7 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

7 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 ZAEŞAM 7 Kânunuevvel 1938 Dün Gceceki ve Bu Sabahki Haberler Z Kabataşta sandallara mahsus havu içinde bir erkek cesedi bulundu . . : . : Üzerinde hiç bir şeyi ve ceketi olmadığı .. . 1: için soyulduğu zannediliyor olamamıştır. Ceketi ve şapkası bu- lunmak ihtimalile etraf araştırılmış- sa dr birşey bulunamamıştır. Cesedin ceketsiz olması, kendisinin soyulma» sı ihtimalini de gözönüne getirmek- tedir. Adliye doktoru B, Salih Haşım ta» rafından yapılan müayene neticesin- de ölümün sebebi tam olarak tesbit, edilemediği gibi vücudünde de yara izleri bulunamadığından otopsi ya- pilmak üzere cesed Morga kaldırı. muştır. Müddelumumilik gerek cese- din hüviyetini ve gerekse ölümün $e- bebini ve ne şekilde öldüğünü tesbit için tahkikata devam ediyor, Japonyaya giden Alman tayyaresi kazaya uğradı Tayyare denize inmeğe mecbur oldu, içindekiler sağ ve salim Tokyo 8 (A.A.) — Bu sabah Tachi- kowa tayyare meydanından hareket eden Condor adındaki tek tasıhlı Alman tayyaresi, Berline avdet seya- hatini ikmal etmek maksadile Ma- nille'e müteveccihen yola çıkmıştır. Tayyare kumandanı, seyahatini sa- ilometre süratle yap- | da san- dallara mahsus havuz içinde bir er. kek cesedi bulunmuştur. Hadise müd» iğe bildirilmiş, mahallinde şlanmıştır. ruz iki metre derlaliktedir. ıgun içinde yüzükoyun yatmış bir halde bulunmuştur. 'Tah- minen kırk beş yaşlarındadır. Üze- rine şiyah ve yeni bir pantalon, ayak- larında yeni iskarpinler vardır, Fakat ceketi yoktur ve sırtında bir ten fa- rilesi vardır. Pantalon ceplerinde ve koynunda evrak. vesaire bulunamadığı için ce- sedin hüviyetini tesbit etmek kabil olmuştur. Sebebi, molöründe . vukua gelen bir sakatlıktır, 'Tayyarenin mensup olduğu Folk WuM kumpanyası direktörlerinden olup tayyare içinde bulunan bir zat, İ bütün mürettebatın sağ ve salim ol- duklarını telsizle bildirmiştir. Kaza- nın tafsilâtı malüm olmadığı gibi, es- babı da bilinmemektedir. Tokyo 6 (A.A) — Filipin adaları | civarında denize mecburi bir iniş ya- | pan Alman «Condor> tayyaresi hak- kında alınan en sön malümata göre, mezkür tayyare sahilden ancak 35 metre mesafede suya inmiştir. Mü- | rettebat tayyarenin üst kısmına çık- mış ve tayyare tamamile sulara gö- mülmeden evvel bunlar balıkçılar ta- rafından kurtarılmıştır. Tayyarenin tekrar yüzdürülebile- ceği ümid ediliyor. Mecliste bugün müza- kere edilecek lâyıhalar Türk - Fransız dostluk muahedesi ruznameye alırdı Ankara 6 (Telefonla) — Hükümeti- | mizle Fransa Cümhuriyeti arasında | 4 temmuz 1988 tarihinde Ankarada | imza edilen müşterek dostluk muahe-| desile müşterek beyanname ve ob- tanlara mütedair protokolün tasdiki- İ ne müteallik kanun iiyihası Meclisin | İ yarınki ruznamesine alınmıştır. Bu | münasebetle Hariciye Vekili B. Şükrü | Saracoğlunun Mecliste Türk - Fran- | siz dostluk münasebetleri otrafında | izahat vermesi de muhtemeldir, Ordudan çıkarılacak 12 yaşından | yukarı hayvanların köylüye ve hayva-| nal yetiştiricilere satılması hakkın- daki kanun lây!hası Meclisin yarınki | içtimaında görüşülecekti Petrol araştırmaları Midyattaki sondajın neticesi ümitle bekleniyor Ankara 6 (Telefonla) — Midyatta yapılmakta olan petrol taharriyatına faaliyetle devam olunmaktadır. Ev- velee yapılan iki sondajdan sonra bu kere yeni bir sondaja başlanmıştır. Son ameliye, neticesinin memnuniyet verici bir şekilde olacağı yolundaki ümitleri arttırmıştır. Yeni sondajla bu ümidlerin tahakkuk edeceği kuv- vetle tahmin edilmektedir. Dahiliye Vekâleti hususi kalem müdürlüğü Ankara 8 (Telefonla) Bahilive Ve- kâleti Hususi kalem müdümlüğür Emniyet umum müdürlüğü d cu şube müdürü B Cöndor Hitler ve şal Goering'e götürül- mek üzere bir takım hediyeler veril miştir. Berlin 6 (A-A.) — Berline gelen bir | habere göre Almanyaya avdet etmek üzere düh akşam Tokyodan hareket etmiş olan Condor adındaki Alman tayyaresinin bu sabah Filipin adala- | rında karaya inmesi lâzımgeliyordu. Tayyare, bu adalara varmadan ev- vel Manille suların. inmeğe mecbur | Vilâyet umumi meclisi azalıkları Seçim işi bütün me memlekette ikmal edildi Ankara 6 (A.A) Dö nelik kanuni müddetleri biten vilâyet umu- mi meclisi azaları seçimi bütün vilâ- yetlerde ikmal edilmiştir. Vilâyetlerden Dahiliye Vekâletine ve Parti genel sekreterliğine gelen malümâta göre, Türkiyenin her ta- rafmda bir günde tamamlanan bu intihabatta Cümhuriyet Halk Parti- si namzedleri ittifakla seçilmişlerdir. Bu suretle teşekkül eden yeni mec- | Tisler dört sene müddetle vazife göre- ceklerdir. Gayrimübadil bonolarının kesirleri Bunların nakden ödenmesi düşünülü lüyor Ankara 6 (Tele Tetonla) Maliye Ve- kâleti gayrimübadi! bonoları kesirle- rinin ne suretle ödenmesi lâzımgele- ceğini tesbit edetek bir kahin proje- si hazırlamaktadır. Küsuratın nakden ödenmesi düşü- nülmektedir. Adliye Vekâleti zat işleri umum müdürlüğü Ankara 6 (Telefonla) — Adliye Ve- Xileti Zat işleri başmuavini B. İsmail Hakkı, Vekâlet Zat işleri umum mü- dürlüğüne tayin edilmiştir. Bir Polonya vapuru birdenbire battı Dansig 6 (AA) «Pozen» adın- daki Polonya vapuru, limanda eşya | yin edlimiş, eski Husus doldururken birdenbire bir d: a İz içinde batmışlır. eğipsan iki kişi al frank bir fazlalık yari : | gençlerin | yahudi çocuğu Viyadan hareket ede- Parti kurultayına gelecek vilâyat mümessilleri Kurultayı köy ve ziraat ınma kongresi takip edecek Ankara 6 (Telefonla) — Bu ayın 26 sında Ankarada toplanacak büyük Parti kurültayına vilâyetlerden işti- rak edecek mümessillerin sayısı vilâ- yet kongreleri bittikten sonra belli olacaktır. 935 senesi mayısında toplanmış olan son kurultaya vilâyetlerden mümes- sil olarak 160 kişi iştirak etmişti. Birinci Köy ve Ziraat Kalkınma kongresinin ne zaman toplanacağı henüz tesbit edilmemekle beraber bü- yük Parti kurultayını müteakip top- lanması küvvetli bir ihtimal dahilin- dedir. Kongrenin hazırlıkları tamam- lanmıştır. | Romanyada Demir şiddetli ted Bükreş 6 — Demir muhafızlar er. kânından bir kısmını mahküm eden divanı harp âzasından miralay Kristes- ko, Demir muhafız teşkilâtına mensup iki talebe tarafından tabanca ile ya- ralanmıştı. Bu hususta şu mütemmim afsilât alınmıştır; Ağir bir surelle ya- ralanan miralay Kristesko hastaneye kaldırılmıştır. Fakat kurtarılması ümi- di yok gibidir. Sutkastçılar Demir mu- hafız teşkilâtıie mensup iki lise tale- r. Bunlardan biri kaçmıştır. Di- alanmış-olup adı Leonide iç'din Miralay Kristesko, bundan on beş gün evvel bir tehdid mektubu almıştı. Bu mektupta on beş gün içinde öldü. rüleceği bildiriliyor. Ve şöyle denili- yordu: «Tedkik edilen adli evrak siz, hâkim ri Parti grupunda Hariciye Vekili 15 günlük harici meseleler hakkında izahat verdi Ankara 6 (A.A) — C.H. P. Büyük Millet Meclisi grupu umumi heyeti bugün «6/12/1938 öğleden sonra Trabzon saylavı Hasan Sakanın riya- setinde toplandı: Telkikatı bütçe encümeninde ik- mal edilmiş olan Devlet şürası ka- nunu lâyihasının 24 üncü maddesine müteallik olarak saylavlardan Maraş mebusu Alâeddin Tridoğlu tarafın- dan Parti grupu reisliğine verilmiş olan takrir üzerine müzakere cereyan etti Dahiliye Vekili Dr. Refik Saydam kür k avzuubahis olan Mi lâyihadan çıkarı- larak kanun ihası müzakeresinin İ Meclis umumi heyetince intaç eğik mesini taleb etti. Bu taleb grup umu- mi heyetince tasvib olundu. Bundan sora söz alan Hariciye Vekili Sarâcoğlunun san on beş gün zarimdeki harici mesaili hakkında | vaki olan izahalı heyeti umumiyece tasvib olundu. Meclis reis vekili namzedi Adiiye Vek e tayin olunan Seyhan mebusu Hilmi Urandan açı- lan Büyük Millet Meclisi reis vekili- ğine Parti - genbaşkuru tarafından geri İsmet İnönü ile Devlet reisleri ârasında Arnavutluk milli bayramı münase- betile Reisicümhur İsmet İnönü ile majeste Birinci Zogu arasında teb- rik telgrafları teati edilmiştir. Bundan başka Norveç kraliçesi Maud'un vefati münasebetile Reisi- cümhur İsmet İnönü Norveç kralına beyanı taziyet etmiştir. Roma büyük elçimiz Roma Büyük elçimiz B. Hüseyin Ra. gıb, mezunen şehrimize gelmiştir. Mu- maileyh Ankaraya gidecek, sonra me- muriyet mahalline dönecektir. Yeni Darülâceze müdürü Darülâceze müdürü, B. Cemil teka- üdlüğünü talep etmiş, yerine vekâle- ten belediye müfettişlerinden doktor Bekir Zafer Layin edilmiştir. Şehir tiyatrosu müdürü te- kaüdlüğünü talep etti Şehir tiyatrosu müdürü B. Memduh hizmet müddetini doldurduğundan tekaüdlüğünü talep etmiştir. Son daklka yy Romaya .seyahati paliba olmıyacak. Tunusta Fransız ve İtalyan talebesi çarpıştı Londra 7 — İtalyada Fransa aley- hinde yapılan nümayişler,; burada elim bir tesir uyandırmaktadır. İyi malümatlı İngiliz mahafiline göre bu tezahüratın önüne geçilmediği tak- imiş Gmk MA 'Tekirdağı saylavı Faik Öztrakın nam- ür geleri hâber- | zet gösterildiğini Başvekil Celâl Ba- lere göre oradaki" İtalyan konsolos- | yar umumi heyete bildirdiler. Grup m biri baş | umumi heyeti bu namzedi ittifakla toğevosüme - uğkamız “vE | kabul etmiş ve ruzmamede başka bir y madde olmadığından celseye nihayet hanesi (omemurlarından kendisinden yakaşındaki faşist roze- balsa tini kaldırması istenmiştir. VerİLEMİŞLiE, Memur, bu talebi reddedince yere düşürülmüş ve döğülmüştür. Tunus. “| ta Fransız ve İtalyan talebesi ar&- sında çarpışmalar olmuştur. ! Yahudilere karşı yeni tedbirlerin tatbiki Berlin 7 — Yahudilerin otomobil kullanmaları. sinema ve tiyatrolara girmeleri yasağı dünden ilibaren me- riyete konmuştur, Mendelson Yahudi bankası da 31 kâ. nunuevvelde faaliyetin! tatil için emir almıştır. 3000 Yahudi çocuğu Vi- yanadan ayrılıyor Viyana 6 (A.A.) — Viyana yahudi cemaati reisi B. Loewenherz'in Lon- drada yaplığı müzakereler, ilk bir neticeye müncer olmuştur: Perşembe günü 1000 i İngiltereye 2000 i Hollandaya gitmek üzere 3000 Maslakla parçalanmış bir otomobil bulundu i Bu hâdisede yaralı bulunup İ bulunmadığı araştırılıyor | Bu gece sabaha karşı Maslak yo. mış bir otomobil bulunmuştur. 1439 numarasını taşıyan ve hususi olduğu anlaşılan bu otomobil Maslaktan Zin- cirlikuyuya doğru gelirken bütün sü- ratile bir ağaca çarpmış ve hurdahaş olmuştur. Sarıyer jandarma kuman- danlığı hâdiseden haberdar olunca otomobili muhafaza altına almış, fa. kat insan namına bir kimse ile karşı- Taşılmamıştar, Bu sabah yapılan ilk araştımnada otomobilin Taksim aparlımanında oturan B. Mehmed Ali Uçara ald bu. Yunduğu öğrenilmiştir. Hüdisede yaralılar olup olmadığı, varsa kimler bulunduğu B. Mehmed Ali bulunduktan sonra anlaşılacaktır, Tahkikat devam etmektedir. Süveyş kanalının hisseleri Londra 6 (A.A.) — Maliye Nazırı Sir ordu encümeni 939 ordu bütçesini ted-| John Simon, Avam kamrasında İngil. Kik etmiştir. Ordu tahsisatında 1938 | tere hükümetinin Süveyş kanalının senesine nisbetle 19 milyar 400 milyon| 300.000 hissesinden 353.504 üne sahip vu beyan etmiştir. cektir. Fransız ordu bütçesinde fazlalık Paris 6 (A.A.) — Mebusan meclisi lunda tenis kordu civarında parçalan. | muhafızlara karşı birler alındı Miralay Kristeskoyu yaralıyan iki talebeden biri yakalandı miralay Kristeskonun memleketi mü- dafaa edenlerin mukaddes haklarına karşı hareket ettiğinizi isbat ediyor. Menfaati umumiye namına sizi idama mahküm cdiyoruz. Bu hüküm, on beş gün içinde infaz edilecektir. Demir muhafızlar, sağdır teyakkızdır. Bükreş 6 — Hükümet, Demir mu- hafızlar teşkilâtına karşı mücadele mıştır. Di iye Nazırı R. Kal Demir muhafızlara karşı çok şiddetli tedbirler almış ve ga: lerden birine şu tebliği vermiştir «Romanya istiklâli için 800,000 kur: ban vermiştir. Bugün tehlikede olan istiklâl uğuruna 30,000 kurban ver- mekte tereddüd etmiyecektir.« (Demir muhafızlar, 30,000 kişi tahmin edil mektedir.) Filistin için toplantı Eski Kudüs müftisinin de iştiraki isteniyor Paris 6 — Havas ajansının Kudüs muhabiri bildiriyor: Filistin mutedil Arap partisi reisi Fahri Naşaşibi ile arkadaşlarının sahneye çıkmaları, Londrada toplanacak konferansta Arapları temsil meselesinde, henüz mütereddid bir vaziyette olan bütün | Arapları, bir noktada birleştirmiştir. Filiştin İngiliz makamları tarafından Arap muhtarları ve köy ihtiyar İ yetleri nezdinde yapılan tahkikat, Londrada Arapları sabik Kudüş müf- tisile yüksek Arap Komi delegele- rinin temsil etmeleri noktasında bü- tün Arapların hemfikir olduklarını meydana çıkarmıştır. Bundan başka, Londra konferansı» na davet Misir, İrak ve Suudiye hükümetleri, İngiltere hükümetine başvurarak konferansta görüşülecek k meselelerin evy. konferansta yü mümessillerinin bulunmasını islemiş- lerdir. ve mü- edi Yeni Emniyet müdürü bu sabah geldi Şehrimiz emniyet müdürlüğüne tayin edilmiş olan Ankara emniyet müdürü B. Sadreddin Aka bu sabah- ki ekspresle şehrimize gelmiştir. B. Sadreddini istasyonda emmi. yet şube müdürleri ile bir müfreze polis karşılamıştır. Yeni enmiyet müdürmüz bu sa- bahtan itibaren vazlfesine başla” mıştır. Tramvay şirketi Ankara 6 (Telefonla) — Tram- vay şirketinin satın alınması etrafın- daki müzakerelere bugün de devam edilmiştir. Müzakerelerin (yakında müsbet bir şeklide neticeleneceği an- laşılmakladır, Hâlen müzakere satış bedeli etrafında eee etmektedir. Dolmabahçe hadisesi (Baş tarafı 1 nci sahifede) Polis müfettişlerinden B. Nimet Şerif te şehrimize gelerek mülkiye müfettişlerine iltihak etmiştir. Üç müfettiş dün Beşiktaş merkez me- muru B. Lütfi ile Beşiktaş merkezi ve saray memurlarından bazılarının ifadelerini almışlardır. Hadise hakkında eski polis müdü- rü B. Salih Kılıç ile daha bazı polis âmirlerinin ifadeleri de alınacaktır. Müfettişler bugün tahkikata devam edici ve bir hâfta zarfın- da bitirerek .ve mesulieri tesbit ederek bir raporla Vekâlete bildire- ceklerdir. Müddeinmumilik vaka akabinde yapm$şı olduğu tahkikat evrakın müls