14 Temmuz 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

14 Temmuz 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

f'gr—-î.ı K lurdu, Tıyiılar dcnm: lara: — Atlamayın! Gemide Iu- hnl! Diye bağırıyorlardı. O sırada bir hamule istifi yıkıldı, altında kalan üç kişi öldü, kargaşalıkta bunları kurtar- mağa çalışan - bile — olmadı. Mehmed Ali ve Rami kaptan- ları İngiliz. vapurunda kurtul- müş gördüm, elbiseleri —bile ıslanmamıştı. İngiliz vapuru atılan- - 13 kişi, İstikbal . vapuru 120 kişi kurtardı. İngiliz vapurunda bir de kadın cesedi vardı. Antalya'dan Zekiye, bera- berinde bulunan çocuğun öl- düğünü, Rifat Cenani boğul- mak üzere iken bir sandal tarafından kurtanldığını söylü- yorlardı. İkinci celse: Yemek tatilinden sonra saat f 14 te ikinci celse akdedildi. Antalya mahkemesince ifade: | leri alınmış olan Ömer, Mu- rad, Hasan, Veli, Nevzad, Alişan, Muharrem, Zeki, Lüt- fü ve Ahmed, kazanın yükten olduğunu, yolcuların kurtarılması — için — tedbirler | alınmadığını söylüyorlardı. Muh- telif yerlerden gelen talimat | cevaplarında da 20 kadaı-lçahi- din bulunmadığı bildiriliyordu. | Vd fazla | İstanbu MK — reçbor gemideki bir ta; Ösman, lattılar, rine mantar ver ğini söylediler. - İstikbal vapuru, lu'yu tosladı, dediler. Avram kızı 40 yaşında Coya, dört yaşındaki çocuğile birlikte de- nize atılamıyarak gemile bat- tığını, çocuğunu kaybettiğini, kendisinin bir tahta parçasına tutunarak — kurlulduğunu söy- ledi. Bundan sonra maznunların ve Denizyolları idaresinin İs- tanbul barosundan gelmiş olan üç avukatı. ile Nuri Fettah Esen taraflarından evelce İz- mir'de ehlivukuf tarafından ka- za hakkında verilen rapora itirazen verilen itirazname okun- du, bunda ehlivukufun, gemi tonajı hakkında bile malümatı olmadığı, ceza usulü muhake- meleri kanununun 76 ıncı mad- | desi mucibince Türkiye'de de- ' niz işlerinde ihtisası olanlardan teşkil edilecek bir heyete, ehli vükuf sıfatile tetkikat yaptırıl- ı ması isteniyor, müddeiumumi- | likçe ehlivukufa kazanın sebep- leri hakkında sorulan suallere verilmiş olan cevaplar ayrı-ayrı tahlil ediliyordu. İnebolu'nun 1892 senesinde inşa-edildiği, 1011 toti istiab hacminde bnlunduğu, geminin yalpa yapmasının sebebi dü- men değiştirmek olduğu, ehli İnebo- “ vukufun dediği gibi kömür ve sarnıçlardaki müvazenesizlik- ten olmalığı, müvazene için denizden su alarak sarnıçlara doldurmanın vapurun batma- sında müessir olabilecek teh- likeli bir iş olduğu, pelikan feneri civarında demirlemenin K kbal vapuru gel- e İâzım ve zâriri olduğu, bu: suretle kaptanın baştankara etmiyerek - ruzgârı başa aldığı bildiriliyor ve tos- lâma yüzünden geminin acele ! | bu nutkundan sonra, SÜD li (NAT ıolââ Boğazlar SAECE bize dillir — Başı Tinci sahifede — hakkı da gene ne iştirak et- miş, ne de iştirak etmemiş devletlerle alâkası olan bir iş değildir. Elde etmek istediğimiz uz- laşma, o kadar umumi ve dü- rüst olacaktir ki müzakerelere iştirak eden devletler kadar | iştirak etmiyen devletler için de ayni olacaktır. Boğazlar üzerinde hususi uzlaşmamız da yoktur. Hükü- kümetim herşeyden evel kendi hukuk hükümranisini tanır ve bunun için çalışır. Maamafih | menahimize uyan uzlaşmaları da yapmaktan geri durmayız. Demiştir. Türkiye Dişişleri bakanının ticaret gemilerinin geçmesi hakkın- daki mesclelerin müzakeresine geçilmiştir. İngiltere'nin ikinci murah- | hası Londra'dan yeni direktifi hâmil olduğu halde dönmüş- f tür. | Murahhas bugün Fransa'nın | ikinci murahhası ve Ankara | ri M. Han i Punw ıle dc hapsetmemesi, üçüncü kap- m idareyi ele almaması ve kaptanın silâh kullanmaması noktalarından bahsedilirken de bu gibi hadiselerin müessif ve feci hallere sebebiyet verebi- leceği, iskelelerdeki bütün yük- leri almak için İktisad Vekâ- letinin- emirleri — bulunduğu, izah ediliyor ve daha birçok noktalar üzerinde — durularak önce verilen ehli vukuf rapo- runa itiraz edilerek hatali, kısa görüşlü raporun fenni bir kıy- meti olmadığı ve kanuni bir delil sayılamıyacağı iddia olu- nuyordu. Ayni zamanda bu raporun ortadan kaldırılma- sı da isteniyordu. Reis; müddetumumiye ne diyeceğini sordu, müddeiu- muümi Şevki Suner, ayağa kalktı: — Yalnız müdafaa — hakla- rına temas etmesi itibarile ye- niden tetkikat yapılabilir, fa- kat eski raporlar da muteber- dir, onlar ortadan kaldırıla- | maz. Kaptan Mehmet Alinin | tahliyesi hakkındaki dileğe gelince, İnebolu hâdisesi gibi birçok vatandaşların ölümüne ve yuvalarının sönmesine se- bebiyet veren bir facıanın başlıca mes'uliyetini omuzla- rına yüklenmiş olan suçlular- dan Mehmet Ali'nin tahliye isteği yerinde değildir. Hâdi- senin hissi ehemmiyeti de bü- vüktür. Bu facıanın efkârı umumiyede hâsıl ettiği derin teessür ve heyecan henüz zail olmuş değildir. Böyle bir fa- cıanın reaksiyonlarının devam ettiği bir sırada bu facıanın başlıca kahramanı diye göste- rilen Mehmet Ali'nin aleyhin- de tesbit edilen delillere rağ- men kollarını sallayarak! ser- best dolaşması hiçbir suretle tecviz edilemez. Amme şahit- *lerinin bir kısmı henüz - din- lenmemiştir. Tahliye dileğinin reddine karar verilmesini is- | terim, Maznunun vekili Nuri Fet- tah Esen sözaldı, davanın ebemmiyetini, anlatarak: — Beniz tarihimizde em- V isyanına iştirak goru,ımuşhır. Bu akşam, M. Pol Bonkur, M. Stanley, ve M. Litvinof'la * bazı müzakerelerde bulunacak- Maksad noktai nazar ihtilâfını . kaldırmaktır. Yarın akşam saat 16 d.q ya yeni bir buhran çıkacak, yahud da bir uzlaşma yolu bulunacaktır. Celse sonlarında, boğazlar- dan geçecek olan ticaret ge- mileri mes'elesi müzakere edil- miştir. İngiliz projesinde, harp esnasında boğazlardan geçe- cek olan ticaret gemilerinin silâhlanması lâzım geldiği kay- dedilmektedir. Türk delegasyonu, bu kaydı kabul etmemiş ve silâhlanmış bulunacağına göre bu gemi- lerin de harp gemisi sayıla- cağını ileri sürmüştür. Könle- rans, bu mütalcanın tetkiki keyfiyeti teknik komiteye ha- vale eylemiştir. Atina, 13 (Radyo)—Montrö konferansında Yunan delegesi M. Mavrudi, bugün Mont- ö'den buraya gelmiş ve ga- konferans gene toplanacak ve ee rera aa eee sali olmiyan bir davadır. Dc | Killer iki noktada toplanıyor, raporu ve şahit- Vukuf ehlinin doludur, ehlivukufun lerin ifadeleri. mütalcası hatalarla hâdisenin heyecanı henüz zail olmamıştır, fakat böyle rapor- larla onları mahküm etmek doğru olamaz. Avukat Baha Nasuh, iddia makamının bu işe lâzımgelen ehemmiyeti ver- memesi yüzünden müekkilinin 9 aydanberi mevkuf bulundu- ğunu, tayfelerinin kaza esnar sında kendisini yalnız bırak- mış olduklarıni söylemiş ve: — Tahkikatı başka şekilde idare etmiş olsalardı bir ay bile mevkuf kalmasına razı ol- mıyacaklardı, mahkeme, ma- sum bir şahsı mahküm edecek değildir. Demiştir. Avukat Ha- lit Tevfik te Lotos vapuru fa- ciasını misal getirerek Lotos kaptanının bile bu kadar mev- kuf kalmadığını söylemiştir. Avukat Sinan da izahat ver: miş ve ehlivukufa yeniden tet- kikat yaptırılmasını istemiştir. Mahkeme heyeti, müzakereden sonra suçun mahiyetine ve tah- kikatın henüz tamamen inkişaf etmemiş bulnduğuna göre müd- deiumuminin talebi veçhile tah- liye talebinin reddine, müda- faaya taallüku itibarile teşkil edilecek ehlivukufa yeniden tet- kikat yaptırmak üzere âzadan İsmail'in naip tayin edilmesine karar vermiştir. Bulunmıyan şahitlerin celp- lerinden sarfınazar edilib edil- miyeceği - maznun - vekillerine sorulmuş, onlar da serdümen Hasan oğlu Mustafa ve lostro- mo Mahmud'un herhalde bul- durulmasını istemişlerdir. Denız! yolları vapurlarında çalışan bu l iki kişinin ifadelerinin dinlen- mesi ve gelmemış olan şahit- lerin celbi için muhakeme 24 Ağustosa bırakılmıştır. Japonya'da 15 zabit idam edildi. Tokyo, 13 (A.A) — Şubat edenlerden ölüm cezasına mahküm olan önbeş - zabitin bugün idam | edildikleri resmen — bildiril- | miştir. | zetecilere boğazlar meselesi hakkında mühim beyanatta bulunmuştur. M. Mavrudi, Türkiye'nin, boğazları tahkim etmeğe ka: rar verdiğini ve Yunan ticaret | vapurlarının mururiyesinde bü- | yük tenzilât yaptığını söyle- miştir. Montrö, 13 (A.A) — ajansından : B. Tevfik Rüştü Aras bugün konferans umumi celsesinin açı- lışında İtalya'nın konferansa iştirakten imtinaına karşılık ola- rak aşağıdaki taleplerde bu- lunmuştur. 1 — Müstakbel montrö mu- kavelenamesinin — konferansta hazır olmiyan - devletlerin im- zasına açık bulundurulması, 2 — Montrö'de bir anlaş- ma elde edilince mukavelesi- nin tatbikinin evrensel olması, 3 — Türkiye'nin müstakbel Montrö mukavelesi prensipleri çerçivesi dahilinde isteyeceği memleketlerle mümasil anlaş- malar akdine selâhiyettar bu- lunması. e rerere eee AA AAA Ilân Ticarethane nakli Şimdiye dadar Kemeraltı cad- desinde Küçük salepçi oğlu hanında bulunmakta olan tica-” rethanemiz bu kere Birinci kordonda dolma civarında kâ- in 12 numaralı binaya nakil Havas edildiğini muhterem — müşteri- | lerimizle alâkadarana ilân ey- leriz. Kantarcı oğlu Rifat ve Etem kardeşler İzmir 1 inci icra memur- luğundan: 34-1723 Avukat Haşmed'in Maks Dermon'e olan borcundan do- layı tahtı hacze alınan Narlı- dere, Hayıtkısığı mevkiünde kâin 25382 metre murabba- ımda ve içinde 150 ağaç zey- tin ve bir kuyuyu havi İsmail Hakkı ve Hatice ile müşterek heyeti — umümiyesi , itibarile 1040 lira kıymeti muhammi- neli bağın üç hissede bir his- sesi açık artırma — suretile 17-8-1936 pazartesi günü saat onbirde satılığa çıkarılacaktır. Bu artırmada — satış bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmişbeşini - bulmadığı -tak- dirde ençok artıranın taah- hüdü baki kalmak şartile satış onbeş gün daha uzatılacaktır. İkinci artırması — 2-9-1936 çarşamba günü saat onbirde yapılacaktır. Bu artırmada dahi satış bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmişbeşini bulmazsa ençok artıran isteklisine ihale olunacaktır. İşbu gayrimenkul üzerinde herhangi bir şekilde hak tale- binde bulunanların tarihi ilân- dan itibaren yirmi gün — zar- fında vesaikile birlikte daire- mize müracaatları lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmıyanlar para- ların paylaşmasından — hariç” bırakılacaklardır. Artırmaya — iştirak — etmek isteyen yüzde yedibuçuk pey akçesi veya milli banka itibar mektubunu hamil bulunmaları lâzımdir. Yüzde - ikibuçuk - dellâliye Te L REZ ŞN Fransız hariciyecisi dedi ki: Kuvvet, akalliyet I!af Hususi anlaşmamız yoktur[ larını ezmemelidir! Beynelmilel tesanüd temin ve muk velelere hürmet edilmelidir. Paris, 13 (Radyo) — Dış- ' n ezmemelidir!. Her ? bakanı M. Delboş ve milli daha samimi ve daha kat müdafaa bakanile birlikte bir | bir siyaset takip etmelidi! mekteb küşad merasiminde Kanun ve muadelelere- bulunmuştur. Hariciye bakanı bu münasebetle milliyetperve- rane bir nutuk iradetmiş ve: *Bir uluslar sosyetesi mev- cudiyeti mecburidir. Çünkü her vakit, emniyetini tekeffül edilmiş görmek ihtiyacındadır. Binlerce şabık muharibin Verdon'da toplanmış olduğu ve tecavüzle harb aleyhinde andiçtikleri şu sırada, böyle bir ihtiyacı size tekrarlamaktan zevk buluyorum. *“Milletler arsında olduğu gibi ferdler arsında da âhenk ve kanuna hürmet İlâzımdır. | Fransa'nın maksat ve Kuvvet, — ekalliyet hakları - ! ancak budur. Demiştir. ürkiye Ziraat bankası Müfettiş namzetliği ve namzetliği müsabaka imtil Türkiye Ziraat bankasından: 1 — Bankamıza müsabaka ile ve müsabakada gösteril muvaffakıyet derecesine göre lüzumu kadar müfettiş ni ve şef namzedi alınacaktır. leri artık unutulmnalıdır. Beynelmilel tesanüd edilmelidir. Kanun ve vele en ziyade saygıya tutulmalıdır. Mukavelelerde hata sızlık varsa, bunlarda kere ve temaslarla: ıslal tadil - edilmelidir. — Kuvt hakka galebesi bu hazmedemiyeceği birşeydir, memleketin müdiranı kabul ve harptan - tevi esas - meslek — addetm kuvvet ile darba vunııık" 2 — Bu müsabakaya girebilmek için siyasal bilgiler, ; kiler veya Yüksek ticaret ve iktısat okulasından veyahut kuk fakülteşinden veya bunları yabancı memleketlerdeki " zerlerinden diplomalı olmak gerektir. 3 — Müsabaka 3, 4 ve 5 ağustosta Ankara ve İsti Ziraat bankalarında yazı ile yapılacak ve kazananlar yd raları verilerek Ankaraya getirilip sözlü bir imtihana tulacaktır. 4 — Mülettiş namzetlerine 140 ve şef nımıetlenn. lira aylık verilir. Müfettiş namzetleri iki senelik bir stajdan sonra mü: imtihanına girecek ve kazanırlarsa 175 lira aylıkla müfetti geçirileceklerdir. Ankarada umum müdürlük servislerinde (€ v tırlacak olan şef namzetleri ise bir senelik stajdan sonrâ liyet imtihanına girecek ve kazanırlarsa terfi edileceklerdi! 5 — İmtihan programı ile sair şartları gösteren matbi Ankara, İstanbul ve İzmir Ziraat bankalarından elde edili 6 — İstekliler aranılan belgeleri bir mektupla cn sop 7/936 pazartesi günü akşamına kadar Ankara Ziraat bi teftiş heyeti müdürlüğüne göndermek veya vermek sı müracaat etmiş bulunmalıdırlar. p. 12 İzmir Milli Emlâk Müdürlüğünden: Dosya No. 869 Burnava dede sokağı 22 eski ve taj numaralı 3 oda koridor mutbak avlu ve bodrumu müştemil 157 bar arsa. Turan şimendifer caddesi 33 taj No.lı 256,60 metre murabbat arsa. Turan caferi tayyar sokağı 47 taj No. li 2101,40 metre murabbar arsa. Bayraklı vişne sokağı 7 eski No. lı 90,59 metre murabbaı arsa, Turan şimendifer caddesi 57/138 No lı 132,06 metre murabbal arsa. Bayraklı menemen caddesi 60 No. tajlı 230 met- re murabba arsa. Bayraklı haliliye sokağı 20 eski numaralı 180,88 metre murabbaı arsa. Göztepe mısırlı caddesi 559 eski taj No. l1 uh- tani iki oda fevkani iki oda aralık mutbak avlu- yu müştemil ev. Darağaç paralıköprü tramvay caddesi 116’!18 eski 28 taj numaralı 190,61 metre murabbat ev ve 84 dükkân arsası. Burnavada yıkıkminare bahçeli kârgir ahır 90909 metre murabbar. Yukarıda yazılı Yunanlı emvalinin mülkiyetleri münhif? gayri mübadil bonosu ile ödenmek üzere on gün müd açık arttırmağa konulmuştur. İhalelesi 20/temmuz/936 P tesi günü saat onbeştedir. Alıcıların Millt Emlâk müdüi müracaatları. 21l; 755 756 752 580 1 inci icra “dairesinin numaralı dosyasına vey l“d'y' müml nur. müşteriye aittir. 27-7-1936 dan itibaren şart- name herkese açık bulunduru- lacaktır. İstekli olanların izmir 2147 ! Bayraklı vişne sokağı 13 No.lı 22 metre murab- —