15 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

15 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

— Sakın? — Evet! — Sonra? — Hiçl.. Bu tek tek kelimeler içinde, birçok manalar vardı. Yani kız: — Onu tanıyorum. Onuün sevdiği kız da benim. Demek istiyordu. — Peki, onu hniçin göre-. ceksiniz? — Bilmiyorum. — Bu fikirden vazgeçiniz Sinorinal!. Maddi ve manevi ıstırablarla dolu olan bir kalbe beklediğini veremiyecek al- duktan sönra onun sahibini görmekliğiniz hiç te doğru olmıyacaktır. Stela ayağa kalktı, pence- reye doğru gitti ve sonra ge- riye döndü. Ağır ve düşünceli bir sesle: — İlk defadır ki içimden böyle bir şey geliyor! Dedi. Doğanın içinde son- suz bir sevinç doğmuştu. — Allah ne büyüktür? Diye mırıldandı.. Ve sonra Stelaya cevab verdi: — Kalbinizin gitmek iste- diği istikamette yürüyünüz Si- norina.. O yolun sonu nur gibi berrak ve temizdir. Stela bir kultuğa oturdu: — Fakat aramızda engeller var. O her şeyi biliyor. — Babanızın, kendi anasını öldürdüğü değil mi? Stela derin derin içini çekti: — Evet.. — Fakat ona, bu fikrinin yanlış olduğu pek âlâ anla- tılabilir. — Belki... Fakat hakikati ben de biliyorum.. Doğan, vaziyeti kavramıştı. Derhal mevzuu kurtarmak is- tedi; — Fakat -dedi- siz de yan- lışsınız. Sizin de bildiğiniz yanlıştır. Ben ve Prenses İrini bunları daha iyi biliriz. Yani ona karşı ebedi bir azab ve hiçab duyacak değilsiniz. Stela dikkatle Doğana baktı ve yerinden doğruldu: — Acabal.. — Evet, bu muhakkak.. İs- terseniz ben Prenses İriniye Sizi göndereyim.. — Prenses mi?. Kendisi ile muarelem yok. Şahsen - tanı- mm onü, Fakat bunların dü- yulması ve şüyuu.. Doğan, derhal Stelanın sö- zünü kesti: — Müster » olun.. Stela birdenbire ciddileşti: — Fakat mösyö, sizden ri- €a ederim. Bu mevzuu hiç konuşmamış — olalın. Çünkü nihayet bir yabancı karşısın- dayım.. Doğan ayağa kalkarken, bir . â kız geniş bir tepsi — Üstünde şarap getirdi. Doğan — Stelaya cevap verdi: — Evet, ben bir yabancı- Yım, Hatta ismini bile vermi- “Yen bir yabancı. Fakat en — Yakın dostlarınızın benim ka- / dar samimi ve doğru olacağı- ederim, kusura yın. Ne kadar olsa.. Genç kız, Doğ kendi kendine düşünmeğe başladı.. an gittikten sonra Hizmetçi, tepsiyi masaya Diye mırıldandı. bırakmıştı. Stela kadehi kendi Doğan, süratle Prensin evi- elile Doğana uzattı: ne gitli. — Size karşı hayatımı borç: luyum. Suda- boğulabilirdim. Ne çare ki, isminizi vermek istemiyorsunuz.. — Zarar yok sinorinal.. Şe- refinize içiyorum.. Fakat ben size yarın prensi gönderece- İrini, onu merakla bekli- yordu. — Gene sarhoşsun galibal, Gene içmişsin İrini.. İrini onun omuzuna dayan- di, yüzüne baktı: —Ah şu akil hocalığını hAY j bir bıraksan Doğan.. Ben, Stela cevap vermedi, kade- ğ bi dikti. böyle mesudum. Hayatımda, hep hür yaşamak isterim. İçimden gelen şeyi yapamaz- sam deli olurum. Fakat senin — Ne tuhaf, ne esrarengiz | sözünden de çıkmak istemem, bir gençl. Hem de gayet | korkma, çok az içtim. Şi | — SONU VAR — İzmir Levazım âmirliği ilânları İzmir Lv. amirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: 1 — İzmir Gaziemirde yıîtın!ıcık bir F. tipi hangar ile bir erat pavyonu ve bir helâ inşaati kapalı zarfla ek- siltmeye konulmuştur. Hepisinin keşif bedeli 167 bin 755 lira 67 kuruştur. Lhıâşsi 25 Birinciteşrin 937 Pazartesi günü saa 15- edir. Doğan, fazla oturmadı, genç kızı selâmlıyarak çıktı. Stela arkasından bakıyordu: 4 — İlk teminatı 9637 lira 79 kuruştur. Şartname keşif ve projeleri 839 kuruşa M.M.V. satın alma komisyonun- dan alınır. $ — Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikarlarla idari şartnamenin dördüncü maddesinin F. fıkrasında yazılı vesikalarla birlikte teklif mektuplarını ihale sa- atinden behemhal bir saat evel M.M.V. satın alma komisyonuna vermeleri. ğ 10 ü :d İzmir Levazım âmirliği satın alma ko. reisliğinden: 1 — Bir tanesine tahmin edilen fiyatı 350 kuruş olan 50,000 ellibin tane kilim kapalı zarfla alınacaktır. 2 — İhalesi 23/10/937 cumartesi günü saat 11 dedir. 3 — İlk teminatı 10,000 liradır. 4 — Şartname bedeli 875 kuruştur. M. M. V. satın alma komisyonundan alınır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile birlikte teminat ve teklif mektuplarile ihale saatinden evvel komisyona vermeleri, 5 10 15700 İzmir Lv. amirliği Sat Al. Ko. Rs. den: tahmin edilen teminat muvak- miktarı mecmu tutarı — kate akçası — amünakasa Cinsi kilo Lira Ku. — Lira Ku, şekli Süt 23100 3003 00 225 23 açık eksiltme Yoğurt 21000 — 2940 00 220 50 açık eksiltme ihale tarihi günü saati 28/1.Teş. 937 perşmbe 15,30 28/1.Teş. 937 di 16 1 — İzmir askeri hastanesinin yukarıda cins ve miktarları yazılı iki kalem süt ve yoğurt ihtiyacı iki kıta şartname ile ayrı ayrı açık eksiltme suretile münakasaya konul- muştur. İhaleleri hizalarında yazılı tarih, gün ve saatlerde İzmirde kışlada İzmir levazım amirliği satın alma komisyonun- da yapılacaktır. Teminat muvakkate akçaları hizalarında yazılıdır. 4 — Şartnameleri her gün komisyonda görülebilir. $ — İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dair ve- sika göstermek mecburiyetindedirler. 6 — Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kan ınun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikaları ve teminatı mu- vakkatelerile birlikte ihale saatinden evel komisyonda hazır bulunmaları. V Wya : > Kğe Ci SN İzmir Levazım amirliği satın alme ko, reisliğinden: 300 bin ilâ 350 bin metre portatif çadır bezine istekliler tarafından beher metresine teklif edilen 75 kuruş fiat Vekâ- letçe gali görülerek pazarlığa konulmuştur. Pazarlığı 25/10/937 Pazartesi' günü saat 15 dedir. İlk teminatı 14250 liradır. Şartname bedeli 1313 kuruş mukabilinde M.M.V. satın alma komisyönundan alınır. Pazarlığa gireceklerin belli gün ve sa- ntinde 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile ve ilk teminatlarile birlikte komisyona gelmeleri. 5 10 15 20 İzmir Levazım âmirliği satın alma ko, reişliğinden: Yüz adet büyük bakır kazan, yüz adet küçük bakır kazan, iki bin adet bakır karavana, ıki bin adet kapaklı bakır bak- raç için verilen fiat pahalı görüldüğünden 18/10/937 pazar- tesi günü saat 14,30 da İstanbulda Tophanede İstanbul Le- vazım âmirliği satın alma komisyonunda pazarlıkla eksiltmesi yapılacaktır. Hesinin t altmış liradır. İlk teminatı bin ahmin bedeli yirmi beş bin sekiz yüz dokuz yüz otuz dokuz Jira elli kuruştur. Şartname ve nümuneleri komisyonda görülebilir. İs- İzmir Lv, amirliği Sat teklilerin kanunun iki ve üçünçü maddelerinde yazilı belgele- rile beraber belli saatte komisyona gelmeleri 13 -- 15 3622 . AL Ko. Rs. den: 1 — Beher kilosuna tahmin edilen fiat 245 iki yüz kırk beş kuruş olan 15000 ilâ 20000 kilo yirmi bin kilo yün çorap ipliği kapalı zarf usulile alıncaktır. 2 — İhalesi 25/10/937 Pazartesi günü saat 15 tedir. 3 — İlk teminat 3675 üçbin altıyüz yetmiş beş İiradır. 4 — Şartname bedeli 245 kuruş mukabilinde M.M. V. satn alma komisyonundan alınır. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3ün- cü maddelerinde gösterilen vesikalarile birlikte temi- ve teklif mektuplarile ihale saatinden en az bir saat evel M.M. V. satın alma komisyonuna vermeleri. 5 10 15 20 İzmir Lv. âmirliği Sat. Al. Ko. Rs. den: alınacaktır. 2 — Tahmin edilen bedeli beheri 75 kuruştur. 3 — İhalesi 3-11-937 Çarşamba günü saat 11 dedir. 4 — Evsaf ve şartnamesi 307 kuruş mukabilinde M. M.V. Sat. Al. komisyonundan alınabilir. 5 — İlk teminat 4812 lira SO kuruştur. 6 — İhaleyc gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde gösterilen larile birlikte ihal> mekti evvel M. M. V. Satın vesaikle teminat ve teklif saatından en az bir saat alma komisyonuna vermeleri. 12 30 15 31 İzmir Lv. âmirliği Sat. ALL Ko. Rs. den: 1 — İki adet perçin imal makinesi kapalı zarfla eksilt- meye konmuştur. 2 — Tahmin edilen bedeli 18500 lira olup ilk teminat parası 1387 lira 50 kuruştur. 3 —İhalesi 18Birinciteşrin 937Pazartesi günü saat 15dedir. 4 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde istenilen belgelerile birlikte temi- nat ve teklif mektuplarını ihale gün ve saatinde en geç bir saat evveline misyonuna vermeleri, kadar M. M. V. satın alma ko- 15 30 15 3017 t Âl. Ko; Rs. den: hayvanatının ( 135900 ) kilo zarf usülile eksiltmeye kon- İhalesi 2 ikinciteşrin 1937 Salı günü saat 16 da İz- amirliği satın alma komisyonun- Teminat muvakkate akçesi 407 lira yetmiş kuruştur. İstekliler ticaret odasında kayıtlı olduklarına dsir ve- zmir Lv. amirliği 1 — İzmir Mst. Mv. kıtaatı kuru ot ihtiyacı kapalı muştur. mirde kışlada levazım da yapılacaktır. 3 — Tahmin edilen mecmu tutarı 4536 liradır. dS 5 — Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. aç sika göstermek mecburiyetindedirler. 7 — 3 üncü maddelerinde ları teminat ve teklif Eksiltmeye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve ve şartnamesinde yazılı vesika- mektuplarını ihale saatinden en az bir saat evel komisyona vermiş bulunacaklardır. 15 20 MA 26 İzmi Müstahkem Mevki satın alma komisyotundan: 1 — Çorlu mıntakasında yaptırılacak olan 2 Adet “F, tipi hangar, hamam ve çamaşır yeri, mutfak ve tesisatı ve altı adet erat pavyonu inşâatı kapalı zarfla eksiltmeye konmuştür. 2 — Hepsinin keşif bedeli 3 — İhalesi 23 ikinciteşrin 509 bin 224 lira 18 kuruştur. 937 Salı günü saat 15 de M. M.V. satın ulma komisyonunda yakılacaktır. 4 — İlk teminatı 28119 liradır. Şartname ve keşif ve proje- leri 2547 kuruşa M. M. V. satın alma komisyonundan alınır. $ — Eksiltmeye girecekler kanunun 2 ve 3 üncü kanuni teminat ve 2490 sayılı maddelerinde yazılı belgelerle idari şartnamenin 4 üncü maddesinin “F, fıkrasında yazılı vesikalarla birlikte teklif mektuplarını ihale sa- tinden behemehal bir saat evel satın alma komisyo- nuna vermeleri. 1 — Cumhuriyet meyda- nında, İsmet paşa bulvarı ağ- zile Tevfik Rüşdü Aras cad- desi arasında ve yeni yaptırı- lan kanalizasyona bağlanmak Üzere yetmiş metre uzunluğun- da yapılacak kanalizasyon 2/11/937 salı günü saat on altıda açık eksiltme ile ihale edilecektir. İşin keşif bedeli iki bin beş'yüz otaz liradır. Keşif, şartname ve projesi on üç.kuruş mukabilinde başmü- hendislikten alınır. İştirak için yüz doksan liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatte encümene ge- linir. 2 — Senelik kirası iki yüz lira bedeli muhammenli Bey- ler sokağında 50 sayılı gara- jin bir senelik kirası baş kâ- 15 İzmir Belediyesinden: | tiplikteki — şartname — veçhile 30 14 20 3504 2/11/937 salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak için on beş Tiralık muvakkat teminat mak- buzu ile söylenen gün ve sa- aâtte encümene gelinir. 3 — Mezarlıkbaşında Hay- reddin paşa sokağındaki beş sayılı hanın enkazı mütcahhide aid olmak üzere yapılması işi 2/11/937 salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. Keşif bedeli yüz altmış sekiz lira elli altı ku- ruştur. İştirak için on üç lira- lık muvakkat teminat mak- buzu ile söylenen gün ve sa- atte encümene gelinir, * 4 — Birincikordonda 194/3 sayılı Şehir gazino ve bahçe- sinin bir senelik kirası başka- tiplikieki — şartname veçhile 2/11/937 salı günü saat on Nevyorkta Üç çapulcu öldürüldü Nevyork, 14 ( Radyo ) — Meşhur — çapulculardan Con Diltigerin arkadaşı:Alfred Yo- ger, dün, polisler tarafından takib edilerek öldürülmüştür. Alferd Yogerin muhafızlarından iki kişi de müsademede kat- ledilmişlerdir. - DAVET İkinci Mıntaka Etibba odası kongresi 23 Birinciteşrin 937 Cumartesi günü saat 17 de İzmir Memleket hastanesi kon- ferans salonunda yapılacaktır. '_ Ayni zamanda idare heyetinin 1 — 95 bin tane çıplak aleminyom matara kapalı zarfla | mesai müddeti bittiğinden ida- re heyeti ve haysiyet divamı, aza ve yedek azaları seçimi de - yapılacaktır. Mezkür gün ve saatte odamız azalarının teşrifleri tica olunur. Yavuz Kitabevi Sahibi Fahri Kitabçı getirttiğil Bütün mekteb ki- tablarını en — müsaid şartlarla satışa — çıkardığını sayın öğretmenlerle müşte- mlerine ârzeder. Memur aranıyor Daktilo bilir bir memura ihtiyaç Marifet mat- baasına müracaat edilmesi. vardır, Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kanmçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık. ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telelon : 3479 Devrim Kitabevi Sahibir: MİTAT Bütün mektep kitaplarını en müsailt şartlarla satışa çı- kardığını sayın öğretmenlerle müşterilerine arzeder. Adres: İkinci Beyler soka- ğında 58 numara. İNÖNÜ Cad. No. 20 Atölyede En güzel pozlar çekilir. Amatör işler Temiz çabuk ucuz yapılır altıda açık artırma ile ihale edilecektir. Senelik kira be- deli muhammnei iki bin lira- dır. İştirak için yüz elli liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu te söylenen gün ve saatte encümene gelinir. 5 — Bahribaba parkı med- hali kenarındakı benzin satış yerinin bir senelik kirası baş- kâtiplikteki şartname veçhile 2/11/937 sahlı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. Senelik kira be- deli muhammeni dört yüz elli liradır. İşlirak için otuz dört Hralık muvakkat teminat mak- buzu ile söylenen gün ve saatte encümene gelinir. 15 19 23 26 3653