26 Mayıs 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

26 Mayıs 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

— kuüvvetli kollariyle 10 Sahile Bir Aerikalı gözile İspanya -— Başı $ insi sahijede — yatfakıyetlerinde birinci — âmil olmuştur. Falange part'sinin umdeleri totaliter bir rejim kurmak, İs- panyayı müstahsillerin büyük bir sendikası haline getirmek, işçi vaziyetini doğrudan ' doğ- ruya devlet mesüliyeti altına almaktır. Memlekette bir tek parti bulu- nacığı için artık ticaret birlik- leri kalmıyacaktır. Kilisa ile devlet, biribirinden ayrı kalmaya devam edecektir, Ördu ve donanma kavvetlendi- rilecektir. Hususi mülkiyetlere itibar edilecek, şahsi ticaret teşvik olunacaktır. Patronların makul bir kazanç kazanmaları, ayni zamanda iş- çiye de makul bir gündelik ve- rilmesi işteriyle deviet, doğru- dan doğruya uğraşacaktır. Falange, yalaız bu umdeleri propaganda etmekle kalmamak- ta bunları tatbikat sahasına da geçirmektedir. Bu bususta başka bir takım yardımcı sosyal kurumlar da — kurulmuştur ki birçok faydaları görülmektedir. Hâdiseler — Başı 9 uncu sahifede — hammül edemiyor ve: — Ben şu kayadan düştüm; iki üç saattir burada bulunuyo- rum; diyebiliyor.. Kurtlar geliyor Gecenin — sükünetini, — gene yvahşi hayvanların gür sesleri yırtıyor. Kurtlar gittikçe yak- laşıyorlar. Genç adam kadına dönereki —Kim olursanız olunuz, sizi bu waziyette terkedemem; diyor, İkisi de, kendilerini sabaha kadar etraflarında ateş yakarak koru- yabileceklerini biliyorlar. Fakat Tomas, en son kibritini yakt- gını hatırlıyor. Yanında pek az fişek kaldığını da, farkediyor. Genç adam, kaçıp kurtulabi- moleri için, kadının incinen aşık kemiğini — düzeltmek — istiyor. Oaun bu âlicenabaae hareketi Mariyanı — heyacana getiriyor. Tomasa: — Beni kurtar, kurtların elin- de parçalanmaktan korkuyorum; B diye bağırıyor, ağlıyor. Tam bu sırada, fundalığı ya- ran vahçi bir kurt kadının üze- rine atılıyor. Tomas, âni bir hareketle kurdu vuruyor. Hay- van, cansız bir cesed - halinde, Tomasın ayakları dibine yayı- lıyor. Genç adam, kurtların kan — kokusuna daha fazla koşuşa- — aaklarını bildiği için, hayvanı yakalayıp fundalıktan — öteye — fırlatıyor. “Kurtlar bir hamlede ölen arka- daşlarının üzerine hücum edi- yorlar ve onu yemeğe başlı- yorlar. Tomas Vogan ile Mariyan Hariley bu müdh'ş vaziyetten asıl kurtulacaklardı? Kendileri bile bu suale cevap veremi- yorlar.. — Nihayet şafak söküyor. Ya- Orasının şiddetile hastalanan Ma- — giyan, takatsiz bir hale geliyor. Tomas onu evine götürmek — için kucağına aldığı vakit za- — yallı kadın baygın bir vaziyette bulunuyor. O günden itibaren iki aile — Arasında en samimi bir bağlan- bi başlıyor. Doktor Salih Sonad | Cild, Saç ve zührevi hastalıklar hassı Antalya T.caret Odası ri- den: in dokuzyüz otuz sekiz se nesi nisan ayının on sekizinci pazartesi günü saat onyedi sı- ralarında İzmirde Bahçeliler ha- nındaki dairesinde vazife gören İzmir ikinci noteri Mehmed Emin Erenerin mazeretine ve kendisinden telâkki eylediğim emrü mezuniyet üzerine ben aşağıda imzası bulunan dairesi tanzim memuru Şefik Çohadar oğlu, mumaileyhe niyabeten vu- kubulan davete icabetle İzmirde Birincikordonda Pasaport iske- lesi karşısında bulusan Van Der Ze acentası binasına git- tim. Orada hazır olup ehliyeti kanuniye ve nizamiyeyi haiz bulunan zat ve hüviyetleri Kar- şıyakada Bahariye sokağında 16 No.lı evde oturan Sami Gürgan ve İzmirde Gazikadın- lar sokağında 22 No.lı evde oturan Alftet Vinterhalter na- mı şabitlerin tarif ve şehadet- lerile teayyün eden ve daire- mizce tasdikli 20/10/934 tarih ve 8656 numaralı sirküler mu- cibince İzmirde gittiğim binada icrayı faaliyet eden N, W. F. HENRY VAN DER ZEE Co. anonimr şirketi İzmir şubesi nar mına müctemian imza ve mua- melo ifasına mezun oldukları anlaşılan EDVARDO ALİOTTİ ve JORJ VİDORİ şirketi mez« kireye izaletle anlatacakları gi- bi bir vekâletnamenin tarafım- dan re'sen yazılmasını istediler. Yukarda isim ve adresleri ya- zılı şahidlerin yanında arzuları soruldukta her ikisi birden söze baş'ıyarak: Müşterek imza ile temsile mezun — buluoduğumuz N. W. F. HENRY VAN DERZEE ano- nit şirketi İzmir şubesinin Aa- talya şubesini müştereken tem- sil ve idare etmekte olan TA. LİP GÜNER ve MEHMET GIRAYIN sıfat ve salâhiyetle- rine anihayot verilmiş ve bugün- kü tarihli ve 5292 numaralı İz- mir ikinci boterliğinden resen yarzılat vekâlstaame mucibince mümaileyhler tarihi — infikâkla. rından itibaren muteber o mak üzere aşağıdaki selâhiyetlerle ve müştemian ifayı vekâlet et- .mek kaydı ile Aatalya şıbemiz için vekil tayin edi:enlerden Kemal Aksözün görülen lüzum üzerine tebdili hasebile onun yerine Muzafler Altınöz - tayin olunarak mumaileyhin HANRİ ZAHARİE ile birlikte ifayı ve- kâlet etmek üzere tevkil edil- miş olduğunu teyiden beyan eyleriz. 1— N, W. F. Hanry VAN DER mim şirketi namına A » talya limanına gelecek bütün vapurların yüklerini boşaltmak sah plerine teslim etmek ve her türlü eşya ve emteayı vapurlara yüklemek. 2 — Ba İş için H#thalât ve ihracat gümrüklerine verilecek Mmanifesto, ordao, mektup ve beyannamelerine imza etmek (bu maddedeki hususatı vekik lerden berhangi biri münleri den itaya mezundur.) 3 —Liman, Tüihmil tahliye Fener, sıhhiye ve polis daire ve idarelerinden ifası lâzım ge- len muamelâtı ifa etmek ve maliye şubelerinde şirkete mü- teallik işleri takip ve intaç ve icabında itirazlarda buulunmak. 4 — Şirket namına gelecek adi, teahhütlü ve kıymetli mek. tup ve telgrafları ve havaleleri alıp aid o duğu yerlere vermek. 5 — Antalya bankalarına şirket namına gönderilecek pa- ranın miktârını tecavüz etme- mek üzere para almak ve mu- kabilinde makbuz vermek. 6 — Antalya şubesinin tica- ret acillime tescilini icra ve muamelâtı lâzimesini ifa ve ev- ANADOLU rakını imza etmek. 7 — Şirket leh ve aleyhine açılmış ve açılacak davalardan dolayı bütün hak ve tarik ve sılatlarla muhakeme, muhasama ve mürafaada bulunmak ve ikame ve takibi dava ve mü: dafaalarda bulunmak, tebliğ ve tebellüğ, protesto keşide ve cevap vermek işbu muamelât takibatını icra — ve ihtiyat ve İcrat tedbir ve hacizlerin itti- hazını — istemek ve davalara münhasır olmak üzere bir ve: ya daha fazla avukat tayin ve azletmek salâhiyetlerine malik olduklarını ve vekillerimizden HANRİ ZAHARİE bu vekâ- letaame ile muayyen olan hu- susta müteallik olarak ve yak nız gaybubeti zamanında büküm ifade eylemek Üüzere emin ve mütemetlerinden birini yerine ikamo ve bu zatla birlikte dit ger vekil Muzafler Altınözün müştereken imza edeceği evra- kın şirketi ilzama kâfi buluna- cağını şirketi mezküreye iza- fetle beyan ve tasdik ederiz, demeleri üzerine İşbu vekâlet- nâme resen tanzim olunarak hazır olanlar yanında aç'kça okundu meal ve münderecat- nn arzularına tamamen uygün olduğunu kabul ve ikrar ettik- ten sonra altını imza ettik ve müherledik. Genel saye 5316 Özel sayı 4/214 İşbu vekâletanme — suretinin dairede saklı 18/4/938 tarihli ve 5316 genel sayılı aslına üy- gün olduğu tasdik kılındı. Bin döküz yüz otuz gekiz senesi Resmi mühür 'T. C. İzmir ikinci noteri M. Emin Erener İmza okunamadı Suret Beyannıme Merkezi Roterdam şehrinde olmak ve 1 -Kâünunusani> 934 tarihinden — itibaren işe başla- mak üzere teşekkül ed'p esas mukavelenamesi mahalii kanun- larına göre tescil edilmiş olan Felemenk tabiiyetli ve yüz bin Florin sermayeli (Namloze Ve notshap W. F. Hanry Van Zze Co. * Naamlooze Vennootaschap W. F. Henry Van Der Zee Co.) anonim şirketi 30 İkinci teşrim 330 t aa hüküm- lerine tevfikan istida ile müra- caat ederek İâzimgelen vesika ve kâğıdları vermek suretile bütün kanuni şartları yerine ge- tirmiştir. Buna binaen Türkiye Cumhuriyetinin — bugünkü ve ileride çıkacak kanun ve ni> zamlarına riayet etmek ve esas mukavelenamesinde usulü dai- resinde tasdik olunmuş bazı tadiller yapıldığı veya Türke yedeki vekilini değiştirmek iste- diği vakit İkusat Veküâletine ba suretle tadil olunaa esas mukavelenamenin tasdıkli sure- tini ve yeniden tayin edilecek vekilinin musaddak vekâletna- mesini vermek ve mezun ol duğu yerlerde - İşlerini tatil et- tiği veya başka bir şirketle bir- leştiği zaman keyfiyeti bildir- mek ve bütün kanun? hüküm- leri tanımak ve esas mukavele- namesinde yazılı hususattan si- görta işlerini yapamamk ve ka- botaj kanunu hükümlerine mu- halif olmamak şartile vapur acentalığı ve nakliyat — işlerile meşgul olmak ve ikişer ikişer imza koymağa selâhiyettar ol- mak üzere (Şarl dö Radzivono- vez - Charles de Radz wano- wicz, Abram G, Roitman - Ab- raam G. Rotman, Jozef Bon - Joseph Bon, Edvard Henri Ak yotti « Edvard. H:nry Ahıotti) efendiler — vekil tayın edilmiş- € ları vermişlerdi. lerdir. Bunlardan başka .mün- Üoi vi K feriden imzaya salâhiyettar ola- | rak mezkür şirketin idari mü: şaviri Hakkı Şavki bey de - ve: kil tayin olunmuştur. Yukarıda isim ve uavanı — yazılı şirketin Türkiyede ticwet ve iş yap- mağa izinli olduğunu gösteren bu deyanname verildi. İktısat Vekili N. Müsteşar İkinci Noter M. Emin İzmir 27 Nisan 1938 56271/ 1 232 Aslının aynıdir. 20/4/938 16 kuruşluk pul T. C. İktisat Vekâleti iç ticaret umum müdürlüğü resmi mühürü “T. C, İktisat Vekâleti İç ti- caret umum müdürlüğü Ankara İL İktısat Vekâleti İç ticaret umum müdürlüğünden: 30 İkincitaşrin 1330 - tarihli kanun hüküm'erine tevfikan Tür- kiyede çalışmasına izin verilen ecnebi şirketlerinden (Namloze Venotschap W. F. Henry Van Der Zee) şirketinin Türkiyede umum vek li haiz olduğu salâ- hiyete biaaen bu defa müra- caatla şirketin Antalya acam- talığına, şirket namına yapa» cakları işlerden doğacak dava- larda bütün mahkemelerde da- va eden edilen ve üçüncü şa- his sifatlarile hazır. bulunmak üzere Muzalfer Altın Öz ile Henrie Zachari'yi tayin ettiğini bldirmiş ve lâzümgelen vesaiki vermiştir. Keyfiyet tetkik edillerek ka- nuni hükümlere uygun görük müş olmakla ilân olunur. 21/4/1938 iki kuruşluk pul umum müdürlüğü resmi mühür ve imzası Genel sayı 5549 Özel sayı: 1/225 İşbu ilâa suretinin dairemize mübrez aslına ve dosyamızda alıkonulan mübrizinin imzasını havi nüshasına uygan — olduğu tasdik kılındi. Bin dokuz yüz otuz sekiz yılı N san ayının yirmi beşinci Pa- zartesi günül — 25 Nisan 1938 İmza .D C İzmir ikinci Noteri resmi mühür ve imza 60 kuruşluk pul Suret Müzeyyel beyanname 30 İkinciteşrin 330 tarihli kar nun hükümlerine göre - tescil edilm'ş olan ecnebi şirketlerin: den Felemenk tab iyetli ve yüz bin Horin sermayeli (Namloze Venotshap W, F. Henri Van Der Z>e et Co- Naam'ooze Vennootschap W. F, Henry Van Der Zse et Co.) anonim şirke- tinin Türkiye umumi vekillerin- den mösyö Şarl Radzivonovicz ile mösyö Abram G. Roitman baiz oldukları salah yete binsen bu kere müracaatle şirket vekil- Lğine şirketin umumi vekille- rinden birisile veyahat kendi aralarında ikişer ikişer imza kovmağa salahiyettar olmak ve şirket namına yapacakları İş- lerden dağacak davalarda bü- tün mahkemelerde dava eden edilen ve üçüncü şahıs sıfatla- rile hazır bulunmak üzere (Aşil Zaliryades ve Rafael Tondera) efendileri tayin eylediklerin bil. dirmişler ve lâzimgelen vesika- Keyfiyet kanuni hükümlere uygun — görülmüş olmakla bu müzeyyel beyanname ver İdi. İktsad Vekli N. aslara aya dır. , x $ İK RAE 20/4/1938 16 kuruşluk pul T. C. İç ticaret umum mü- dürlüğü resmi müher ve imza kinci Noter M. Emin İzmir 27 Nisan 1938 5641/1-234 — Kuşadası lera Memurluğun- dan: Açık artırma ile paraya çev- rilecek — gayrimenkulün ne ol- düğu: Tarla Gayri mkulün bulunduğu mevki, - mahallesi, numarası: Belevnide Kocu örleme mevki- inde 20 hektar 2757 M.2 tarla. Takdir olunan kiymet: 4060 liradır. Artırmanın yapılacağı — yer, gün, saat: İinci artırma 27-6-938 saat14-16, 2aci artırma 12-7-938 sant 14-16. 1 — İşbu gayrimenkulün at- tırma şartaamesi 10-6-938 tari- hinden itibaren — No. ile Ku- şadası İcra daitesinin muayyen numarasında herkesin görebil- mesi İçin açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat al- mak is'iyenler, işbu şartnameye ve 938-130 dosya numarasile memuriyetimize müracaat etme- lidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin *& 7,5 nisbetinde pey veya millt bir bankanın teminat mektubu tev- di edilecektir. (124) 83 —1 hibi alacaklı- larla diğı adarların ve ir- tifak hakkı sahiplerinin — gayri menkul üzerindeki haklarını hu susile faz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bırlikte memuri- yetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. —. . gü artır- maya ı.%fı'i"ılilı. artırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümat almış ve bunları ta- mamen kabul etmiş ad ve iti- bar olunurlar. $ — Tayin edilen zamanda gayrimenkul üç defa bağırıldık- tan sonra en çok artıraha ihale edilir.. Ancak artırma bedeli muhammen kıymetin yüzde yet- miş beşini bulmaz veya satış istiyenin alacağına ruchanı olan diğer alacaklılar bulunup ta be- del bunların o gayri menkul ile temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en cok artıranın taahhüdü baki kalmak üzere artırma on beş gün daha temdit ve on beşinci gün ayni Baatte yapılacak artır- mada, bedeli satış istiyenin alacağına rüchanı olan diğer alacaklıların 0 gayrimenkul ile temin edilmiş alacakları mec- muundan fazlaya çıkmak şartile en çok artırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmez- se ihale yapılamaz ve satış ta- lebi düşer. 6 — Giyrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholu- narak kendisindea evel on yük- sek teklifte bulunan kimse ar- zetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz ve- ya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle artırmaya çıkarı- hp en çok artırana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve ge- çen günler için 945 ten hesap olunacak faz ve diğer zararlar ayrıca hükme bhacet kalmaks- zın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. Madde (133) Tarla —yukarıda — gösterilen 27-6-938 tarihinde Kuşadası ie- ra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma şart- yamesi dıinıindx satılacağı ilân olunur. AA S T a Halkevi köşesi Mayıs 26 ., ae Dorsa 25.5-938 Üzüm satışları Alıcı K.s. K 30 Albayrak — 18 19 10 Esnaf Ban. 20 20 3 Müftü o. Ah. 1575 157 44 Yekün İ277901,5 Eski Yekün '945,5 Umum yekün ğt satışları Kilo Aka — K.S. K. $ 125350 Muh. alıcı 31 50 - 33 25-4-938 tarihinde çekirdek” siz üzüm fiatleri: N 7 16 50 ” 8 17 SO0 " 0 19 00 ” 10 — 20 00 " u 22 00 Zahire satışları | Ç Cinsi Ks Kİ 125 Buğday 624 138 Arpa 4125 4| 451 Susam 16 18 Fasulya 7 81 3 Bulgur 9 “9S Kilo yapak $2 50 53 130 Ken, Palamut 425 192 Kilo Balmnmu 80 15 B. Pamuık di 4! Halkevinde konferans 1 — İstanbul Hakuk fakük tesi idare hukuku Ordinaryüs | profesörü B. Sıddık S. Onart tarafından 27-5-938 Cuma gü | nü saat 17 de evimiz salonun: da (Halk ve İdare) mevzula bif konferans verilecektir. Konfe'| ransa herkes daveilidir. ğ 2 — Evimiz Dil, Tarih, Ede' | biyat komitesi evimiz salonum da 28-5-938 cumartesi akşamı saat 21 de bir bahaf gecesi tertip etmiştir. ; 3 — 26-5-938 Perşembe ü övimiz köycüler komit! ve kitapsaray komitesinin talık toplantıları — vardır. İzmir. belediyesindi ni I| Fadan mühtelif eğleni Beher metre murabbaı S00 kuruştan 750 lira bedeli mi” hammenli 34 üncü adanın- 15f metre murabbandaki 36 ııy* Arsasınıa — satışı hukltiplih* şartnamesi — veçhile 31/5/938 salı günü saat 16 ya edilmiştir. İştirak etmek istiyenler lira 25 kuruşluk muvakkat minat makbuzu veya banka minat mektubu ile söylenti gün ve saatte encümene ler. 1759 Baktriyoloğ ZühtüErgin Her türhhdrar, aP l panayırı 28, 29 ve 30 Mayis 77 | günlerinde kitaz panayırt ' rulacaktır. Hu konuklarım baharın bu günlerini hoşca — geçirm' için Kuşadası —Ada kelt, gençlerinin ve bandosunu!! tirakile ilçemiz gençleri * ve sporlar tertp — edilmi? Haikın her türlü ihtiyaect * bel2di tert pler alınm Ştf — “Kirem Pan — KÖ ee ZN BT