6 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bene 41 — No, 7234 — Fiati her yerde 5 kuruş BALI 6 Kânunueyvel 1938 İtalya isteklerinde ısrar ediyor, bu yüzden Fransada heyecan arttı Bir Italyan gazetesi: “Avrupanın yeni bir haritası yapılıyor, hailedilecek meseleler var,, diyor Italyan gazeteleri 935 Laval - Mussolini anlaşmasının zecri tedbirlerin tatbiki yüzünden hükümsüz kaldığını söylüyorlar. Fransız gazeteleri bu neşriyata corap nEiOrla Roma 5 — İtalyan gazeteleri, İtal yan isteklerinin hakli olduğundan bahisle makaleler neşrine devam edi- yorlar. B İtalyanın Tunuş üzerindeki iddialarını haklı göster- ntakada yaşi iyetlerini koru- adığı haksız- lâzımgeldiğini 'opolo diyor ki: «Avrupanın yeni bir haritası tan- zim edilmektedir. Münihte başlayan muahedeleri tebdil keyfiyeti bitme miştir. Ergeç halledilmesi lâzımgelen meseleler bulunduğunu kim inkâr €debilir?» leri, Roma parlâmen- an tezahürat üzerine telerinin neşrettikleri cevab vererek 1985 seno- dilmiş olan Mussolini «- La» ecri tedbirlerin tatbi- tasunda Fransız ıi haklı gösteri: ik- | ının | noktası olduğudur. İtalyan gazetele- | eni bir mu- hareket B Lütti Kırdar dün Vilâyette, Partide ve Belediyede çalıştı Müdürlerin tebriklerini kabul etti ve bazı meseleler hakkında izahat aldı Yeni Vali ve Belediye reisi B. Lütfi Kırdar vilâyette masası başında Yeni Vali ve Belediye relsi Dr. B. Lütfi Kırdar dünden itibaren vilâyet, Belediye ve Partide olmak üzere İşe başlamıştır. B. Lütfi , dün sabah saaf iden çıkarak doğru- ne (Darülâceze) git- larını dolaş- İtalya aleyhinde nimayişler yapılan Korsikanın merkezi Ajacelo şehrinin umumi görünüşü de gösterilmesini de protesto ediyor- ri, İtalyan meclisindeki tezahürlerin | lar. hariçte evvelden tertib edilmiş şekil- | (Devama 13 üncü sahifede) Yeni tefrikamız Yaprak Aşısı bikkatler: mmm mazmun | Fenni kontrol yokluğu Burhan Cahid yeni romanını Ay geçmezdi ki, toprak yığını altın- yaya, da amele kalmasın. Şimdi de yeni bir | ihmal tipi zuhur et Bir apartıma- | nın alf kalı fenne uygun olmadan ya- pıldığı için, bina yıkılmış, üst katta çalışan işçiler duvar altında kalarak | yaralanmış!... Fişek fabrikasının pat- | Ünin r bir gaz tabakasının sarmasını da ilâve edin; tablo tamamlanır: İstanbulda istihsal ve inşaat lüzu- mu gibi jenni bir konirole tabi değil, Kadın ruhlarım halarını tah vukufu olar ai ve hayat saf- etmekte derin bir Şımz: Burhan Cahld gazetemiz için hazırladığı bu ye- ni romanında yepyeni bir mevzua temas elmiştir. Birkaç güne kadar hneşrine başlıyacağımız bu roman, bilhasa izdivaç muammasının ob- jektif bir müşahedesi olacaktır. Erzincan hattının küşad merasimi Ankara 5 (A.A.) — İnşaatı ikmal edilecek seyrüsefere açılan Erzincan hattının küşad merasimi bu ayın on | birinde yapılacaktır. mama a a Helefon: Başmuharrir; 20585 .— Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Reisicüm Müdür; 20497 hur Er dün akşam Kastamonuya hareket buyurdu Ankarada Meclis Reisi, Başvekil, Vekiller, mebuslar, askeri ve mülki erkân tarafından uğurlandılar Ankara 5 (A.A.) — Relsicümhur İs- met İnönü bu akşam saat 18 de husu- si trenle Kastamonuya müteveccihen | bareket buyurmuşlardır. Relsicümhur istasyonda B. M. Mec- Hsi reisi Abdülhalik Renda, Başvekil, Celâl Bayar, Vekiller, mebuslar,, ge hel kurmay ikinci başkanı Orgeneral Asim Gündüz, generaller, şehrimizde Yeşilköyde bulunan umumi müfettişler ve vekâ- letler ileri gelenleri, Ankara valisi ve belediye relsi, Ankara garnizon ve merkez komutanları, emniyet direktö. rü tarafından uğurlanmıştır. İnönü istasyonda toplanmış bulu- nan kalabalık bir halk kütlesi tara fından selâmlanmış ve şiddetle alkış- lanmıştır. 400 bin lira sarfile büyük bir hava limanı yapılacak Nisandan itibaren istanbu! ile İzmir arasında tayyare selerlrin başlanacak İzmir (Ak- şam) — Devlet hava yolları u- mum müdürü B. Hasan Feh- mi (o Süerdem, yanınds umum müdürlük işlet. me müdürü B, İ Şeref Laçin bu- unduğu halde Ankaradan bu. izmir va istasyonu in- şaat ve te tını tetkik ede- cek, Ankara » İs- tanbul - İzmir arasında işletilecek yolcu ve posta tayyarelerinin Seyrüsefer tarihini kati surette tesbit eyliyecektir. Nafia Vekâleti devlet hava yolları sanan İzmir tayyare is- tasyonu müdürü B. Basri Akdoğan İspanyol siperlerinde: umum müdürlüğü, ilk ve en mühim iş olarak İstanbuldaki Yeşilköy tay- yare meydanının beynel I bir ha. va limahı haline getirilmesini kar Jaştırmış Yeşilköyde 400,006 da getirilecek asfalt , Adana ve Dİ. anları da as inşa olunacak- lel hava limanı pistin inşası için 400,000 lira ayrıl. mıştır. Şimdiye kadar İzmir sivil tayyare | meydanında bir hangar, bir istasyon binası inşa ettirilmiş, otomatik tele- fon tesisatı yapılmış ve İzmirin Cu- maovası nahiyesinde bulunan tayya- İ re meydanından şöseye bir fitisak hattı da yapılmıştır. (Devamı 4 üncü sahifede) “a a. — Dünyanın nüfusu artıyormuş!... — Eyvahi... Bizim iş daha uzayacak desene...