19 Eylül 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

19 Eylül 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

19 Eylul 1*30 Defterdarlık ilânları SATILIK KARGtR EV No 17/1, Sideris şokagı, !mrahor îlyas mahallesi, Yedikule, alt katte bir oda, bir halâ birinci katta iki oda, bir sofa, parası peşin verilmek şartile 800 lira, satış pazarlıkla 27 eylul 930 cumartesi, saat 15 Deferdarlıkla. C R. 286 ) HER NEVi AViZELER MUALLÂKAUR Cttmhartyet TENVİRATALETLER. | Devlet Demır yoiiamlânları IPORTATİFLAMBALAR D U V A R LAMBALARI Erzurum Nafıa Başmühendisliğinden: Vîlâyet tiahilinde metruk ve muhtacı tamir on üç adet sekiz ilâ on ikl ton ağırlığında (flustin Manifacturıg Schikagc U S A) mamulâtından motorlu ve iki adet biri (Kelley Springfeldrede Roller Co. U 8 A ) mamulâtından on tonluk diğeri (Bnnderund Lehrer Dusseldorf) mamulâtından sekiz tonluk buharh yol silindiri on beş adet taş kıran konkasör tanıirile kâffei nevakisinin ikmali suretile faal bir hale getirilmesi ve Erzurum'a GB'aja nakli yirmi sekia bin üç yîiz lira bedelle ve kapalı zarf suretile münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin 6u gibi tamiratı yapabileceklerine dair vesaik ile olbaptaki münakasa kanununa tevfikan «/o 7,5 teminatı müstashiben yevmi ihale olan 25 eylul 930 tarihine kadar Nafıa dairesinde komisyona müracaatlan ilân olunur. ' Kocaeli Vilâyeti Daimî Encümeninden: Kocaeli vilâyeti memleket hac'.anesi için alınacak 144 kalem eczayı tıbbiye ile 13 kalem alâtı cerrahiye olbaptaki şartnamesi mucibince 1 teşrüıievvel çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere alenen münakasaya konmuştur. Talip olanlann 125 liralık teminat makbuzile mezkur tarihte Kocaeli Vilâyeti Daimî Encümenine ve şartnameleri görmek ve tafsilât almak istiyenlerin Kocaeli Sıhhiye müdiriyetine müracaatlan. S A Veresiye satılır. T İ E de Kastamonu C. müddei umumiliğinden: Kastamonu Hapisanesinde mevcut mahkum ve mevkufine 110930 tarihi.ıden 931 mayıs gayesinedeğin itası muktazi sekiz aylık ekmek ilk altı ayı tarafeyn için mecburî mütebaki ikl ayı yalnız müteahhit için mecburî ve MüddelumumT için ihtiyari olarak ve mezkur ekmek yerli buğday ununun alâsından ve beheri eski okka itibarile üç yüz dirhem sıkletinde gayet pişkin bulunmak ve hinı tabhmdan yirmi dört saat sonra tabibe muayene ettirilerek Hapisane kapısı önünde teslim etmek şartile 10 9 930 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazedildiğinden talip olanların tahminen dokuK bin liranın yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatı muvakkate akçesi makbuzile birlikte ve yevmi ihale olan 309930 salı günü saat on beşe kadar kapalı earflarile Müddeiumumiliğe bu baptaki diğer ahkâmı mukaveleyi öğrenmek istiyenlerin de keza memuriyetî mezkureye müracaatlan ilân olunur. Yüksek MOhendis Mektebi MubaZonguldak Sıhhat ve jçtimaî Muavenet müdürlüğünden: yaat komisyonundan: Zonguldak Vilâyeti Muhasebei Hususiyesi için 1500 liralık bizmojenol .^ ve 500 Üralık ambalajsız hastanelere mahsus neosalvarsan ve 700 lirahk kinin ve Safranbolu hastanesi için muktezi edeviye 229930 çarşamba günü saat 15 te ihale edilmek üzere münakasaya çıkarılmıştır. Talip olanlann şeraiti öğrenmek uzere Vilâyet Sıhhat ve Içtimaî Muavenet müdürlüğüne müracaatlan ilân olunur. Mak ne ticarethanesi ittıhaz edilmek üzere Galata'da 50 metro murabbu \ü'atinde bir mağaza ıl yazıhane için dört ve cerıahî hastalıklan muıehısssı Dvan beş oda aran yor. Alâkadaranın (Yazıhane) yolu Doktor Emın raşa sokak No 20 r muz.le İstanbul po^tahanest 176 nu maralı kutu adresıne mufassal bir mek İstanbul 4 üncti Icra memurluğundan: Açık arttırma ile paraya çevrilecek tıı )la müracaatlan. :ayrimenkulün ne olduğu: Bodurumu İst. 4 üncü icra memurluğundan: havi iki bap dükkânı müştemil hanenin Açık arttırma ile paraya çevrilecek tamamı. gayri menkulün ne olduğu: Maa bahçe Gayrimenkuliin bulunduğu mevki hanenin tamamı ve diğer arsa mahallesi, sokağı, numarası: Beyoğlu Gayrjmenkulün bulunduğu mevki Çnkurcuma m. Acıçejme s. eski 28 No. mahallesi, sokağı, numarası: Kadıköy Takdir olunan kıymeti: tkl bin üç yüz Rasimpaşa m. Çayır s. atik 40 c. 72 No. on sekiz lira emlâkin tamamı 5,000 lira ve ayni maArttırmanın yapılacağı, yer, gün sa halde 25 No. arsanın kıymeti 950 liradır. at: tst. 4 üncü icar dairesinde 16/10/930 Arttırmanın yapılacağı yer, gün, saat: tarihinden 14 ilâ 16 ya kadar. tst. 4 üncü icra dairesinde 16/10/930 t. 1 tşbn gayrimenkalün arttırma şart s. 14 ilâ 16 ya kadar. 1 İşbu gayrimenkulün arttırma namesi 4/10/930 tarihinden itibaren şartnamesi 4/10/930 tarihinden itibaren 930168 No. ile Ist. 4 üncü icra dairesinin muayyen numarasında herkesin 930280 No. ile İst. 4 üncü icra dairesinin görebilmesi içni açıktır. İlânda yazılı muayyen numarasında herkesin görebilolanlardan fazla malumat almak isti mesi için açıktır. İlânda yazılı olanlaryenler, işbu şartnameye ve dosya numa dan fazla malumat almak istiyenler, işbu rasile memuriyetimize müracaat etmeli şartnameye ve dosya numarasıyla memuriyetimize müracaat etmelidir. dir. . % Artırmaya iştirak için yukarda 2 Arttırmaga iştirak için yukanda ya yazılı kıymetin yüzde yedisi teminat gösnlı kıymetin yilzde yedisi teminat gös terilecektir. rilecektir. 3 Haklan tapu sicillile sabit olmı3 Raklan tapn sicillile sabit olmıyan yan ipotekli alacaklılarla diğer alâkaIpotekll alacakhlarla diğer alâkadarların darların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu ve irtifak hakkı sahiplerinln bn haklarını haklarını ve hususile faiz ve masrafa ve hususile faiz ve tnasrafa dalr olan iddi dair olan iddialarmı işbu ilân tarihinden alarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbigün içinde evrakı müsbitelerile birlikte me telerile blrlikte memnriyetimize bildirmuriyetimize bildîrmeleri icap eder, aksi meleri icap eder. Aksi halde hakları tahalde hakları tapu sicillile sabit olmı pu sicillile sabit olmıyanlar satış be yanlar satış bedelinin paylaşmasında hariç delinin paylaşmasında hariç kahrlar. kahrlar. 4 Gösterilen günde arttırmaya iş4 Gösterilen çünde arttırmağa iştirak tirak edenler arttırma şartnamesini edenler arttırma şartnamesini okumuş ve okumuş ve lüzumlu malumatı almış lüzumlu malumatı almış bunlan tamamen bunlan tamamen kabul etmis ad ve kabul etmiş ad ve itibar olünurlar. Üstünde itibar olünurlar. Üstünde bırakılan gaybtrakılan gayrimenkulün bedeli zamanında rimenkulün bedeli câmamnda veril verilmezse gayrimenkul ikinci bir arttırma mezse gayrimenkul ikinci bir arttırma ile satüır ve bedel farkı ve mahrnm kalınan ile satılır ve bedel farkı ve mahrum kayiude beş faiz ve diğer zararlar aynca lınan yüzde beş faiz ve diğer zararlar hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce ayrıca hükme hacet kalmaksızın meahcıdan tahsil olunur. Beş numarah fıkra muriyetimizce ahcıdan tahsil olunur. daki şart tahakkuk etmek kaydile üç defa Beş numarah fıkradaki şart tahakkuk bağınldıktan sonra gayrimenkul e n Ç°k etmek kaydile üç defa bağınldıktan arttıranın üstünde bırakılır. Şart tahakkuk sonra gayrimenkul en çok arttıranın etmezse arttırma geri bırakıllp aücı taah üzerinde bırakılır. Şart tahakkuk ethfitlerinden kurtulur ve teminat ta kalkar. mezse arttırma geri bırakılıp alıcı ta5 Arttırmanın birinci veya ikinci ol ahhütlerinden kurtulur ve teminat ta masına ye gayrimenkule taalluk eden ka kalkar. nunî hakka ve satışın tarzına göre diğer 5 Arttırmanın birinci veya ikinci şartlar. Mütcrakim vergi, beledlye, vakıf olmasına ve gayrimenfcule tealluk eden icaresi müşteriye aittir. 1 inci arttır mada en ziyade 1200 liraya talip çık kanunt hakka ve satışın tarzına göre mıştır. Artırma 2 incidir. En ziyade art diğer şartlar: Müterakim vergi beledlye vakıf icaresi müşteriye aittir. 1 lncî arttıranın üstünde bırakılacaktır. tırmada emlâke 2500 lira ve arsaya 400 Yalnız gayrı menkul yukarıda gösterilira en ziyade talip çıktı. Arttırma 2 inlen 16/10/930 tarihînde İst. 4 üncü icra cidir. İşbu gayrimenkuller en ziyade artmemurluğu odasında İşbu İlân ve gös tıranın üzerinde bırakılacaktır. terilen arttırma şartnamesi dairesinde Yazılan gâyrimenkulât yukarıda göstesatılacağı ilân olunur. rilen 16/10/930 tarihinde İst. 4 üncü icra İstanbul mahkemei asliye birinci ti memurluğu odasında işbu ilân ve göstecaret dairesinden: Marpuççular'da Bar rilen arttırma şartnamesi dairesinde sanatan hanında tuhafiye ticaretile meş tılacağı ilân olunur. gul iken mahkemece ilânı iflâsına karar verilmiş olan Sisak Bülbülyan E Tekirdağı müftüliiğünden: fendi masasına alacağım kayıt ve kabul İnhilâl eden Tekirdağı müftü müsevvit ettinniş olan eshabı matlubun ikinci içtimada bulunmak üzere 8/10/930 çar liğine kırk 40 lira maaşla talip olanlar şamba saat 15 te mahkemede hazır bu şeraitini anlamak üzere Bakıköy müftülüğüne mürcaat eylemeleri ilân olunur. lunmalan llâiı olunur. Metro han: Beyoğlu Elektirik Evi: İstanbul Muvakkithane caddesi No. 83 Kadıköy Şirketi Hayriye iskelesi No. 10 Üsküdar § Eskişehir aile mektebinin elbise ve kunduraları kapalı zarfla münakasaya kondmuştur. Münakasa 1 10 930 çarşamba günü saat 16 da Ankara'da Devlet Demiryolları idaresinde, yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 a kadar münakasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beş lira mukabilinde Ankara'da ve Haydarpeşa'da idare veznelerinden tedarik edebilirler. § Münakasası fesholunan Filyos beşinci kısmın inşaatı tekrar kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa birinci teşrin 930 çarşamba günü saat 15,30 da Ankara'da Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlanm ayni günde saat 15 e kadar komisyon kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini 40 lira mukabilinde Ankara'da Maliye ve Muhasebe işleri dairesinden tedarik edebilirler. § Devlet Demiryollannın Haydarpaşa ganndaki büfe ile bahçe ve bahçe içindeki kamerye ve gar dahilinde el arabası ile satış ve Haydarpaşa limanındaki baraka tevhiden ve Haydarpaşa iskelesinde kâin köşk münferiden ve alenî müzayede ile üç sene müddetle kiraya verilecektir. Müzayede eylulün 25 inci perşembe günü saat 15 te Haydarpaşa'da mezkur tnüfettişlik dairesinde yapılacaktır. Müzayedeye iştirak etmek istiyenler bu bapta ki şartnameleri Haydarpaşa işletme müfettişliği kaleminden tedarik edebilirler. Taliplerin büfe müştemilâtı için iki yüz ve köşk için de 120 lira teminat akçesini idareye teslim etmek şartile mezkur gün ve saatte müzayedeye iştirak edebilecekleri ilân olunur. § 170 ton âdi ve 55,5 ton Isveç demirinin kapalı zarfla münakasası 3 İkinci teşrin 1930 pazartesi günü saat 15 te Ankara'da Devlet Demiryolları j Idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 14,30 a kadar münakasa kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beşer lira mukabilinde Ankara'da v« Haydarpaşa'da idare veznelerinden tedarik edebilirler. Malzeme lâboratuvarının yeniden tesisi için mubayaasına lüzum gSrüIen mühiın miktarda alât ve edevat ve makineler kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş ve bu baptaki münakasanın 22 teşrinievvel 930 tarihine müsadif çarşamba günü saat 14,30 da icrası mukarrer bulunmuş olduğundan taliplerin şeraiti anlamak üzere müracaatlan ilân olunur. HALİL SEZAİ BASUR MEMELERI Operator Dokor MAĞAZA ARANlYOR Sarıyerde Ortaçeşme'de musadere edilen otuz ambar kadar taşlı kum 229930 pazartesi günü saat ikide müzayede ile satılacaktır. Taliplerin mahallinde bulunacak memura müracaatlan. İstanbul muhasebei hususiye mudürlüğunden: Kocaeli Vilâyeti Daimî Encümeninden: Nafıa dairesi için alınacak 90 adet amele ve 10 adet memur çadırı mevcut nümuneleri ve şartnamesi mucibince 24 eylul çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere kapab zarf usulile yeniden münakasaya vazedilmiştir. Talip olanların 500 liralık teminat makbuzile teklif mektuplarını mezkur tarihe kadar Vilâyet Daimî Encümenine vermeleri ve şartnamesini görmek ve tafsilât almak istiyenlerin Kocaeli Başmühendisliğine müracaatlaru Tire belediye riyasetinden: 22 9 930 tarihinde ihalesi icra edilmek üzere münakasaya vazolunan su tesisatı münakasa ve ihalesinin görülen lüzumu kanunî üzerine iş'arı ahere kadar talikı takarrür etmiş olmakla keyfiyet alâkadaranca malum olmak üzere ilân olunur. Iktisat Vekâletinrlen: Buvsa Nafıa Başmühendisliğinden: 1 27981 lira keşif bedelli Yenişehir Iznik yolunun 0 f 000 8 + 600 kilomctrolan arasındaki kısmm turap tesviyesile şosasınm inşası, 216210 lira 81 kuruş keşif bedelli Karacabey Buğaz yolunun yalnız 12 küometroluk miktarının turap tesviyesi 229930 pazitesi günü saat 16 da Vilâyet E "meninde ihale edi'mek üzere kapalı zarf usu'ile münakasaya çıkarılmıştj. Talipler, keşifname ve fennî şartnameleri görmek ve fazla Izahat almak ve ehliyet vesikalarını kaydettfrmek üzere ihaıe gününden sekiz gün evvel Nafıa Başmühendisliğine müracaat edeceklerdir. Bfcdeli keşfin «o 7,5 nisbetinde teminat ve miktan taahhüdü mübeyyin teklif / mekluplarını kanun ve usulü dairesinde tanzim ve ihale vaktinden iki saat evvel Vilâyet makamına tevdi etmeleri ilân olunur. Ankara Ziraat mektebi arazisinde inşa edilecek olan 13 bin 800 lira bedelî keşifli civciv ve tavuk kümesi bir talibe ihale edilmek üzere kapah zarf usulile münakasaya konulmuştur. Müddeti münakasa 119930 tarihinden 210930 tarihine kadardır. Evrakı fenniyesi ve projesi lktisat Vekâleti muhasebesine verilecek beş lira mukabilinde telsiz te'.graf civannda Enistitüler inşaatı heyett fenniyesi tarafından verilmektedir. Zarfla rın 210930 perşembe günü saat on beşte lktisat Vekâleti Ziraat müsteşarlığı kısmında komisyon tarafından küşat olunacağı ilân olunur. Civclv, tavuk kümesi inşaatı Şuabatı vakfiye aklâmında ihrak olunmak üzere lüzumu olan (350) çeö odunun pazarlık suretile icra edilen münakasasında verilen fiat haddi lâyıkında görülmediğinden eylulün yirminci cumartesi günü saat on beşte ihalesi icra edileceğinden talip olanlann şeraiti anlamak üzere her gün levazım idaresine ve ihale günü de idare encümenine müracaatlaru Evkaf Umum Müdürlüğünden: Erzurum aygır deposu Müdürlüğüden' Bedeli keşfi 24640 lira 54 kuruş olan Erzurumun Ilıca nahiyesinde yapılacak 52 aygırlık ahırlar 30/8/930 tarihinden itibaren 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile mü nakasaya konulmuştur. Ihalei kat'iyesi 20/9/930 cumartesi günü saat 16 da Erzurumda Baytar daire sindeki komisyonda icra kılınacağ ından taliplerin şeraiti anlamak ve ney sürmek üzere saat 7,5 ta temı natla mezkur komisyona müracaatlan ilân olunur. Kasaba Belediyesinden: 1 Kasaba şehrine isale edileeek su projesi tasdik edilmiş bulunduğundan gayrimelhuz 5647 lira dahil (115400) lira keşifli isale ve tevziat ve tesisat ve inşaatı 19930 dan itibaren otuz gün müddetle ve müzayede, münakasa kanununa tevfikan kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. 2 Münakasaya iştirak edeceklerin erbabı vukuftan olduklanna veya bu gibi ınşaat inşa etmiş bulunduğuna dair yapmış olduğuna dair mahallî Belediye veya Nafıa heyeti fenniyesinden muta şehadetname veya tasdikname ibrazına mecburdur. 3 Müteaühit sabibi sermayeden olupta su inşââtıha âşina olmadığı haldd inşaatın bidayetinden nihayetine kadar refakatinde ikinci maddede yazılı şehadetnameli bir su mühendisi istihdam edeceğine noterlikten musaddak taahhütname itası üe Belediyeyi temin edecektir. 4 Münakasaya iştirak edecekler evvel emirde teminat akçesi makbuzunu veya muteber bir banka mektubunu iraeye mecburdur. 5 İhale 19930 bir teşrinievvel çarşamba günü saat on birde Kasaba Belediyesinde yapılacaktır. Proje ve evrakı keşfiye asıllarını mukavelei esasiyeyi görmek istiyenlerin Kasaba Belediyesine, şartname için de Izmir Belediye, Ankara ve istanbul Şehremanetleri heyeti fenniyelerine müracaatlan ilân olunur. Vakif akarlar miidiirlüğünden: Müzayedeye vazolunan emlâk 1 Bahçekapı'da Dördüncü Vakıf hanın birinci katmda 16, 18, ve 26 No. odalar. 2 Dördüncü katmda 21 ve 22 ve 27 No. odalar. 8 Hanın zemin katmda 22 5 No. mağaza ve depo halinde istimale elverişli 113 No. mağaza. 4 Hanın tahtında 1 No. depo (dipten ikinci direğe kadar). Müddeti müzayede : 1 eylul 930 dan 24 eylul 930 çarşamba günü. Balâda muharrer emlâk kiraya verileceğinden müzayedeye vazolunmuştüT. Taliplerin yevmi ihale olan son günün saat on dört buçuğuna kadar şartnameyi okumak ve teminatı muvakkate ita ederek müzayedeye iştirak etmek üzere tstanbul Evkaî müdürlüğünde Vakıf Akarlar müdürlüğüne müracaatlan ilân olunur. Evsaf ve müştemilâtı hakkmda malumat almak istiyenler bu müddet zarfında müzayede odasına müracaat ederek ecri misü raporlaruu görebüirler, Kocaeli Vilâyeti Daimı encümeninden: Akyazı Ormanşevkiye yolu arasındaki bozuk aksamın tamiratı olbaptafcî şartnemesi ve 4266 liralık keşfi mucibince 8 teşrinievvel 930 çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek zere alenen münakasaya konulmuştur. Talip olanlann »,» 7,50 nisbetinde teminat veya banka makbuzile mezkur tarihte Kocaeli Vilâyeti Daimi Encümenine ve şartnamesini görmek ve tafsilât almak istiyenlerin Kocaeli Başmühendisliğine müracaatlaru