30 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

30 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

44i Sayta 6 İtalya ordusunun manevraları. —— .—— Krala, dün ecnebi ataşemiliter- leri de takdim edildi. oTT T ANADOLU Terfi eden ku- mandanlarımız —— .4 . a— Askeri terfi listesi tasdikten çıkmak üzere.. Ankara 28 (Telefonla) — Yüksek tasdika arzedilmek üzere İstanbula gönderilen as- keri terfi listesi henüz buraya gelmemiştir. Söylendi göre Korge- neral Asım Gündüz, Örgene- ralliğe; Tümgenerallerden Ke- Muzalfer ve Galib albaylardan rameddin, Korgeneralliğe, Feyzi've doktör generalliğe terfi etmişlerdir. Bundan başka Milli Müda- Vekâleti kanun şubesi müdürü Cemil, Zat işleri mu: amelât müdürü Şehabeddin, laa italyan askerleri Avelino, 29 (Radyo):— Bi- , reketini durdurmağa çalışmak- rinci — kırmızı Orferto hattı üzerinde ikinci mavi ordu üzerine taarruza geçmiştir. Miranel - Roka - San Feliçya üzerindeki harekât ta- lik edilmiştir. Maviler, şimdi taarruzdan müdafaaya geçmişlerdir. Mavi- lerin hareketi, kızılların hare- ketini esaslı surette eşkâl ede- cek mahiyettedir. Avelino, 29 (Radyo) — Ve- Hahd - tarafından mekte olan maviler, yeniden taarruza geçmiş ve kırmızı kuvvetleri ric'ata mecbur et- miştir. Kızıllar şimdi müdafaa halinde ve mavilerin ileri ha- Arnavutluk'ta bitaraf kalıyor muş! ——— — Tiran, 29 (Radyo) — Ar- navutluk hariciye nazırı Arslan Bey, Fransa'nın Tiran sefirine verdiği cevabi notada, Arna- vutluğun — İspanya isyanında bitaraf kalacağını bildirmiştir. Mussolini İtalyan ordusuna hitab edecek Rama, 29 (Radyo) — Ya- rin (Bugün) saat 19 raddele- rinde (Avelino) meydanında bir toplantı olacak ve Mus- solini, bu esnada İtalyan or* dusuna hitaben mühim bir söylev verecektir. - Dr. Gobels Venedik'de.. Venedik, 29 (Radyo) — Al- manya propaganda nazırı Dr. Göbels, bugün buraya gelmiş ve İtalya propağanda nazırı Dino Aliferi tarafından karşı- Tanmıştır. Göbels'e bir öğle ziyafeti verilmiştir. Göbels Venedik sergisini gezecektir. Tavukçuluk kursu açılıyor. Vilâyetimizin birçok kaza- larında tavukçuluk — koopera tilleri teşkil olunduğunu yaz- mıştık. Bu kooperatiflerin mü- dürleri için Burnava ziraat mektebinde - bir- - tavukçuluk kursu açılması - takarrür et miştir. Burnava ziraat mekte- binde inşa edilmekte olan tavuk — istasyonunun — inşaatı biter bitmez bu kurs açıla- caktır. idare edii- | | | | ordu. Öpede- | tadırlar. İtalya kralı manesra saha- sında kumandanlarla manev- | ranın tezleri üzerinde müna- kaşalar yapmıştır. Krala, ecnebi ataşemiliter- ler de takdim edilmiştir. Avelino 29 (Radyo) — M. Mussolini, Bezaça cebhesin- deki kıtaatı teftiş etmiş ve bu meyanda traktörlerle yeni sistem topları gözden geçir- miştir, Teftiş uzun sürmüştür. Roma, 29 (Radyo) — Af- ganistan harbiye bakanı Ro- maya gelmiş ve hiç durmadan Napoli'ye geçmiştir. Bakan İtalyan ordularının manevra: hazır bulunacaktır. Mısır'da İngiliz Hava Karargâhları. Hİ ATELEZ Mısır'lılara Teslim edilecek! Kahire, 29 (Radyo)—10 bin asker alabilecek genişlikte kış- laları havi Mersayı - Matrah tayyare karargâhı, 16 Eylülde larında Mısır makamatına teslim edi- lecektir. Habeş - îlalya harbı dola- yısile Mısır - Trablus huüdü- duna gönderilmiş olan İngiliz askerleri de o tarihte geri çekileceklerdir. Bulgaristan'da Sari hastalığa tutu- lanlar evlenemiyecek Solya, 29 (Radyo) — Ver- çerna Omberbuğ gazetesine göre, sari hastalıktan âri ol- duklarını müteaddid - doktor- ların raporlarile isbat ede- miyenler hiçbir. veçhile evle- nemiyeceklerdir. M. Hul Vaşington, 29 (Radyo) — Reisicumhur M. Ruzvelt seya; hati esnasında kendisine vekâ- let etmek üzere Amerika hari ciye nazır M. Hul'u selâhi- yettar kılmıştır. Katil kimdir? Aydın, (Hususi) —Dün Ka- racasuyun Yeniceköy civarında bahçe damında oturan Ali karısı 45 yaşında AÂyşe ta- banca ile vurulmuş bir halde çardakta ölü olarak bulun- muştur. Zabıta failleri ara- makta ve cinayetin sebebini meydana — çıkarmağa çalış- inşaat şubesinden Şeref te bi- rinci sınıf miralaylığa, askeri temyiz heyetinden Şakir, üçün- cü dereceden ikinci dereceye seferberlik şubesinden İsmail, hava müsteşarlığından Nuri beşinci dereceden dördüncü dereceye, doktor yüzbaşı Asaf, Galib, İsmail, Ahmed, Sabri, İsmail Tevfik, Nuri Ömer, müsteşarlık — mahkemesinden Tevfik binbaşılığa, İstanbul kumandanlığı — hâkimlerinden Necdet te” yüzbaşılığa terfi etmişlerdir. Uluslar Sosyetesinde. Türkiye'yi temsil Edecek murahhas Heyet tesbit edildi. İstanbul, 29 (Hususi muha- birimizden ) — Cemiyeti ak- vamın 18 Eylülde yapacağı toplantı da, Hariciye Vekili- miz doktor Tevfik Rüşdü Aras, Dabiliye Vekilimiz ve Cumhu- riyet halk partisi kâtibi umu- misi Şükrü Kaya, Milletler cemiyeti daimi mümessilimiz Necmeddin Sadik ve Riyaseti cumur umumi kâtibi Rıza hazır bulunacaklardır. Cömiyeti akvamın bu toplan- tısına büyük ehemmiyet veril- mektedir. İnhisarlar Misket üzümü Almağa başladı.. İnhisarlar idaresi tarafından çekirdeksiz şaraplık üzümlerin mübayeasına devam olunmak- tadır. Dün de Burnava hava- lisinde kilosu dört kuruştan misket üzümü —mübayeasına başlanmıştır. İnhisarlar idaresi şimdiye kadar onbin kilo çe- kirdeksiz. üzüm almıştır. Bu üzümler derhal Şehitlik fabri- kasına getirilmiş ve şarap imaline başlanmıştır. Tepecik'teki evler Tepecik'te umumhanelerin bulunduğu binaların, umumi bir dıvarla çevrelendiği ma- lümdur. Bu dıvar - içinde, umumhane olarak - kullanılmı- yan birçok evler de bulun- maktadır. Fakat yine “bu se- beple bu evlerin birçokları kiracı bulamamakta ve boş bir halde kalmaktadır. Vilâyete vuku bulan - bir müracaat üzerinc, bu evlerin dıvar haricinde kalması için Sıhhat müdürlüğünce tertibat alınması istenmiş ve muvafık maktadır. görülmüştür. | yan Hafız Emin | Hasan | Afganistan Hariciye nazırı "i A a İtalyan manevra- larını takibediyor. Napoli, 20 (Radyo) — AF Yanistöğ' krülı * Zahirt Haami amucası ve Afganistan harbiye nazırı, refakatinde erkânıhar- biye Tei “olduğu bakda * İinl- menevralarını takib için buraya gelmişlerdir. Hava postaları 9 eylülde seferlere başlıyacak Ankara, Istanbul arasında işliyecek olan hava postaları için Halkapınar'da bazırlanan hava istasyonu ic- ve İzmir şaatı bitmek üzeredir. İstasyonun açılma- töreni 9 eylül bayramında yapılacaktır. O günden sonra, Ankara, İstanbul ve İzmir arasında her gün muntazaman hava postaları başlıya- caktır. işlemeğe 2 canavar ruhlu Çocuk ! Neler yaptılar ? Aydın, ( Hususi ) — Ger- mencik kamununa bağlı Boz- köy'de çok çirkin bir hâdise olmuş, iki canavar ruhlu ço- çuk dört yaşında bir yavruyu Hadetnliliedir. Bozköy'e bir saat uzakta çadırda Ölü Mustafa karısı Zeyneb'7 yaşında oğlu ve 4 yaşında kızı Âyşe ile otur- maktadır. Geçen Cumartesi günü Ayşe ve kardeşi güttük- leri oğlak sürüsünü sulamak üzere dereye indirmişler. sirada ayni köyden ve çadırda oturan Hacı Veli oğlu 14 ya- şında Durmuş'la Ali oğlu 11 yaşında Mustafa Ayşe'yi ku- caklıyarak dereye doğru sü- rüklemişler, — burada zavallı yavrucağıt | kirleterek “Bir çalı dibinde baygın bir halde b- rakarak kaçmışlar. Ayşe'nin kardeşi hemen gitmiş, anasına haber vermiş, Zeyneb bir saat kadar aradıktan sonra Ayşe'yi baygın bir halde bulmuş. Muh- tara haber vermiş, Germen- cik'ten yetişen jandarmalar suçluları yakalıyarak Adliyeye vermişler, Ayşe'yi de Aydın Memleket hastanesine gönder- mişlerdir. Hastanede Ayşe'ye ameliyat yapılarak hayatı kur- tarılmıştır. Güzel bir eser Tire ve civarında bulunan bütün antikiteler, Halkevi mü- ze kolunun sarsılmaz - bir çalışmasile Aydın oğullarına ait Yahşi bey camiinde topla- nılarak Etnoğrafya müzesi vu- cuda getirildiğinden 4 Eylül 936 Cuma künü saat (16) da açılma töreni yapılacaktır. HRATLALIĞTEKDNİLERİKKRAA YAY LARAAIAAATATI KOK YAK Ucuz, temiz, taze ilâç ve tuvalet çeşitleri : Hamdi Nüzhet Sıhhat Eczanesi Küçük salepçi hanı karşısında DALOKA KKD TATKATACALNKTALAORAKUAK IKLA 4 Yaşında bir kıza Bu | İ 30 /8/ 936 ! Telefon şirketinden: Fuarın telefon servisi Busene arsıulusal İzmir fuarına iştirak sedecek bancı firmalara ve fuarı ziyaret edecek kimselere bir kolaf| olmak üzere telefon şirketi panayırda hususi bir konuşmâ konuşturma servisi ihdasına karar vermiştir. Telefon servisi bu şekilde olacaktır 1—Fuarda her hangi bir firma veya kimse ile telefonla $ rüşmek için, evvelâ 4141 numaralı servis posti bulunduğunuz yerden telefon ederek kim olduğun! nerede bulunduğunuzu, telefon numaranızı söyledik sonra fuarda kimin ile görüşmek istediğinizi ve kimsenin hangi numaralı pavyonda bulunduğu müracaat ettiğiniz bildirmi » kâfidir. Şirkelin bu işe tahsis ede fuarda aradığınız kimseyi bulup fon başına çöğ racak ve sizin ile konuşmasını te edecektir 2 — Bir de, fuardan şehir ve civarının herhangi bir abi sile konuşmak istiyenler için de şirket umuma ma *ve beş kuruşla işliyen otomatik birkaç telefon posl kurmaktadır. Bu postalar İş bankası ve Havagazı p yonları civarındaki telefon köşkü içerisinde buluf caklardır. yerli ve || bu servis postasına memurlar de! 2 ve 20 komorimelik ambalajlarda Bulunur Ambalaj ve komprimelerin üzerinde halisliğin timsali olan ©7 markasını arayınız. a SSVu * s .. Denizyolları İşletmesi Mü d.. ** veoe ürlüğünden: 1 — Bu sene Arsıulusal İzmir fuarını ziyaret etmek isti, lere kolaylık olmak üzere 30/Ağustos/936 Pazar gi İzmir'e gelecek olan Karadeniz vapuru fuarın açık bil| lunduğu müddetce İzmir'de kalacak ve ziyaretcilarf| ikametine tahsis olunarak yatak ve yemekleri temfli olunacağı gibi vapurun gece ve gündüz kara ile do tudan doğruya irtibatı şatlar vasitasile temin olu! caktır. İzmir vapuru İstanbul'dan 31/Ağustus/936 Pazartef günü kalkacak ve 1VEylül/936 Salı günü saat 147? İzmir'e gelecektir. Bu vapur ayni günün akşamı 21 de doğru İstanbul'a hareket edecektir. Fuarın açık bulunduğu müddetçe İzmir'de kalacâ olan Karadeniz vapurunda yatmak ve yemek yir istiyenlerin şeraiti anlamak için Denizyolleri işletmö İzmir Acentalığına ve duvar ilânlarına müracaat eyl' —.. meleri ilân olunur. 28 30 2 172 Gümrük muhafaza tabvru sa tın alma komisyonu riyase” tinden: 1 — Örgütümüz için 125 ton lavemerin 'maden - körmlli açık eksiltme suretile satın alınacaktır. İhalesi 1479 936 pazartesi günü saat 14 de Gazibulvarı Zi bankası ittisalinde 6/3 sayılı apartman üst katın gümrük muhafaza alay birinci tabur satın alma b misyonunda yapılacaktır. Şartnamesi hergün kom' * yonda görülebilir. Ğ Kömürün beher tonuna (13) lira âso) kuruş ve mecif tutarına (2052) lira tahmin edilmiştir. Elıcsillmfğ iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2. inci ve 3: y maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesikaları " 99 de 7/5 teminaş muvakkatalarını İzmir ithalât güt rük veznesine yatırıp alacakları makbuzu ihaleden az bir saat evel komisyona vermiş olacaklardır. M v 8. V i . KI Akhisar şarbaylığından; Fen şubesine aid işleri görmek üzere Güzel san'atlar y demisinden diploma almış bir mimara ihtiyacımız vardır. * lira ücret verilecektir. Vesaiki kanuniyelerile birlikte istc_kl'l- rin Akhisar urbaylığına başvurmaları ilân olunur. Tayif © tercih keyfiyetleri Bayındırlık bakanlığına aiddir. — 30 Di Di v