11 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

11 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

| y | ’ Sayfa 4 Kral bir söylev verecek Muhaiıfler —Maaş tahsis edilmeme- sini istemişlerdir sabık krala a— — Avam Kamarasının dünkü celse- si çok münakaşalı gectı Londra, 10 — (Radyo) sının — bugünkü ürültülü — ol- ârlardan ve sabık kral Edvard'ın taraftar- larından bazı - saylavların im- zası ile verilen bir takrirde, | sabık krala ne maaş verilece- | ğinin tesbit edilmesi isteh miştir. Bu takrir, işçi partisine mensub bütün saylavları aya- ğa kaldirmıştır. Bu saylavlar; tahtı terkeden sabık krala maaş tahs değil, Kornovales dükalığın- dan bile kendisine birşey ve- rilmemesini Bu- nun üzerine şiddetli munaka: şalar olmuş ve avam kamara- sında pek ender görülmüş bir hava husule gelmiştir. Münakaşalar saatlarca sür- Müş, ve birçok hatibler söz söylemişlerdir.. Avain kama- rası bir karar vermeden da- gılmıştır. Londra, 10 (Radyo) — İn- etmek mişlerdir. Almanya Japonya'dan müs- temleke isteyecek mi Tokyo 10 (A.A) — Alman- yanın Japon mandası altında- kiler de dahil olmak üzere eski müstemlekelerinin hepsini istemekte olduğuna dair Ja- pon hariciye nezaretinin salâ- hiyettar bir rüculu Japonyanın Almanya'dan kendisine böyle bir talebde bulunacağını bek- lemediğini bildirmiştir. Zira Japonya'da kendisine kifayet edecek derecede müs- temlekesi lekettir. Ayni zat şarki Alrika'daki İtalyan müstemlekeleri hak- kında — bir Japon — İtalyan ticaret muahedesinin pek ya- kında imzalanacağı haberleri- nin de mevsimsiz olduğunu söylemiştir. İrak sefiri Fransa Reisicumhuruna itimatnamesini verdi. Paris, 10 (Radyo) — Fran- sız Reisicumhuru M. Lebrun, Hariciye Nazırı M. İvon Del- bos'un huzurile bugün Irak'ın yeni sefirini büyük merasimle kabul etmiş ve itimatname- sini almıştı olmıyan bir mem- Kral altıncı Jorj giliz kralı altıncı Jorç, radyo- da mühim bir söylev vere- cektir. Bu söylev Hindistan da da- hil olduğu halde bütün dömin- yonlara işittirilecektir. | A . Mısır hükümeti Akvama girmek için yardımımızı istedi Ankara, 10 (Hususi ) — Mısır hükümeti, Uluslar sos- yetesine girmek için' hüküme- timizin müzaheretini istemiştir. İrak zabitleri Bizde sitaj göreceklerdir.. İstanbul, 10 (Hususi) — Irak ordusu zabitlerinden bir grup, ordumuzda sitaj görmek üzere bugünlerde şehrimize gelecek. lerdir. Uzlaşmaya doğru Öetruat, 10 (Radyo) General Motors - şirketi mü- messilleri — ile murahhasları konferansı bugün saat 15,30 da nihayete ermiştir. Vali her iki tarafın bir uzlaşmaya doğru meylettiklerini bildirmiştir. Hariçten aldı- ğımız altın 21 Tonu buldu Ankara 10 (Hususi) — Şim- diye kadar hariç memleketler- den aldığımız altın miktarı 21 tonu bulmuştur. Atillâ'nın Defırı_ç_ggî Tarihe müstenid zabıta romanı 13 Sen soldan gidersin ben de sağdan, burada gene birle- Şirizl. — Evet, müsyül İki genç, daha fazla dur- madılar, ökçeleri üzerinde dönerek birbirine zıd istika- mette yürüyerek ağaçların göl- geleri arasında kayboldular. Bir müddet sonra, birbirile yüzyüze geldikleri vakit, ikisi de sapasağlam idi. Bu, teltiş yo- lunda bir taarruza ve tehlikeye uğramadıklarının en belıg bir delı Nakleden F.ğ. Benli E!u safeden geçerken, herikisi de dikkatle baktılar. Evet, ne pencere ve ne de kapı yoktu. Yalnız şimal cep- hesinde, gölün su ile müsavi | bir hizada alçak fakat geniş ve demirparmaklıklı bir men- | fez vardı. Lük ve Piyer'in yüzyüze geldikleri bu. yer, Şatonun cephesi demekti. Lük: — Bu tarafta, karşı taraftan çok daha iyiyiz. Buraya bak.. Bir de şurayal. Âlâ.. Bir de yukarıy Anlıyorsun de- lılıı_dııklııı yerden şatoyu, ANADOLU AD Va Karısını kaçır- mak istedi illşe Bu yüzden birvak'a olmuştur.. Menemen kazasının Alanlçi köyünden Hüseyin oğlu Ahmet nikâhlısı Abdi kızı Fatma'yı arzusile kaçırmak istemiş ve buna mani olmak istiyen ayni köyden Halil oğlu Meh: med, Mehmed oğlu Mehmed, Ali oğlu Süleyman aralarında çıkan kav- ga sonunda bunlardan Süley- man çifte tüfeğile ateş ederek Abhmed'i sol bileğinden yara- lamıştır. Suçluların - cümlesi yakalanarak Adliyeye — veril- miştir. Sarhoşluk ve kavga Melez caddesinde Mehmed oğlu Salih, Bekir oğlu Osman ve İbrahim oğlu Ali yoldan geçen Tayyar kızı Yıldiz'ın kolundan tutan Osman'a diğer suçlu Ali ve Salih gelerek: — Biz sana dört lira verdik Parayı ver! Demek suretile kavga ettiklerinden yakalan- mışlardır. Hayvan hırsızlığı Ödemiş kazasının Beydağı nahiyesinin Tosunlar köyünde Süleyman oğlu Etem Ali ve Abbas oğlu Hamza taşkıran İsmail'in evinden iki koyun çal- dıklarından yakalanmışlardır. Silâh atmak Ödemiş kazasının Kaymaxçı köyünden İbrahim oğlu Ah- med ve Halil oğlu Mustafa silâh attıklarından yakalanmış- lardır. Mustafa oğlu Fevzi, Hırsızlık Menemen kazasının Kasım paşa mahallesi bekçisi Süley- man oğlu Yaşar istasyon cad- desinde 56 sayılı bakkal dük- kânından hırsızlık yaparken suç üstü yakalanmıştır. Hırsızlık Karşıyaka Kemalpaşa cad- desinde Hüseyin oğlu Ali, Hüseyin oğlu Tahsin'in se sinden hırsızlık yapacağı sırada yakalanmıştır. Kuleden çalınan eşya Talât kızı Binnas; yazdan- beri boş olan Mersinli çam dibinde bağ kulesinin pence- resinden girilmek suretile ya- tak, yorgan, yastık ve bir kar- yolasının çalındığını ve bu işin o civarda oluran Hasan oğlu Hasan Makrı adındaki şahıs tarafından yapıldığını iddia etmiş ve suçlu Hasan yakala- karyola elde edilmiştir. Dedi. Piyer, sessiz bir tebessüm ile mukabele etti. Lük, ken- disine müstakım iki hat gös- terdi; bu hatların gelip gitme yüzünden çimenler üzerinde husule geldiği aşikârdı. Bun- dan sonra, şatonun kulesinde asılı bulunan bir motörlü san- dalı gösterdi. Piyer: — Evet, şüphe yok, dedi, şatoya girmek için buradan tetkikatta bulunmak lâzımdır. — Kolayı dayok değil; üç adım geri çekilirsek şu kalın gövdeli ağaç bizi güzelce giz- liyebilecektir. Lük ve Piyer hemen yakın- | larında bulunan - büyük cın arkasına — çekildiler. ağa- Bu- bi Katil tutuldu Nevyork, 10 (Radyo) Fiayeinecat almak ' maksadile kaçırılan ve cesedi bulunan küçük Vatson'un katili olarak Ceymis Makdonald adında biri tutulmuştur. On saat is- ticvab edilen Ceymis Makdo- nald, kendisine atfedilen suçta alâkadar — olmadığını söylemiştir, GEYANTER NNN L DELUMMDEA. Yangın Tire'nin İhsaniye Maha sinde Hasan oğlu Him evinde söndürülmemiş nın yere atılmasından çıkdış Ve - etrâfa mnydan verilmeden söndürül- müştür, Bir vak'a Çükürçeşme mevkiinde Re- cep oğlu Etem sarhoş olduğu halde Belediye et takip me- murlarına hakaret etmiş ve yakalandığı sırada bu vaziye- tinden mütcessir olan suçlu karakol dışında - sakladığı bi çakla göğsünden hafif surette yaraladı, hastaneye kaldırıl- mıştır. Camide hırsızlık Çorakkapı camiinde Meh- med oğlu Said'in bir çift fo- tini belirsiz. hırsız tarafından çalınmıştır. Talebeye yakışmaz Kemer caddesinde erkek lisesi talebesinden 336 No.lu Faik ve kardeeşi 338 No. lu Nuri, Nuri taşla başından yaraladıkların- dan yakalanmışlardır. Kavga israrla gin sirayetine sinde Mehmet oğlu Ahmet ile Tevfik oğlu Celâl karıla- rının çamaşır sermek mes'ele- sinden aralarında çıkan kav- gada Celâl Ahmed'i sopa ile 13 günde ve Ahmet te Celâl'i bir haftada olacak dere- cede yekdiğerini yaraladıkla- rından her ikisi de yakalan- mıştır. Yamrukla Tilkilik caddesinde Ali oğ- lu Ferit Mehmet oğlu Fehmiyi yumrukla sol gözünden yara- lamıştır. Düşmek Kemcaraltı caddesinde Meh- med oğlu Mehmed, Sâlih oğlu Hüsameddin'in dükkânı önün- den geçerken dıvarda dayalı bununan merdiven başına dü- şerek yaralanmış ve hastaneye kaldırılmıştr. Söğmek Tilkilik caddesinde Durmuş oğlu Akif Hüseyin'in kahve- sine giderek orada oturan Fethi oğlu Abdülkadir'i döğ- düğünden yakalanmıştı asılı motörlü sandalı mükem- mel surette görüyorlardı. Fa- kat sağ ve soldan gelenler tarafından görüleceklerine şüp- he yoktu. İki delikanlı, ayni zamanda ve ayni hareketle ellerini brov- niklerine uzattılar; bu suretle herhangi ve âni bir harekete hazır, beklemeğe başladılar. Lük saatine baktı ve: — Saat 3,351.. Diye mırıldandı. — Gün doğmasına birşey kalmadı demek! — Evet... hayatın doğma- sına! Lük'ün bu tabiri çok ye- rinde idi, şato, orman, göl en derin bir sessizlik içinde, ha- yattan uzak bir hal arzedi- yordu. oğlu Mehmed'i | Alsancak Mesudiye cadde- | Süngercilik şirketi Bod- , rum a taşınıyor. —a esğmi Ankara, 10 (Hususi) — Sün: gercilik şirketi, merkezini Bod- rum'a nakletmeğe karar ver- miştir. —| İtalya Ankara'da yeni bir sefaret binası jyapacak Ankara, 10 ( Hususi ) — İtalya Hariciye Nezareti, An- kara'da yeni bif Sefaret binası yapınağa katar vermiştir. İspanya'da |dahili harp M SEGE —Başi Tinci sayfada— Barselon, 10 (A.A) — Âsi harp gemileri Barselon lima- nında demirli bulunan Cam- peader Zarraza ismindeki sah- rinç vapurunu bombardıman etmişlerdir. Bir âsi denizaltı gemisi Marsilya'dan Barselon'a giden Navarra ismindeki hü- kümet gemisini torpillemiştir. Navarra Torne Cubarra ci- varında karaya oturmuştur. Mürettebatı yüzerek kurtulma- ğa muvaffak olmuş ise de tayfalardan biri boğulmuştur. Paris, 10 ( A.A ) — Kata- lonya anarşistleri Barselon'un müdafaası için derhal hususi bir ordu teşkilini ve mecburi askerlik hizmeti tesisini istiyen bir beyanname neşretmişlerdir. Bu maksatla hükümet binası önünde bir de nümayiş tertip edilmiştir. M. Comparys te- zahüratçıların bir heyetini ka- bul ederek arzularının nazarı itibara alınacağını söylemiştir. . . g ci Bir yıl dönümü Moskova, 10 (A.A)— Sov- yetler birliği merkezi icra kö- mitesi Puşkin'in ölümünün yü- züncü yıldönümü hatırası ola- rak Moskova'da ki plastik san'atlar müzesiyle Leningrad- daki dram tiyatrosuna Puş- kin'in ismini vermiştir. Keza lera komitesi Detsko Selo şehri isminin Puşkin değiştirilmesine ve Moskova ve Leningrad'da bazı sokak ve meydanlara Puşkin ismi- nin verilmesine karar vermiştir. Kupayı Norveç ekibi kazandı Samoni, 10 (Radyo) — Ka rın çokluğuna rağmen bugün Monte Fiyore kupasının oyun- Tarı oynanmıştır. Kupa Norveç ekibi tarafından kazanılmıştır. İkincilik Fransız Alp askerle- rinde kalmıştır. ismile — Bu kalın dıvarların ar- kasında dün akşam bir org ve bir de insan sesi işitmiş olduğumuza göre, gün doğar: ken, şatoda da hayat do- ğgacak.. Dedi. — Aman müsyü... Yukarıda... — Âlâ... Nihayet başlıyor.. İki delikanlı, buraya geleli henüz on dakika — olmuştu. Şimdi dört köşeli yüksek ku- lenin üstünde iki gölge be- lirdi. Lük, heyecanla: - Ellerinde tüfek var! Diye seslendi. Ben de Dikkat! - görüyorum, müsyü! İki gölgeden birisi biraz geri - çekildi. Mnkamımn ile gul oluyordu, ç Bu akşamki program Istanbul radyosu Gündüz neşriyatı: Saat 12,30- 14 Türk musikisi, havadisler, plâkla hafif mu: Akşam neşriyatı: saat 18,30 dans musikisi, 19,30 tayyare- cilik hakkında konferans, 20 Rifat ve arkadaşları tarafından Türk musikisi, 20,30 - Ömer Riza tarafından Arapça söylev, 20,45 Müzeyyen ve arkadaş- ları tarafından Türk musikisi, 21,15 Stüdyo orkestası, 22,10 Ajans sololar. Millet Meclisi Bahafta kış tatili yapacaktır.. Ankara, 10 (Hususi) — B. M. Meclisi, Martta toplanarak büdçe müzakerelerine başla- mak üzere bu hafta kış tatili yapacaktır. Busene 45 orta mekteb yapacağız. Ankara, 10 (Hususi) — Bu- sene memleketimizin muhtelif yerlerinde 45 orta mekteb açı lacaktır. Kültür Bakanlığı, bu husasta tertibat almıştır. Yüz vermediler İstanbul, 10 — (Hususi) — Sancak mes'elesi için Paris'e gitmiş olan Suriye heyeti, Fransız ricali -tarafından çok soğuk karşılanmıştır. Denizli'de bir iplik fabrikası açılacak Ankara, 10 (Hususi) — İk- tısad Vekâleti, Denizli'de bü- yük bir iplik fabrikası kurma- ğa karar vermiş ve bu hususta hazırlıklara başlamıştır. ve borsa” haberleri ve Akhisar Urbaylığından Gümrüğü belediyeye ve iha- leden mütevellit diğer masraf ve vergileri mütcahhide ait olmak ve 1.Mart.937 pazar” tesi günü saat 15 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usu- lü ile belediyemizce bir adet yeni şasi kamyon alınacaktir- Bedeli muhammen 1200 lirl: dır. İstekli olanların kanut! tarifat veçhile o gün saat 14 © kadar belediye encümenin* ve şartnameyi görmek istiyep” lerin belediye itfaiyesine mü racaatları ilân olunur. törlü sandalın asılı bulunduğU kol hareket etti; sandal bif derece daha kuülenin kalif dıvarlarına yaklaştı; Piyer: — — Müsyü., Sandala bini” | yorlar!.. — Görüyorum.. Sandal, şato ve sükünetini zerre kadar madan, hafif ve muntazam ü hareketle indirildi; maniv” göl şathına kadar geldi; ve Piyer de gizlendikleri );:.) den bu vaziyeti dikkatle İA ediyorlardı. (a Sandal suya indikten 5_0"_ iki adamdan birisi, iğildi sandal yöl üzerinde vuru'“z başladı. Sandalın mot*’"' küçük bir gürültü bile çıkl miyordu. Lük, yeni bir , otof