9 Kasım 1906 Tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

9 Kasım 1906 tarihli Balkan (Filibe) Gazetesi Sayfa 2

ye ta'zim ve hürmet itmesinden dolayı saltanatın Ben-i Haşim'e intikal idecegi korkusuyla Ümeyye hanedanı efradı, müşarünileyhi birgün hizmetcisine zehirletti. Ömer zehirlendingini anladığı dakika, hizmetkarı huzuruna çağırub, ne sebebe mebni bu hainligi irtikab eyledigini sormuş. Hidmetkarı dahi, Ömer'in en yakın akrabalarından bu iş içün bin altun aldığını ikrar idince, Ömer, merkumun kisesinden bin altını çıkarub beytülmale gönderirken, sonra kendisini salıvermiştir. Ömer bin Abdülaziz'in hükumet-i adl ve idareye müstenid olan şu hareketi de ibret-amiz bir hareket-i alicenabane degil mi? - - - «oOo» - - - DAHİLİ § Prens hazretleri, Raço Petrof'un isti'fası hasebiyle mumaileyhe bir name-i takdir ve teşekkür göndermiş ve bundan on iki seneden beri Emaret'le, aile-yi Prens'i'ye ibraz ettigi hidemat-ı sadakatkarane ve asar-ı vatanperveraneyi bit'ta'dad takdiren, ilerüde dahi vatan ve memleketin lüzum gösterdigi zamanlarda yine hidmatını hüsn-ü ifa idecegi tabi'i olduğu beyan edilmiştir. * * * YAZIK BİZE! . . . Evvelki gün intişar eden Radef'in Veçerne Poşte'sinde "Türk Rezaleti" namıyla bir telgraf okuduk. Bu telgraf münderecatına kesb-i ıttıla' eyledigimiz zaman bir Müslüman gibi, Huda alim, hicabımızdan yere geçdik: "Mah-ı halin üçüncü günü ögle vakti Filibe'de Karşuyaka İmamı, gimnazya talebatından on altı, on yedi yaşında bir Bulgar kızının cebren ırzını pamal iderken, hükumet-i mahalliye polisi tarafından basılmıştır." Şimdi insaf, merhamet idilsin ey din kardeşleri! Müslümanların imamı, reis-i ruhanisi ad idilen ve kisve-i peygamberiyeyi taşıyan bir kimsenin böyle bir beldede, böyle mübarek günlerde, böyle bir cinayet irtikabına tasaddisini hangi kanun, hangi şeri'at tel'in itmez? Bu adamın cinayetinden mütevellid fenalık şahsına aid kalsa bir şey degildir. Fakat ecanib, Türklerin, Müslümanların imamı böyle cani yürekli olursa o milletden hayır beklemeli, dimez mi? Dahası var. Bulgarlardan bir kimse çıkub da, bizim ırzımıza da cebren tasallut idecek olsa acaba Allah razı olsun dir miyiz? Ya bu rezaleti görüb işettikden sonra da partizanlık keyf ü hevesiçün mukaddesIt-ı şer'iyeyi ifa itmeyen o imamı, şer'en vazife-i imametden tard itmeyen Müfti'nin Allah belasını versin demekten, insan kendüsünü alabilir mi? İşte bakınız Veçerna Poşta bir adamın kötülügünden dolayı bütün milleti lekeleyerek "Türk Rezaleti" diyüb işin içinden çıkıveriyor. "Veçerna" Poşta refikimize tavsiye ideriz ki, böyle bir iki vicdansız kimsenin müsaviyesiyle bütün Türkleri lekelemege kadar yürümesi hak degildir. Zira Filibe millet-i İslamiyesinin binlerce imza ile Ministriso'da bu eşhasın ve mu'inlerinin denaetlerini müş'ir mazbatlarını okusunlar. Bu adamlara bu iktidarı, bu cür'eti veren, ahlaksızlığı bu derece ilerü götürmege sebeb olan Müslümanların ahlaksızlığı degil, partizanlıığın hiss-i cür'et ve kuvvettir demekde asla perva itmeyiz. Bu adamlar bu cinayetleri degil, daha büyüklerini bile irtikab ideriz, bize bir şey yapılamaz, işte son Müfti intihabı meselesi; çünkü biz partizanız, diyorlar ve bu kavillerini fiilleriyle de isbat idiyorlar. Şimdi kabahat neden Müslümanlarda; Türklerde olsun? Bir milletden bir şahıs çıkmış, bir cinayet irtikab