3 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

3 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Hü ,ASıy!ıt Yunanistan'da nüfus azalıyor. kümet bekârları zorla -evlendirmek için bir ka , | $ | -— Evlenmekistemiyenmemurlar dev lethizmetinde kullanılmıyacaklar Atina, 2 (Hususi muhabirimizden) — Son senelerde Yuna- nistan'da evlenenlerin adedi gitükçe azalmakta olduğundan, hükümet bu işle ciddi surette meşgül olmağa başlamış ve bazı tadbirler alınmasımı kararlaştırmıştır. Sıhhiye müsteşarı; bu hususta gazetelere verdiği beyanatta hükümetin mecburi evlenme kantnmnu tanzim ederek, Metak- sas'ın tasvibine arzettiğini söylemiştir. Atina Üniversitesi profesörlerinden biri tarafından kaleme alınmış olan bu kanun lâyihası, 25 yaşımı ikmal eden herbir Yunan'lıyı evlendirmek mecburiyetinde bırakmaktadır. Bu kanun lâyihasına göre, 25 yaşım doldurduğu halde ev- lenmiyenler devlet hizmetinde kullamılamıyacakları gibi, kanı> nun mer'iyete girmesini müteakip, devlet memuriyetinde bulu- nan bekârlar da ya evlenmek veya istifa etmek zaruretinde- dirler. Bekârlardan iki misli vergi alınacak, bunlar miraslarımı iste- dikleri gibi taksim edemiyecekler, velat ettikleri zaman em- lâkları hükümete intikal edecektir. Bu kanun, Yunanistan'da hoşnudsuzlukla karşılanmıştır. Fransız hududu geçil- mez bir hale konacaktır M. Lecon Blum kabinesine, 186 mühalife karşı 405 reyle itimad edildi Paris, 2 (Radyo) — Fransız parlâmentosu, dün Milli mü- dafaa hakkındaki müzakere- lerini bitirmiştir. Dünkü celsede hava nazırı Müsyü Kod, tayyareler için yeni tettibat —alındığını ve Fransa hava kuvvetlerinin ar- tırılacağını söylemiştir. Müsyü Kod'tan sonra harbiye nazırı M. Daladiye söz almış ve Frlnsız hududlarının, geçilmez bir yol haline getirileceğini, Milli müdafaa için ne lâzımsa yapılacağını beyan eylemiştir. M. Daladiye sözüne devamla demiştir ki: — Almanya, askerlik hiz- metini iki seneye çıkarmıştır. Bu izahatten sonra parlâ- mento reisi M. Heryo, hükü metin itimat reyi istediğini beyan eylemiş ve reyler top- lanmıya başlamıştır. Neticede, 186 muhalife karşı 405 reyle M. Leon Blum ka- binesine itimat reyi verilmiştir. İtalya, mütemadiyen - silâh- lanıyor. Rusya, Polonya, Çe- koslovakya, Yugoslavya silâh- lanıyorlar. Hattâ sulhseverliği! maruf olan İsviçre bile milli milli müdalaa tertibatı al- mıiştır. İngiltere, hava kavvetlerini ve donanmasını artırıyor. Bü- tün bunlara karşı bizim geri kalacağımıza şüphe var mıdir, Harbiye nazın, bunu mütea- kip ordunun teknik vaziyetini izah etmiş ve bundan sonra yapılacak işler etrafında ma- lümat vermiş ve Fransız or- dusunun sıyasa ile uğraşması- na meydan — verilmiyeceğini etmiştir. Meşhur Yunan hey. keltraşı Atatürk'ün büstünü yapıyor Atina, 2 (A.A) — Türkiye elçiliğinde yapılan bir kabul esnasında meşhur Yunan hey- keltraşı Dimitriadis Athinaios iki memleket arasındaki dost- luğun bir nişanesi olmak üzere Türk milletine yeni Türkiyenin Şefi Atatürk'ün bir büstünü hediye edeceğini ilân etmiştir. Bu büst Pantelik dağından çıkan mermere yontulacaktır. Almanya'da Kış yardım faaliyeti Berlin 2 (Radyo) — Nas- yonal sosyalistlerin dördüncü senesi münasebetile kış yar- dim münasebetile 17,000,000 milyon marklık iane dağıt: mıştır. Tarihe müstenid zabıta romanı ee eeeeeeeecoceouvy3< — ——cCc 7 — Bu büyük ormanlık mın: taka mı? Şu halde biz. yolu- muzdan tahininden fazla uzak- | b Nakleden: F, i hııh'ıglıı sizi himaye etmemiş olsaydı, sizi şimdiye kadar — birçok ler görmüş ve mevcudi- laşmış bulunuyoruz. demektir. | yetinizi haber vermiş olacak: Biz Kerfontayne gitmek yörken fırtına şaşırdık. — Evet müsyü, yolu şaşırdınız. Sizi babamın ma- İikânesi ile yolu ayıran yere uzatılmış — ağacın — başından *itibaren yolu — değiştirdiniz. Zaten oradan ormanlığa bir defa dalan, çık naza düşmüş demektir. Bir defa giren istese isti- ile -yolumuzu çok lardı. Buna da sebep herhalde hırtınadır. Genç kiz, daha - söyl niyetinde olduğu halde cü defa sustu. Lök ve Piyer derin bir hayret içine düştüler. Vaziyeti de kâfi derecede karışık ve biraz da garip buldular. Buna rağmen Lük genç kıza karşı vaziyeti bozmadı, ve: k ANADOLU Hırsız misafir İkiçeşmelik İğneci sokağında 11 sayılı evde oturan Ali kızı Şaziye'nin, misafiri -bulunan Mehmed karısı Ayşe, evde kimse bulunmadığı sırada san- dığı açarak 35 liza para çalıp kaçmıştır. Yatak hırsızı Şamlı sokağında Ardahan aile evinin bir odasında otu- ran Mehmed oğlu Selâhiddin, aymnı oda da yatan Şükrü oğlu Cemal'in bir yatağını çaldı- ğından yakalanmıştır. Çocuk kavgası Çorakkapı Rana sokağında Musli oğlu Muhiddin ile Halil Hilmi oğlu 11 yaşında Ah- med oynarlatken aralarında kavga çıkmış, bunlardan Mu- hiddin kunduracı bıçağı ile Ahmed'i burnundan yaraladı- gından yakalanmış ve suçu sabit olmadığından — serbest bırakılmıştır. Hakaret Kemeraltı meserret otelinde kâtip Halil oğlu Şekip, oteol müşterilerinden Ragıb Cemil oğlu Naci'nin oda kapısını açarak içeriye girmiş ve Na- ci'nin bir pardesüsünü zaptet- mekle beraber - hakarette bu- lunduğundan yakalanmıştır. Mezarlıkta kumar oynıyorlarmış Maldere mezarlığında, sadık ağla Hamid ve Hüseyin oğlu Cemal mezarlıkta kumar oy- narlarken 37 buçuk kuruş para ile birlikte suç üstü yakalan- mışlardır. Bu da öyle İkiçeşmelik Tenezzüh soka- ğında boş arsada Salih oğlu Tevfik, İsmail oğlu Nureddin, ve Mümin oğlu Yakub kumar oynarlarken yakalanmışlar ve orada bulanan 210 kuruş pa- ra ile birlikte adliyeye veril- mişlerdir. İngiltere kralı Afganistan başveki- lini kabul etti Londra, 2 (Radyo) — İngil: tere kralı « tıncı Corç, bugün Pokingam sarayında, Afganis- tan başvekili Mehmed Naim hani kabul etmiştir. Londra, 2 (Rıdyo) — M in, Londra'da bulun: makta olan Afganistan başve- kili Serdar Mehmed Naim han şerefine bu akşam bir ziyalet yermiştir. Afgan başvekilinin Londra seyahati tamatmen hususi olup, hiçbir maksadı istihdaf etme- mektedir. Japon kabinesi Çin hakkındaki siya- sasını değiştirmiyor. Tokyo, 2 (A.A) — Yeni kabine bu sabah sarayda hü- külhet işlerini teslim alımıştır. Pozitivist'lerle mutedil mülte- ciler arasında bir mütareke ka- binesi diye tavsif edilmekte olan yeni hükümetin uzun müddet devam edeceği tahmin olunmaktadır. Şimdi diyetin feshedilmemesi ve tekrar içti- malarına başlaması beklenil- mektedir. Zira kâbine deniz inşaatı programının müşkülâta uğramaksızın icra edilebilmesi için büdçenin kabul - olunma- sını arzu etmektedir. 'Tokyo, 2 (Radyo) — İmpa- rator, eski başbakan Hirota'yı saray nazırlığma tayin etmiştir. Sabık harbiye nazırı Teroş da, askeri şürada aza tayin edil- miş, sabık deniz bakamı Ami- ral Magano da donanma ko- mutanlığıma getirikmiştir. Yeni kabinede hariciye na- zın olan, Japonya'nın Paris sefiri Tokyo'ya hareket et- miş'ir. Yeni kabine Çin siyasetini değiştirmiyecektir. " Amerika Grevcilerile zabıta arasında kanlı çarpışmalar oldu Nevyork, 2 (Radyo)— Şev- role fabrikasında — hâdisecler çıkmıştır. Bu hâdiselerde se- kizi vahitm olmak üzere 20 kadar yaralı varkdlır. (General motör şirketine men- | sub beş bin amele . üessese- leri işgal etmişlerdir. Amele, kuvvetli mülrezeler — şeklinde hükümete mukavemet hazır- lanmaktadır. Menemen'de Bir yaralama hâdisesi.. Menemen kazasının Musabey köyünde yorgancı Mustafa'nın yamında hizmetkâr Demirci'li Mehmed oğlu Osman ile Ça- vuş köylü İbrahim oğlu Niyazi hayvanlara — saman koymak mes'elesinden kavga etmişler; Niyazi, sopa ile Osmanlı ba- şından ağır sürette — yarala- mışrır. Yaral İzmir memleket hastanesine kaldırılmış ve suç- Ju yakalanarak adliyeye veril- miştir. Kral Karol M. Aantonesko ile konuştu Bükreş 2 (Radyo) — Kral Karol, Cenevre'den dönmüş olan Hariciye nazırı M. An- tosko'yu kabul ederek kendi- sinden izahat almış ve öğle yemeğine alakoymuştur. halledilecek müşkil musmma ve mes'elelerden çok — hoşla- nirim. Bizzat siz, sizin sözle- riniz, şato, orman.. Bunlar cidden esrarengiz - şeylerdir. Bunlar üzerinde görüşelim ve herşeyden evvel oturunuz, rica ederim. Madmazel Gisel dö Torel- voöş belki de bu enerjik ada- min bakışlarından ve - serbest sözlerinden heyecana düştü; Lük'ün gösterdiği tahta — san- dalyeye âdeta çöker — gibi oturdu. Fakat âni bir korku ile yerinden fırladı; kapıya doğru iki adım attı, eli kapr nın mancalında ve benzi sap> sarı olduğu halde, gözlerini Lük'ün gözlerine dikti ve: — Hayır, hoyır, dedi, şimdi oturamam, Hattâ çok — vakit Allah | — Madmazel, dedi, ben | kaybetmiş bulunuy etmeyiniz, ses çıkarmayınız ve beni dinleyiniz. Genç kız, sol elini -heyeca- nını durdurmak istiyormuş gibi- kalbinin üzerine bastırdı ve sözüne devam etti: — Sizi tehdid eden tehlike çok müthiştir. Sizi kurtarmak için ben de tek saadetimi fe- da etmekte bulunuyorum. Be- nim aylarca, belki de seneler- ce ıstırap ve azap içinde kal- maklığımı ister misiniz? Ha- yatta tek zevk aldığım — bir- şeyden aylar, belki de sene- lerce menedileceğimden koör- kuyorum. Müsyü, benim bu- rada yegâne zevkim köpekle- | rimle birlikte avlanmaktır. Lük'ün hayret ve teessürü azami dereceyi buüldü ve: — Hayır madmazel, sizin / saadetinize mani olmak iste- İsveç kralı Brüksel'i ziyaret etti.. Brüksel 2 (Radyo) — İsveç kralı Güstav resmi surette Brüksel'e gelmiş ve Belçika kralı Leopold. tarafından ka- bul edilmiştir. Kral Güstav'a hararetli bir resmi kabul gösterilmiş ve amumt bir alkışla karşılan Belçika kralı burakşam sa: rayda kral Güstav şörefine bir resmi ziyafet verilecek ve se- firlerin umumu da davet edi- lecektir. Kral, perşembe gününe ka- dar Brüksel'de kalacaktır. Kamutay Gurupu toplandı Ankara, 2 (AA) — C. H. Partisi Kamutay grubu bugün (2 Şubat 1937) Antalya say- lavı Dr. Cemal Tunca'nın baş- kınlığında toplandı C. H. Partisinin ana pren- siplerinin teşkilâtı esasiye ka- nununa derci hakkında 150 imza ile verilen takrir üzerine Parti genel sekreteri ve Da- hiliye vekili Şükrü Kaya ta- rafından verilen izahat dinlen- dikten sonra bu takritin intaç edilmesi ittifakla tasvip edildi. Evelce verilmiş olan grup kararına tevfikan Partinin Ka- mutay grupu reis vekili Trab- zön saylavı Hasan Saka tara- fından hazırlanan siyasi müs- teşarlıklar ihdası hakkmdaki kanun teklifi projesi üzerinde | müzakere cereyan etmiş ve bu teklifin esas prensipleri tasvip olunarak projenin B. M. Mec- lisi yüksek reisliğine takdimi kararlaştırılmıştır. Seylâblardan Ölenler ve açıkta kalanlar Nevyork, 2 ( Radyo ) — Asosyates Pres'e göre, sey- lâblardan 368 kişi ölmüş, 958 bin kişi açıkta kalmış ve beş- yüz milyon dolar zarar ol- muştur. Armutlu'da Armutlu, ( Hasüast ) — Ha- tay zaferimiz münasebetile gü- zel Armutlu'da büyük bir mi- ting — yapıldı ve halk, canlı, şuurlu ve coşkun - tezahüratta bulundu. Alkışlar arasında ve- rilen bir karar üzerine bir he- yet, otomobille Kemalpaşa'ya gönderildi ve Atatürk'e, Baş- bakanımıza, — Dışbakamımıza, Parti genel sekreterliğimize ta- zimat, şükran ve bağlılık telg- rafları çekildi. miyorum. Bilâkis bu hususta en kiymetli şeylerimi de - fes daya... Dedi; fakat genç kız, hâkim bir tavırla delikanlının sözünü kesti ve: — Şu halde ediniz, rica ederim. Otomobi- linizi mükemmel surette sak- layabildiğinizi görüyorum. Siz bana — itaat de kulübeden çıkmazsanız gö- rünmiyeceksiniz. Gece olun caya, karanlık iyiden — iyiye basıncaya kadar buradan çık- mıyacaksınız. Buraya size an- cak bu tavsiyede bulunmak için geldim. Bu gece de bu- liyeceksiniz. Bu çocuk - size: İ “Ben Franç'ım, sizi kurtarmak üzere madmazel — tarafından | gönderildim., diyecektir. Bu ik size rehberli rada bir oğ'an çocuğunu Lek- | Bu akşamki program Istanbul radyosu 12,30 Hlalk musikisi, 12,50 bavadisler, 13,05 -14 muh- telif plâklar. 18,30 Dans musikisi, 19,30 konferans, 20 Sadiye ve arka- daşları; 20,30 Ömer Riza ta- rafınden arapca havadisler; 20,45 Türk musiki heyeti ve sağt ayarı; 21,15 stüdyo or- kestrası, 22 Ajans ve borsa haberleri, 22,30 - 21 Sololar. Ankara radyosu — 12,30 - 13,30 Halk Mmusi- kisi; hafif musiki ve ajans ha- berleri. 19 Türk masikisi, 19,30 sa- at ayarı ve arapca neşriyat, 20,45 Türk müsikisi Bayan Makbule ve arkadaşlar'; 20,15 konferans, 20,30 Dans musi- kisi; 20,45 ajans haberleri ve gazete hülâsaları, 21 Stüdyo salon orkestrası, — Nil suları yükselmeğe başladı ödüle Kahire 2 (A-A) — Sular bendlerin üstünden önbeş san- timetre yükselmiştir. Bendler üzerlerine —tahta barikadlar yapılmak ve kum torbaları konmak suretile yükseltilmiştir. Fransa'dan Nebati boya almak istiyorlar.. Fransa'dan — bazı firmalar şehrimiz Türkofis şubesine mü- racaat ederek, memleketimiz- den nebati boya almak iste- diklerini bildirmişlerdir. Zavallı yavru az kaldı yanıyorda Evelki gece Tepecik'de feci bir kaza olmuştur. Yahudi me- zarlığının arkasındaki küleler: den birinde oturan Ferid ka- rısı Kamer, bahçede mangalı ateşledikten sonra ev işlerile uğraşmak Üüzere içeri girmiş; bu sırada kızı 4 yaşlarındaki Huriye'nin, mangaldan sıçrıyan bir kıvılcımla entarisi tatuşmuş: bacakları ve kolları yanmıştır. Zavallı yavru güçlükle büsbü- tün yanmaktan kurtarılmış ve hastaneye kaldırılarak tedavi altına alınmıştır. ve siz de otomobilinizle bü ormanın çıkmaz yollarındân İ kurtulabileceksiniz. | Dedi. Genç kız birdenbir€ ©o kadar sarardı ki, güzel yüzü | adeta yeşil oldu. Heyecan! feykalâde artmış bir halde: — Bana yemin ile bir dahâ buraya gelmiyeceğinizi vade” diniz. Dedi, daha doğrusu âdelâ yalvardı! Fakat Lük, hissiyatma maâğ” lüp bir hareketle genç iki elinden tuttu, siyah parlak gözlerini genç lartf gözlerine dikti: j — Madmazel, dedi, islla'_: giniz vağdı vereceğim, isted” ğiniz gibi yemin edeceğif' i fakat siz de beni dinleyini” biraz...