6 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

6 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

tile yeniden kurulan mensucat fabrikalarından ikincisini res- inen işletmeğe açtı. Bu esnada muzika İstiklâl Marşını çalmakta ve hazır bu- lunan halk: “Varol, uğurlu olsun!,, Seslerile bu mesud hâdise- Yi kutlamakta idi. Bu mera- simi takiben fabrika gezil- miştir. Başvekil yeni mensu- cat fabrikası tesisatı ile ya- kından alâkadar - olarak fab- rika — direktörüne — muhtelif mevzular — üzerinde — sualler sormuş ve direktifler ver- Miştir. İsmet İnönü ve yanında bu- lunan Vekillerle diğer zevat Ankaraya dönmek üzere bu- radan ayrılmış ve gelişlerinde olduğu gibi aymı derecede içten — tezahüratla — uğurlan- Miştir. Kayseri, 4 ( A.A. ) — Baş- vekil İsmef İnönü refakatinde- ki zevatla saat 9 da şehrimizi şereflendirmişlerdir. İstasyon- da toplanan binlerce hâlk ve hükümet erkânı tarafından karşılandılar. Halkın alkış ve “yaşa, ses- leri arasında otomobillerine binerek — fabrikaları — tetkike gittiler. Başbakanımız Kayseride parlak surette karşılandı Ulukışla, 4 (A.A.) — Kara- bükten Ereğliye gitmete olan Başbakan İsmet İnönü ve re- fakatinde bulunanlar bugün saat 8,45 te Kayseriye gelmiş- lerdir. İstasyonun içi ve dışı Başbakanımızı selâmlamak için gelmiş olan küçük büyük Kay- serililerle dolu idi. üŞ Küçük bir mektepli kız ken- di elile topladığını söyliyerek İsmet İnönüne bir demet me- nekşe sundu ve Kayseri şar- bayı da hoşgeldiniz dedi. Başbakan, halkın çok içten gelen sevgi tezahüratı içinde ve yanında Tevfik Rüşdü Aras, Celâl Bayar, Rana Tarhan ve İngiliz büyük elçisi Sir Persi Loren olduğu halde otomobil- lerle mensucat kombinasına gitmişlerdir. Kombinanın memurin — ve amele evlerile hastanesine ka- dar bütün tesisatını gözden geçiren İsmet İnönü, alâkar- lardan muhtelif meseleler üze- rinde izahat istedi Ve işçilerle görüştü. Bir ara fabrika mu- hitindeki kız, erkek yavruların bir grup halinde İsmet İnönü- nün etrafında toplanarak on Y marşını söylemiye başla- dıkları görüldü. Bu çok candan sevgi teza- hürüne Başbakan ayrı ayrı her birini sevmek suretile muka- belede bulundular. Aile apartımanlarını gezer- ken karşılaştığı memur amele bayanlarına bir sıkın- tıları ve bir ihtiyaçları olup olmadığını sordu. | Bayanların hepsi hertürlü ihtiyaçlarının — temin - edilmiş ı7u|ııııı*luğımı.ı söylediler. Bu &rada sıtma mücadelesindeki lİlşırıın hakkında bir bayan tarafından ileri sürülen muta- leaya karşı başbakan; bu mü- — Südeleyi bütün yurdda kat'i- — Yen muzaffer kılmak için bü- tün — tedbirlerin — almacağını Söyledi. Kombina hastanesini geziş — *Snasında dün gece doğurmuş olan bir Bayan mini mini yav- Tusu için İsmet İnönünden bir vermesini rica etti. Ve Başbakan Ankaraya döner ve nez —_— ıçiı bıf ad Başbakan bir talebeye fab- rika mamulâtının Türkiye ih- tiyacının ne miktarını karşıla- dığını sormuş ve genç talebe bugünkü ihtiyacın üçte birini karşıladığı cevabını verdi. Mensucat fabrikasından son- ra tayyare fabrikası ve müze gezilmiş ve saat 12,45 te Ereğliye hareket edilmiştir. Bir Fransızın saçmaları İstanbul, 5 (Hususi) — Ka- rabük fabrikasının temel atma merasiminde, 8 senedenberi Zonguldakta Fransız konsolo- su olduğunu söyliyen bir şa- hıs, Başbakanımızla Vekillere: — Burarda fabrika yapmak- hığınız fena oldu. Burada ar- tık avlanmıyacağız. Gibi bir takım saçmalar söylemiştir. Bu adamın bu manasız sözleri hayretle kar- şılanmıştır. Ereğli fabrikası büyütülecek İstnabi, 5 ( Hususi ) Ereğli fabrikasının bir kat daha büyütülmesi karaârlaştı- rılmıştır. Yeni ve mühim bir fabrika için müzakereler başladı İstanbul, 5 (Hususi) — Ka- rabük çelik ve demir fabrika: sını yapacak olan İngiliz şir- ketile hükümetimiz arasında yeni ve mühim bir fabrikanın inşası için müzakerelere baş- lanmıştır. Ankara, 5 (Hususi) — Baş- vekilimiz İsmet İnönü ile Ve- killer bugün Ankaraya dön- düler ve istasyonda parlak merasimle karşılandılar. Ankara, 5 (A.A.) — Seya- hatleri esnasında Başvekil İs- met İnönüne refakat eden Anadolu Ajansı hususi muha- biri yazıyor: * Bir gün önce Karabük demir ve çelik fabrikalarının temellerini atan Başvekil İs- met İnönü dün de Ereğli ince bez fabrikasını — işletmeye aç- tılar. Yeni mensucat fabrika- larımızın ilkini Kayseri kom- binasını dün sabah bir defa daha gezip tetkik ettikten altı saat sonra çok içlen tezahü- rat arasında Sümerbank rem- zini taşıyan bir anahtarla ve muvalfakıyet temennisile Ereğli fabrikasını açarken, Başvekilin 24 saat önce Karabükte söy- lemiş oldukları nutkün cum- huriyet hükümetinin devletçi ve yapıcı politikasına temas eden kısımları bir defa daha hafızalarımızda canlandı. Başvekil, hükümetin ve onun istinad ettiği Halk Partisinin bu siyasetini şu cümle ile ifa: etmişlerdir: Eğer cumhuriyet kurulmasa idi ve C. H. Partisinin dev- letçi politikası olmasaydı en- düstrinin bu memlekette ku- rulması hiçbir. zaman tahak- kuk edemezdi. Dün Ereğli fabrikasının ka- pisı önüne kurulmuş olan ta- kın üzerindeki “devletin yapıcı kuvvetine inan,, dövizi de bu hakikatin tam hir ifadesi idi. Büyük Önder Atatürkün yük- sek ilham ve direktifleri ile bir gün önce Karabükte bü- yük sanayiin anası olan demiz ve çelik fabrikalarının teme- lini atan ve bir gün sonra da gene Büyük Şeften alınan kuvvetle kurulmakta olan sana- yümizin mensucat şubesine aid yeni bir eserini, Ereğli fabri- kasını açmış “bulunan Başve- kil İsmet İnonü Anadolu Ajansı adına vaki ricam üze- rine bu yeni fabrikamıza aid rle ifa- | —Ereğli bez fabrikasının res- men açılmasını yaptım. Onbeş gündenberi tam işlemeğe baş- lamış olan bu fabrika Sümer Bank dokuma bir örneğidir. 16,500 iğ ve 300 dokuma tezgâhı - vardır. Diğer fabrikalardan daha ince kumaş dokuyacaktır. Tezgâh- larda bulunan ince bezler ve patiskalar - seyircilerin takdi- rini celbetti. Fabrikanın boya- haneleri, lâboratuvarları ve di- ğer kısımları vardır. Ve ilerde büyütülmesi imkânı gözönüne alınmıştır. Bu kıymetli eser için üç buçuk milyon İira sarfedil. miştir. Ereğli bez fabrikasının az zamanda her aileye kendi- sini sevdirecek çok önemli bir millet fabrikası olduğunu emniyetle söyliyebilirim. ,, Ankara, 5(A A.) — Başba- kan İsmet İnönü Karabük fab- rikasının — temelatma ve Ereğli fabrikasını açmak için yaptığı seyahatten bugün dönmüş ve istasyonda Vekiller ve Vekâ- letler ileri gelenleri tarafından istikbal edilmiştir. Ankara, $ (A.A.) — Kara- bük demir ve çelik fabrikala- rinın — temelatma vesilesile bu fabrikalar — inşaatını finanse eden City bankalar grupu ta- rafından gönderilen bir telg- rafta bu mesud hâdise kutlan- makta ve bunun biribirini ta- kibedecek diğer büyük işleri serisinin muvaffakıyetli bir baş- langıcı olması temenni edile- rek temel taşını koymuş olan Başban İsmet İnönü saygı ve takdirle selâmlanmaktadır. BEZN FUzAYANEN FEDTYAN CA TTEKDEE İzmir 2 inci icra Me. dan: Fatma Fühedanın —Emlâk ve Eytam bankasından ödünç aldıgı pâaraya mukabil Bankaya ipotek eylediği İzmirde Es- naf şeyhi mahallesinin İstan: köy sokağında di numaralı eve kapıdan girilince bir- ko- ridor, yan yana iki oda bir merdiven bir koridor ve üst kısımda da iki oda, bir taşlık, solda helâ ve mut- bak, üzeri taraçadır. 1200 lira | kıymetinde olan bu evin mülk- iyeti açık artırma surctile ve 844 numaralı Emlâk ve Ey- tam Bankası kanunu mucibin- ce bir defaya mahsus olmak | şartile artırması 11/5/937 salı günü saat miz içinde yapılmak üzere 30 gün —müddetle satılığa ko- nuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olması hasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanunu hüküm- lerine göre — yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde ikibuçuk dellâliye masraf alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- siyle faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tari- hinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bir- likte memuriyetimize bildirme- icab eder. Aksi halde hakları Tapu silince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. 1/5 1937 tarihinden itibaren şart- name herkese açıktır. Talip olanların yüzde yedibuçuk te- minat Aakçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/1750 dosya numarasile İz. kurumlarının | karşıda | 11 de icra daire- | (D 699 aa ÖÜ a S0Yf 7 B İzmir Komutanlığı ilânları | İzmir Müstankem mevki satın alma komisyonundan: % 1 — Çanakkale Mst. Mv. kıtaatı ihtiyacı için açık eksiltme ile 15000 kilo sığır eti satın alınacaktır. 2 — Sığır etinin beher kilosuna 30 kuruş biçilmiştir 3 — İhalesi 12 /4/ 937 pazartesi günü saat 14 de Çanak- kale Mst. Mv. satın alma komisyonunda yapılacaktır. 4 — İlk teminat parası 337 lira S0 kuruştur. 5 — Evsaf ve şeraiti İzmir Mst. Mv. sat, al, komisyonunda görülebilir. 6 — Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı ol- maları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalarla beraber teminat makbuzlarını ihale saatından bir saat evvel Çanakkale Mst. Mv. satın alma komis- 27 2 6 10 İzmir Müstahkem mevki satın alma komisyonundan: 1 — Çanakkale Mst. Mv. kıtaat ihtiyacı için açık eksiltme ile 2700 kilo sadeyağı satın alınacaktır. yonuna vermeleri. 2 — Sadeyağının beher kilosuna 91 kuruş fiat tahmin edilmiştir. 3 — İhalesi 12 /4/ 937 pazartesi günü saat 15 te Çanak- kale Mst. Mv. satın alma komisyonunda yapılacaktır. 4 — İlk teminat parası 184 lira 28 kuruştur. 5 — Evsaf ve şeraiti İzmir Müstahkem mevki satın alma komisyonunda görülebilir. 6 — Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı ol- maları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalarla beraber teminat makbuzlarını ihale saatından bir saat evvel Çanakkale Mst. Mv. sat. al. ko. nuna vermeleri. 27 2 6 10 909 İzmir Müstahkem mevki satın alma komisyonundan: 1 — Çanakkale Mst. Mv. kıtaat ihtiyacı için açık eksiltme ile 4172 kilo sadeyağı satın alınacaktır. 2 — Sadeyağının beher kilosuna 91 kuruş fiat tâhmin edilmiştir. 3 — 12 /4/ 937 pazartesi günü saat 14 de Çanakkale Mst. Mv. satın alma komisyonunda yapılacaktır. 4 — İlk teminat parası 284 lira 74 kuruştur. 5 — Evsaf ve şeraiti İzmir Mst. Mv. sat. al. komisyonunda görülebilir. 6 — Eksiltmeye gireceklerin Ti-aret odasında kayıtlı ol- maları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde yazılı vesi- kalerile birlikte teminat makbuzlarını ihale saatından bir saat evvel Çanakkale Mst, Mv. satın alma komis- yonuna müracaatları, — 27 6 10 907 e n < İzmir harici askeri satın alma ilânları M. M. V. Satın Alma Komisyonundan: 1 — Beher metresine biçilen ederi (57) buçuk kuruş olan (250) ilâ (350) bin metre yazlık elbiselik bez kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. 2 — İhalesi 7/Nisan/937 çarşamba günü saat 15 tedir. 3 — İlk teminatı (113!2) linl_ (50) kuruştur. 4 — Şartnamesi on lira yedi kuruşa M. M. V. Sat. Alma ko. dan alınır. $ — Eksiltmeye gireceklerin ticaret odasında kayıtlı olma- ları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde ve şartnamelerinde - yazılı vesi- kalarla birlikte teminat ve teklif mektupları ihale saa- tından en geç bir saat evvel M. M. V. Sat. Al. ko- misyonuna vermeleri, 21 26 31 4 836 Burnava Tümen Satın Alma Komisyonundan: 1 — Gaziemir Topçu taburu kamyonlarının ihtiyacı için 863 kilo benzin pazarlık suretile alınacaktır. 2 — Pazarlığı 8/4/937 perşembe günü saat 11 de yapıla- caktır. 3 — Umum tahmin tutarı 300 lira olup muvakkat teminatı 23 liradır. 4 — Şartnamesi komisyonda görül! ö m n vaktinde B İzmir 2 inci icra me. dan: İhsan, Tahire, Süreyya, — Bedri ve Fahrinin Emlâk ve — Eytam bankasından ödünç al- dığıfparaya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmirde Göz- tepede Şakir bey sokağında 11,13,15 yeni numarâlı gayri menkulün kapısından girilince — içinde muhtelif ağaçları bulunan — bir dönüm miktarında bahçe, arkasında — bir yemekhane, frenk taşı ile döşeli avlu ve sıra ile iki oda, helâ, çama- — şırlık, mutbak ve gene iki oda olup üzeri tamamen taraçalı olan bu kısmın altı tamamen sahrançtır. Bu kısmın arkasını — ihata eden divardaki ayrı bir — kapıdan girilince bir avlu bir garaj, arsa ile altı oda ve al- tında hayvan damı ve güver- cinlik kümesi ve havuz var- dır. İlk avlunun ortasındaki bina kısmına girilince bir sa- lon, altı oda vardır. Merdiven altında helâ ve büfe vardır. Bir kapı ile arka tarafâ geçi- lir. İki taraflı merdiven ile yukarı çıkılınca merdiven or- tasında bir sandık odası, bir salon, sağda bir helâ ve ban- yo ve iki oda, solda dört oda ve balkon vardır. Daha yu- karı çıkılınca tavan arasında iki oda vardır. 22500 lira kıymeti muham- mineli bu yerin geçen sene yapılan satışı 2280 No. l1 ka> nuna teyfikan geri bırakıldığı — halde birinci sene taksit bor- cunu ödemediğinden bu hü- küm ortadan kalkarak işbu gayri menkulün yeniden mül- kiyeti açık Aartırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanunu muci- bince bir defaya mahsus ol- mak şartile artırması 11/5/1937 Salı günü saat 11,30 da icra dairemiz içinde yapılmak üze- — re 30 gün müddetle satılığa konuldu. Ş Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun — borcun ödenmesi tarihi 2280 — numaralı kanunun meriyete gir- diği tarihten sonraya müsadif olması hasabile kıymetine ba- kılmıyarak en çok - artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanunu hüküm- lerine göre — yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde ikibuçuk dellâliye masrafı alınır. 4 İpotek sahibi - alacaklılarla — diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- — rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri ica- beder. Aksi halde hakları tapu sicilile malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç — kalırlar. — 1/5/ 1937 tarihinden itiba ren şartname herkese açıktıı Talip olanların yüzde yedibu- — çuk teminat akçası veya milli — bir banka itibar mektubu ve — 37/1026 dosya numarasile İz- mir 2 inci icra memurluğu müracaatları ilân olunur. 136 q Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu ü Citt ve Tenasül hastalık-f ları ve elektrik tedavisi İ İzmir - Birinci beyler sokağı f Elhamra Sineması arkasında Ş