29 Eylül 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

29 Eylül 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 4

def'alar bizzat geziyor. Ba'zen tebdil-i şekil ve suretle hafiyyen geziyor. Hüseyin Hilmi Paşa'nın ikdam ve gayreti, dikkati, harikuladedir. Fakat ne çare ki, yangın bacaya sarmış. Tulumba ne para ider?!... --- o O o --- ÇİN'DE HAZIRLIK Rus-Japon Muharebesi'nden, Japonların Çin'de yine muzaffer kalmalarından sonra, Çin Eyaleti'nde birçok tebeddülat ile beraber, askeri hazırlık da görülüyor. Birtakım Japon zabitleri Çin ordusunda talimata memur oldukları gibi, Çin ordusunun techizi içün yeni sistem toplar ve birçok mühimmat-ı harbiye Çin'e getmekdedir. Hem bu mühimmat ve techizat Avrupa fabrikalarından degil, Tokyo'dan geliyor. Avrupa matbuatı, Çin'in bu bu tedarikatını Japonya'nın Avrupa'ya karşı bir hazırlığı gibi telakki idiyor. Kim bilir, elli veya yüz sene sonra neler olmaz?! Japonya'nın Çin'de mükemmel bir ordu teşkiliyle, Avrupa ordularına karşı sell-i seyf etmeyecegini kim iddi'a idebilir ki?!... --- o O o --- EDİRNE'DEN MEKTUB İkinci Ordu hazırlığa devam ediyor. On altı bin redif yeneden silah başına davet olundu. Memleket pek sıkıntıdadır. Bulgaristan'dan gelen mektubların kaffesi açılıyor. Şimendiferler şiddetle taharri ittidiriliyor. Muharebe lafları ahali arasında tevatürden hali degil. İkinci Ordu kuvva-yı umumiyesini teftiş ve muayene eylemek ve hududları gezmek üzere, Dersaadet'den bir erkan-ı harbiye heyetinin vuruduna intizar olunuyor. --- o O o --- AÇ AHALİ Ufa Vilayeti'nde aç kalmış ahalinin mikdarı bir milyon 2 yüz bin olduğu ba'del hesab malum olmuştur. "Tercüman" --- o O o --- YAHUDİ KIRGINI Varşova yakınında bulunan Sidlts (Siedlce) şehri ki (ahalinin ekserisi Yahudidir), bu şehirde geçenlerde bir haneden asker üzerine kurşun atıldıkdan sonra, asker dahi hanelere tüfenk ve topun ateşi iderek nice evleri yıkmış ve birçok insanlar telef telef ve mecruh olmuştur. Gazeteler tafsilatına göre Sidlts şehrinde Beltsvok(?) Kırgını'nın ikinci bir sureti icra edilmiştir. Asker, şehri topa tutduğu esnada birtakım namechul haşerat, biçare ahalinin mal ve mülkünü garet ve yağma etmişlerdir. Askerden telef yok imiş. "Tercüman" --- o O o --- İSTANBUL'DA KORKU Sultan Hamid'in hastalağı sebebiyle ümitsiz kalan Yıldız Sarayı erkanı, küçük oğlu Burhaneddin Efendi'yi tahta getirmek üzere ahaleden gizli olarak, hafiyyen Avrupalılar nezdinde teşebüssatdan gerü durmuyorlarmış. Bu yüzden İstanbul'da büyük hadise vuku'undan korkuluyor. İ'LAN Matbaamızda her nev'i' risaleler, tüccar faturaları kartvizitler, ilanlar ehven fiyatla ve kemal-i nefasetle basılır. ________________________________________________ Müdir-i Mes'ul: Zağralı Emin Paşa hafidi Asaf ________________________________________________ Оттовор редакторъ: Eминъ Пaшa Xaфиди Acaфъ.