9 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

9 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

de ihtilal şiddetle hükümferma imiş. İhtilalciler demiryollarını tahrib etmişler. Ameleler ise tahrib edilen demiryollarını ta'mir etmek istemiyorlarmış. İhtilal edenler yalnız yerli ahali olmayub Rus muhacirleri de onlar ile beraber imiş. Hatta Kazak'lar bile ihtilalcilere iltihak etmişler. --------oOo-------- Grandük Nikola Nikolayaviç'e Suikasd 25 Ağustos Berlin. Petersburg'dan "Gulnişe Zaytung" gazetesine bildirildiğine göre Grandük Nikola Nikolayaviç'e su-ikasd edilmek üzere ihzar edilen plan ile su-ikasdin hin-i icrasında isti'mal edilecek alat ve edevatı polis idaresi keşf etmiş imiş. Grid prensinin Azline Dair Harekat-ı İhtilaliye: Ağustos Roma: Hanya'dan bura gazetelerinin almış olduğu haber ve malumata bakılacak olur ise kasaba-i mezkure sokaklarına ihtilale dair Gimyeden(?) bir takım ilannameler yapıştırılmış. Mezkur ilannamelerde Avrupalılara karşı hareket olunub nu vecihle ada prensi Jojer'in istifa etmeğe mecbur edilmesi içün teşvikat icra ediliyormuş. 24 Ağustos İstanbul. Birkaç gün evvel Manastır'da Vasiliki namında bir Rum kadının hanesinde polisler tarafından edilen taharriyatda bir kaç mektub bulunmuş. Mezkur mektublardan Rum çetesinin reisi Kapudan Volani'nin firarını Vasiliki'nin teshil ettiği [..] olduğundan merkuma istintak olunmak üzere taht-ı muhakemeye verilmiştir. --------oOo-------- Resm-i Tebrik Culus-u humayun münasebetiyle Sofya'da saltanat-ı seniye komiserhanesinde fevkal'ade şenlikler yapılmış. Culus komiserhane bağçesinden atılan fişenkler ahaliyi rahatsız ettidiye Şangof Postası yazıyor. Bu adam çok garibdir. Bu fişenkler başka bir yevm-i mahsusda atılsa, başka milletler tarafından yapılsa Şangof dört el ile alkışlardı. Her ne ise bu adama Türkün her şeysi ok gibi batıyor vesselam. * * * Culus günü Yever-i Hususi-i Prensi General Markof ve Dahiliye Ministeri Petkof, muahhiran bilcümle nüzzar ve rical memurin-i siyasiyenin Sadıl El-Muid Paşa hazretleri nezdine ifa-i resm-i tebrike geldiklerini ve ahşam komiser paşa tarafından verilen ziyafetde Minister Petkof'un ve bütün rical-i memurin-i siyasiyenin hazır bulunduğunu Sofya gazetelerinde okuduk. İlan Matba'amızda her nev'i risaleler tüccar faturaları, kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ******* Mu'allim ve yahut katib arayanların dikkatine! Mekatib-i rüşdiyelerde okunan bilcümle ulum ve fununu tedrise muktedir Bulgarca Fransızca yazar ve konuşur müdür, mu'allim, muhakeme-i şer'iyyede mütercim ve ticarethanelerinde bir katib ihtiyacı olan zevatın idarehanemize lütfen müraca'atları ilan olunur. ***** Kitabcı Şerafeddin Şehidüddin Rusya'da Ornoburuğ'da bulunan bu kütübhanede memalik-i islamiyede intişar eden bilcümle ceraid-i islamiye ve kütüb-ü mütenevvi'a ve tekavim-i meşhura bulunmakdadır.