7 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

7 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

2 7 Kânunuevvel 1938 AKŞAM e A ay Sahife 1 iYi BIR MiD İyi bir hazım, sıhhat ve neş'e demektir. MİDE ve hazmınız muntazaman MAZON almakla düzeltilir. MİDE ve BARSAKLARI boşaltır. HAZIMSISLIK ve EKŞİLİĞİ giderir, vücude ferahlık verir. Alınması gayet lâtif, tesiri tabii, kolay, zararsız. MEYVA TUZU ve kabidir. MAZON isin HOROZ markasma dikkat, Saç bakımı Güzelliğin en birinci şartı, ti UP PETROL NiZAM Kepekleri ve saç dökülmesini tedavi eden tesiri mücerreb bir ilâçdır. * Beyoğlu dördüncü Noterine: Boğaziçinde Çengelköyündeki hanelerin- de ikamet eden Bayan Nadire Ercan ve zevcl ve kefili Bay Tevfik Cenani Ercan, umumi vekili bulunduğu İnhisarlar umum müdürlüğünden kendilerine yazılan 13/8/ 903 tarihli ve 1707 sayılı meklupla yazılı olan ve 64992 kilo intirin bedeli olan 3022 lira ve 12 kuruş ile memur ücret ve yevmiyesi dlaruk itasını kabul ve taahhmt ettikleri 151 lira ve 4 kuruş ki ceman 3173 lira ve 16 kuruş borçlarını bugüne kadar müekkilim idareye tediye etmemiş olduklarından resmi ihtamame keşidesine ve vecibelerini ifaya rezmen davete mec- buriyet hasıl olmuştur. İşbu ihtarnamenin tebliği tarıhinden iti- baren en çok 43 saat zarfında 3173 lira ve 16 kuruş borçlarını İnhisarlar umum mü- dürlüğü veznesine tesviye etmedikleri tak- dirde kanuni yollara müracaat ve mez- kür borcun feizile beraber tahsilinin ta- Iep ve dava olunacağı malümları almak ve müçkkilim idarenin zikri geçen borcun tediye edilmemesinden dolayı ihtiyar et- tiği ve bundan böyle edeceği Noter, Muha- keme, İcra harç ve masrafları ile vekâlet ücretinin de kendilerine yükletileceği de bilinmek ve ona göre hareket edilmek üze- Te dört nushadan ibaret olan işbu resmi Mtarnamelerden bir nushasının yukarıda adresleri yazılı Bayan Nadire Ercan ve di- Ber nushasının Bayan Nadire Ercann zevci ve müteselsel kefili Bay Tevfik Er- cana tebliğini, aslının kalemde saklanma- sını, tasdikli bir nushasinin da tarafımıza #adesini İnhisariar umum müdürlüğüne iafeten talep ve temenni ederim. İnhisartar umum müdürlüğü Umumi vekili avukat FARUK DERELİ Galatada Sigorta Hanmda İstanbul İkinci İflas Memurluğundan: Tamamma 975 lira kıymet takdir olu- nan Tophanede Çukurcuma nami diğeri hallesinde o Topsakal mükerrer yeni 2/10 No, lu arsa, Yine tamamına 4270 lira kıymet takdir olunan ve 4000 liraya ipotekli bulunan ayni mahallede Topsakal çıkmazı ve Altı- patlar sokağında eski 4 yeni 8 kapı ve numarataj 4 No. İn kügir hane (Evsafi: Çıkmaz sokaktan mozayik merdivenle de- mir kapıdan haneye girülr bir antre ve bir koridor üzerinde iç içe geçilir üç oda alafranga helâ, zemin kat kırmızı çini bir koridor üzerinde alafranga ocaklı tekneli çamaşır kazanlı bir mutbak, banyo ma- halli ve mulbaktan sokağa servis Kapısı birinci kat bir koridor üzerinde 4 cda, alafranga belâ ları karton piyer olup binada elektrik ve su tesisatı vardır.) Açık arttırma suretile ve İflâs ideresince paraya çevrilecektir. /1/939 pazartesi gü- liye ikinci İflâs da- Birinci arttırması nü sant 14 - 15 da A iresinde yapılacaktır. Şartanemler 15/12/ 938 den itibarı rkesin görebilmesi için Dairedo açik bulundurulmuştur. Birinci arttırmada, konan kıymetin # de yetmiş beşini bulduğu takdirde isteklisine kati ihalesi yapılacaktır. Kanuni kiymeti bul- madığı takdirde en son arttıranın taah- hudu baki kalmak üzere on beş gün tem- did edilerek 2471/989 salı günü ayni sa atto ikinci artlırması yapılacaktır. Satışa, iştirak edecekler de yedi buçuk teminat parası ve yahut mili banka teminat mek- tubu verirler. Gajri menkullerin bu sene dahil olmak Üzere müteraklm vergi ve icare ve tanzi- fat ve tenririye resimleri masaya ve 20 senelik evkaf taviz bedeli müşteriye aid- dir. Talip olanların ve fazla izahat almak İstiyenlerin 038/35 No. Ju İflâs idaresine müracaatları ilân olunur, 12072) KiRALIK EV Kalorifer ve sıcak su tertibatlı Boğaz ve Marmaraye nazır on bir odalı, bahçeli bir ev kiralıktır. Ad- res: Ayaspaşa Saray arkası 30. yat mildürü Şevket Sahibi Necmeddin Sadak Güzelliğiniz için: ia la KM Ga X İ KREM BALSAMİN KANZUK Bütün dünyaca takdir edilmiş sıhhi güzellik krem- lerdir. Gece için yağlı, gündüz için yağsız halis acı- badem çeşitleri hususi vazo ve tüplerde satılır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Yüksek iktisat ve ticaret mektebi müdürlüğünden Mektebimiz kaloriferleri için alınacak 50 ton krible maden kömürü ihalesi uzatılmıştır. İhale 12/12/938 pazartesi günü saat 14 de Sultanahmedde Ticaret mektebi binasında yapılacaktır. Muhammen bedeli 750 Jiradır. Taliple- rin muvakkat teminat akçesini yüksek okullar sağışmanlığına yalırarak ihale gününde mektepte eksiltme komisyonunda bulunmaları ilân olunur. (8863) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli 47700 lira olan sekiz kalem kazma, kürek, yaba ve tır- mıklar 19/1/939 perşembe günü saat 15,30 da kapalı zari usulü ile Ankarada idare binesında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (3577,50) liralık muvakkat teminat ile kanu. nun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar kamis. yon reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 230 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmakta- (8809) dır. Müteahhidinin beahhüdünü ifa önül epik dolayı namına mübayaa eği- lecek olan 22000 lira muhammen bedelli Jâstik malzeme 16/1/1939 Pazar- tesi günü saat 15,30 da açık eksiltme ile Ankarada İdare binasında satın alı- nacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 1650 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları hamilen tayin olunan gün ve saatte komisyon reisliğinde bu- Junmaları lâzımdır. Şartnmeler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Tesellüm ve Sevk şefliğinden dağıtılacaktır. (8726) Haydarpaşada MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı adedi yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekildeen ehven şeraitle basar. * Devamlı işler Için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât Için matbaa idare- sine müracaat. Telefon :20497 Satılık Arsalar Sundiyede hat civarında, Üzerinde gayet iyi yetiştirilmiş bağ ve meyva ağaçları ve birinde su kuyusu ve #ü motörü mevcud üç arsa ehven fiatla satılıktır. Her üçü de geniş bahçeli birer köşk yapmağa çok müsalddir, İsteklilerin Bahçekapıda Taş han altında Türk Ticaret Bankası Der ha çe süne Gi (8) gün evvel Milyonlarca kişinin sıhhi ve idareli sabunu Milyonlarca pratik kadının buldukları ve kullandıkları ideal sabunu olan CADUM sabununu $iz de kullanınız. Gayet kurudur, fazla köpürür ve ke kusunu son damlasına kadar müuhe #aza eden en ekonomik bir sabundur. En sıhhi bir sabun olup en hassas cildleri bile mükemmelen temizler ve beyazlatır. ANASİNİ HAGİ BEKİR LOKUMLARI Tatlarındaki hususiyetiyle Başkalarından ayrılırlar. ALi MUHiIDDIN HACI BEKİR Merkezi: Bahçekapı, Şubeleri: Beyoğlu, Karaköy, Kadıköy Adana belediye riyasetinden Belediyemiz fen heyeti kadrosunda yetmiş lira asli maaşlı bir mimarlık münhaldir, İsteklilerin tasdikli diploma ve bonservis suretlerile bir adet fotog- rafını pulu müracaat istidasına bağlıyarak Belediye Relisliğine göndermeleri ilân olunur. (8880) İstanbul defterdarlığından İstanbul Vilâyet konağı binasında yapılacak (7943) Yra elli iki kuruş keşif bedelli tamirat işi açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 19/12/938 pazartesi günü saat 14 de yapılacaktır. Eksiltmeye gir- mek isteyenlerin bu işe benzer en az (5000) lirelık iş yaptıklarına dair İstanbul Vilâyetinden eksiltme tarihinden sekiz gün evve! alacakları ehliyet ve 938 yılına alt ticaret odası vesikalarını ve (596) liralık muvakköt teminat makbuzların ibraz etmeleri lâzımdır. Taliplerin keşif, mukavele, proje, eksiltme ve kanuni şartnamelerin! gör“ mek üzere 18/12/938 tarihine kadar hergün Milli Emlâk Müdürlüğüne mürg- caat etmeleri İlân olunur. M. (8825) Istanbul Nafia müdürlüğünden 22/12/9538 perşembe günü saat 15 te İstanbulda Nafia müdürlüğünde (7500) lira keşif bedelli Güzel Sanallar Akademisi kalorifer tesisatı açık eksili. , meye konulmuştur. : Mukâvele, Eksiltme, Bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni sartnameleri, proje, keşif hülâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görülecektir. Muvakkat teminat (563) liradır. almış oldukları vesikalara istinaden Istanbul Vilâyetinden eksiltme tari alınmış ehliyet ve 933 yılımı ait Ticabet"Odası vesikalarile gel