8 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 21 — No. 7236 — Flati her yerde 5 kuruş PERŞEMBE 8 Kânunuecvvel 1938 — Bugün sahife Telefon: Başmubarrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 — İsmet Inönü köylerden gelen vatandaşlarla görüşüyor Reisicümhur dün Dadayı şereflendirdi öğleden sonra Kastamonuya döndü Kastamonu 7 (AA) — Hususi Muhabirimiz bildiriyor; Relsiciümhur İsmet İnönü, bugün saat sekizde r&- fâkatlerinde Vali Awi Doğan Ye Sekizinci tümen Komutanı Kemal Kökçe olduğu halde ve maâlyetlerile birlikte Dadaya gitmiş ve orada mer- kezden ve köylerden gelen valan- öğleye kadar görüşmüşlerdir. Reisicümhurumuz öğleden sonra sâr Kastamonu Halkevinde kazaları merkez ve köylerinden gelenlerle görüştükten Sonra vilâyet erkânının takrirlerini dinlemişlerdir. Kastamonu 7 (Hususi muhabiri. hüzden) — Reisi r-İsmet İnönü bu sabah sant 8 de Kastamonudan hâreket ederek 9 da Dadayı şereflen. dirmişlerdir. Hükümet konağına inen Reisicümhur burada evvelâ memurla- TL. kabul etmiş, bundan sonra hükü- Met konağına gölen köylülere iltifa$ €derek teker teker isimlerini sormuş, dileklerini dinlemiş ve her birile ayrı Ayrı meşgul olmuştur. İsmet İnönü köylülerle yaptığı gü- Tüşmeler esnasında bilhassa Azdava kömür madenlerinin — işletilmesi ve bundan köylünün istifade derecesi Mevzuu üzerinde durarak not almiş. lardır. Reisicümhur Dad: 8 de hâlkın alkışları arasında ış 12.50 de tekrar Kastamonuya muva- Mülkiye müfettişleri dün inzibat âmir- İerinin maldmatlarına müracaat ettiler Eski polis müdürü B. Salih Kılıç da bir aralık gelerek sorulan suallere cevap verdi ya Mülkiye müfettişleri vilâyetten çıkarken «Dolmabahçe önünde 11 vatandaşın “ümü, 6 kişinin yaralanması ile neti- elenen facia hakkında tahkikat yap- Mağâ memur olan mülkiye müfettiş- lerinden Aji Müfettişi Şerif n ve vilâyete gönderi- evrakını tedkik ni temine me: zibat âmirlerin alümatına velki gün ilk taş mniyet âmiri ri ve Dok hçe sarayı ının Kul hafazasına me İ ur olun. bir | İsmet İnönü seyahatlerinden birinde salat ederek doğruca vilâyet konağı- na girmiştir. İsmet İnönü vilâyet konağında bir | müddet istirahat ettikten sonra 15,30 da Halkevini şereflendirmiş, burada Kürgi ve Tosya kazalarından gelen heyetleri kabul ederek dileklerini dinlemiştir. Reisicümhur bundân son- ter dinlenmişlerdir. Bundan başka eski Emniyet müdü- rü ve yeni Çorum valisi B. Salih Kılıç ta teftiş heyetine gelerek müfettişler tarafından hâdise etrafında sorulan #uallere cevap vermiştir. Hâdise sırasında Dolmabahçe sara- | yında, polis kuvvetlerine nezaret eden eski Polis müdür muavini B, Kimran şehrimizde bulunmadığı için dinlene- memiştir. Müfettişlerce lüzum görül- düğü takdirde, B, Kâmranm malüma- tına İstinabe suretile müracaat edile- ce: : Mülkiye müfettişlerinin oşimdilik yalnız Dolmabahçe hâdisesile meşgul olacaklarını haber sldık. Tahkikat safhaları etrafında sk ketum davra» bir talebenin hitabesini dinliyor ra sıra İle devair rücsasını çağırarak kendilerinden muhtelif işler hakkın- da izahat almış ve saat 19 da ikamet buyurdukları Vali konağını teşrif et- miştir. İsmet İnönü ve kasabalarda yapmaktadır. eçliği yollarda halk büyük tezahürat Yeni romanımız Yepyeni bir hayat mevzu, derin bir tahlil, su gibi akan bir ifade. Her eserinde edebiyatı- mıza taze bir çeşni veren arkadaşımız BURHAN CAHİD Akşam karileri için hazır- ladığı bu yeni eserinde yeni bir dava ortaya atı- yor. > — Kadın kaç yaşında ibtiyar sayılabilir? Doktorların da kestire- medikleri muammayı ro- mancı arkadaşımız Bur- han Cahid bakalım - nasıl anlatacak? Kameri minik Bbikkatle rs; Sararıp düşen etiketler! Pazarlıksız satışmi, “tatbik > edilmi. yen bir kanun halinde kalmaması için canla başla gayret sarfeylemeli. En ük bir konirol gı tir ki, birçok mallarda etiket yoktur. Gün geçtikçe de etiketler sonbahar yaprakları gibi sararıp soluyor, düşü- yor, Ve pazarlık, yataş yavaş, meza- rından kalkmaktadır. Halbuki bütün büyük memurların bu işte kontrolör vazijesi yapmaları mümkündür. Başlanan bir şey - bilhassa böyle ha- yes bir işe - çiddiyetle, azimle devam İ gin büy Beyazıddaki kırtasiye dükkânları kaldırılıyor Eminönü meydanında çalıştırılan işçilerin mikdarı çoğaltıldı. Vali ve Belediye Reisi vilâyet konağı önünde mebus B. Rıza ve Dokt Muzaffer Şevki ile görüşüyor , Vali ve Belediye relsi B, Lütfi Kır- dar dün sabah erkenden Ankara cad- desindeki yol inşaatırı tekrar tedkik etmiş ve bazı emirler vermiştir. Bun- dan sonra yeniden Eminönü meydant- | na gelmiş, istimlâk edilen binaların | süratle yıktırılması için verdiği emrin tatbik şeklini tedkik eylemiştir. Valinin verdiği emir üzerine çalış- İzmitliler bü tırılan işçilerin miktarı çoğaltılmış ve ameliyat tesri edilmiştir, Dr. Lütfi Kırdar bundan sonra Be- yanttaki İnkilâb müzesine giderek müzeyi baştan başa gezmiştir. Bu sı- rada eski Beyazıt yedresesindeki mü- zenin önünü kapatan kırtasiyeci dük- kânlarının vaziyeti nazarı dikkatini (Devamı 10 uncu sahifede) yük bir yangın tehlikesi 3 atlattılar Evvelki gece başlıyan yangın bin müşkülâtla söndürüldü Yangına su taşımağa çalışan bir arozöÖz, marşangdizle şarpıştı Akşam) — Dün gece saba- ı saat 3,15 te İzmitin en Kala- bâlık çarşısı Yemeniciler içinde Yahya usta İc tasının mutfak kıs- mından yangın çıkmıştır. İtfaiyenin yangın mahalline yarım saat teahhur- Ja gelmesi ve geldiği zaman da muz | Yukları susu ı yüzünden yan- | tanın yanındaki ddin ve Faik biraderlerin , Şefiğin büyük Kahvesi- ne ve berber Rifatın dükkânına sira- yet etmişlir. Bu esnada yangın mahalline 10 da» kikalık mesafedeki Çocuk bahçesin- den su getirmeğe çalışan iki Belediye arozözünden biri acele ile tren yolu- (Devamı 10 uncu sahifede)