1 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

1 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sayfa 6 Numara — 62 Doğan, iki (bardak şarab doldurdu. ve birini hızmetçı kıza uzattı. Doğan, karşısındaki kadına dikkatle — İlâhi -diye mırıldandı: bu Venedik kadınları hep te güzel.. Hizmetçileri, hanımla- rtından daha nefis.. Genç kadın, hâlâ kendini toplıyamamıştı. Doğan onun şaşkın şaşkın Çetrafına bakıp titrediğini farketti. Ya- nına doğru yaklaştı. Genç ka- dın, geriye çekildi ve sırtını duvara dayadı: — Dokunmayınız, mayınız.. Doğan, tatlı bir gülümse- yişle, onun kollarını tuttu: — Gel, çekinmel. da artık, ne senin, ne de be- öiak ibkâr edemiyeceğimiz bir hâdise vardır, bana itimat et, benden hiç bir fenalık gelmez sana.. Bilâkis sana, iyilik te yapabilim.. Kızın dişleri biribirine çar- piyordu: — Korkuyorum, rum, ya duyulursa? — Korkmayın ve müsterih olun, bunu kimse duymıya- caktır.. — Şu halde, lütfen uzakla- şınız. Siz ki, isminizi bile ver- mek istemiyorsunuz. Doğan gene güldü: — Beni bu cihetten mazur dokun- Aramız- korkuyo- görün, imkâm yok.. Belki bir | gün gelir, onu da söylerim. Kadını kolundan tuttu ve koltuklardan birine oturttu. Kendisi de yanına oturmuştu. — Bir gün gelecek, diyor- sunuz. Ben sizi nerede göre- ceğim ki.. Bu gece gelib geçti işte... Kadın artık yavaş korkusundan silkiniyor ve onu itidalle seyredebiliyor, dinli- yebiliyordu. — Yok, bu gece gelib geç medi. Biz, daha çok konuşa- cağız.. - Fakat, sözlerinizden hiç bir şey anlamıyorum. Amma hiç mi, hiçl.. — Ben de diyorum ki, dost- luk ve münasebetimiz asıl şimdi başlıyor. Kadın, ona merakla ve hay- retle baktı: — Anlamadım, nasıl? — Şimdi anlarsınız, hele şuradan birer şarap daha içe- lim de.. — İstemem, istemem, ba- şım dönüyor.. — Benim elimden içersiniz canım. Doğan kadehleri doldurdu ve uzattı. — Haydi, bu gecenin şere- fine içelim.. — Fakat yapmayın, ne olacak bu işin?. — İyi olur, buyurun içelim. Ve kadın bu defa artık red- detmedi. İçini çekti, kadehi de boşalttı. Doğan, birer kadeh daha doldurdu ve hiç konuş- madan içtiler. O artık yola girmiş, demekti. — Şimdi beni, dinleyin, sizden bir şey istiyeceğim. — Buyurun!. — Buradan, beni Prenses Dorotanın sarayına — götüre- ceksiniz. Ka sonuü sıl olur siz, çıldırdr yavaş, | İ =ıka|ışıynnunuz - Hayır, şaka değil, cid- diyetle söylüyorum. Beni oraya götüreceksiniz. Kadın bir kahkaha attı: — Sakın sizde mi Proosese fişıksmız. Fena değil, zaten o da sizi görse epey hoşlanır. Fakat bu işe ben delâlet edemem.. — Niçin?. Kadın omuzlarını silkti: — Bilmem, yapamam işte.. Saniyen korkarım, bir skan- dal çıkar — Fakat ben orada kalacak değilim.. — Yıı ne ynpncnkıınız? — Başı 4 ncü sahifede — dirmekte menfaati var mı? Bu cihet şüphelidir. Ya Amerikx? Amerika da epeyce tehlikeye maruzdur. Onun çok ihtiyatlı hareket edeceği şimdiden söy- lenebilir. Bu suretle - Japon- lar çok ileri gitmek “ isteme- yip te bazan muharsbe, ba- zan da müzakere ile vakit geçirirlerse - Pekinin ve Pe- ÇiLinin —askeri — bakımdan onların eline düşeceğini tah- min neticesine varmış oluyoruz. Japonyanın maksadları: Umumiyetle Japonyanın as- kerler tarafından idare edil- diği söylenir. Bu, şüphesizdir. Fakat bu askerler de subay- lara istinad eder ki bu su- bayların asılları köylüdür ve mizaçları çok nasyonal-sosya- listtir. Bundan başka, bu as- kerler Aayni zamanda diplo- mattırlar, — Japonyanın mak- sadları yaâlnız askeri değildir. Büyük emeller besliyen Ja- ponlar için mevzuubahs olan ned? Hç şüphesiz, Çin pari- zarını elegeçirmek — ve fakat, ayni zamanda, ihtilâlci ve askeri bir Çin heyulâsını uzaklaştırmaktır. Bu şartlar altında, Nankinde genç Çin- liler vasıtasile Çang Kay Sek üzerinde tesir yapan bu ihti- lülci ve asberi” heyulâyı ve bunun — ordularını yenmek, bunu itibardan düşürmek ve mümkün olursa eski payitaht olan Pekine üstünlüğünü ve- rerek şimali Çinle cenubi Çini biribirlerinden ayırmak mev- zubahistir, Biçok defalar söylemiş ol duğum gibi, merkezi Pekin olmak üzere bir Çin impara- forluğu kurmak — mevzuuba- histir ki, bu imparatorluk ya | yas | Mançuko — imparatoruna, hut ta bir Japon prensesile evlenmiş olan kardeşine veri- lecektir. Bu - imparatorluğun cenub sınırları henüz edilmemişse de, ihtimal sekiz şimal eyaletini de içine ala- cakhr Nınkın ubııtılc bu bizim | Üzak Şatktaki şoni Rddise Japonya - Şimali Çin Japonya denize hâkim. 2000 tay- yaresi 100,000 kişilik bir ordu yola çıkarıldı tesbit | SAa rUME arDAr — Oradan da başka yere geçeceğim. — Fakat siz neler konuşu- yorsunuz?. Yoksa sarhoş mu oldunuz? — Hayır ne sarhoşum, ne- de konuştuğunu - bilmiyen di- ğer bir başkası.. Sana tekrar söylüyorum: Beni bu evin içindeki gizli yoldan oraya götüreceksiniz. Kadın doğrulmağa çalıştı: — Şu halde sizde hüsnü- | niyet yok ve siz iyi bir genç anla- bunu değilsiniz.. Maksadınızı maâdan, öldürseniz de yapamam.. — Sonu var — caktır. Fakat Pekinin eski pa- | yitaht olması ve imparatorun şahsiyeti dolayısile, Japonya ergeç birçok Çinlilerin gözle- rini Pekine çevireceklerini ve belki de yabancı devletlerin yeni imparatorluğunu tanıya- caklarını ummaktadır. İşte bu- rada Almanya İtalyanın kudreti meselesi ortaya çık- maktadır. ve Sovyetler birliği de işin içinde Japonlar Sovyetler birliği de unutmamaktadır. Şimdilik Pe-Çi-Li körfezi boyunca kaymakta ve böylece şimali Mogolistan yollarını serbest bulundurmağa — çalışmaktadır. Japonya sarı - nehre kadar gi- decek mi? Belki, Sarı - nehir Gobi çölünün cenubunda Nan- Şan dağlarına kadar çıkan büyük yoldur. Hedef olarak gözönünde bulundurulan, esa: sen Nankinin kontroluna tabi olmayıp, Pekinden Rus Tür- kistanı ve Hindistan rına kadar uzanan kocaman sahadır. Böylelikle japonya Çini ikiye ayırmakla beraber şimalden kuşatmağa ve onu şimalden kuşatarak ta Siber- yayı cenubtan kuşatmağa uğ- raşıyor. Japonya, aynen, eski- den Cengiz Hanın takib ettiği yolları tutuyor ki, bu yollar Cengiz Hana bir taraftan Çinin fethini, fakat ayni za- manda da bugün Rus Türkis- tanı olan ve sonradan Timur: lenkin de hareket noktası iti tihaz ettiği toprakların fethi imkânını vermişti. sınırla- Bu vaziyet karşısında Sov yetler birliği kendisini tehdid altında görüyor, fakat buna karşı koymak için ne yapa- bilir? Sovyetler birliğinin es: kiden Uzak şarkta iyi bir or- dusü — vardı. Bu ordu. belki bugün de mevcuttur. Fakat bu ordunun en bü yük kısmi Orta * Amur öze rinde ve Okhotsk denizi isti- kametinde yapılacak bir taar- ruzla tecrid edilebilir. Sanra, aaaa AŞT SN ANADOLU JYazan: M. Ayhan gA | Toni ve Coni Belediye memurunu döv- meğe kalktılar Dün sabah Alsancakta bir hâdise olmuş, İngiliz tebaa- sından Toni ve Coni adında iki genç, bir belediye memir- runa hakaret etmişler, üzerine saldırmışlardır. Hâdise şöyle olmuştur. Belediye memurlarından B. Mustafa Kervan, Alsancakta Kavuki pansiyonu önünde nu- marasız bir bisiklet görmüş ve vazifesi icabı sahibini arıyarak bisikleti belediyeye götürece- gini söylemiştir. Toni ve Coni adlarındaki iki genç, bisikletin sahibi ol- duklarını bildirmişler, B. Mus- taanın mintakaya ğelmeleri teklifi üzerine kendisine ha- karet etmişlerdir. Bunlardan Coni fazla asa- bileşerek memurun üzerine hü- cum etmiş ve etraftakiler ye- tişerek kavgayı yatıştırmışlar- dır. İki arkadaş adliyeye ve- rilmiştir. |Hariciye Vekâletine geçmiş Vilâyet Defterdarlığı varidat muavini B. Hadinin Vekâleti muhasebe müdürlöğünde 20 lira maaşlı memurluğa tayin edildiği Ma- memur Hariciye liye Vekâletinden vilâyete bil- dirilmiştir. KREARMET KD z — gea aa saret edebilecek mi? Belki bu taarruz, deniz yolu ile bir ta- raftan Kronştad raftan da Arkangelsk üzerine, | kara nın yardımı ile, ve diğer ta- | yoluyla da, Finlandiya- yahut daha cenubta Baltık memleketleri- nin veya Polonyanın, yahut ta bütün bu memleketlerin yar- karadan Leningrad üzerine yapılacak — bir Alman mukabil taarruzuna yol açmaz mı? Zaten Japonya Çinde he- dımı ile sabını gördükten sonra, Sov- birliği işe karışmasa bile, gene ona doğru cebhe almaktan geri kalmıyacaktır ki, bu nokta Moskovada bilinmektedir. Netice: Bütün bunlardan netice şu- dur ki, Avrupa Uzak şarkta yeni bir parti kaybetmektedir. Çünkü işler ne gibi bir gidiş alırlarsa alsınlar, Avrupa dev- letlerinden bugün Uzak şarkta hatırı sayılmakta olanlar yarın, düne göre daha az nüfuza malik olacaklardır. Filhakika, ya Japonya bu işten muzaffer çıkarak sömürgeci bir İmpa- ratorluk olacak, yahut ta Çin üstün gelecek ve bu da onun rönesansının, 400 — milyonluk bir lmpavılorluğun doğuşunun başlangıcı olacaktır. yetler iyice Bundan 33 yıl önce, Japon- ların Rusları yenmelerile 1904 olan hareket tam bir inkişaf halindedir. de başlanmış Avrupanın bunu anması za- manı da çoktan gelmiştir. Kapalı eksiltmeğe konulan iş: Âçın tutar Bu işe ait evrak ve lar aşağıda yazılıdır şart- İstekliler Kapalı eksiltmenin yapılacağı yer,tarih, gün ve saatı Eksiltmeğe girebilmek için gereken belgeler | Muvakkat teminat : (3247 ————————_/ 1 Ağustos YA7 il daimi encümeninden: Dikili - Ayvalık yolunun yapısı (43284) lira (32) kuruş A) Kapalı Eksiltme projesi B) Sözbağı projesi C) Bayındırlık işleri genel şart- namesi D) Fenni şartname E) Açın Ve proje Bu evrakı — İzmir - Ankâra - İs: tanbul Bayındırlık direktörlük- lerinde görüp inceleyebilirler 16/Ağustos/937 pazartesi günü saat 11 de İzmir İli daimi encür meninde 937 takvim yılına mahsus Bar yındırlık Bakanlığından - alınmif müteahhitlik ve - ticaret odasi 2638 il daimi encümeninden; Kapalı eksiltmeğe konulan iş: Açın tutarı Bu işe ait evrak ve şartlar aşağıda yazılıdır Istekliler Kapalı eksiltmenin yapılacağı yer, tarih, gün, ve saatı: Eksiltmeye girebilmek için gereken belgeler Milli Menemen -- yapısı. (23378) lira (17) kuruş Muradiye — yolunu? A) Kapalı eksiltme projesi B) Sözbıdğı projesi C) Bayındırlık işleri namesi D) Fenni şartname E) Açım' ve proje Bu evrakları İzmir - Ankera * İf tanbul Bayındırlık - direktörlü ğünde görüp inceleyebilirler: genel şarf 16/Agustos/937 Pazartesi g*f" nü saat 11 de İzmir İli daif encümeninde. 937 takvim yılına mahsus Br yındırlık Bakanlığından ıılm" mütcahteahhitlik ve ticaret ©* belgeleri. | Muvakkat teminat : (1754) lira 2633 7 Emlâk Müdürlüğünden; Lira Karantina eski cerrah Mehmet S. 17 No. lu ev 1700 9 Karşıyaka Soğukkuyu Menemen C. 1715 M.M. 5 No Reşadiye tramvay C M.M. arsa, lu arsa. Yukarıda yazılı emvalin mülkiyetlerine bidayeten v den talip çıkmadığından 22-7-937 tarihinden itibaren Taliplerin her pazartesi ve perşembe $ lığa bırakılmıştır. leri Milli Emlâk müdürlüğüne müracaatları. 1754 1168 taj No.lu 479,50 479 ii € (IÜJ v 2646 Milli Emlâk Müdürlüğünden: Yunanlı Buca aşağı mahalle eski mecidiye yeni bele diye cd. numara 29 eski ve taj dükkân Buca aşağı mahalle belediye caddesi 82 kapı 78 taj No.lu ev Buca aşağı mahalle taj No. lu dükkân Yukarıda yazılı Yunanlı emvalinin usulile ve 10 gün müddetle satışa çıkarılmıştır. belediye cd. 27 eski ve mülkiyetleri kzplıl' İhales! 937 pörşembe günü saat 15 dedir: Alıcıların Milli Eml ğ dürlüğüne müracaatları, nosu (i İzmir iskân müdürl B ı Satış münhasıran gayri mübad' 23 lüş ..ndeıl Göçmen hayvanatı için 40 bin kilo ot pııırlık surti"' edileceğinden talip olanlar 4 /8/ 937 çarşamba gürü Öi müdürlüğünde — müteşekkil olunur. komisyona muıncıntllnı_l 2624 yi 'ıııııııııııııımıııııııııııııımııımııımuımııııııuııııııııııınıımıı ll!llllllllllllllllll|l||||lll|lIIIllllllIIIIIIIIIIIIIINIHIIII" E Ucuz, taze ve temiz ilâç çeşidleri Başdurak büyük Salepçioğlu hanı karşısında i Hamdi Nüzhet Çançör Sıhhat Eczahanes! nde bulunur.