17 Aralık 1943 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 3

17 Aralık 1943 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 3

4 .edilmesi ve kuğlanılması Beklediğimiz Kanun: Kumar Prof. LÂEDRİ nan çocuklarına kadar ev çerçevesi- nin her mensubu, aynen kumar oy- nıyanların suçile cürümlendirilirler. 15 — Hapishaneler, kışlalar, mek- i — Kumar mefhumunun ifade et- tiği umumi fil, bütün şubeleri ve şe- killerile Türkiyede yasaktır. 2 — Kumarın tarifi şudur: Herhan- gi bir müspet iş ve emek mahsulü olmadan, muhtelif âlet ve vasıtalar- la, meçhule ve tesadüfe dayanarak para mukabilinde oynanan oyun... 3 — Kumarın başlıca âletleri olan iskambil kâğıdı, zar, (Rulet), (tom- bala) ve ayrıca bilinen ve bilinmiyen bütün âlet ve vasıtalar; yapılması, satılması, satın alınması, muhafaza katiyetle memnu eşya cümlesindendir. 4— Kumara ait bütün âletlerin ec- nebi memleketlerden ithali yasaktır. Hangi şekil ve suretle olursa olsun, - “Türkiyeye ecnebi memleketlerden herhangi bir kumar âleti ithaline te- şebbüs eden veya bu teşebbüse yar- dımcı olan şahıs hakkında .... hapis cezası tatbik olunur. 5 — Kumar âletlerini memleket içinde yapanlar veya bü imal fiiline yardımcı olanlar hakkında cezası tatbik olunur. Me ie ” 6 — Kumar âletlerini sadece satan, sadece satın alan veya sadece muha- faza eden şahıslar hakkında ...... ii hapis cezası tatbik olunur. 7 — Kumarı bilfül oynamak fiilinin cezası, bütün medeni haklardan mahrumiyetten başka 5 sene ağır hapistir. , 8 — Herhangi. bir “kumlar fülinin, derhal zabıtaya haber vermeksizin sadece bitaraf seyircisi vaziyetinde kalmak dahi bilfiil kumara iştirâk et- miş olmaktan farksızdır. 9 — Resmi ve hususi bütün piyan- go şekilleri, at yarışlarında müşterek bahisler ve saire, bu kanunun neşri tarihinden itibaren mülga ve yasak- vt â dükkânında veya 10 — Evinde, sesesinde kumar âletleri bulu- © mües © man her fert veya mümessil, bu ka- nunun meşri tarihinden itibaren 3 gün zarfında kumar âletlerini en ya- kın polis karakoluna teslim etmekle “ mükelleftir. Kulüp, kahvehane, otel ve saire gibi umumi yerler, teslim et- tiği kumar âletlerinden başka ayrıca bu mevzuda hiçbir başka vasıtaya malik olmadığına ve malik olmıya teşebbüs etmiyeceğine dair birer ta- a verecektir. u kanunun neşri tarihinden vi bütün kulüpler, hayatlarını temin eden kumarın menfaat müey- yidesinden mahrumdur. Bu kulüpler ya kendilerini hemen tasfiye etmek veya kumarla hiçbir alâkası bulun- mıyan içtimai birer mahfil haline is- tihale etmek mysmri bizzat karar verecektir. 12 — Birer miskinlik ve kumar ya- tağı olan kahvehanelerde de, ku- marla alâkası olsun veya olmasın, hiçbir oyuna ve hiçbir wi âletine izin yol 13 — Hususi, resmi ve umumi her türlü mesken şekli içinde, bütün na- . kil vasıtalarında ve açık havada mü- cerret fül bakımından yasak olan kumarın en hassas takip merkezleri hususi meskenler, yani evlerdir. Asıl ve esas bakımından her türlü teca- vüzden masun olan ev, kumar mev- zuunda, resmi herhangi bir merasime ihtiyaç ifade etmeksizin her an alâ- kalı memurlar tarafından basılabilir. Şu kadar ki, mesuliyetini üzerine al- mak şartile bu füli icraya salâ- hiyetli memurların cebri araştırması neticesinde masumiyeti tespit edilen evin reisi, hükümetten her türlü maddi ve manevi zarar ve ziyan is- temekte haklı olur. ş 14— Bir evde oynafan kumarın mes'ulleri, oyunculardan başka o an- da evde bulunan ve hâdiseyi müşahe- de eden her ferttir. evin hizmetçisin- den, cezai mes'uliyet yaşında bulu- 209 tepler, hastahaneler ve saire gibi resmi topluluk mekânlarında, o me- kânın âmiri ve idare heyeti kumar mevzuunda en sıkı mürakabe tedbir- lerini alacak; ve herhangi bir suç mevzuunda bizzat kumar oynatan ve oynıyanın vaziyetine geçecektir. 16 — Bu kânunun, içtimai ve ah- lâki bir seiyye olarak ele aldıği ve memlekette kökünü kazımak ga sini güttüğü kumar, onu en uzak ve alâkasız pilânda bile olsa, gören ve gördüğü halde hemen müdahale ve ihbar vazifesini yapmıyan her vatan- daşa da ayni seiyye ve suçu yükle- mekte olduğuna göre tam mânasile mütes ve 'şamil bir içtimai me- suliyet ve zabıta tedbirini istihdaf et- mektedir. Bu yüzdendir ki, kumar fülini, şehirde, köyde ve her yerde, gördüğü halde derbal ihbar etmiyer her Türk vatandaşı fiilde müşterek sayılacaktır. 17 — Kur'a şekline dayanarak ikramiye ve hediye tevzileri gi- bi tertipler, tamamiyle karşılıksız hibe şeklinde kaldıkça kumardan sayılmaz. iştirâk edenlerden belli başlı paralar alıp bu paraları kur'a neticesinde muayyen şahıslara dağıtıcı her tertip tam bir kumardır. 18 — Kumar fiilinin herhangi bir cepheden suçlusu, cezasını görmeğe sevkedilmeden — evvel, o bulunduğu mevkiin umumi bir mahallinde, göğ- süne şu yafta yapıştırılmış olarak tulüdan gurüba kadar teşhir edile- cektir: «Türk ahlâk inkılâbının 1 nu- maralı haini kumarbaz!!!» 19 — Bu. kanunun neşri tarihinden itibaren hükümlerine zıt maddeler sahibi kanunların o maddeleri mül- ga; ve-bu kanunun icrasına bütün vekiller heyeti memurdur.