3 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

3 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

T K | Sayfa 4 Torbalı kazasında Şehidler ! köyünde doğurduğu gayrimeş- n çocuğunu öldürmek mak- İi sadile gübre içine gömmek “ve ormana bırakmak suçların- | dan maznun Haticenin muha- kemesine dün şehrimiz Ağır- Ü ceza mahkemesinde baftan- Omıştır. — Hatice, Musa isminde biri- nin metresi imiş. Bir gün | Musadan ayrılmış ve Tire ka- | zasının — Yeniçiftlik köyünde | bir darı tarlasını beklerken Otanımadığı bir şahış tarafın- | dan kirletilmiş ve hamile kal- A | mış, doğan çocuğu, gübreye H gömmek ve ormanda bırak- | mak suretile öldürmeğe teşeb- | büs etmiştir. Hatice demiştir ki: Ü — Musa ile beş seneden- — beri metres hayatı yaşadım. | ! Beni aldattı. Nikâh muamele- — mizin yaptırıldığını — zöyledi, |Bir gün kendisinin Tirede ve- | sikalı bir kadınla münasebet | peyda ederek karı koca gibi | a başladığınm haber D aldım. Musadan iki çocuğum — doğmuştu. Onların nafakasını | temin etmek maksadile Çiftlik | köyünde bir dan tarlasında bekçilik yapmağa başladım. | Bir gün biri geldi, beni tarla- | da yakaladı ve ondan gebe | kaldım. Musa, tekrar birlikte yaşa- | mamızı teklif etti, çocuğum | doğunca gıdasızlıktan fevka- — lâde mecalsiz kaldı, öleceğini | anladım, yaşamasını temin için | çocuğun başı ve gözleri dı- d şarıda kalmak şartile vücudünü sıcak gübreye gömdüm. Bu ” güretle çocuğu kurtardım. Mu- D sa, gene beni terketti. Çocuk- Olar, gene aç kalınca ağlamağa | başladılar. Ben de bir bakla tarlasında iş buldum. | cuğumu bakla tarlası kena- | yında uyuttum ve tarlaya gir- DÜ dim, Bir müddet sonra çocu- |— BYumun yanına gittim, yerinde | olmadığını gördüm. Biri gör- |U müş, oraya terkedilmiş bir ço- f cuk sanmış, alıp Torbalıya götürmüş. Papuçlarımı elime alarak Torbalıya gittim, çocu- ğumu buldum ve aldım.-De- dikleri gibi çocuğumu öldür- | mek maksadile hareket etsey- dim onu dokuz aây karnımda | taşır mıydım? Reis sordu: MA RTESE SA GST Sakat kalan adam | Bozyakada B. Ömeri katil kasdile yaralamakla ve malül kalmasına sebebiyet vermekle maznun Süleymanın muhake- Mmesine dün şehrimiz Ağırceza | mahkemesiride devam edilmiş- tir. Bu celsede, iddia maka- mını işgal eden müddeiumumi muavini B. Şevki Suner, id. diasını serdederek, Süleyma- İ nın, Ödmer ve kardeşi Meh- medle aralarının bir. kısrak meselesinden açık olduğundan katil kasdile Ömeri yaraladığı Obnununun 60 ve 448 inci mad- deleri mucibince on sene ağır Oraya çalışmağa gittim. Ço- | cezaya mahküm edilmesi lâzım Bn. Haticenin muhakemesi Çocuğu evvelâ sıcak - gübre içine gömmüş onra bir orman içinde bırakmış ve çekilip gitmiş — Musa sana - teklifinde (bu çocuğu öldürürsen seni gene yanıma alırım ) demiş. öyle mi? — Hayır yalandır. Ben onu herkesin yanında karnımda taşımaktan sıkılmadım. Sonra nasıl öldürürüm. Musa beni böyle bir cinayete teşviketmedi. Şahitler gelmemişlerdi.Müd- deiumumi, Musanın da ifade- sinin alınmasını istedi. Mah- hömece, şahitlerin ve Musa- nın da - ifadelerinin Torbalı mahkemesi vasıtasile talimatla alınması için mnhakeme başka bir güne bırakıldı. Merkezi Avru- pa Çingeneleri Yeni Kral aleyhine ayaklandılar Çingene kralının intihabın: dan sonra henüz çok bir za- man geçmemiştir; buna rağ- men yeni - kral aleyhinde bir hoşnudsuzluk başlamıştır. Kralın aleyhtarları arasında bulunanlardan birisi sabık kra- lin kayınpederi olan Rodoli- tur; bu adam, yeni kralın karşısında bir “Duçe,, rolü yapmak istemektedir. Yeni kral kendisine hiçbir nüfuz ve mevki vermemiştir; Rodolf bu sebeble alâkadar çingenelere krallık hilâfına ka- rar vermek üzere faaliyete geçmelerini bildirmiştir. Lehistan çingeneleri arasın- da bu hâdiseler ve cereyan- lar geçerken, Çekoslovakya çingeneleri Baroni Stoikada yeni kralın intihabını kanuni bulmadığını ilân etmiştir. Bu sebeble Peştede yeni bir içtima Jüzumunda ısrar etmektedir Romanya çingeneleri de yeni kralı sevmemektedirler. Fakat bunlardan başka Çingene genç- liği, artık Krallık ve hüküm- | darlık istememekte ve Cum- huriyet — taraftarlığı yapmak- tadır! Körülüyor ki Çingeneler âle- mitde de bir rejim inkılâbı vardır; yeni kralın son Çingene krah olması çok muhtemeldir. Dört köpek Bir adamı parçalıyordu.. Burnava Mersinlisinde bi- rinci İrimde Giritli Bay Ha- sanın sebze bahçesinde bulun- durduğu dört köpek, evelki gün o civardan geçen Bay İb- rahim isminde birisini ısırınış ve elbisesini parçalamışlardır. Bay İbrahim, dün müddeiumu: miliğe istida vererek köpekle- rin sahibi Bay Hasan aleyhine dava açmıştır. Zabıtaca tahki- kata başlanmıştır B. Adil Sayar Hususi Muhasebe müdürü B. Adil Sayar, dün mezuni- yetle İstanbula gitmiştir. Mü- dürlük — vazifesini — vekâleten başkâtib B. Hilmi görecektir. Fransız manevraları Paris, 2 (Radyo) — Yukarı Savvada Ağustosun son nısfın- da yapılacak Faransız manev- raları sevkülceyşi büyük bir mahiyeti haiz olacaktır. Bu manevralarda Jura dağ- larını aşmak esastır. Pa Hırsızlık Konak vapur - iskelesinde Süleyman oğlu Hasanın 75 kuruşunu çalan Ömer oğlu Süleyman yakalanmıştır. Yaralamak Göztepe vapur iskelesi ya- nında karpuzcu Tosun oğlu Hamza ile Ruhi tavla oynar- ken kavga etmişler, Hamza Ruhiyi bıçakla yaralamıştır. Kolunu sakat gösteren dilenci Zabıta, dün sapasağlam ol- duğu halde kolunu sakat gibi gösteren ve ceketinin altına saklıyan bir dilenci yakala- mıştır. Kahramanlar civarında di- lenen bu adam, dar daima kendini sakat gös- termiş ve rolünü büyük bir meharetle icra ederek merha- metli kimselerden para kopa- rarak geçinmiştir. Sahtekâr dilenci Adliyeye verilmiştir. Kumarcılar Balcılarda Karaosman oğlu hanında kumar oynıyan Âdil, Nuri, Mehmed Ali, Hilmi, Enver, Mercan, Kerim ve Hü- seyin adında sekiz arkadaş cürmümeşhud halinde yaka- lanmışlardır. Meydanda bulu- nan 697 kuruş para da suç- lularla birlikte Adliyeye tes- lim edilmiştir. Ahmed Caferoğlu İstanbul Türkiyat Enstitüsü doçenti Ahmed Caferoğlu Ödemiş çevresinde dil husu- siyetleri üzerinde etüdler yap- mış, Ödemişten Tireye hareket etmiştir. — Sünnet ettirilen yavrular şimdiye ka- | ANADOLU Büyük bir kamyon alevler içinde yandı Yolculardan birinin çaktığı bir kibritle kamyoru bir anda alevler kapladı Tireden 29 numaralı büyük bir kamyonla İzmire gelen 40 kadar yolcu, dün gece saat 20 de Kızılçullu ile Buca ara- sında mühim bir kazaya ma- ruz kalmışlar ve müteakbıen de biribirlerine girmişlerdir. Yaptığımız tahkikata göre, Tireden 29 numaralı kamyona binerek eşyalarile beraber İz- mire gelen yolcuların başına gelen bu kaza, bariz bir dik- | katsizlikten doğmuştur, hadise şudur: 29 numaralı kamyon, Buca ile Kızılcullu arasında yoluna devam ederken; Benzini bit- miş ve bir anda durmuştur. Bunun üzerine kamysnu idare €&den şoför, benzin alıp getir: mek üzere muavinini — İzmire göndermiştir. Şoför muavini bir saat şonra İzmirden bir teneke benzinle dönünce, yol- cularda bir sevinç başlamış ve fakat bu sevinç, bir iki dakika sonra tecessüre münka- lip olmuştur. Zira benzin, kamyon depo- suna boşaltılırken, kimin la- rafından yakıldığı belli olmı- yan bir kibritle birdenbire bir alev hasıl olmuş ve yol- cular, telâş ve heyecanla kam- yondan atlamağa başlamıştır. Bu telâş yüzünden atlarken yaralananlar da vardır. Benzinin ateş almasile alev- ler içinde kalan kamyon, ya- C. H. P. Topaltı ocağı, kendi muhitindeki fakir ve yardıma muhtac yavrulardan 22 tanesini Pazar günü sünnet ettirmiş ve bu münasebetle, çocuk ve ailelerinin gönlünü alacak mera- sim de tertib etmiştir. Yavrular, baştanbaşa giydirilmiş, kendilerine hediyeler ve- rilmiş ve daha sonra sünnetleri yapılmıştır. Gaklamii aa dürmamnn Burnavada sünnet düğünü . vee 66 Sünnet ettirilen yavrular C. H. P. Burnava nahiye ocakları sünnet düğünü, Cumartesi ğgünü akşamı tarafından tertib edilen başlamış ve Pazar akşamı saat 3 €e kadar devam etmiştir. Pazar-günü sünnetten evel 85 çocuk otomobillerle gezdiril- miş ve saat 5 te Cumhuriyet meydanında sünnete başlanmıştır. Sünnetten sonra parkta ağaçların altında muntazaman sıralan- |için bu sene, Türkiya deniz bi- miş karyolalarda çocuklar yatırılmış ve muhtelif oyunlarla eğ- lendirilmiştir. Geceleyin saat 3 e kadar devam eden eğlenceler| de yapılacağı kuvvetle söyle- çok neşeli geçmiş ve Burnavalılar iyi saatler yeçirmislerdir. rım saat zarfında ve içindeki eşya ile birlikte tamamen yanmıştır. Yoleular bü felâketten son- ra yolun ortasında yangına kim sebebiyet verdi, diye bi- ribirlerile kavgaya tutuşmuş- | lardır. Bunun üzerine Buca jan- darma karakol komutanı Meh- med onbaşı, hâdise mahalline koşmuş ve lâzım. gelen tahki- kata başladığı gibi, yolcuların zmire sevkini temin — eyle- miştir, Yukarıda kaydettiğimiz veç- hile bu hâdise, tamamen dik- katsizlik yüzünden olmuştur. Zabıta, etmektedir. Başı secdeden İ kalkmıyan -bir ada Servetine tamah ederek kardeşini 27 sene hapsetmiş!.. Salâhiddin ölüm yatağında Kahirede tesadüf sayesinde korkunç bir aile faciası mey- dana çıkmıştır. Saide Zeyneb mahallesi Kahirenin en güzel mahallele- rinden — birisidir. ve burada Mahmud Salâhiddin adlı, ca- miden çıkmaz, başı seccade- den kalkmaz, herkesin çok dindar ve namuslu bildiği bir adam vardir. Bundan bir hafta kadar evel öldüğü vakit, bütün mahalle matem tutmuştur. Fakat... Bu Allahlık adam, haçı koltuğu altında buülünan hacılardanmış! Bu adamın evi birnevi mah- zeni andıran şekilde ve bir kapıdan başka methali olmı: yan bir bina idi. Ölümünden sonra, ziyaretçiler ve alâka- darlar eve girmişler ve taban kısmında bir kapı görmüşler- Yüzme ha- vuzu yapılacak Birincilil'z.l;r bu sene İzmirde yapılacak.. İzmir Liman işletme müdür- lüğü, gençlerimize bir yardım olmak ve İzmirin mühim bir noksanını tamanlamak, ayni zuranda İzmir-Karşıyaka ara- sında işliyen vapurların yolcu sayısını — artırmak Karşıyakada deniz birincilik müsabakalarının yarıyacak nizami bir yüzme havuzu inşasını kararlaştırmış- | tır. Yüzme havuzunun inşasına | derhal başlanacaktır. Yapılan tetkikatta Karşıyakada Osman- zade mevkiindeki kadın ve erkek banyolarının arasındaki saha, inşa edilecek yüzme ha- vuzu için muvafık görülmüştür. İnşaata derhal başlanacak ve 15 Eylüle kadar son verileceği rincilik müsabakalarının İzmir: nivor. maksadile | yapılmasına | Bugünkü program İstanbul radyosu Gündüz: Saat 12,30—14 Halk türküleri, — havadisleri, hafif muslki, Göce: “Saat - 18,30* Dans musikisi, 19,30 Konferans, 20 Bn. Nevinin iştirakile Türk musi- kisi ve halk türküleri, 20,30 B. Ömer Rıza tarafından arap: ca söylev. 20,45 Bn. Vedia Rıza ve arkadaşları tarafından Türk musikisi ve saat ayarı. 21,15 Radyofonik dram, 22,15 Ajans ve borsa haber- leri, 22,30. Opera ve opuret parçaları, tahkikata — devam i Belgrad radyosu Saat 23,53 te Türkçe ha- vadisler. dir; bu kapıyı kırarak açmak mecburiyeti hasıl olmuş, aşa- gıdan fena bir koku ile karşı- laşılmıştır. Yarı karanlık olan bu yer altı odasında zavallı bir mah: lükun bir köşede yattığı ve zencirlerle bağlı olduğu görül- müştür. Bu adam, çok hafif ve ih- tiyar bir adamdı, halinde bü- yük bir korku eseri vardı. Zencirden ve hapisten kür- tarılan ve yarı deli hale,gelen bu adamın; başı secdeden kalkmıyan dindar adamın kar- deşi olduğu anlaşılınca umu: mun hayreti son dereceyi bul: müuştur. Yapılan resmi tahkikata gö- re, adı. Hanefi olan — bu adam — 1910 — senesindenberi kaybolmuştur. O zaman yirmi yaşında bulunan bu zavallı adamı, dindar kardeşi emlâ : kinden ve servetinden istifadeiçit bu yeraltı odasında zencire vur” muşlur, Çok münzeviyane ve zahi- ren dindarane yaşıyan bu adam, kardeşini 27 sene ha: pisle elde ettiği serveti acaba ne yapmıştır?'İşte 'bunu henüz bilen yoktur. Nazillide büyük bir yangın ——— ... —— Birçok mağazalar ve oteller yanmış Dün akşam Nazillide bü* yük bir yangın çıktığı ve bür kümet konağı arkasındaki $â” hada bulunan dükkân, hanlarla bir müskirat imal) hanesinin tamamen yandıği hakkında şehrimize bir habtf gelmiştir. Madran —müskirât fabrikası ile bir helvacı dük” kânı ve büyük “koza - imali hanesi de yanmıştır. Yangift hakkında fazla tafsilât ahna” mamıştır. Bir Japon mektep gemisi İstanbula geliyor Roma, 2 (Radyo) — İstan” buldan bildiriliyor: Konter amiral Faga kumâf” dasında iki Japon mektep *” finesi Çarşamba günü İstan” bula varacak, Japon talebesi - tezahüratla ıırru nalketır