9 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İtalyanlar, Alman - Fransız anlaşmasını iyi karşıladıklarını bildirdiler Sene 21 — No, 7237 — Flati her yerde 5 kuruş — İsmet İnönü vatandaşlarla temaslarına devam ediyor Reisicümhur dün Taşköprüye gi CUMA 9 Kânunuevvel 1938 kendir mevzuile alâkadar oldu Küstamonu 8 (A.A) — Anadolu “jansının hususi muhabiri bildiriyor. Reisicümhur İsmet İnönü, saat s0- kizde Taşköprüye hareket etmiş ve Orada öğleye kadar merkez ve bölge- lerden geelen vatandaşlarla çalış. mıştır. Öğleden sonra Kastamonuda kalmıştır Kastamonu 8 (Hususi muhabiri- Reisicümhur İnönü bu- kizde Kaslamonudan ha t ederek 9,20 de Taşköprüyü şe- Teflendirmişlerdir. Kasaba içinde üç yüz m esafeyi yaya ola- te ümhür yolun iki n halk tarafından nönş, İnönü bu candan teza- a müukabölede bulunmuştur. sicümhur Taşköprüde evvelâ Belediyeye giderek burada daire âmir- lerini kabul etmiş, bundan sonra ha- Zırlanan büyük salona geçip Taşköp- Tü halkını ve köylüleri kabul etmiş- tir. Bu arada İnönü Taşköprü tica- Tet ve belediye reislerinden kendir hakkında izahat almıştır. Bir müddet sonra Reislcümhur be- İediyeden çıkarak kendi adlarını ta- Şiyan İsmet İnönü yatı okulun gez miş ve buradan Kastamonuya hare ket etmiştir. Yukarıda Taşköprünün umumi görünüşü (soldaki bina hükümet konağıdır) İsmet İnönü saat 12,45 de Kasta- monuya Yasıl olmuştur. Yol üzerin- de Gölveren mıntakasındaki kendir Taksim bahçesi ıslah ve tanzim edilecek Şişli meydanındaki atlı polis ahırları, Şişli ve Harbiyedeki aptesaneler de kaldırılıyor Vali ve Belediye reisi Dr. Lütfi Kır- dar, dün suat sekiz buçukta Taksime Biderek yıktırılması kararlaştırılan helânın yerinde bir müddet tedkikler Yapmıştır. Bundan sonra Taksim Be- lediye bahçesine giderek Bahçenin bu- Günkü vaziyetini incelemiş, bahçenin Büzel manzarasını bozan salaş ve tah- İa perdelerin kaldırılmasını, tarhla- Tırın tanzimini, bahçenin kış yaz hak ka açık bulundurulmasını ve halkın €ğlencesini en iyi tatmin ede- ,Cek şekilde kiraya verimesini muvafık görmüş ve işi Fen heyetine havale €tmiştir. İmar müdürlüğünden bir Mimar ile Fransız dekoratörü B. Goti derhal bahçe hakkında bir plân yapa- caktır. Vali ve Belediye relsi, Taksim bah- Çesinden sonra Şişlide, Şişli meyda- Yundaki Atlı polis merkezile ahırlarını gezmiş, şehrin en kalabalık bir mey- danında, evler arasında ahir bulun- masını muv görmemiş, oradaki ahırın ba' r yere nakli ile, 0 sa bada bir Çocuk bahçesi yapılmasına ©sas itibarile karar vermiştir. Bu hu- Susta Belediye İmar müdürlüğü ted- kikat yapacaktır, Vali ve Belediye reisi, Atlı polis mer- kezini gezdikten sonra Mezbahaya git- Miş, bütün tesisatı, buz fabrikasını, | hallini dolaşmış, pay mahal- İinde temizliğe daha fazla ihtimam €dilmesini söylemiş ve Mezhaha Memurlarına kara yolile vazifele- Tİ başına gidip gelmelerini temin ede- “6k bir yasıta temin edeceğini vadet- Mistir Mezbahadan dönen Vali Lütfi Kır- AP bir müddet vilâyette meşgul ol- uktan sonra Belediveve gelmiş ve geç vakte kadar Belediyedeki işlerle meş- gul olmuştur. Vali, vilâyette bulundu- ğu zaman vilâyet Umuru hukukiye müdürü B, Tevfiği nezdine davet ede- rek vilâyete aid bazi işler etrafında malümat almıştır, Dr. Lütfi Kırdar bugün Bandırma yolile Manisaya gidecek, Manisadaki eski mesai arkâdaşlarına veda ettik- ten sonra önümüzdeki salı günü şeh- rimize dönecektir, (Devamı 8 inci sahifede) — Gene mi yaylım ateşi?... — Hayır... Bu sefer yardım ateşi... havuzlarını gözen İnönü bu sırada havuzlar hakkında vali Avni Doğan- dan izahat almıştır. Dikkatle r: Bir çare Umumi helâların manzarası sakil olanları kapanıyor. Ötedenberi bu şehirde ve umumi yetle memlekette cami aptesaneleri- nin hak İarafjından kullanılması âdettir, Fakat bunlar çok iptidai şey- lerdir. Yeraltı helâları da pahalıya çıktığına göre Belediye ile Evkaf el ele vererek bütün cami heldlarını süratle ıslah etse... Yeni Romanımız Yaprak aşısı Yazan: Burhan Cahid Yakında neşrine başlıyacağız MANDAAMUSAAERA BANANA AASASARA MA EE IBEROEUEERABEEEDAEAEEEEAEBEESEEEESEEEEEEEEEEEDAKENAEEENAREBEESEN. Memur aranıyor Ankarada bulunan bir yazıhanede çalışmak Üzere almanca ve türkçe bilen bir genç memura ihtiyaç vardır. Pazar günü saat dokuzda öğleden evvel No- votn! oteline müracaatları. “Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı İşleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 İtalyanın cebri bir hareketinden korkuluyor Fransız talebeleri: “Venedik Fransaya Fransa ve İtalyada tti, (Habeşistan Negüse verilmeli, diyorlar karşılıklı hasmane nümayişlere devam ediliyor Tunusta Londra 9 — İyi malümatlı mahâ- #le göre İtalya, Almanyanın yeni taleblerinde kendisine yardım ede ceğinden emin bulunmadığı cihet. le, Almanyayı kendisine yardıma İç- bar için âni ve ümidsiz bir harekette bulunmasından korkuluyor. Paris 8 (A.A.) — Paris yüksek tah- gil talebeleri, bu sabah saat llde, Kartiye Lâten'de İtalyanın arazi ta. leplerini protesto eden muazzam bir tezahür tertib etmiş ve binlerce talebe «Venedik Fransızlara, Habeşistan Ne- güse verilmeli; diye bağırmıştır. Te- zahürat esnasında hiçbir hâdise olma» mıştır, İtalyadaki nümayişler Roma 8 (A.A.) — İtalyanın cenup merkez ve şimal şehirlerinden bir halk Tunusta ve Korsika- i da İtalya aleyhinde yapılan nümayiş- leri protesto için tezahürlerde bulun- muştur. 'Torinoda, üç bin üniversite talebesi ve bunlara iltihak eden her sınıftan halk Fransız konsoloshanesi önünde (Devamı 8 inci sahifede) Nafia ile tramvay şirketi arasında müzakere durdu Şirket mümessilleri, tramvay imtiyazını satmak için çok yüksek bir para istediler Vekâlet, şirketin metâlibine mukabil. bir mutıra ile cevap verdi, şirket Brükselden talimat istedi Ankara 8 (A.A.) — Nafia Vekâleti nin satın almağa karar vermiş oldu- ğu İstanbul tramvay şirketinin mü- Matbuat ve yeni belediye reisi!... m ; ——— messilleri vekâletle temasa başlamış ve vekâelete tektif mahiyetinde telekki edilemiyecek bir muhtıra vermişler. dir, Vekâlet de bilmukabele tesisatı iptidaiye hâkkındaki düşüncelerile mübayaa şeraitini ihtiva eden bir muhtırayı kendilerine tevdi etmiştir. Haber aldığımıza göre, hükümetimi- zin sarih ve müsbet mübayaa şartları müvaööhesinde şirket mümessilleri Brükselden talimat < istiyeceklerini dün vekâlete bildirmişlerdir. Tramvay delegeleri neler istediler? Ankara 8 — Nafin vekâletile tram- vay şirketi murahhasları arasında ce- reyan eden müzakereler, şirketin rmif. Fit tâlepleri yüzünden durmuştur. Ve- kâletin teklif ettiği fiatle şirketin iste. diği para arasında çok büyük bir fark vardır. Nafia, vekâletin ve belediye- nin şirketten olan matlübatını indir- dikten sonra her sene 40 bin liralık taksitlerle 20 senede 800,000 lira öde. meği teklif etmiş şirket delegeleri ise 15 milyon Jira istemişler, muahharen istedikleri bedeli 14 milyon liraya in- dirmişlerdir. Halbuki Nafia vekâleti mühendis- lerinin şirket evmal ve eşyasına 1,850,000, belediye mühendisleri de (Devamı 2 nci sahifede)