7 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Romanyada Demir muhafızlara karşı şld- detli tedbirler alındı Sene 21 — No. 7235 — Fiati her öğle 5 kuruş Reisicümhur Kastamonuda emsalsiz Fransız - Alman beyanna- ımza edildi ÇARŞAMBA 7 Kânunuevvel 1938 muhabbet tezahüratile karşılandı İsmet İnönü memur ve muallimleri kabul etti, yeni Halkevini açtı Kastamonuda Büyük İnönü'nün geçtiği yollar Onu görmek için akın akın ? gelen halkla dolup dat Reisicümhur İsmet İnönü ve şeref verdikleri Kastamonudan umumi bir görünüş Kastamonu 6 (A.A. ) —Anadolu | saatide Kastamonuya gelmiştir. ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Reisicümhur saat 8 de (Çankırıya çıkmış ve istasyonda toplanmış olan Çankırının muhterem halkını selâmlı- yarak bir müddet aralarında kaldık. Kastamonuda bütün halkın coşkun muhabbet tezahüratı ile karşılanmış- Kastamonuda Kastamonu 6 ( A.A. ) — Anadolu konağında memur ve muallimleri ka» bul etmiş, müteakiben liseyi ziyaret eylemiş ve andan sonra da Kastamo- nuda yapılan yeni ve güzel Halkevini açmıştır, Kastamonuda heyecan tan sonra dönüşte daha çok kalacağını) ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Kastamonu 6 (Akşam) — Reisicüm- vadederek hareket etmiştir. Yolda Tosyalılar ve Tlgazlılarla görüşmüş ve Reisicümhur İsmet İnönü, bugün öğleden sonra Kastamonu hükümet | Taksimdeki aptesane nihayet kalkıyor Vali ve Belediye reisi dün de birçok teftişlerde bulundu Yeni Vali ve Belediye relsi Dr. Lütfi Kırdar Parkotelinden Parti Vilâyet merkezi binasındaki Başkanlara mah» sus kısma nekletmiştir. B; Lütfi Kırdar, dün sabah saat $c- kizde refakatinde Belediye fen işleri müdürü B. Hüsnü Keseroğlu olduğu halde Parti merkezi binasından çıkmış ve Babıâli caddesindeki inşaatı göz den geçirerek fen müdüründen icap eden izahatı almıştır. B. Lütfi Kırdar buradan Taksime giderek Taksim meydanını gözden ge- çirmiş, göze çirkin görünen Taksimde. ki aptesanenin derhal kaldırılması işi- ne başlanmasını fen işleri müdürü B. Hüsnüye emretmiştir. Taksim Cümhuriyet. meydanının İleride kat'i şekilde tanzimi-plânı ha- zırlanmadan şehircilik mütehassısı B. Prost'un mütaleası almarak ihzari bir proje tanzim edilecektir. göre aplesane ile civarındaki binalar kaldırıldıktan sonra meydanın tanzimi şekli tesbit edilecektir. -Bu- suretle “mevzii proje, esas ve kat'i plânın tat- bikine bir başlangıç olacaktır. B. Lütfi Kırdar Taksimden sonra Gümüşsuyu ile Ayaspaşa arasında ya- pılmakta olan yolun inşasını tedkik et. miştir. Buradaki tetkikleri müteakip | Eminönüne gelen Dr. Lütfi Kırdar, Eminönü istimlâk işlerini tetkik etmiş ve fen heyeti müdüründen istimlâk iş. | lerinin son safhası hakkında izaha almıştır. B. Lütfi Kırdar, istimlâk edi. len binaların yıklırılması işinin pek Bu projeye | ağır gittiğini gözönüne alarak yıkma işlerini üzerine alan müteahhitlere şiddetli emirler vermiş ve işçilerin art- tırılmasını bildirmiştir. Vali ve Belediye reisi bundan sonra Vilâyetteki makamıns gelmiş, müdür. lerin odalarını ve kalemleri birer bi- ver gezmiş, memurların Vvâzifelerini tedkik etmiştir. Dr. Lütfi Kırdar öğleden sonra Be- lediyedeki makamına gelmiş belediye şube müdürlerini ve bâzı ziyaretleri ka- bül etmiştir. Bu sırada imar müdürü B. Ziya Kocainan, şehircilik mütehas. sisi B. Prostu yeni Valiye takdim et- miştir. B. Prost ile B. Ziya B. Lütfi Kırdara şehircilik İşleri ve şehrin evvelce kabul edilen nâzım plânı hakkında izahat vermişlerdir. B, Lütfi Kırdar - yukarı- da kaydettiğimiz vechile - Taksim mey- (Devamı 8 inci sahifede) Yeni tefrikamız Yaprak Aşısı Kıymetli romancımz Bürhan Cahid AKŞAM için yeni bir ro- man hazırlamıştır. Bu romanda yepyeni bir mevzua temas etmek- tedir, Karilerimizin zevkle ve merakla takip edecekleri bu romanın neş- rine yakında başlıyacağız. hur İsmet İnönü saat 13 de on binler- (Devamı 8 inci sahifede) Dolmabahçe hadisesinin tah- kikine başlandı Üç müfettiş dün bazı memurların ifadelerini aldılar Dolmabahçe sarayı önünde 11 kişi- nin ölümü ve bir kısım vatandaşların dn yaralanmasını intaç eden müessi? hâdise etrafında müddelumumilikçe yapılan tahkikatın bitirildiğini ve ev. Takım vilâyete gönderildiğini yazmış- tık, Mülkiye müfettişi B. Ali Seyfi, ida- Tİ bakımdan bu meselenin tahkikine başlamıştır. Ayni zamanda mülkiye mütfettişlerinden B; Saim de bu iş için Ankaradan İstanbula gönderilmiştir. (Devamı 2 nci sahifede) ——————— nn bbikkatlers Şehir muaşereti Doktor Lütfi Kırdar'dan ilk ricala- rımızdar biri, bu şehirde-medeni ni- aamları tesis etmesidir: Halin tram- vaya bir tarafan binip öle taraftan inmesi; gişeler önünde nöbete riayet etmesi; seyrüsefer nizamlarına uy- 5 korunup ve kaza vukuunda kendiliğinden tedbir alma- sı, ük, gibi itiyad ve bilgiler İstanbul- Tunun hayatında yer etmelidir. Sanırız ki, istasyonlara asılan ve hastalıklardan, iptilâlardan nasıl ko- runulacağını halka gösteren resimli levhalar, pek çokları üzerinde müs bet bir tesir bırakıyor; medeni nizam- ları göstermek üzere, ayni çeşid lev- halar hazırlatıp icab eden yerlere asılırsa, şehir muaşerelinin propas gandasınt yapar kanaatindeyiz. Tekimülün en yüksek derecesi: Berlin OPT 1939 Modeli Radyosu Reklâm değil, basit bir hakikattir, Tecrübeye buyurunuz: Şafak Ticarethanesi, Merkez Postanesi karşısında, Muhsinoğlu Han, 1 Kat, 1-8 Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20785 — İdare: 20681 — Müdür mesi dün 20497 iki hükümet aralarında araziye müteallik ihtilâf olmadığını teyid ettiler Beyannameye göre Fransa ile Almanya dostça geçine- rek Avrupa sulhünü kuvvetlendirmeğe çalışacaklar Paris 6 (A.A.) — Alman Hariciye Nazırı B. Fon Ribbentrop, beraberin- de refikası olduğu halde saat 11,10 da buraya gelmiştir. Nazır, istasyonda Hariciye Nazırı B. Bonnet, Alman sefiri ve Hariciye Nezareti erkânından bir çok zevat tarafından karşılanmıştır. Merâklıları ve tren yolcularını uzak bulundurmak için mühim in- sıbat tedbirleri alınmıştı. Misafirin şehri katetmek mecburiyetinde kal- masına mahal vermemek için tren mutad olduğu veçhile şimal istasyo- nunda duracak yerde İnvalides İs- tasyonuna gelmiştir. Nazırın geçeceği bütün yollar, kor- don altına alınmıştı. Beyanname imza edildi Paris 6 (A.A) — Alman Hariciye Nazırı Von Ribbenirop, öğle üzeri (Devamı 8 inci sahifede) Alman Hariciye Nazırı Fon Ribbentrop Bu sefer de üniversiteliler ii e dün gene Tunus, Tunus! avazelerile çınladı Çambörleynin beyanatı Romada hayal inkisarı tevlid etti Roma 6 (A.A.) — Yüzlerce Üniver- site talebesi, bu sabah Roma sokak- larında dolaşarak «Tunusu isteriz; diye bağırmışlardır. Fransiz büyük elçiliği önünde nü- mayişler ihtimaline karşi elçilik ciya- rı polis kordonu ile kapatılmış bulu- nuyordu. 7 ve m E ii ET Faşist merkezinde genel sekreter nümeyişçilere hitaben söylediği nu- tukla İtiyanın hakkını almasını bilen bir şef tarafından idare edilmekte ol- duğunu ve binaenaleyh İtalyan mille- nin nihgi zaferden emin olabileceğini ehemmiyetle kaydeylemiştir. Hatibin (Devamı 8 inci sahifede) A e Yeni veli Dr. Lütfi «İstanbulun her derdini dinlemeğe Amadeyim» diyor.) — Gazetelerden — İstanbul — «Cefayi tAli nâsazkârı benden sor «Aman aman sitemi rüzigârı benden sor «Düşüp ümmide neler çektiğimi ben bilirim «Belâyi keşmekeşi intizarı benden sor»