30 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

30 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

d Siyaset.. Aşk Bana müdafaa ve müdafi bul- mak hakkını bile vermiyorsu- nuz, Ve sizi bir hâkim olarak değil, bir düşman olarak gö- rTüyorum. Bunun - için süalle- — Tinize cevap vermiyeceğim! — takibettiğinizi Kont Gramon sadece: — Nasıl arzu buyurursanız. Dedi. Fakat müsaade buyu- rursanız size hâtalı bir -yol söyliyeb!! Biz şu &nda üzerimize iki mü- him vazife almış oluyoruz: Bi- risi Pibulet'i kurtarmaktır: Biz- ce bu kız masumdur.. Bunun için de siz Prusya'ya gitmez- den evel Dük Lodovik'e yüz- ğ başı Hanri'den aşırdığınız dos- ü —- sadımız insani 'lersem beni yayı bize vereceksiniz. Sizi buraya getirmekten de mak- bir vazifedir, sizi mahkümiyetten ve mutlak bir sefaletten kurtarmak! Eğer bizden bir şey saklamaz, bize her şeyi bildirirseniz her şey- den evel kendi hizmet etmiş olursunuz. - Bu sözleri derin bir süküt takibetti. Güzel fakat hâin ve ahlâksız kadın Hüşünüyordu. Bu teklif vakıa sadece bir hü- riyet vaidi ile yapılıyordu. Fa- kat son edebsizliğinden sonrâ, Stüber'den tamamon intikam almak demek değil mi idi? Sonra... Belki bazı müsaade- ler ve menfaatler daha elde edemez miydi? Bunun üzerine karar vermiş bir tavırla: — Eğer size hakikatı söy- serbest bıraka- Cağınıza namüusunuz - üzerine söÖZ veriyor musunuz? Diye menafiinize — sorduü. — Evet, namusumuz üzerine SÖZ veriyorüz. — Pekâlâ, ben de nizi kabul ediyorum. — Çok akilane bir hareket! Bu son sözü Marki Goliffet ANADOLU teklifi- Günlük siyasal gazete Sahip ve Haydar Rüşdü ÖKTEM Ümumt neşriyat ve yazı işleri Hamdi Nüzhet gyazganı İzmir İkinci Beyler sokağı C. Halk partisi bi içinde Telgraf: İzmir DOLU Telelon: 2776 - Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı 7 aylığı 500 k Yabancı memleketl abone ücreti Her yerdi kuruştur Sünü geçmiş müshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR 107 B söyledi. Ve sonra ilâve etti: — Sizi dinliyoruz; madam dedi. Lüsi, birkaç cümle ile yüz- başı Hanri ile nasıl tanıştı- ğint ve dosyayı ne — süretle aşırıldığını anlattı ve: — Dosya halen onun elin: dedir. Dosyayı © aşırmıştır! Dedi. Fakat Dük Lodovik bu son kısma itiraz etti: — Fakat Pibulet'in söyle- dikleri buna uymıyordu! Bü- nun için Pibulet'in yanına gi- delim dedi. N V hepsi de - Pibulet'in yat- makta olduğu odaya geçtiler. Pibulet, içeri girenler ara- sında Lüsi dö Kola'yı görünce, gözlerini açarak yerinden fır- ladı ve kendisini göstererek: — İşte.. Bu kadındır! Diye bağırdı. * Bu itham, Lüsi'yi büsbütün ezdi ve: — Evet, dedi. Bu kız doğru söylüyor; dosyayı ben aşırdım! Dük: — Gördünüz mü?. Dedi. Lüsi sözüne devam etti: — Fakat bu dosyayı ben sadece Stüber'e vermek için, onun nam ve hesabına aşır- dim. “Dosya şimdi öndadır. Yarın sabaha kadar da ken- disinde kalacaktır. Bundan sonra, M. Bismark'a götüre- cektir. baktı ve: — Doğru — söylüyorsunuz, değil mi? Diye sordu. İyi dü- şününüz. Bize beyhüde yere vakit kaybettirmeyiniz, ve ken- dinizi de tehlikeye koymayınız. — Size hakikati söylüyo- rum. — Pekâla.. Kont Gramon: — Şu halde, kaybedecek bir dakikamız yoktur. Çünkü Stüber gidecek — demektir ! Dedi. Kora'da: | — — Hemen polis müdüriye: tine gidelim! Teklifinde bu- lundu. Fakat, Dük bu hareketin iyi netice vereceğine emin de- gildi. Bunun için: — Hayır, dedi. Asaletlü prens Napolyon bize, müsta- kilen ve hiçbir yerden mua- venet istemeden hareket em- retmişlir. Bunun için , ben Prensin emri dahilinde hare- ket ederek Stüber'in nezdine gideceğim. Bu delilikti; ve Marki Go- Kffet: — Sonu var — YusufRızaOkulu ESKİ DARÜL'İRFAN Memleketimizin en eski bir hususi okuldur. ANA ve İLK kısımları havidir. kabul eder. ANA kısmı 4 - 5 - 6 yaşındaki çocukları OKUL, en yeni üsüllerle çocukları hayata ve ORT A okul tahsiline hazırlar. Fransızca dili ÜLK kısmın ikinci sıaıfından başlar. Her iki kısma öğrenci kaydına 1 EYLÜL tarihinden itibaren başlanacaktır. Müracaat zamanları — Kestelli caddesi, No. 76, : Saat dokuzdan on yediye kadardır. Telefon : 2914 Dük, Lüsi'nin gözleri içine | ANADOLU SONHAB. IELİİON TELGRAF Lejyon Etraruerler isyan ede. Edebi Tarihi, macera romanı/,ek şeflerini kurşuna dizdiler. Asiler İrun'a yeniden taarruz ettiler. Hükümet kuvvetlerine iltica eden firari bir âsi; isyan eden askerlerin, şeflerinin kendilerini aldattıklarını ve hallzçılar cephesine geçeceklermı söyledi. General Mola hnzurundu âsilerin bir resmi geçidi İran, 29 ( Radyo ) — Âsi kuvvetler, hükümet ordusunun kullanmakta ve içmekte oldu- ! gu bütün suları kesmiştir. Paris, 29 (Radyo) — Âsi- lerin kumandasındaki tayya- reler, bugün tekrar Madridi bombardıman etmişler ve bü- yük hasarat ika eylemişlerdir. Paris, 29 (Radyo) — İs- panya isyanının bidayetinde | isyanla alâkadar oldukları töh- metile şimdiye kadar mevkuf bulunan birçok - zabitler, bu sabah bilâ muhakeme kurşuha dizilmişlerdir. Paris, 29 (Radyo) Jil Rubles, Sevilla'ya muvasalât etmiştir. Oradan, âsilerih hü- kümet tesis ettikleri Burgos'a gidecek ve general Franko ile temasa gelecektir. Lizbon, 29 (Radyo)— Por- tekiz sefarethanesi, Madrid'de emniyet olmadığından Alikan- ta'ye nakleylemiştir. Hendaye, 29 (Radyo)— Al- mirante Çervera, İspana ve Kanarya zırhlıları, mütemadi- yen İspanya sahillerini bom- bardıman etmektedir. Âsilere mensup diğer zırh- hlar da bütün sahilleti abloa- ka etmiş bulunmaktadır. Paris, 29 (Radyo) — Havas ajansı, genera| Kasteyon ko- lunun, Ropesa'ya vasıl oldu- ğunu ve hükümet kuvvetlerile verdiği bir muharebede birçok mitralyöz ve mühimmat iğti- nam ettiğini ve hükümet kuv- vetlerine ikiyüz kadar telefat verdirdiğini yazıyor. Triyano, 29 ( Radyo ) — İrun muharebesi, âsilerin yeni bir taarruzu ile tekrar başla- mıştır. Hükümet kuvvetlerinin -| bulunduğu cepheye firar eden ' lerdir bir Aasker, âsilerin mühim mikdarda telefat verdiğini söy- lemiştir. sinin mensub olduğu 135 ki- şilik bölükten 107 sinin ölü ve yaralı olduğunu; askerler arasında hoşnutsuzluk - başla- dığını, — şeflerinin kendilerini aai — Hükümet kövvetlerind aldaütımış olduklarını, ' bugünk lerde birçoklarının halkçı cep- heye kaçacaklarını bildirmiştir. bir Bu âsi firarı, kendi- | kol, Epinar'ı zaptetmiştir. Muh-£ telif mevkilerde çarpışmalar olmaktadır. Hiçbir taraf kati netice elde edememiştir. Madrid, 29 (A.A) — Hü- | iyi bir membadan öğrendiğine göre, lejiyon ct- ranjer kıtaat arasında isyan çıkmış ve bunlar şeflerini kur- şuna dizmişlerdir. Lejyon et- ranjerin halkçı cepheye geç- meleri muhtemeldir. Madrid, 29 (Radyo) — Cu- murreisi Azana Avalahare ya- kınındaki hükümet kuvvetlerini ziyaret etmiş ve asker tara- fından şiddetle alkışlanmiştır. Burgos; 29 (Radyo) — Ha- vas muhabiri, ihtilâlcilerin ka raya asker çıkarmasından kor- kan hükümet kuvvetlerinin, sahilleri sıkı bir tarassut al- kümetin tında bulundurd ” Hd d K : Ki SN ASA EAReS| neşredilen bir emirnamede İs- kimat yaptığını bildiriyor. İptidai maddelerin yoklu- gundan, birçok fabrikalar ka- panmıştır. Hükümet, yeni işgal eylediği mevzileri tahkim et- mekltedir. Barselan, 29 (Radyo) limandaki Yugoslav gemisinde bulunan — mahkümlar, askeri mahkeme tarafından muhake me - edileceklerdir. İdamlar, bundan böyle Krokoç — kale- sinde yapılmıyacak ve hük- mün infazı sırasında halk ha- zır. bulunmiyacaktır. Burgös, 29 (Radyo) — Es- tramadora cephesinde, ceneral | Yak İspanya - Portekiz hudu- dunu tamamile Siyera Morenada'da hükümet kıt'aları kalmamıştır. Âsilere mensup — tayyareler Madrid'deki tayyare karar- gâğını bombardıman etmiş- Resmi bir habere göre âsi- ler İrun'a iki kilometre mesa- fede kâin Behoviyo'yu almış- lardır. Bu suretle hükümet kıt'alarının San Sebastien ve İrun arasındaki irtibatları ke- silmiştir. 29 (Radyo) — Havas ajansı bildiriyor: İspanya'ya ve Barselon'a gitmiş olan Fransız komünist- leri murahhasları ile İsveç mu- temizlemiştir. | cek siyaset projelerinin esas- | ları tayin edilecektir. fı:ı.Sızıt rahhası Barselon hükümet re- isi M. Kompani'ye birçok sıhhi levazım hediye etmiş- lerdir. K Lizbon, 29 (Radyo) — Âsi- tarafından işgal edilmiş olan İspanyol eyaletlerinde hükümet tarzı tesbit olunmuş- tur. Bu idare askeri bir dik- tatörlük şekli olup amele te- şekküllerinin lâğvını âmirdir. Grev kat'i surette yasak ve cürümdür. Müsadere edilmiş olan bütün asilzadeler emlâki eshabına iade edilecektir. Zi- rai islâhat programı da ilga edilmiştir. Burgos hükümeti, Faşizm esasile idare edilen'devletlerle azâmi yakınlık tesis edecek ve Madrid hükümeti tarafın- ler | dan akdedilmiş bütün mua- hedeler hükümden iskat edi- lecektir. Kraliyetin yı umumiyeye müracaat lecektir. Madrid, 29 (A.A) — Ame- rikanin Madrid maslahatgüzarı sefarete ait resmi bir mektu- bun sansör tarafından açıl- masını İspanya hükümeti nez- , dinde bir kere daha protesto etmiş ve hariciye bakanı özür dilemiştir. Londra, 29 (A.A) — Sos- yosyalistlerle Tradounioncular İspanya işlerine ademi müda- hale siyasetine müzaheret gö termeyi kat'i surette kararlaş- tırmışlardır. Roma, 29 (A.A) iadesi için arâ- edi- - Bugün panya'ya silâh, —mühimmat, harp levazımı tayyare ve tay- yare parçaları ihracı veya transiti yasak edilmektedir. Bu yasak mevcud mukavele- lerde şamildir. Londra, 28 (A.A) — İspan: ya'nın vaziyeti treydunyonlarla amele fırkası liderlerinin son günlerde yapmış oldukları top- lantıların -en mühimleri olan bugünlerdeki içtimalarında mü- zakere edilmişlir. Attele riyasetinde yapılan toplantıda — İlkteşrin ayında Edimbourgh'da amele fırka- sının aktedeceği kongreye icra merkezleri tarafından verile- Zannedildiğine göre, ekse- riyet ademi müdahaleye taraf tardır. Ancak ufak bir ekalli- yet hükümete müzaharet edil- mesini istemektedir. Hendaye 28 (A.A) — ville radyosu Terueli muhasara etmekte olan hükümet kuv- vetlerinin bir taarruza geçmiş ve fakat püskürtülmüş olduk- larını bildirmiştir. Cuipuzcoa eyaletindeki hü- kümet rici surette milliciler - tarafın- dan ihata edilmiştir. Almirante Cervera kruva- | zörü ise San Sebastien'in üs- milisleri cephesi ted- | bir mukavemet göstermişlerst D 30 /8/ 936 Üllik | Borsada | Üzüm satışları: Ç. Alıcı h 73 Alyoti bira. —8 75 698,K, Kâzım — 8 50 502 M. J, Taran. 8375 340 H. Alyotij — 9 25 256 Koope. itti. 10 132 T: Debbas 6 75 112 S. Süleyma. 10 875 91 J. Taranto 10 76 8. Gomel 10 75 A.R. üzüm, 10 75 57 C. Alanyalı 9 55 Albayrak 8875 53 P. Paci 8 49 Vitel 10 50 46 Y. I. Talât 10 75 28 Beşikçiz. — 11 50 10 S. Emin 9 3453 30586 34039 İncir satışları: Ç. Ahci KĞ 1599 Tütsü ile T. 6 S0 251 Y. Talât 8 375 214:$. Remzi — 875 140 Ş. Riza Halef. 7 75 100 E. Rodite 7 75 66 F. Paker 8 55 M. J. Taran. 8 50 S0 B. Franko — 8 50 49 S. Süleyma, 7 31 H Şeşbeş 11 50 2559 16661 19220 Zahire satışları: Ç. Cinsi KS 164 Arpa 3 625 14 Kumdarı 4 375 20 B.pamuk 43 75 Sovyet Rusya ve Sosyete Rusya, raporunu verdi Cenevre, 29 ( Radyo ) — Savyet Sosyalist cumhuriyet- leri ittihadı, Cemiyetiakvam nizamnamesinin — tadili hak- kındaki tekliflerini genel sek- reterliğe göndermiştir. Savyet Rusya, bilhassa 16 cı maddenin şiddetlendirilmesini tavsiye etmektedir. Bir yolcu tayya- resi düştü 8 yolcu ile dört pilot kayıp! Londra, 29 (Radyo) —Lon- dra (Yerizban) seferini yapan büyük İngiliz tayyarelerinden (Emperyan Erras Des) adlı hava sefinesi, İran körlezinde denize düşmüş ve - kaybol- muştur. Tayyarede 8 yolcu ile dört pilot vardı. Basra'daki İngiliz harp tayyareleri, bu tayyareyi aramaktadır. K. S. 17 S0 14 50 14 25 16 16 12 v tündeki hükümete aid liman- ları bombardıman etmektedir. Milliyetçilerin hava kuvvet- leri Madrid hükümetinin elin- de bulunan yegâne silâh fab- rikası olan Tole'de silâh ve mühimmat fabrikasını bombar- - dıman ve tahrib etmişlerdir. Guadarrama cephesinde Mar- kisistlerih üç tayyaresi di rülmüş üç tanesi de ihtilâlci- lere iltihak etmek üzere Mad- rid. tayyare' meydanından kaç” mıştır. Dün saat 13 te Milliyetçi” lerden mürekkep bir kuvvel Cordoba eyaletinde kâin Pal madel Rioyu zaptetmiştir. Markisist müfrezeler şıdded' de sonunda bozulup dağılma” ga ve birçok ölü bırakıp kâ$”