20 Haziran 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

20 Haziran 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

q'ü “sSayfa ı HTT T imaarinr ZaZ aA İhtilâlcilere göre ni B ilbao, dün zaptedilmiş we ihtilâlciler büyük te- 'Zahüratla karşılanmış | -— #Başı T inci sâhifede — »vetleri Satander ve Gihonu da yişgal edeceklerdir. Bu mak- »satla'Biskay cephesinde 60,000 Yasker vardır. Memnunmuşlar Lizbon, 18 (A.A.) — Ray- tter Ajansının muhabiri bildi- )riyor: e Mi İspanyadan tahliye edi- len general O'Dufiynin kuman- dasında 633 İrlandalı zabit we nefer dün akşam trenle Cacerese gelmişlerdir. Gönül- lüler yorgun görünmektedirler, Üstleri başları pek yıpranmış- tır. Gazetecilerle konuşmaları menedilmiş olmasına rağmen bunlardan birkaçı Royterin muhabirine memleketlerine av- det etmekten memnun olduk- larını söylemişlerdir. Cumhuriyetçilerin tebliğinde ne var. Madrid, 18 (A.A.) — Milli müdafaa nezareti tebliğ ediyoör: | Bask cephesinde düşmanın | Asuaya yaptığı bir - taarruz geri püskürtülmüştür. Archan- do ve Santo-Domingo - civa- onnda yapılan taarruzlar da ge- ri püskürtülmüşlerdir. Cumhuriyet - kıt'aları kendi: lerine gösterilen ricat hattını işgal etmişlerdir. Madrid, 19 (Radyo) — Sa- at altıda 21 asi tayyaresi, Madrid üzerinde bir saatten fazla müddetle uçmuş, dafi toplar, tayyarelere muvaflfakı- yetle ateş açmışlardır. Asi tayyarelerinin bir keşif uçuşu yaptıkları zannediliyor. Madrid halkı hicrete başladı Paris, 19 (Radyo) — Bil- baonun sukutunu haber alan Madrid halkı, büyük bir te- lâş göstermeğe başlamıştır. Halk yeniden hicrete başla- mıştır. Jaudarma Ahmed nasıl ezilmiş İki şoför de kabahatli değilmiş Mühendislerin verdikleri raporlar arasında da mübayenet var Karşıyaka - Menemen yolu üzerinde bir — otobüsle bir kamyon arasında kalan jan- darma B. Ahmedin ezilmek suretile ölümüne — sebebiyet vermekle maznun şoför Al- man Mehmedle İbrahimin mu- hakemelerine dün — şehrimiz Ağırceza mahkemesinde de- vam edilmiştir. Bu hâdise hakkında bir mühendis tara- fından verilen raporda, kaza- dan müstakilen şoför Alman Mehmedin mesul tutulması la- zım geldiği mütaleasında bu- lunulmuştu. Sonra muhakeme esnasında verilen karar üzerine hâdise yerinde keşif yapılmış ve © vakit verilen kesif reporunda da Alman Mehmedin mesul tütulmıyarak diğer şoför İbra- himin kabahatli olduğu bildi- rilmişti. Ağırceza mahkemesi, bu iki rapor arasındaki mü- bayenetin telifi için Nafıa Ve- kâleti Umuru Cerriye Müdür- lüğünden mütaleasını almağa lüzum görmüştü. Vekâlet Umu- ru Cerriye Müdürlüğünden ge- len rapor dünkü celsede okun- muştur. Raporda şoför Alman Mehmedin yegâne suçlu ol- duüğüu hakkındaki - ilk rapor Mühteviyatının doğru bulun- duğu zikrediliyordu. Mahkeme heyeti, maznun Alman Mehmedin vekilinin TAKVİM Rumi - 1353 Arabi - 1356 Haziran 1 Rebiülahar 11 Haziran bazı mütaleaları üzerine İzmir belediye mühendislerile serbest mühendislerden — dördünden mürekkep bir heyet tarafından dava dosyasındaki raporların tedkikile mes'ulün kim oldu- gu hakkında yeni bir rapor alınmasını muvşgfık görmüştür. Toplanan dört mühendis, lâ- zım gelen tedkikatı yaptıktan sonra raporlarını - hazırlamış- lardır. Bu rapor 30 Haziran tarihindeki muhakeme celse- sinde okunacaktır. Salihli Kooperatit ve yol işleri iyi gidiyor.. Salihli, (Hususi) — İlbay Dr. Bay Lütfi Kırdar, yeni kurulan üzüm tarım satış ko- operatifinin ilk umumi toplan- tısında bulunmak üzere, Salih- Hiye gelmiştir. Toplantı Halk- evinde yapılmış ve ortakların hemen hepsi bulunmuştur. Görüşmelerden sonra idare heyeti seçimi yapılmış, neti- cede; Cehti Çetin, Ali Vehbi Özgür, Remzi Toker, H. İb- rahim Sönmez seçilmişlerdir. İstihsali her yıl biraz daha artan üzüm, Salihlinin yetiştir- diği başlıca mahsullerdendir. Onun için bu kooperatifin Sa- lihlide kuruluşu sevinçle kar- şılanmıştır. . .. Salihli-Demirci, Salihli-Gör- des, ve Salihli köyleri arasın- daki yeni yolları teftiş eden ilbay Dr. Bay Lütfi Kırdar, ilçebay Bay Fikri Atayatayı takdir etmişlerdir. Bilhassa Bozdağa gidecek yolun en sarp kısmı olan Sa- lihli-Allahdiyen yolunun yapıl- masına çok sevinmiştir. Salih- linin 68 köyü vardır. Bu köy- lerin hemen hepsine munta- zam yollar yaptırılmıştır. Köylerimizin 50 - 55 inde muntazam telefon tesisatı var- dir. çelar': e ANADOLU ©— Tuna üzerinde — Başı Tinci sahifede — milletin derin bir surette mülhem oldukları tesanüd fikrine tarıamen uygun olarak kültürel münasebet. lerinin telif ve tanzimi suretile ve bütün sahbalarda kuvvetli bir teşriki mesai ile takyiye ve tahkimi arza: sunda bulunduklarımı müçahade ve tesbit eylemişlerdir. Aymı zamanda üç memleketin devlet adamları — mwemleketlerinin | viyasi icraatları gayesinin değişmez hududlarımın ittifak ve dostlukları çerçecesi için müdafaası — olduğunu teyid etmişlerdir. Keza üç memleketin devlet adamları Tuna havzası devletleri arasında alâkadar bütün devletlerin teşriki momaisile iç biraberliği te- minine matuf müşterek faaliyetlere devam hususunda mutabik — kal. mışlardır. Üç hükümet reisi prensip- leri kendi karşılıklı teşriki me- sailerine ve diğer devletlerle olan teşriki mesailerine esas teşkil eden Milletler Cemiyeti paktına bağlılıklarını ve icabı halinde paktı takviye edecek mahiyette olmıyan hiçbir tadi- lâti kabul etmiyeceklerini te- yit ederler. Üç hükümet reisi aralarında cari görüş tıpkılığını - tesbit etmişler ve teşriki mesailerine devam etmek suretile barışın tarsinine ehemmiyetli bir su- rette hizmet eden üç devlet arasındaki tesanüdün tam ol- duğunu kaydedebilmekle bah- tiyar olmuşlardır. Mevkut içtimalarının fayda- sına kani bulunan üç hükümet şefi sıra ile üç memlekette içtimalar yapmağa karar ver- mişlerdir. Üç hükümet şefinin konferansı küçük anlaşmanın birliğini, kuvvetini ve hayati- yetini yeniden teyit edegel- miştir. Bucada çirkin bir hâdise oldu — Başı | inci sahifede — yattan kurtulmak için kararı- mı vermiştim. Bir gün Adli- yeye vaziyetimi bildirerek be- ni iğfal etmiş olanları haber vermek istedim. Yanında bu- lunduğum adam, — yazdığım mektubu gördü. Bıçak çekti, üzerime atıldı: — Seni öldürürüm. Diyerek mektubu aldı, yırttı, beni tehdid etti. Ben de kork- tum, şimdiye kadar haber vermedim. Beni iğfal edenler malümdur, herkes onların va- ziyetlerini biliyorlar. Demiş ve bu şahısların isim- lerini vermiştir. Jandarma ko- mutanlığı, on dört yaşındaki Recebi iğfal eden şahıslar hakkında da tahkikata devam etmektedir. İzmir Belediyesinden: Beher metro murabbaı üç yüz elli kuruştan bin dört yüz altmış bir lira yirmi beş kuruş bedeli muhammenle 30 sayılı adanın 417,5 metro murabba- ındaki 1 sayılı arsasının peşin para ile satışı Baş kâtiplikteki şartname veçhile 6/7/937 Salı günü saat on altıda açık ar- tırma ile ihale edilecektir. İş- tirak için yüz on liralık mu- vakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatte encü- mene gelinir. 20 23 26 30 1995 hiçbirisinde olmıyan bu güzel tesisat, çalışkan jandarma ko- mutanı Bay Mitat Ildızın de- vamlı çalışmasile meydana gel- || Miştir. | için KYN Üa 1UR İzmir ikinci hukuk mahke- mesinden: İzmirde Yemiş çarşısında 29 No, tüccar Muzaffer vekili avukat Agâh Sabri ta- rafından İkiçeşmelikte Tora- man M. birinci Toraman s0. 16 No. Hasan kızı Ayşe aley- hine açtığı boşanma davasın- dan dolayı tayin edilen günde mahkemede hazır - bulunması müddeaaleyh hakkında ilânen tebliğat edildiği halde müddeaaleyh gelmedi- icra | ginden davacının isteğile aley- | hinde gıyap kararı ittihazile getirilen şahidlerin dinlenme- sine karar verilmiş olduğun- dan karar dairesinde şahidler dinlenmiş ve gıyap karar su- reti de mahkeme divanhane- sine talik edilerek - tahkikatı ikmal ve mahkemesi 5-7-937 Pazartesi gününe tayin olun- muş olduğundan yazılı günde saat 10 raddelerinde müddea- aleyhin esaleten hazır bulun- ması veya tarafından vekil göndermesi lüzumu aksi tak- dirde bu husustan dolayı ba- dema mahkemeye kabul edil- miyerek gıyabında mahkeme- sinin cereyan edeceği H. U. M. K. tebliğat faslına tevfi- kan tebliğ makamına kaim olmak Üüzere — keyfiyet ilân olunur, İzmir icra memurluğundan: Ahmed Ziyaeddin, Hasbi ve Mehmed Faiğin emlâk ve eytam bankasından ödünç al- dığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği, İzmirde ikin- cikordonda 72/3 No. tajlı ve yemini avukat ibrahim etem mağazası yesari akşehir ban- kası arkası 14, 15 ve 12 inci arsalar cephesi ikincikordon caddesile mahtut dahilen dört haricen iki katlı maa müşte- milât bir bap mağazanın mül- kiyeti açık artırma suretile ve 844 numatalı emlâk ve eytam bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 28-7.937 çarşamba günü saat 11 de icra daire- miz içinde yapılmak üzere bir ay müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde sa- tış bedeli tahmin olunan kıy- metin *6 75 şini bulursa en çok srtırna ihalesi yapılacak- tır. Aksi takdir 2280 numa- ralı kanuna göre - satış geri bırakılacaktır. Satış peşin pa- ra ile olup müşteriden yalnız 4 2 buçuk dellâliye masrafı alınır. İşbu gayri menkul üze- rinde herhangi bir şekilde hak talebinde bulunanlar — el- rindeki resmi vesaik ile bir- Tikte yirmi gün zarfında İzmir icrasına müracaatları lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sici- lince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. 17-7- 937 tarihinden itibaren şart- name herkese açıktır. Talip l olanların yüzde yedi buçuk teminat akçesi veya milli bir banka itibar mektubu ve 37- 7791 dosya numarasile İzmir birinci icra memurluğuna mü- racaatları ilân olunur. H. İş. No. 529 Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık- ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sinemasılarkasında Telefon : 3479 STT CKF el a| MANAR: PN AAAT l L | KEİR ee BU ASAT AA ” carpıntfı, ve sinirden ileri gelen bülun Tahalsılıkları qirt;ırir rü. “Izmir Vilâyeti Baytar Direk törlüğünden Vilâyette bulunan damızlık aygırların yıllık ihtiyaçları olat d - 35765 kilo arpa 20690 kilo yulaf 29700 kilo kuru ot on beş gün müddetle eksiltme usulile satın alınacaktır. Bu miktarları dan 8165 kilo arpa 18500 kilo yulaf Torbalının Tepeköyüne 9100 kilo arpa 360 kilo yulaf Ödemişe 5500 kilo arpa 360 kilo yulaf Tirenin Mahmutlar köyüne 7600 kilo arpa 720 kilo yulaf ve 17700 kilo kuru ot Bergamaya 2700 kilo arpa 360 kila yulaf 6000 kilo kuru ot Dikiliye 2700 kilo arpa 360 kilo yulaf 6000 kilo kuru ot Menemendeki dopolara teslim edile" cektir. Bunların muhammen bedelleri 2800 liradır. İhale tarihi 5 Temmuz 937 pazartesi günü saat 12 ye kadardır. İstekliler 210 liralık teminat makbuzu ile ihale günü saat 10 da Vilâyet Daimi encümenine şartnameyi görmek ve bu hususta daha fazle malümat almak istiyenlerin Vilâyet Baytar Direktörlü" ğüne ve Torbalı aygır deposu Baytarlığına müracaatları ilân olunur. HÜ KA N A 1807 İskân Müdürlüğünden. Bu sene gelecek göçmenlerin hayvanatı için pazarlıkla mü- bayaalarına lüzum görülen 40 bin kilo kuru otun şartname" sine göre 30 bin kilosu Urla tahaffüzhanesine ve 10 bin kilosu da İzmirde gösterilecek depoya teslim edilmek suretile 24/6/937 tarihinde saat 11 de talibine ihale edileceğinden fiyat vermek üzere 275 liralık teminat ile İskân Müdüriyetinde müteşekkil Komisyona müracaatları ilân olunur. 1999 Izmir vakıflar müdürlüğün- den. 27/5/937 günlü Birlik gazetesinde müfredatı yapılan satılık akarattan bazılarına talip çıkmadığından 28/6/937 - Pazartesi günü saat 15 de ihale edilmek üzere müzayedelerinin on gün temdit edildiği ilân olunur. 1990 Dikkat Cürk pazarı Ibrahim Karakaş Odun pazarı Kebabçılarda (3) numaralı ticarethanemi bu kere daha genişleterek gene Odun pazarında Sümer Bankın çıktığı eski Bayraklı (12) numaralı mağazaya naklettiğimi muhterem müşterilerime — arzederim, il daimi encümeninden Cumaovasında Hava yollârı is- tasyonu hangar yapısı. (16403) lira (62) kuruş. Kapalı eksiltmeye konulan iş: Keşif tutarı Bu işe ait şartlar ve ev- rak aşağıda gösterilmiştir A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi E — Bayındırlık işleri genel şartnamesi B — Fenni şartname C — Keşif ve plân Bu şartname ve evrakları İz- mir - Ankara - İstanbul Bayın dırlık direktörlüğünde görüp inceleyebilirler. Eksiltmenin yapılacağı yer ve tarih günü ve saatı : İstekliler 10 Temmuz 937 cumartesi gü” nü saat 11 de İzmir Bayındır lık direktörlüğündeki komis- yonda. Eksiltmeye girebilmek için gereken belgeler Bayındırlık Bakanlığından alın” miş müteahhitlik ve Ti Odasında 937 yılı için alınmış belgeler. (1246) lira Teklif mektupları 5 nci mad” dede yazılı ihale gününde "; yin olunan saattan bir ga8 evveline kadar komisyon bâf kanlığına vererek makbuz saları. —— Muvakkat teminat İstekliler |