8 Aralık 1938 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 9

8 Aralık 1938 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 9

General Şan-Kay-Şek'in sevgilisi — a — BSana, bunları söylemek iste- lenmişti. ÇANADOLU) Aleni teşekkür Uful eden refikam Rabi'a altınbula. kın hastalığı sırasında ve ameliyatın- ida canla, başla çalışan ve bütün fenni tedbirleri tatbik eden askeri, memle - ket Şinasi hastaneleri doktorlarına ve memleket hastanesi hemşire ve hasta bakıcılarına, cenaze merasiminde bu- Tunmak üzere kazalardan gelenlere ve gerekse burada bizzat iştirâk edenlere telgraf ve mektupla biztat gelip tazi- yette bulunanlara sonsuz şükran — ve * Zayi İzmir belediyesinden 898 sicil şo. förlük ehliyetnamem ile nüfus cüzda- nimı kaybettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Birinci kordon 208 numara Hayri Çavuş oğlu Menemen Azliye hukuk mahkeme-| sinden: Menemenin Türkeli köyünden Be- kir karısı Fatma tarafından ayni köy- mezdim Pari.. Çünkü seni - takdi Zaten o, hep böyle mütecessisti. | Minnetlerimi ayrı ayrı arza acım mani|den Ahmet oğlu Bekir aleyhine açılan ediyorum. Sonra, annenin ölümün-| Bilhassa Pari'ye aid her şey üzerin-| 'duğundan (ANADOLU) nun tavas.|ihtar davasından dolayı müddelaleyh den doğan bir matem içindesin..|de, gizli bir kıskançlıkla dururdu. |**tunu dilerim. Fakat, ona da çok acıyorum. İyi çocuktur ve benim ölen kocamın ye ğenidir. — Fakat kimden bahsediyorsu- nuz, anlıyamadım. — Nikos Papadatos'tan.. — Ben, böyle bir isim işitmedim. — Evet, onu da ben biliyorum. Hani seni her gün uzaktan takip eden.. Pari tahammül edemedi .Heyecan- la atıldı: — Evet, tanıdım... Bu akşam da gurada bir evde.. — Evet, evet, ta kendisi... ikat ben ne yapabilirim, ne diyebilirim? ak istediğim şey şudur: Ona karşı tamamen lâkayıt m- Bsın? Pari kıpkırmızı kesildi. Başını iğ- di. Garip bir baş dönmesi içinde idi. Elleri titriyordu. Cevap veremedi.. Kadin ona doğru iğildi. Saçlarını okşadı: — Halbuki, zavallı o kadar me- yus ki... Cene cevap veremedi. Bir şeyler söylemek istiyordu, fakat söyliye- ceklerini toparlayamıyordu. Kadın herşeyi anlamıştı. Üç gün sonra pazara tesadüf e- yordu. Kilise dönüşünde, babası ayrılmıştı. O, yalnız gidiyordu. Bir aralık yanı başında bir gölgenin be- Lirdiğini hissetti ve başını kaldırın- ca onu gördü: Siyah, parlak ve derin gözlerin- den fırlıyan saf, samimi bir bakış, Tmüsaade eder misiniz? Pari, işitilmiyecek kadar hafif bir sesle — Mersi! — Sizi rahatsız etmiş olmaya - yım? Cevap vermedi. Fakat gözlerini kaldırarak, seven ve teslim olan bir bakışla ona baktı. Delikanlı bu ba- kışların manası ile duyduğu saadet ve heyecan için, — Biraz gezinelim mi, ister mi siniz? Dedi. Pari, «Siz bilirsiniz> gibi başını salladı. Bir saat sonra evlerinin kapısın- dan girerken, hayatı başka türlü görüyordu. Gözleri taze bir aşkın alevleri ile yanıyordu. Kalbi müd. hiç surette çarpıyordu. Kulaklarında, hâlâ onun sözleri vardı: — Seni seviyorum Pari -demişti fakat şunu itiraf edeyim: Ben, fakir bir gencim. Sana par- hak bir hayat ve istikbal vadede- mem. Ancak, sana olan sevgim, mümkün olan saadetimizi hazırlı - yacaktır, korkma! Niko, ne kadar güzel konuşuyor- du? Sesi de, tatlıydı. Tekin yere, o kadar güzel de teganni etmiyordu. Eleni, kapıdan heycanlı heyecanlı giren Pari'ye dikkatle baktı. Şüphe- HĞA İNGİLTERENİN der Pari, onun iki kıskaç gibi birşey| yyakalamak istiyen gözlerinden sıy- rılıp kurtulmak için hemen odasına gitti. Fakat Eleni elinde dikmekte olduğu bir kumaş parçası ile oraya, da geldi. — Ne var ne yok Pari.. — İyilik Elenil.. — Geç kaldın. Galiba biraz do- laştın? — Evet... Canım sıkılmıştı da.. Eleni, gözlerinin bütün dikkati ile ona bakıyordu. Pari başını çevirdi. Eleni, ondaki gayri tabiliği sezmiş- ti. Pari, şimdiye kadar hiç böyle ha- reket etmemişti. Demek ki bir şey| vardı. Eleni, bir eksiklik acısı ile içinin çivilendiğini duydu, — Fakat çehren kızarmış.. Seni gören, sevgilisi ile yeni konuşmuş bir kıza benzetir. Pari, büsbütün kızardı ve zoraki bir kahkaha attı: — Bu da nereden çıktı?.. Delir- din mi sen Eleni?. Eleni wrar etti: — Ben aldandığımı zannetmiyo- rum, Sende sevdalı bir kız hali var.. Pari, asebileşmekten kendini ala- madı, fakat belli etmedi: — Çocuklaşma Eleni -dedi- ben kendi halinde bir kızım.. Eleni, ses çıkarmadan döndü. O müdhiş kıskaçlık, onu kemirmeğe başladı. Pari artık seviyordu. Hem de ru- hunun ilk tattığı, geniş, coşkun, ha- raretli bir aşkla seviyordu. Nika ile gizlice buluşuyorlardı. Eleni harekete geçmişti. Fakat Pari çok dikkatli hâareket çdiyordu.. Ba- zan Niko'nun akrabası olan kadının evinde, saatlarca baş başa oturup sevişiyorlardı. Burada ilk buluştukları ve dudak duğa geldikleri günü hiç unutm- yacaktı. Niko, nişan hazırlıklarını düşü « nüyordu. Kafalinyada'ki küçük emlâkin- den bazılarını satacak, gazino gibi bir yer işletmeğe başlıyacaktı. — Geçiniriz, mesud oluruz Pa- ril. Diyordu. Beşinci ay — olmuştu. Son buluşmalarında, Niko ona bir| mektup gösterdi: İ’,ıg, satış muamelesi bitmiş, para geliyor. Niko, usul dairesinde hareket et- mek istiyordu. Kendisini, münasip| bir şekilde babasından — istyecekti. Yalnız bir şart ilâve ediyordu: — Nikâh gecikmemelidir. Senden hiç, hiç bir şey istemiyorum. Pari; — Devam edecek — Zayi 24/7/928 tarihinde İzmir ticaret mektebinden almış olduğum tasdik- nameyi zayi ettim. Yenisini alaca- ğımdan eskisinin hükmü yoktur. İzmir ticaret mektebi talebesinden 328 No. lu Hurgşit Erey Manisa vilâyet jandarma K. BNB Mitat Altınbulak VİTİEL TUZU En ucuz maden suyu elde edilir. | mahud olan bir ev sucu İbrahimin cud gazasında halen ikametgühi —meçhul terzi zade Osman Zeki ve vekili Ah- met Fahri taraflarına. İzmir belediyesine olan 17508 lira 20 kuruşun i için malik farihinde yapıları açık artırma sonun. da 3900 lira bedelle müşterisi İzmir belediyesine izafetle Ahmet Saide iha- lei katiyyesi içra kılınmış olduğundan bu ilân tarihinden itibaren 10 — gün içinde daireye müracaatia ihaleye kar- şı bir deyeceğiniz yoksa müşterisi na- mına tescili iera kılınacağı ilân olu- nur. namına çıkarılan davetiye ve müba- şir tarafından verilen meşruhatta ika- metgâhniın meçhul bulunduğu bildi- rilmiş olduğundan mesbuk talep üze-| rine tebliğatın ilânen yapılmasına ka- jrar verilmiştir. Muhakeme günü ola- rak 28/12/988 tarih ve saat 10 da biz- zat veya bir vekilde göndermediği su. rette tebliğatin — yapılmış — sayılacağı ilân olunur. muhafızlığından: — , Kadiriye mahallesinin Mesçit s0-! İkağında kâin 86 yeni tapu numaralı ve 80 numaratajlı suağı Çerkez Yu- Fatma arsası arkası süpürgeci vere. sesi hanesi Öönü mesçit sokağı malı iken 825 senesinde ölmaesile ve- kalmış ve badehu 1340 senesinde Nazikenin de ölmesile venseti kız- ları Racibe ve Ayşeye münbasır kal- dağı bunlarda işbu gayri menküldeki hisselerini intikalden sonra satmağa kaydı bulunamadığından tasarruf cihetinin tahkik ve tesbiti için 17/ 12/ 988 cumartesi günü mahalline gidileceğinden bu gayri menkulde tasarruf hakkı iddia eden var ise de ©on gün zarfında mıntakamıza veya- hud da tahkikmt günü mahallindeki memura müracat etmeleri ilân olu- nur, | İzmir Belediyesi İlânları I 1 — Girit hum içindeki 82/2, 32/48.116 ya temdit edilmiştir. 1 senelik İca- 32/46, ve 32/52 sayılı dükkânların en-| rının muhammen bedeli 82 liradır. İş- kazı müteahide ait olmak üzere yıkıl ması işinin buş mühendislikten tedarik edilecek keşif ve şartnameleri veçhile ve açık arttırma ile İhalesi 13.12.938 salı günü saat 16 ya temdit edilmiştir. Keşif bedeli 64 lira 40 kuruştur. İşti- rak edecekler 5 liralık teminat makbu- zu ile encümene gelirler. 2 — Belediye emlâk ve akarından 868 üncü sokakta (Halim ağa çarşısı yeni yol) 4 sayılı dükkânin 1 sene müddetle ve açık arttırma ile icara verilmesi içi baş kâtiplikteki şartna. mesi veçhile 18.12.938 salı günü saat tirak edecekler. 2. lira 50 kuruşluk te. minat makbuzu ile encümene gelirler. 8 — Belediye emlük ve akarından 368 üncü sokakta (Halim ağa çarşısı yeni yol) 2 sayılı dükkânın halen iş- gali altında bulunan müstecirin mu- kavele müddetinin hitamında — teslim edilmek şartile, bir sene müddetle ve açık arttırma ile icara verilmesi işi baş kâtiplikteki şartnamesi — veçhile, 13.12.988 salı günü saat 16 ya tem- dit edilmiştir. Bir senelik icarının mu- hemmen bedeli 40 liradır. İştirak ede- cekler 8 liralık teminat makbuzu - ile encümene gelirler, 4294 ENO “MEvvA Tuzu” MARKASİ GİBİ TANITİLMİS DUNYADA YOKTUR ENO “MEYVA TUZU” bir toz olub, i mümasil müstahzarlar- yeseden sonra ENO “ MEYVA TUZU ” almakda israr ediniz. DAMA BU MARKAYA DIKKAT EDINIZ ISRARLA ARAYINIZ M İT Te a D G LA A DY Üİ Hi ADK ENİ L D — Izmir Denizbank Müdürlüğünden: Alaybey tersanemizde bülunan 3 salapurya ile 4 mavna eskilikleri dolayısile açık artırma suretile ve şekli hazırlarile 15 birinci kânun perşembe günü saat 15 satılacaktır. Taliplerin fazla malümat almaları için şimdiden tersane şefliğine müracsatları ilân olunur 4322 Manisa Kız enstitüsü direktörlü- y se ğünden: | — Manisa Akşam Kız San'at okuluna 4 milimetre kalınlı- ğında ve kahve renginde 2093 metre murabbar linolyom eksiltme suretiyle alınacaktır. 2 — Eksiltme 22/12/938 Perşembe günü sant 15 de Manisa Kız Enstitüsü binasında yapılacaktır. İsteklilerin zamanında Mektep Müdürlüğüne ilân olunur. Ö0 l “Izmir Vüâyeti Muhasebei Husu- siye Müdürlüğünden: 938 senesi birinci ve ikinci taksit yol vergisinin tediye müddet- leri hülul etmiş olduğundan gerek birinci ve gerekse ikinci taksit borç- larını vermemiş mükelefler hakkında kanuni muameleye mahal bıra- kılmaksızın her mükellef mensup oldukları muhasebei hususiye tah- sil şubelerine yol parası borçlarını yatırmaları ilân olunur. 3—b—Sİ—İ 1 —Devlet Demiryollarından; İşletmemizin Haydarpaşa Ankara hattı üzerinde KLM. 335-438 arasındaki ocaklardan 10.000 3/m Balastın ihzarı kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. Eksiltmesi 16/12/938 tarihine rastlıyan Cuma ğünü saat on birde Haydarpaşada gar binası dahilinde birinci işletme eksiltme ko- misyonunca yapılacaktır, 2490 sayılı kanunun tayin ettiği evsafı haiz isteklilerin balast şartnamesinde yazılı ve beher metre mik'abı 150 kuruş muhammen bedele göre muvakkat teminatı ile teklif mektuplarını eksiltme günü saat 10 na kadar komisyon reisliğine teslim etmeleri lâzımdır. Mukavele projesi ile şartname yol Başmüfettişliğinden para- sz olarak verilir. 2 4 8 12 (8623/4265) müracaatları 8 Birinci kânan 1938 Perşembe izmir Levazım âmirliği satın alma kc- misyonu ilânları İzmir Levazım Amirliği SAT. AL. KO, Rs. den: 1 — Milâs, Küllük, Bodrum garnizonlarının senelik — ihtiyacı olan (18650) kilo sade yağı 18/2. Teş/938 de yapılan ihale netice- sinde hiçbir istekli çıkamadığından yeniden kanun! şekilde oa beş gün temdit edilerek 15/12/938 günü saat 15 te kapalı zart usulile ihalesi yapılacaktır. 2 — Muhammen bedeli (13984) lira muyakkat teminat (1048) lira. dir. 8 — İstekliler ticaret odasından alacakları ticaret vesikalarile ve muvakkat teminat mukabilinde mal müdürlüklerine yatıracak. ları makbuzla birlikte zarfları saat 14 te alay satın alma ko- miayonluğuna verilmiş olacaktır. 4 — Milâs, Küllük yağları ile Bodrum yağları bir müteahhide ayni şartname dahilinde verileceği gibi Milüs ve Bodrum garnizon- larının yağları da ayrı ayrı şartnamelerle başka isteklilere de verilecektir. 5 — Parmuz olarak şartname Milâs ordu evinde satın alma komis- yonundan her zaman alınabilir. 29-8-8-18 42865 Levazım Amirliği SAT. AL. KO, Ra. den: 1 — Salihlideki kıta ihtiyacı için açık eksiltme ile (45) toh maden kömürü satın alınacaktır. 2 — Hepsinin tutarı (588) liradır. Şartnamesi her gün Manisada tümen satın alma komisyonunda görülebilir. 8 — İlk teminatı (48) lira 88 kuruştur. 4 — İhalesi 14/12/988 çarşamba günü yapılacaktır. Saât 11 de, 5 — Eksiltmeye girecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 cü maddele- rinde yazılı belgelerle birlikte ticaret odası vesikası ve teminat larile beraber tam vaktinde Manifada tümen satın alma komis. yonuna gelmeleri. 29-3-8.18 — 4287 levazım amirliği satın alma komisyonundan : İstanbul komutanlığına bağlı birlikler namına komisyonda mev- evsafı dahilinde nakliye koşumu ile mekkâri hayvanatı satın al- nacaktır. Hayvan sahiplerinin hayvanlarile beraber Fındıklıda komu- tanlık satın alma komi una gelmeleri. — 23—25—29—8 4194 İzmir levazım amirliği satın alma komisyonundan : Ordu sıhhiyesi için (2000) adet battaniye 20/12/938 salı günü saat on beşte Tophanede İstanbul levazım amirliği satın alma komis- yonunda kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. Tehmin bedeli 2 liradır. İlk teminat 1800 liradır. Şartname ve nümunesi komisyon- da görülür. İsteklilerin kanuni vesikalarile beraber belli saattan bir saat evvel komisyona teklif mektuplarını vermeleri. 3—8—13—17 4276 İzmir Telefon Müdrülüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için dört pozisyonlu bir telefon şehirler arası masası kapalı zarf usulü ile eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Muhammen bedelli (7.000) yedi bin lira, muvakkat teminat (525) beş yüz yirmi beş lira olup eksiltmesi 13 kânunusani 1939 Cuma günü saat 15 de İzmirde Telefon Müdürlüğü bi- nasındaki satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3— Talipler muvakkat teminat makbuz veya bunka mektubu ile kanuni vesaiki muhtevi kapalı zatflarını v gün saat'14 « ka- dar mesezkür komisyona verecel ir. her gün İzmir Telefon müdürlüğü ile İstanbul 'elefon Müdürlüğü Levazım amirliğinden — parasız verile- ektir. 22. 86 24 10 (4166) — Ç Izmir Vakıflar Müdürlüğünden: İsmetpaşa bulvarı köşesindeki vakıflara aid gazinonun üç yüz yetmiş lira elli kuruş bedeli keşifli camlı demirli saçakları 18/11/938 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle eksiltmeye konulmuştur. İha- lesi 9/12/938 tarihinde vakıflar idaresinde yapılacaktır. Muvakkat teminatı yirmi dokuz liradır. Talip olanarın şeraiti anlamak için her gün ve eksiltmeye işti- rak için de ihale günü saat onda vakıflar daresine müracaatları. 23—29—3—8 4176 Izmir Vakıflar Müdürlüğün. den: İsmetpaşa bulvarı köşesindeki Vakıflar gazinosuna bitişik arsa. daki molozların kaldırılması 20 gün müddetle açık eksiltmeye ko « nulmuştur. v Ihalesi 9/12/938 tarihine müsadif cuma günü saat onda Va « kıflar idaresindedir Muvakkat teminat <9 Taliplerin ihale gü ilân olunur. Izmir Vakıflar » liradır. Müdürlüğün. Kemeraltı caddesindeki (hacı) Sadullah otelinin <339> lira be- deli keşifli muhtelif tamiratı 20 gün müddetle açık eksiltmeye konul- müuştur. Ihalesi 9/12/938 tarihine müsadif cuma günü saat onda Vakıf- lar idaresndedir. Muvakkat teminet «26> liradır. Bu gibi işleri yapmış olanların ihale günü saat onda Vakıflar idaresine gelmeleri. 23—29—3—8 Maliye Vekâletinden: |— 31 Kânunuevvel 1937 tarihinde ilân edildiği üzere eski bronz beş kuruşluklarla yüz paralıklar ve nikel bir kuruşluklar 31 kânunu evvel 1938 akşamından itibaren tedavülden kaldırılacaktır. . Ellerinde bu nevi para bulunanlar 31 kânunu evvel 1938 akşa- mına kadar bilamum mal sandıklarile Cümhuriyet merkez ve Ziraat bankalarına müracaat ederek mübadele ettirmelidirler. 2 — Tedavülden kaldırılan bu nevi paralar 2257 numaralı kanu- nun sekzinci maddesi mucibince | kânunu sani 1939 tarihinden iti- baren bir sene zarfında ancak mal sandıklarına ve Cumhuriyet mer» kez bankasına yapılacak tediyata kullanılabilecektir, ge $üz| 5— T— |9 21—23—25—27—29—31 4193