanseverliği —— e— — Başı linci sahifede — murahhaslarından ve — ihracat tacirlerinden mürekkep olarak İzmir'de — toplanan — fevkelâde kongre — müzakerolerini — bitir. miştir. Fansen geçen sene İzmir'de yapılan ve Ege iktısadi mnta- kasını teşkil eden yedi vilâyetin mümesillerinden mürekkep olan toplantıda yardım hlesesl nle- betlnin yözde üç olarak tesbiti teklif edilmiş ve şimdi de muh telif yerlerde yüzde üç buçuk, dördü bulan muhtelif alebetler tatbik edildiğini nezara koöngre, yardım hlasesi nlsbetini yözde İki olarak tesbit etmeyi fttifakla uygan bulmuştur. Kongre; yardım — bistelerinin tahsll ve cibayet esasları üze rinde uzun tetkikatta bulunmuş ve en emniyetli, mazbut ve verimli şekilleri teabit eden Ia betli kararlar almıştır. Ba mu kal ti tatbik taribi Türk bava kurumu genel merkezinin tesvibine bırakılmıştır. Tasvip edilecek terihte tatbiklne baş edilmiyecek olursa Avrupayı harb İstilâ edecektir. Sövyet Rus'ya, bir anlaşma için Almanya ile müzakerelere bhazıdır. Fakat şunu da kabul etmek lâzımdır ki M. Hitlerin sulh plânı, şayan kabal olamaz. Bütün devletler, toplu blr solh kurmalıdır. Almanya ile genliş Miyecek görüşmelerde bu sulh esasıda İstinat etmelidir. Eden, dün selefi, Sir Samuel Hoyar'le bulüşmüş ve uzan müddet konuşmuştur. lanmak üzere bu müzakerat makamata arzedilmiştir. Boğazlar Mes'ele- sindeki Dileğimi- ze Gelen Cevaplar * Baştarafı 1 inci sahifede - yığılmış ve bu kâfi değilmiş gibi Filistin'de hava istasyonları tesis etmeğe kalkmıştır. Halbuki İngil: terenin Masr sularında hiçbir bak: kı yoktar. Zira, müstakil bir hü- kümettir. — Fillstin ise, uluslar soe- yetesine aittir. İogiltere'nin yalmız bir manda hakkı vardır. Bütün bunlarla beraber İngil: terenin Süveyş kanalını kapatmek istemesi de Akdenizde statükoyu ihlâl etmiştir. Sanki Süveyş kanalı, İngiltere'nin kendi malı imiş. Fa- kat en çok dikkate şayan mes'ele Çanakkale — boğazlarının - tahkimi için İagiltere'nin Türkiye ile mu: tabık kalmasıdır. Hareket Günü — Başı 1 inci sahifede — yardımlarını esirgemiyeceklerdir. Alan'da her okulun dürüş ve ile e. Okulların yürüyüş ve duraş Bsırası şudüur: Kız Hsesi, Kız. öğretmen okulu, Buca orca okulu kızları, kız enstitösü, erkek İlsesi, er. kek öğretmen okulu, tecim (l sesi, san'atlar okulu, Buca orta ekula, Koarataş ve Karşıyaka orta okulları, Çar'ın Mavi Şeytanı ee — Katya'cığım, bu akşam başvekilime söyledim; Patapov da çağırdım. Herşey artık ha zırdır; 3 Martta resmi matem müddeti bltiyor. O gün İçin seni Moskova'ya götüreceğim, Kremlin'de seni imparatorlçe Hlân edeceğim Kızıl merdivenin üstünde balka kendiol göstere. cek, #ayni mevkiden ve ayni gönde bende Rus milletine hürriyet ve meşrutiyet babhşet tiğimi söyliyeceğimi. Dedi, | Katya büyük bir sevinçle Aleksandı'ın boynuna atıldı ve: — Şu halde, bütün Ru benlen iddin — ettiğim — veçbhile sevin Rüsya'nın en İyi bir uda mı olduğunu anlıyacaktır! Dedi. . .. Birkaç süflü etiket mes'elesi, bu mübim İşin bir müddet daba tohirini ve mürtecilerin perde arkasında, karanlıklarda — bir müddet daha çalışabilmelerini temin etti. Fakat erbabı İrtica g NNNNNNNNNDNINNINNININNINNNININININININININNNNNAINANAINANNĞINĞR06GGRKK İK Doğrudan Doğruya.. —— Alınan vergiler birleştirilecek mi? Ankara 16 (özel) — Doğru dan doğruya alınmakta olan vergilerin tevhldi ve bir nam eltında alınması — İçin Maliye Vekâleti — tarafından — tetkikat yapılmaktadır Yugoslavya Nazırlarından Şevki, Büyük şefimize arzı Tazimata gelecek.. İstanbol, 16 (Özel) — Yu: göslavya — nazırlarından — Şevki Behmen, yakında şehrimize ge lecek ve Atatürk'e saygılarını sunmak üzere Ankara'ya gide- cektir. Bu zat, Yagoslav kabinesinde sandaliyesiz nazır, yani devlet nazırıdır. Ayan Meclisi de Ilhakı Kabul etti Roma, 16 (Radyo) — Âyan mecllel toplunmuştır. Bu toplan- manın tebebi Habeşlstan'ın İtal- ya'ya Hlhakını tasdiktır. Prens Honberto ve sir prensler, memleketin yüksek zevatı, bütün bakanlar ba Içti muda hazır bulunmuşlardır. Tribünlerde yalaız zecri ted birlere Iştirak eylememiş dev- letlerin sefirleri bulunmuştur. M. Federconi bir nutuk ile İçtima sebebini Izah etmiştir. Kararname reye konmuş ve 337 rey İttifakla kabal edil. miştir. Viktor Emanoel'in Ha- beş İmparatoru unvanı da ayal İttifakla kabul edilmiştir. Bundan sonra umumi bir alkış başlamıştır. M. Federconi Mareşel Piyetr ve Badoğllo'yi Habeşistan hıdivi - tayin kararnameyli de okumuş bu da kabul edilmiştir. Bu merasimden sonra prens Homberto, Sinyor Mussolini ve kabine erkânı, M. Federconi ve meclla relsl Kostanzo Çiyano ve meb'as Karlo hep - birlikte bu kararnameleri hâkedilmiş olan mermer — levbhaların kü- şat reemini yapmışlardır. Hapisanede tamirat Şehrimiz Umumi haplsanesi- nin tamiti bir kaç göne kadar bitecekile. — Müddelumumllikçe az bir para sarfedilmiş olması- na rağmen ÜUmümi haplsane, yepyeni bir bale getirilmiştir. İçin #rtık herşey mahvolmuş demekti. Müatlakiyet, saltanat, son mut lak bükümdarın kendi ellle öl dürülüyorda! Birkaç gün sonra, çarların mütlak Iktidarları sadece bir hatıra olub kalacaktı; fakat son dakikada biç ummadıkları ve beklemedikleri bir - müttefik bulan mürteciler, ne yapacak lerını şaşırdılar. Katya'nın mü temadiyen artan zaferleri önün- de her ümldi kaybeden mürte ellerin buldukları yenl ve nmul. miyan — müttefik, bizzat Ketya idi. ? Martta.. İmparator azami bir veş'e içinde gelerek, müs takbel İmparatoriçeye taç giyme meresimioin 12 Martta Krem lin'de yapılncağını haber verdi. gene Son Dakika: Adis-Ababa Bir Avrupa şehri ka- dar imar edilecekmiş.. Roma 16 (Radyo) — Lava ro Façleto gazetesinin Adlı Ababadan aldığı bir babere göre, İşgal — sahasında — hayat günden güne tebli çeklini el maktadır. İşgal ve Iltloa hare: ketleri devam etmektedir. HBabeşistan bidivi Badogllo bir emirname neşretmiş ve İyi hareket eden Habeşlilere karçı çok iyi müamele edileceğini fakel akal hareket edenlerin şiddetle — cezalandırılacaklarını bildirmiştir. Sudan'dan kızıl denize kadar olan İşgel saha sında hiçbir. hâdise olmumak tadır. Adle Ababa'da dar mi d olmuyan elektirik teslsatı anda kurulaca Habeşistan'da sadece Hat elektirik vardır. Dcedava'da konsol Piyetro Farina üç dispanser açmıştır. Adis Ababa Mülki Vulisi M. Botoy gazetecilere Habeşlatan'da yapılacak imar plânı hakkında İzabet vermiştir. Bu İzahata göre Adis Ababa bir Avrupa şebrinden fa olmıyacaktır. Yalcız. bu İmaratı yapacak mühendisler şehrin Af rikai şeklini bozmamak emrini almışlardır. Kıbıt patrikinl Badegilo 'in bul etmiştir. Badegilo barp dolayıslle yıkılmış olan - kilise lerin tamir edileceğini vadet miştir. (ran Veliahdı Tahran, 16 (A.A) — Avra pu seyahatinden dönen vellahd, İlk defa olarak hükümet erkâ vile sefirleri ve meb'usları kabul etmiştir. Manisa'da ihtifal Manlsa, (Bususi) — Bogün Hava şehitlerini anma töreni büyük bir kalabalıkla yapıldı. Tören tam saat 10 da küle den mtılan topla ve merasim kamandanının İşaretile açıldı. Gerek merasim yerindeki ve gerek resmi bineler üzerindeki bayrakların yarıya İadirilmesi, Fabrikaların ötmesi ve devam eden sükütla hava şehitlerimizin batıraları anıldı Ordu namına Hava kurumu mühasebecisi Riza Akâlp, Bele: diye namına Mühendis Ömer birer söylev söylemişlerdir. Söylevlerin bitiminde muzika hazin bir marş çalmış ve bir meanga waker üç defa havaya mteş ettikten sonra merasim mahballindeki bayrağın önünden geçilmek saretlle törene — niha yet verilmiştir. şimdiye ka İmparator, son kabine içti manda bü kararını bildirmiş ve tabil imparatorun bu kararı olduğu gibi kabal edilmişti. — Kautya, BHBeş gön sonra İmparatoriçelik tacını attık ba gına takacaksın!. Fakat Katya, sevineceği yer. de, dalgın ve düşünceli olarak durdu; hiçbir. cevab vermedi. Birçok defalar, İmparatora oya lamak, kandırmak suretile ölüm den nasıl kurtardığını düşündü hep «Hayır!“ Demek — suretlle sevdiğini sulkastlardan kürtar mişti, Şa halde, taç giyme me simi de 12 Marita olmemalı idi. Buünu birez daha talik Tâzımdı. İşte bu talikt temin edecek — bir yol, bir çare ara- yordu? Bunun için ne sevinç eserleri gösterebiliyor, me de bir Şuşning Dediğini —— — yapabilecek mi? Viyana, 16 (Radyo) — Va tabi cephenin kumandanlığını, bizzat bışbakan M. Şuşning de rohte etmiştir. Başbakı ya kında yarı askeri küvvetleri dağıtacak ve ordunun yamıbu: gada küvvetli bir mille teşki: Mâtı yapacaktır. M. Şuşülog ga zetecilere beyanatta bulunarak demiştle ki: — Milis kuüvveti, ordunun yanıbaşında yer alacaktır. Bay tağı beyazla yeşildir. Bandan böyle mohtelif teşekköller n snda rekabet — kalınıyacaktır. Bötün cepheler, — vatani cephe içine girmelidirler. M. Şüşning, bü — değişiklik lerin ne vıkit yapılacağını söy- lememiştir. Vivuns, 16 (Radyo) — Mi Ha baricindeki gönüllü kuvvet lerin dağıtılacağı hakkında M. Şuşning'in bevanatı, endişe İle karşılanmıştır. — Siyasi — mahfil. lerde bu kadar seri bir bhare- ket beklenmeyorda. Ba haber, Avusturya'da — derin — aklisler uyandırmıştır. Gönüllü kuvvet lerin yakında ellâhtun — teceld edileceği kanaatl vardır. Roma, 16 (A.A) Avus tarya başbaksa muavloliğinden azledilen prens Starhenberk, ya mo burada Avastarya ve — İtal yan takımları arasında — yapıla- cak maçta bazır bulanmak üzere gelecektir. Prensin, Mua: solinl ile de görüşmesi mühte- meldir. Roma, 16 (Radyo) — Prons Starhenberg, bugün İtalya âyan meclisinin toplantısında bulun- moştur. Yarın, (Bugüo) Avas türya - İtalya sporcaları — ara sıtda yapılacak olan maçta ha: zır bülüunacak ve İkl gün sopra Viyana'ya dönecektir. Pan Amerikan konleransı. Nevyork, 16 (Radyo) Harticiye encümeni — toplanmış tır. Encümen Pan Amerikan konfe n programlarını ha zırlamakla meşguldar. TCi Mayıs 17 (l Müthiş Kaçakçılar Artık 'auk.iıul. lanmağa başladılar. HBozeburg, 16 (ALA) — Ht kik? bir tanga benzeyon, önült çıkan mânlaları söküp aten V yol üzerine gerilmiş kablolaf! kesip kaldıran cihezlarla delir mek ve patlamak — bilmez Vü! tiklerle mücehbez 6 tonluk bf etomobil, hududu geçerek Foi tep kasabasına varmış ve wf dakt bazı evleri de — berhatf ederek son sür'atle yolunu d* vam etmiştir. Gümrük otomt billeri kaçakçıları — takibetmli lerse de bunlar, yol — özerltf çivi — serpmiş — olduklarındıf gümrökçülerin otomobilleri, yot larına devam edemiyecek — bif hale gelmişlerdir. Bu gibl 010 mobilleri durdurmak için bulf dan sonra gümrükcülerin tank lara karşı hüsüsi — tüfekleri! techlzi lâzımgelecektir. Lord Loid Atatürk'e saygıların! sunacak. Tstanbul, 16 (Özel)— İngilter? hükümetinin — eski — fevkalâd? miseri, uvam kamarsı azasındi” Lord - Lold, ba ayin 27 ind günü şohrlmize gelecektir. Lord, Atatürk'e — saygılarıt' sonmak özere bü seyahatl yef maktadır. Sonra Çıııılkılı!’ ziyaret edecektir. Yunanistan Temel Yasası Değişiyor Parls, 16 (Radyo) — Atlmt” den haber — veriliyor: Yanef parlamentosu kanunu esasi e0 cümeni, bugün parlamento betf kanı M. Sofülis'in — başkanlı” gında toplanmış ve Yünanli” tan'ın temel yasanıuda yıpılıeiı olan tadilâtı konuşmuştur. NEOKA! AĞRILARI.ARTRiTiZM NEOKALMİNA söz söyliyebiliyordu! İlk İş ola rak cep takvimini tetkik — etti, Ve gülerek. — 12 Mart mı?f. Mümkün değli. Bugüu için ben dişçiye randeva verdim! Dedi. Aleksandr da güldü! Katya- np gösterdiği sebeb cidden ga rib ve göülünçtü! Bir taraftan bötün Rusya bu meraslmı İçin İşlol gücünü bırakmış hazırla- nıyor, berl taraftan da Katya, dişlerinin tedavlalle meşgul bir dişçi parçasına verdiği sözü dü- şünüyordu! — Katya. Aluy ediyorenn, değli mi?. — Şimdiye kader bu kadar elddi olduğumu — bilmiyorum! *Bösbütün elddileşerek. bu me- retimin 12 Martta olmaması süreti kat'iyede lâzımdır! — Pekâlâ.. 13 Martta. — 13 demi.. Asla... — Pekâlâ.. 20 Martta olsas' Hele takvime bak, bu güne * randevan var tm? — Hayır. Haşmetli çar bef retlerile randevam var!. Son suikasd 13 Martta, sabahleyin, bf başa çay içiyorlarken, Impatf tor, âdetl olduğu veçbile Kt? ya'ya günün programını | etti. — Seninle sabah duasını bif likte dinledikten sonra, dabi ye nazırile biraz çalışacağ * bundan sonra geve seninle bi likte Alanögler yumurta kahvaltı yaparız. Kuhvaltı — Şonu Var