26 Kasım 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

26 Kasım 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

İstanbul, 25 (Hususi muha- dirimizden) — İskenderun ve Antakya'daki Türk kardeşle- Jrimizin vaziyetleri hakkında hükümetimizce neşrolunan ikin- ti beyaz kitab, birçok mühim noktaları ihtiva etmektedir. Bu kitabda, İskenderun ve |Antakya'nın hiçbir zaman baş- Üelir Tabrilii e Ereğli irketi mukave- leleri imzalanıyor. İstanbul, 25 (Hususi muha- | liiriınizdım) — Karayük'te in- Ha edilecek — çelik fabrikası Mukavelesile Ereğli şirketinin | Satın alınması hakkındaki mu-, kıvıle, iki gün içinde imza edilecektir. üniversiteliler | Serbest bırakıldılar.. İstanbul, 25 (Hususi muha- birimizden) — Vilâyetçe mü- Saade edilmemesine rağmen Antakya ve İskenderun için bir miting yapan talebeden tevkif edilmiş olanlar bugün adliyece — serbest lardır. Üki banka daha Tesis ediyoruz.. bankalardan Siri Küçük esnafa Yardım temin edecektir. İstanbul, 25 (Hususit muha- birimizden) — Hükümet, biri sanat erbabına yardım temini için, diğeri de deniz işlerile uğraşmak üzere iki banka kuracaktır. Bu banka- lar, çok mühim işler görecek- rdir. Elâziz'de göçmen köylerinde ızlı bir imar faaliyeti var İstanbul, 25 (Hususi)— Elâ- ziz'de, göçmen köylerinde hızlı bir imar faaliyeti göze çarp- Mmaktadır. Bu köylerden üçün: de, üçer dershaneli birer (Göç- men çocukları mektebi) açı- | lacaktır. Şimdiye kadar bura- | lara 7 bin kişi yerleştirilmiş l Ve 750 ev yaptırılmıştır. Siv- tice kazasında yüz ev daha inşa ettirilecektir. Köylülerin / derhâl müstahsil — vaziyetine geçmeleri için çok ehemmiyet / verilmektedir. Şimdiye kadar | göçmenlere 150 pulluk ile 40 bin kilo tohumluk buğday dağıtılmıştır. TAKVIM İKİNCİ TEŞRİN 26 Perşembe Arabi 1355 RAMAZAN Ssı bırakılmış- | 1936 Alaf saat — Alat. asar 6.25 Güneş” 2415 n 11,59 Öğle — 7 16 14,32 İkindi 9546 16,67 Akışam 12,00 3 Yatsa — 1,36 5,10 İmaak 12,31 ————B . ..—H ka bir devlete — ilhak mediği bundan — sonra da ilhak — edilmesine — im- kân olmadığı zikredilmekte ve sancak Fransa'ya — ilhak edilmemiş olduğuna göre, bu gün hiçbir hukuku esasa isti- nad etmiyen tekabbül keyfi- ve yeti ile Suriye'ye de edilemez | ———ti 14 * : 44 Çü —— —— ——— z Edirne'nin kurtuluşu | Dün parlak mera- simle tes'id edildi. Edirne, 25 (Hususi muha- birimizden) — Edirne'nin düş- mandan kurtuluşunun yıldö- nümü bugün Edirne'de büyük tezahüratla kutlulanmıştır. Edirne'liler büyük kafileler halinde Cumhuriyet meyda- nında toplanmışlardır. Nutuk- lar söylenmiş ve ordumuz çok parlak bir yeçid resmi yap- mıştır. Geceleyin de - fener | alayları tertib edilmiştir. N lli Afgan Hariciye veziri İstanbul'a geldi İstanboul, 25 (Hususi)— AF gan hariciye veziri Mehmed Feyzi buraya gelmiş ve istik- bal edilmiştir. Buradan Anka- ra'ya ve oradan da Hale pyo- lile Afganistan'a gidecektir. İstanbul elektrik şirketi Vekâlete verdiği cevapta ne diyor? İstanbul, 25 (Hususi) — İs tanbul elektrik şirketi, güm- rük umum müdürlüğüne ka- çakçılık hâdiselerini itiraf eder yollu bir tezkere — yollamıştır. Bunda, şirketin Anadolu sem- tinde kullanmak üzere — getir- diği mnı İstanbul'da kullandığı ve bu — malzemenin — tutarının 25469 lira olduğunu, bu pa- rayı gümrük veznesine — yatır- mıya âmade bulunduğunu bil- dirmiştir. Gümrük — idaresi, şirketin hesabatına emniyet etmedi- ginden, yeniden tahkikat ya- pacak ve bu malzemelerin gümrük resmi ile diğer rüsu- munu tahakkuk - ettirerek şir- ketten istiyecektir. Kral Corç Yunan belediye kabul etmiştir. Atina belediyesi, reis M. Ki teşkilâtı için 500,000 Drahmi vermidbir Ş | malzemelerden bir kıs- reislerini kabul etti.. Atina, 25 (Radyo) — Kral Corç bütün belediye reislerini 'a vasıtasile yeni gençlik Sancakmes'elesihakkınd: ikinci bayaz kitab çıktı ransa, Uluslar sosyetesine müracaat edilerek mes'elenin hallini teklif ediyor j Amerika milletleri | bir Pan Amerikan edil- l denilmektedir. Son gelen haberlere göre, Fransız hükümeti, İskenderun ve Antakya meselesinin, Ulus- lar sosyetesine müracaat edil- mek suretile halledilmesini ve sosyetenin — vereceği — karara göre hareket olunmasını tek: Nf etmektedir, Müsteşarlar Meclis azasından seçilecek. Ankara, 25 (Hususi) — Ve- kâletler siyasi Müsteşarlarının meclis azalarından intihap edil- melerine dair kanun lâyihası, Büyük Millet Meclisine veril- mek üzeredir. Vekâletlerde birer umum? kâtip bulunacak, siyasi Müsteşarlar, Vekiller he- yeti toplantılarına iştirak ede- bileceklerdir. Romen Gemilerinin tamiri Türk tersanelerinde yapılmağa başlandı.. İstanbul, 25 ( Hususi ) — Romen bükümeti şimdiye ka- dar gemilerini başka yerlerde | tamir ettiriyor ve havuzlalı- yordu. Bundan böyle, bu işin doöst devletler - tersanelerinde yapılması - kararlaştırılmış ve Kostanta isminde bir muhribi ile Belçina isminde bir deniz * altı gemisi limanımıza gönde- rilmiştir.. — Kostaanta muhribi kumandanı dün vali muavini Hidayet'i makamında ziyaret etmistir. Bundan evvel gelen ve havuzlanan Romen kruva- zörü Köstence'ye dönmüştür. Fransa'da Yeni Dahiliye Nazırı işe başladı.. Paşis, 25 (Radyo) — Fran- sız kabinesi saat 16 da Elize sarayında — cumhuür - reisi M. Lebrun'un riyasetinde toplan- mıştır. Yeni Maks Dormua dün akşamdan itibaren vazifesine başlamıştır. Yarın — sabahleyin meelisi meb'usan mali islâhat lâyiha- larını tedkike başlıyacaktır. Meclise harb borçları mü- zakeresine başlanılmasına dair bir takrir verilmiştir. ÂAmerika'da Yeni bir Sosyete kurulamıyacak Foenos Aires, 25 (Radyo) — arasında sosyelesi kurmak pilânı akim kalmıştır. Birleşik Amerika siyasi maha- fili böyle bir müessese kurul- | masına aleyhtardır. Bu aleyh- tarlık cenubi Amerika devlet- lerinin birçoğunun uluslar sos- yetesinde aza olmalarından Animaktadır Dahiliye bakanı M. | Atatürk'ten Buca'lılara telgraf geldi. C. H. P. Buca kamununun Yukarı mahallesi ocağının kongresi kararı ile kongrede bulunan 570 üyenin şükran ve tazim duygularının Cum- hur Reisimize arzına karar verilmiş, Dahiliye Vekili ve Parti Genel sekreteri Şükrü Kaya ile Valimiz Fazlı Gü- leç'e de teşekkür - telgrafları çekilmişti. Kongre reisliğine aşağıdaki cevablar gelmiştir: Bay Hüsameddin Balkanlı C. H. P. ocak başkanı Buca C. H. P. yukarı uram ocak kangresinin açılması müna- sebetile gösteri'en temiz duy- gulara Atatürk'ün teşekkür- lerini bildiririm Cumhur Riyaseti umumi kâtibi Hasan Riza Sayak müvaffakıyetler dilerim. Dahiliye Vekili Genel sekri Şükrü, Kaya Pari Yıllık kor gösterdiğiniz, hislere <teşek- kürler ederim. lK İbay Fazlı Göleç Fransa'da sağ- cenah partileri.. Dü elğ vnminiirei Komünizm aleyhin- 'de faaliyettedirler.. 3 Paris, 25 (Radyo) -— Sağ- | cenah - partileri Komünistler aleyhine neşriyata devam et- mektedirler. Morluhan'da sağ- cenah ve kraliyet mensupları tarafından bir nümayiş yapıl- mıştır. hakkıunda Ki 4 Nansi'de Komünizm aley- hine yeni bir fırka teşkil edil- mektedir. Mütedil radikallerin bir içti- mamnda M. Leon Meyer yeni sai ve sermaye ihtilâfları aley- hine ikarar verilmesini — iste- miştir. Anti komünist İngiltere-Rusya münaseha- tı hakkında ne dedi? Londra, 25 (Radyo) — Mu- halazakâr meb'uslardan M. Knoks, ticaret bakanından Sov- yetlere verilen krediler üzerine bir sual sormuş ve : milyon sterlinlik kredi de İs- panyol bolşeviklerine yardıma hasredilmiştir. Sovyetler İngil: tere aleyhine propaganda ya- | pıyorlar. Biz ise bunlara yar- dım ediyoruz. Demiştir. Fransa-İsviçre müdafaa hattı.. Paris, 25 (A.A) — Sü ba- Gamelin'le birlikte Fransa-İs- viçre müdalaa hattını teftiş için Mulhuze gitmiştir. Marsilya'da .. Teşekkür eder — koagreye || — Rusya bu krediler ile | silâhlanmaktadır. İkinci ve on ' Lordlar İ | kanı M. Daladier dün general | Avusturalya milyon frank istenmektedir. Londra, 25 (A.A) — Avam kamarası dün akşam İngiliz - Mısir muahedesini - tasdik et- miştir. Muhtelif partiler mümessil- leri bu muahede esaslarını tamamile muvafık buldukla- rıni söylemişlerdir. Dış işleri bakanlığı müste- şarı Lord Örenborne bu mua- hedenin Süveyş — kanalını bü- tün devletlerin gemilerine açık bulundurmak maksadına ma- tuf olduğunu söylemiştir. Londra, 25 ( AA ) — Bu gün saylavlar meclisinde söz alan Lord Eden, İngiltere"nin İngiliz nazır bu hususta ifşaat yapamıyacağını söyledi Londra, 25 ( Radyo ) — | hattı harb gemisinin inşasına Lord | başlanacaktır. kamarasında Harbrun: — İtalyan hava kuvvetleri nazarı dikkati calibtir. Hava bakanından bizim he yapltı- ğımız) sorarım. Demiştir. Hava bakanı şu cevabı ver- | miştir: — Vazifem bü hususta iza- hat vermeğe — ve ifşaat yap- maklığıma manidir. Melborn, 25 (Radyo) harbiye bakanı | Melborn'ın müdafaası için mü- ; him tedbirler ittihaz etmiş ve | hava taarruzlarına karşı hususi | bir kıta vücuda getirmiştir. D Landra, 25 (Radyo) — Bu bir şebeke yakalandı gön haftalık mutad - içtimamı Paris 25 (Radyo) — Mar- | silya polisi yeni bir silâh ka- çakçı şebekesini meydana çı- karmıştır. 79 kamyon silâh ve | | cephanç müsadere edilmiş ve | Ü 39 L GÜS E B1 L AD | yapan İngiliz kabinesi, bugün | Avam kamarasına - verilecek müsaadesiz silâh taşıma mem- nuiyeti kanununu - tedkik et- miştir. BV e vi Fransa hava kuvvetlerini ziyadeleştiriyor. Millileştirilecek olan tayyare fabrikalar için 200 milyon ayırıyorlar. Paris, 25 (Radyo) — 1937 bütçesinde Fransa'nın hava kuy- vetleri için çok mühim tahsisat ayrıldığı söyleniyor. Bu tahsi- sat aid olduğu encümende tedkik ediliyor, B Hava Nezareti, yalnız hükümetçe millileştirilecek olan tây- yare fabrikaları için ikiyüz milyon frank istemektedir. Bu fab- rikaları idare için dört resmi sosyete teşekkül edecektir. Bun- dan başka, tayyareciliğin talim ve taammümü için ayrıca elli Mıstr--İngiltere Mısırherhangi bir istilâye uğradığı takdirde İngı'ltere_ müdafaa edecektir. İki ordu arasında anlaşma var Miısırda ehkramlardan bir görünüş | sında samimi bir temas mev- | çuttur. v İtalya-İngiltere bir meb'us.Hava kuvvetleri hakkın: da bir sorgu! Misir'i herhangi — bir istilâya karşı müdafaa etmek taahhü- dünü üzerine aldığını söyle- miştir. Süveyş kanalının taintmiyeti İngiltere ve Mısır için hayati bir mes'eledir. İngiliz kuvvet- leri daha sekiz sene müddetle İskenderiye'de kalacaktır. İn- giliz hava kuvvetleri Mıisır üzerinde uçmıya mezundurlar. İngiliz ve Mısır ordüları ara- 1899 müahedesi Su- dan'da da muteberdir. İngiliz ve Miısir bayrakları Ehartüm- dâ berâber asilır. Ankona, 25 ( Radyo ) — Ankona inşaatı bahriye des: tegâblarından yeni bir İtalyar muhribi denize indirilmiştir. İstanbul'a Yeni göçmenler gela İstanbul, 25 (Hususi mul birimizden) — Romanya'daı 2600 göçmen daha gelmiştii Derhal iskân — mintakalanını gönderileceklerdir. Tren kazası Şikago, 25 (Radyo) — tasyonda mühim bir tren kj zası olmuştur. Son sür'atl gelen bir ekspres, istasyond. duran bir kalara çarpmış, ar ka vagonlarını — parçalamı: Birkaç kişi ölmüştür. Sadem, nin şiddetinden, ekspres yo cularından da birçoğu düşm.ü