March 5, 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

March 5, 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

Sehife 10 Göçınınlır için yeni tedbirler.. — Bııı_mhıledı -— — Emin Draman (Yozgad) tarafın- — dan ileri sürülmüş olan müta« lealara karşı divanı muhasebat encümeni mazbata — muhbarriri — tarafından verilen izahat dinlen- miştir. ; Müzakere sonunda mezkür — fikranın bir defa da Adliye Encümeni tarafından tetkik edil- mesi hakkındaki takrir reye konularak red olunmuş ve maz- — bata tasvip olunmuştur. Mahsuller ve yabani zeytin ağaçlarının aşılanması ve zeytin mahbsullerinin iyileştirilmesi hak- - kındaki kanunun müzakeresine ' geçilirken Gümrük ve İnhisarlar Vekili Ali Rana Tarhan lây- hanın bükümet ziraat progra- ' mile telif edilebilmesi için bazı maddelerin yeniden tetkiki icab ini ileri sürmüş ve Ziraat ninin talebi üzerine mez- ür kanun İlâyhası encümene iado olunmuştur. Kamutay pazartesi günü topr lanacaktır. İDOKTOR — M. Şevki Uğur Dahilt hastalıklar mutahassısı | | İkincibeyler sokak No. 82 e b Telefon No. 3286 »yanname defterleri Müessesat ve oteller için po- is beyanname defterleri Marifet “Matbaasında satılmaktadır. | Dr.Behçet Uz —— mütehassısı lârını 11,30 dan bire ka- İ | ıcyıır sokağında Aheak tıl.b—ı yanında kabul eder. l | Maayenehane telefonu 3990 || Ev telefonu 2261 Aydın incir ıstasvonu mndnriüğü eksiltme komisyonundan: 1 — Eksiltmeye konulan iş Aydın ilinin Erbeyli istasyonu civarında inşa edilecek meyvacılık ıslah istasyonu binâa> larıdır. 41806 lira 68 kuruş keşf bedellidir. 2 — Bu işe ait şartname ve evrak şunlardır. A — Kapalı zarf usulile eksiltme şartnamesi, B — Mukavele projesi.. C— Bayındirlık işleri genel şartnâmesi, D — Femi şartname. E — Keşif, metraj cetvelleri. F — Resimler. İstiyenler bu evrakı Aydın Nafia müdürlüğünde göre G bilirler. 3 — Eksiltma 25 Mart 938 Cuma günü saat 15 de Aydin hükümet konağında nafia dairesinde toplanacak komis yonda yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapah zarf usnlille yapılacaktır. 5 — Eksilitmeye girebilmek için isteklilerin 3136 liralik mwe vakkat teminat vermesi ve Nafa Vekâletinden alınmış yapı mütaahhitliği vesikası göstermesi yaptığı en büyük işin bedeli 35020 liradan aşağı olmaması mütaahhdin bizzat dipomalı mühendis veya mimar olması veya hunlardın birisile müşterek teklif yapması ve mukave- leyi birlikte imza etmesi lâzımdır. 6 — Teklif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saat- ten bir saat eveline kadar nafa daresine getirilerek eksil'me komisyon reisliğine makbuz mukabilinde ve- rilecektir. Posta ile gönderilecek mektupiarın n-hayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş o'ması ve diş zarfın mühür mumu ile iy'ce kapıatılmış olması lâ- zımdır. Postada olan gecikmeler kabu! edilamez. 591317 Şark Sanayi kumpanyasından: Kuruş Fenar Tip 5. 90 em 832 T — Bozkurt Tip 6. 5 . 690 70 . 657 sS,., 732 Kelebek Tip 9. B lan n - 639 — Yukarıdaki - fiatler, fabrikada teslim ve bedeli peş ödenmesi meşrut 36 metrelik bir top için olup asgari 1 balyalık (yani 25 top) satışlara mahsustur. 2 — Beher balya ıııbıi; Pn prese masrafı olarak 100 3 — İstasyona veya uıyı naklini istiyenlerden beher balya içi nv;(’) kı.ı.uı. araba nakliyat ücreti alınır. 4 — 1-24 top almak istiyen müşteriler yukarıdaki yüzde 2 zamla mal alabil rler. Yukarda gösterilen bez Hiatleri Vekâletin tesbit ettiği Hatlere uygun ambalâj ve nakliye masrallarının da muvalık o.duğu tasdik olunur. Ticaret odası resmi mühürü ANADOLU — —. İmir Birinci İcra memurla- ğundan: Adil Meserretçioğlunun Em- lâk ve Eytam Bankasından tak- sitle satın aldığı gayri menkul- den mütevellit borcu için ban- kaya ipotek — eylediği İzmirde Akdeniz mahallesi Büyük tuha- fiyeciler sokak No, 83, ada981, parsel 16 de kâin iki katlı, kâr- gir olap 1500 lira kıymetinde olan bu mağazanın mülkiyeti açık artırma süretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam ban kesı kanunu mucibince bir def- aya mahsus o'mak şartile artır- ması 5/4/938 Sah — günü saat 14te icra dairemiz içinle ya- p imak üzere bir ay müddetle satılığa konuldu. Ba artırma neticesinde satış bedeli her ne Olursu olsan bo cun öedenmesi 2280 numa- ralı kaaunun — meriyete girdiği tarihten sonraya müseadif olması hasebile kıyımetine bakılmıya- rak ea çok artıranın üzerinde ihalesi yapılacaktır. Satış Bâğ numaralı Emlâk ve Eytam ban- kası kanunu hükümlerine göre yepılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteriden yılnız yüzd 2 buçuk dellâl ye masrah alınır. İpotek — sahibi - alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtilak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususile fa- iz ve masrafa dair olan iddia- larını işbu ilân tarihinden iti- baren 20 gün içinde evrakı müşbitelerile birlikte memuriye- timize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sici- Hnce malâm olmadıkça naylaş- madan hariç kalırlar. 25/3/938 tarihinden — itibaren — şartanme herkese açıktır. Talip olauların yüze 7.buçuk teminat — akçesi veya milit bir bankaâ- itibar mektubu ve 38/2763 dosya nu- marasile İzmir birinci içree me murluğuna — müracaatları - ilân olunur. 1020 717 İzmir Birinci lera memurlu- gundan: 356 Zehra Sabriyenin Emlâk ve Eytam Bankasından taksitle sa- tin aldığı ıı,ıi menkuülden mü: tevelit borç için bankaya ipo- tek qkdlı İzmirde Güzelyalı açık artırma süretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam ban- kası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile ar- tırması 5-4-938 Salı günü saat M te icra dairemiz içinde yapıl- mak üzere bir ay müddetle sa- tılığı konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli tahmin o'unan kıymetin yüzde 75 ini bulursa en çok ar- tranın üzerine ihalesi yapıla- caktır. Aksi takdirde 2280sayılı kanuna göre satış geri bırakıla. caktır. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde 2buçuk dellâiye masrafı alınır, İpotek — sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını husus le fa- iz ve masrafa dair olan iddia- larını işbu ilân tarihinden itiba- ren 20 gün içinde evrakı müs- || bitelerile birlikte memuriyeti- mize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- laşından hariç kalırlar. 25-3-938 tarihinden — itibaren şartname herkese açıktır. Talip olanların yüzde 7 buçuk teminat akçesi vey milli bir banka itibar mek- tubu ve 38/495 dosya numara- sile İzmir birinci icra memurlu- ğuna müzacaatları ilân olunur. 716 ESER SYN Mı et |izmirEsnaf ve Ahali bankası ıdıre mee- lisinden umumi heyetin çağırılması Esas mukavelenamemizin 56 ncı maâddesine tev'ikan, hisse- darlar heyeti umumive toplantısı 24-3-938 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 de İzmir ticaret ve sanayi odası içtima salonunda icra edilecektir. Esas mukavelenamemizin Gi nci maddesi mucibince asaleten veya vekâleten S0 hisseyi temsl eden muhterem — ortaklarımı- zin rüznamede yazılı hususat hakkımda görüşmek ve karar itti- haz etmek üzere muayyen gün ve saatte bu toplantıda hazır bulunmaları ve toplantı gününden lâakal bir hafta evel mer- kez ve şubelerimize müracaatla duhuliye kartı almaları - rica olunur. Toplantıya vekâleten iştirak edeceklerin de ortak olmaları meşruttur. Müzakerat ruznamesi; 1 — İdare meclisi ve mürâkip raporlarının okunması, 2 — 1937 plânçosunun tetkik ve tasdiki ile idare meclisi azasının ibrası. 3 — Vi âğyet umumi meclisi tarafından idare meclisi azalığı idıııııu:tıöıiuilıınıy'l'ıh Müaşkaranın intihabı. nın İcrası. 4 — Kanuni müddetini ikmal etmiş bulunan idare meclisi. mizin intihabının yenilenmesi. 6 — İdare ızılııı kazancın tevzi b ııpoı-h gösterilen şek- - ldııe Mec 'isi azasına vuılıeok huzur haklarının ve mü rakip Ücretlerinin tesbiti. Vekâleten iştirak edeceklerin selâhiyet. nameleri, şu süretle tanzim edilecektir İzmir Esnaf ve Ahali bankası Türk Anonim ş'rketinin 24-3-938 tarihinde ve şayet ekseriyet hasıl olmazsa talik edi» lecek taribinde İzmir tcaret ve sanayi odası salonunda akdi mukarrer veruzname müzakeresi malüm alelâde hissedaran beyeti umumiye toplantısında beni temsilen hazır bulunarak müzake- bizi reyi rake ve bu bapta rey vermeğe evrakı lâzimeyi imza ıtmeiı velhısıl bu beyeti umumiyede hissedar sıfatile yapılar bilecek her türlü hususat ve muamelâtı namıma salâhiyeti namımıza de mukim ........... oğlu tamme ve mutlaka ile imzaya ........... ......... 1 vekil nasp ve tayin eyledim. eyledik. 713 Çünkü ASPİRİN. seneler. denberi her türlü soğukak, gınlıklarına ve ağrılara kııp fesiri şaşmaz bir ilâç okluğm isbat etmiştir. ASPİRİNin tesirinden emin olmak için lütlen mar- kasına dikkat ediniz. Izmir Pamuk mensucatı 'l'ı-k Anonim şirketi Kabat bezleri satış fiatı Tip No. —Mürkâsı — Eni santim “ıdııührbpın 4 At 4 At 5 Değirmen 5 ” 8 Geyik 8 e 9 Tayyare 732 9 çe 7 670,— ıt Köpekli TEk ei İşbu fiatler fabrika teslimi satış fiatı olup ambalâj masrafı Müşteriye aittir. 25 toptan aşağı satışlarda -yukarıdaki fiatlere 62 - zam olunur. »