27 Temmuz 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

27 Temmuz 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

jüıw " lzmırde mühim -— Maçlar seyredeceğiz a illi takımımız da diğer bir mill — takımla İzmirde karşılaşacak — Ağustos ve Eylül ayları / içinde İzmirde büyük futbol !emlılııı yapılacaktır. Futbol — federasyonu, Türk milli takı- W mı için İzmirde bir enternas- yonal müsabaka hazırlamak- — tadır. Bu meyanda İzmir muh- teliti de Alsancak stadyomun- da bir ecnebi takımı ile, An- kara veya İstanbul! —muhtelit- îleıinden birisile ve altı vilâ- *ı yetten müteşekil olan üçüncü Oumumi müfettişlik mıntakası mhteliti ile karşılaşacaktır. î İzmir muhtelitine, daha bir çok vilâyetlerden — müsabaka teklifleri yapılmaktadır. Fut- - bol ajanlığı, bu teklifleri tet- kik etmektedir. — Hazırlanmakta olan progra- ma göre, İzmirde A, ve B. namları altında iki muhtelit — takım teşkil edilerek bu mü- sabakalara iştirak ettirilecektir. — B. muhteliti, tamamen İz- mirin genç futbocularır.an teş- kil edilecek ve bu mühim mü- bakardan bir kısmını İzmir namına bu muhtelit takım oy- ktır. Her iki muhtelitin kadrosu da yakında tesbit edilecek ve muhtelit takımlar kadrolarındaki futbolcular de- vamlı antrenmanlarla müsabaka tarihlerine kadar hazırlanacak- Tardır. Boks maçları © Cumartesi akşamı, Yıkıkmi- Aydında Spor işleri Aydın. (Hususi) — — Aydın porcuları dün - Halkevinde toplantı yaptılar. Spor gesile Halkevi spor şube- n müştereken tertip ettik- f bu toplantıda ilbay ve parti başkanımız da bulundu. Aydın sporcuları Yükselspor adile yeni bir kulüb daha kurmağı kararlaştırarak kulüb çin gök- siyah rengi ve fud- ol, voleybol, basketbol gibi sporlardan başka bütün atle- izm, atıcılık, binicilik ve te- isle uğraşmayı kabul ettiler. Son günlerde fudbolda bü- ik bir varlık gösteren Ay- or kulübü ile yeni ku- Aydının spor işlerinde ' çok ilerlemesini temin ektir. iRE z21 Hiç şüphesiz bize henüz alüm olmıyan - bir merkez u haberi neşretmiştir. — Lamasda mı yoksa Ar- ntinde mi? Birinde diğerinde de maz. Maamafih çok uzakta adığını kabul etmek lâ- kll— inyının-,kılısının al- t haberler bu merkeze rildi demek olur. Evet generalim. Yaşıyan *bgğif Mevcudun esiri mevceleri, ııevcelen'n çok fevkin- r. Bunun için sizin kafa a ıçlndekı ıeylaı Lid: PN PZ narede Boksevinde yapılan maçlarda Reşad, eski İzmir şampiyonu Albert Navaro ile 6 ravndluk bir karşılaşma yap- mış, puvan hesabile galib ge- lerek şampiyonluk kurdelesini almıştır. Ayrıca sekiz çift daha karşılaşmıştır. Hakkı da, İstan- bul şampiyonu Nazara hük- men galib gelmiştir. Milli takım Belgrada gidiyor İstanbul, 26 (Hususi)— Milli takım, bu ayın 29 unda bura- dan Belgrada hareket ede- cektir. Takımımız, dost Yugoslavya sporcularile bir maç yapa- caktır. 7 Denizlide Kızılay haftası.. Denizli, (Hususi) — Denizli Kızılay kurulunun ve arkadaş- larının gayretlerile Kızılay haf- tası çok şen ve neşeli oldu. Hertarafa Kızılay afişleri ve re- simleri asılmış, şehir süslen- miştir. 21-7-937 Çarşamba günü öğleden sonra Memleket has- tanesinde hazırlanan — temsil arabası, sıhhiye otomobili ve çantalı srhhiyeler Halkevi önün- de toplanmış ve büyüklerin kolları küçüklerin göğüsleri Kızılay kol bağlarile süslen- mişti. Halkevi bandosunun iş- tirakile Halkevi önünden ha- reket eden tören alayı hükü- met önüne gelmiş, ilbayı se- lâmlamış ve işyarların da işti- rakile Delikliçimar meydanına gidilmiştir. Orada Halkevi re- isi Esad Kaymakçı ve öğret- men Zeki tarafından güzel ve heyecanlı birer nutuk irad edilmiştir. Bundan sonra Kızılayı tem- sil eden bir genç kız (Ben Kı- zılayım, insaniyete anayım) di: ye söze başlamış, Kızılayın uluslar arasındaki yüksek ve temiz hissiyatına tercüman ol- muştur. Alay buradan bele- diye parkına çıkmış, orada Kızlay namına mekteplilere gazoz ikram edilmiştir. Kızılay bugünlerde -bir de gardenparti verecek ve ayni zamanda köylere kadar gide- rek şenlikler tertip edecektir. Nakleden: F.ğmıoddln Bonllo!!u yanın kafatası ile alması ve arzın en uzak bir köşesine kadar aynı anda verilmesi hıyrde şayan birşey — de- ğildir. Emniyeti umumiye müdürü ansızın şu suali sordu: — Bayan Lidya evde ne kadar zaman kaldı? Bu sual, emniyeti umumiye müdürünün yeni birşey düşün- düğünü gösteriyordu. — On dakikadan değil. — Dönerken ve giderken hangi — istikameti — tuttuğuna dikkat ettiniz mi? fazla ANADOLU İzmirdeki Spor teçeklmllzrı —Başı 7 inci uhi/ıdı — den Bay Bedi söz alarak, Burna- valı gençlerin Karşıyakaya geleme: diklerini, bu suretle spor yapmak- tan mahrum — kalacaklarını — ileri sürmüş ve bunun bir temenni ma- biyetinde alâkadar makamlara ar. zını kararlaştırmıştır. Daha sonra eski ve yeni kulüb meseleleri üze. rinde bazı münakaşalar çıkmış ve birkaç aza müzakereyi terkedib gitmiştir. Neticede mevcad aza ile seçi- me başlanmış ve yeni heyet se- çilmiştir. Vaziyette görülen bu gayri ta- billik ve sporcular mehaf ilinde gene eski kulüblerin ihıya ediloce- Bi hakkındaki şayialar üzerine vali ve porti başkanımız Bay Fazlı Gü- leci ziyaretle bizi tenvir etmelerini istedik. Aldığımız cevabı aşağıya yazıyoruz. Bu cevab gösteriyor ki, şimdi- ki ne spor teşekküllerinin yıkıl- mas, ne de eskilerin, eski kulüb isimlerinin ihyası — mevzuabahstir. Ancak, umumi vaziyet yeniden gözden geçirilecek, mıntkalara ve sahalara göre, bazı tadilât yapıla- cak ve belki de ilâveten kulübler açılacaktır. Valimizin beyanatı şöyledir: — Kongrelerde bulunmak ce- miyet azasının tabil hakkıdır, ona birşey diyemem. İzmir #porunun her türlü mantık harici zıddiyet- lerden kurtarılarak — mintakavi teş- kilâta baglanması için, bölge he yetince hazırlanacak bir projeyi ilyonkurulca tekemmül ettirmek yolundayız. Bu gayeye vüsul için her engele karşı koymak azminde- yiz. Aramıra bam kulübler içinde mabdud şabsiyetlerin yaşatlığı ihti- Haf Çikirlerini — işitmekteyim, Bun. ların samimi olan büyük ekseriye- te rağmen kendi hususf emellerini yürütebilmeleri imkânsızdır. Ku- lüblerin isim meselesi üzerinde ortaya atılan davaları gölünç bulu- ram. Çünkü haddızatında bu me- selede ad içi tüli bir iştir, Keki adları kaldırmak — istiyen spor zi- mamdarlarının -benim de iştirak ettiğim temiz gayeleri- bu adlar etrafında tekevvün eden mantık fevkindeki — yıkıcı rekabetleri orta- dan kaldırmağa ve spora samimi ve yetiştirici hedefini vermeğe matuftur. Bu itibarla beoce ad meselesi ebemmiyete şayan sayıla- maz, Sarih olarak varmak istediği- miz gayenin esası şudur: İzmiri mıntakavi saha ve ku- Tübler etrafında bütün gençliğe şa- mil ve onu sinesinde samimi ola. rak yetiştirecek bir spor teşkilâtı. ma kavuşturmaktır. Bu vaziyette sa- halar, gençlik için mekteb rolünü ifa edecektir. Ayrı ayrı mektebler. den çıkanların veyahud başka baş- ka mekteblerden yetişenlerin ara. sında ne kadar ve ne kuvvetle re- kabet hisasi — yaşıyabilirse bunlar için o kadar ve hiç şüphesiz man- tık dahilinde gıpta hisleri yaşıya- bileeektir. İzmirde kaç kulüb ola. cağı hakkında daha şimdiden bir şey söylenemez. Fakat kulübler birleşirken de söylediğimiz gibi ilerinin bize göstereceği ihtiyaca göre mevcuda belki bazı kulübler ilâve edilecektir. — Hayır.. Bana bir taksi beklemekte olduğunu söyledi. — Sizinle beraber gelmek - istemedi mi? — Hayır.. Zaten ihtiyat olmak üzere hiçbir vakit be- raber gezmezdik. — Şüpheli veya meçhul bir kimsenin sizi takib ettiğine, eve gelip gelmediğine dikkat ettiniz mi? — Hayır. Profesör Roz: — Emniyeti umumiye mü- dürü bay, sözünüzü kesmek için müsaadenizi rica ederim, dedi, bu suallerle siz casus- lar hakkında bir ip ucu elde etmek — için — uğraşıyorsunuz. Fakat bu hâdisenin şimdiye kadar yapılmış olan casusluk- lardan hiçbirine benzemediğini unutuyorsunuz. Bizim için her- hâdiseler oldu — Başı | inci sahtfede — liye Nazırının bir kararı mu- cibince Japonyada Kore ve Formoz Bonkasının altın mev- cuduna Yen başına iki yüz doksan miligram esas üzerin- den yeniden kiymet - verile- cektir. Tokyo, 26 (Radyo) — Ti- yen-Çin ile Pekin arasında telgraf hatlarını tamirle meş- ğul olan bir Japon müfrezesi, Çin ordusunun — tecavüzüne marüz kalmıştır. Japon hükümeti, — derhal kuvvet göndermiş ve tecavü- ze uğriyan müfrezeyi kurtar- mağa çalışmıştır. Müfrezenin akibeti meçhul- dür. Japon tayyareleri, bu hava- lideki Çin kışlalarını bombar- dıman etmiştir. Pekin, 26 (A.A.) — Çin garnizonunun Tiyen-Çinden iki trenle Fengtaie gitmekte olan 1300 Japon askerinin nakline mümanaat etmesi üzerine Pe- kin ile Tien-Çin arasında yarı yolda kâin bir mevki olan Langongda Çinlilerle Japonlar arasında yeniden muharebeler başlamıştır. Pekin-Tiyen-Çin arasındaki münakalât tatil edilmiştir. Tiyen-Çin filosuna mensup Japon tayyareleri bu sabah Langfangdaki Çin kamplarını bombardıman etmişlerdir. Çin kıtaatı ricat e*ti Pekin, 26 (A.A.) — Lang- fangdan — püskürtülmüş olan Çin kıtaatı sekiz saat devam eden bir muharebeden sonra Fengtainin on beş kilometre kadar cenubunda kâin Huangt- sun istikametinde ricat etmiş- lerdir. Çinliler bu muharebede bir- çok telefat ve yaralı vermiş- lerdir. Muharebenin ehemmiyetini küçültmek istiyorlar Pekin, 26 (A.A.) — Cha- har meclis mehafili ile Japon diplo nasi mehafili yeni bir takım muharebeler çıkmasına mani olmak için Kangfang muharebelerinin ehemmiyetini az göstermeğe gayret etmek- tedirler. Mukabil taarruz Tiençin, 26 (A.A.) — Çin: liler Japonların Pekinle Tien- çin arasındaki münakale hat- larına mukabil taarruzda bu- lunmuşlardır. Japon - takviye kıtaatının vüruduna intizaren Lengfang - istasyonunda mik- TETAR ND TC ÇAA şeyden evel yapılacak iş, bu evi ziyaret etmektir. Buradaki teferruat bizi belki daha ko- lay tenvir edecektir. Aletleri- mi de bazırlatınız ki bazı kı- sımların filimlerini almak müm- kün olsun. General Mars, sizden de bayanı buhrana düşürecek bir şekilde hareket etmenizi rica edeceğim. — Bundan ne fayda tasav- vur ediyorsunuz? — Lidyanın teessür ve he- yecan halinde filimini elde etmek istiyorum. —Pek âlâ.. Bu hususta size ne suretle müfid olabileceğim. — Generalim, — insanların irade ve şahsiyetlerinin heye- can ve asabiyet halinde değiş- tiğini çok iyi bilirsiniz. Bir var — — tarca faik ve bombalar, mit- rayözlerle mücehhez Çin kı- taatı tarafından muhasara edil- miş olan Japon telgraf taburu hakkında endişe hüküm — sür- mektedir. Bu tabur elradı ara- sında birçok” yaralı vardır. Üçünün yarası ağırdır. Tabura 37 inci Çin fırkası tarafından taarruz edilmiştir. Tabur mu: kabelede bulunmuş - ve istas- yon binasında mevzi almıştır. 29 uncu orduya mukave- met emri verildi Nankin, 26 (A.A.) — 29 cu Çin ordusu kumandanı ve Hopey ile Chahar siyasi mec- lisinin reisi general Sung-Yuen merkezi hükümete bir telgraf çekerek 29 ncu orduya Japon- lara mukavemet etmesi emrini vermiş olduğunu bildirmiştir. Pekin ewvarından gelen bir telgrafta Loukouchiaoda vazi- yetin pek gergin olduğu bil- dirilmektedir. Japon tayyareleri Çin kış- lalarını bombaladılar Pekin, 26 ( A.A. ) — Çin Japon muharebesi Langfangda devam etmektedir. Japon tay- yareleri Çin fırkası — kıtaatına ağır zayiat verdirmişlerdir. Bazı şayialara göre, Japnlar Pekin cıvarında kâin Çin kış- lalarına karşı bir takım hare- kât hazırlamaktadırlar. Tokyo, 26 (Radyo)— Japon kabinesi, bugün fevkalâde bir toplantı yapmış ve son hâdi- selerden doğan vaziyet hak- kında müzakeratta bulunmuş- tur. Japon erkânıharbiyei umu- miye reisi, Prens Ganon, iki defa imparator tarafından ka- bul edilmiş ve son hâdiseler hakkında izahat vermiştir. Paris, 26 (Radyo) — Şan- gaydan alınan haberlere gö- re, Japon kumandanı, Nan- kin hükümetine bir nota ver- miş, 37 inci fırkadan başka 38 incinin de çekilmesini is- temi, ve bunun için 24 saat- hk bir mühlet vermiştir. Japon kumandanının meta- libatı kabul edilmezse, mes- uliyet Çin hükümetine aid ol- mak üzere imzalanmış olan itilâfname iptal edilecek ve Japon ordusu, tam bir serbesti ile harekâta geçecektir. Kumandanın verdiği mühlet yarın (bugün) öğle üzeri sona eriyor. Pekin, 26 ( Radyo) — Bir Japon kıt'ası, zorla Pekin şeh- rine girmek istemiştir. Pekin muhafızları mümanaat ettikle- rinden, iki kuvvet ârasında şiddetli muharebe olmuştur. Ölülerin, beşyöze yakın oldu- ğu bildiriliyor. Mareşal Şan - Kay - Şek, Çin ordularına verdiği bir emirde yerlerinden ayrılmamalarını bil- dirmiştir. Ne vicdansızlık? Sarayköy, (Hususi) — Ka- zamıza bağlı Teke köyünden Hüseyin oğlu 15 yaşında Meh- med Ali namında biri, aile efradının evde bulunmamasın- dan istifade ile kız kardeşi 9 yaşlarında Huriyeyi zorla yere yatırarak kirletmiştir. Hâdise- den haberdar edilen zabıta h-.ııdııını yıkılıyuık Adliyeye O AE MN b 27 Temmuz 93? Uzak Şarkta yeni YA /)VU Bugunkü program İstanbul radyosu Gündüz: Saat 12,30—14 Halk türküleri, havadisler, ha- fit musiki. Akşam: 18,30 Dans musi- kisi, 19,30 konferans, 20 Türk —musiki heyeti, 20,30 B. Ömer Rıza tarafın- dan arapça söylev. 20,45 Türk musiki heyeti, saat ayarı, 21,15 Örkestra. 22,15 Ajans ve borsa ha- berleri, 22,30 Opera ve ope- Tet parçaları. Belgrad radyosu Saat 21,45 te Türkçe neş: riyat. Bay Ali _Ç','etı'nlmya İsveç Kralı tarafın- dan kabul edildi — Başı | inci sahifede — Çetinkaya İsveçten ayrıldığı gün İsveç Krahının yazın bir müddet oturmak itiyadında bulunduğu garb sahili - banyo istasyonlarından See. roede Kral Güstav tarafından ka: bul edilmiştir. Berlin, 26 (Radyo) — Türki- ye Nafia Vekili B. Ali Çetinkaya, Stokholmdan buraya gelmiş, hara- vetle istikbal edilmiştir. Beclin ga- zeteleri, B. Ali Çetinkayanın, siya- # bayatı ve milli mücadeledeki mesaisi bakkında makalelerle dolu intişar etmişlerdir. Pamukçuluk Aydın, (Hususi) — İlimizin her çevresinden gelen pamuk- çular dün ilbaylıkta İlbay ve Porti başkanımız — Özdemir Gündayın başkanlığında top- lJanarak, Akala cinsi ıslah edilmiş pamuk tohumlarının muhafazası için alınacak ted- birleri konuştular ve kararlar aldılar. Toplantıda — Nazilli basma fabrikası müdürü Bay Fazıl, ticaret şefi Nureddin ve pamuk ıslah istasyonu mü- dürü Tahsin de bulundular. Aydında Türkkuşu şubesi açılacak Ankara Türkkuşu merkezin- den bildirildiğine göre, busene Aydın, — Antalya, — Balıkesir, Samsun ve Konyada da birer Türkkuşu şubesi açılacaktır. İnönü kampında; uçuş ders- derslerine devam — edilmek- tedir. B. Şotan Bir söylevinde ne dedi? Paris, 26 (Radyo) — vekil B. Şotan, dün, intihap dairesine gitmiş ve bir söylev vererek demiştir ki: — Programımızı tatbik ede- bilmek için kevvelâ — asâyiş lâzımdır. Asayiş — olmazsa bizim için en ufak icraatta bulunmak imkânsızdır.,, Komünistler- den sonra Diğer partiler de kongre halinde toplanacaklar — Paris, 26 (Radyo)— Fransız komünist kongresinden sonra, kabinenin istinad ettiği diğer partilerin de kongre halinde toplanmaları — takarrür eyle- miştir. Nasıl olur? Denizli, (Hususi) — Burada benzinin bir tenekesini 325 kuruşa - satmaktadırlar. Hal- buki İzmirde bir teneke ben- zin 262 kuruştur. Alâkadar- ların nazarı dikkatini celbeder, ihtikâra meydan vermemelerini