12 Aralık 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

12 Aralık 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

12 Kânunuevvel 1930 HACIZADE BEKiR Merkezi: Bahçekapı İstanbul Piyasada satılan saatler meyanmâa 10 üyük mükâfat kazanan yegâne saattir. EJmumî accııtalan: Nasip Cezveciyan mahdumu, Çarşuyikebir. İstanbul. Emlâk ve Eytam Bankası Umum Müdürlüğünden: Satıltk emlâk Esas No. sî Mevki ve nev'i Teminat miktarı 322 İzmir'de Karşıyaka'da Alaybey yalı caddesinde 3739 numaralı hane 420 325 İzmir'de Karşıyaka'da Muradiye caddesinde 23 numaralı hane 330 Mevkileri balâde muharrer iki bap hane ilki peşin ve mütebak yedisi de müteakıp yedi sene zamanda verilmek üzere sekiz taksitle müzayedeye konulmuştur. Müzayede kapalı zarf usuliledir. Ihal 22/12/930 tarihinde Ankara'da ldare Meclisimiz huzurunda yapılacaktır. Müzayedeye iştirak etmek istiyenlerin bir lira mukabilinde mufassal şartnamemizi almaları ve fazla tafsilât için Ankara'da Emlâk Müdürlüğüne ve İstanbul ve İzmir'de de Şubelerimize müracaat eylemeleri. KEFALÜN BAŞ, DİŞ ve NEVRALJİ AİRILAIINâ KARŞI ALi MUHİDDİN Şubeleri: 300 ilâ 3000 İngiliz lirasına kadaf otomobilleri satılıktır. Fabrikatör tarafından tasdik edilmiş büyük Alâkadaranın zirdeki adrese Ingi"'"«• izmaları: PARSONS, 116 Champs Elysees, ROLLS ROYCE OKSİNIANTOL ÖKSÜRÜK v t BOĞAZ NASTAIIIUIINA KARŞt BAKTERİYOLOK Ankara Galata Kadıköy beyoğlu Pangaltı Kahlre Bakteriyeloji laboratuvan Umum kan tahlilâo. Frcngı noktaı lazanndan (Vasertnan teamü'ü ) kan küreyvatı sayilması tifo ve tsıtma hastalıklan teşhisi.idrar, baleam. cerahatı kazuran ve su tahlilâtı. ültra mikros kopi ile trengi aranması. hususî aşılar • stihzan Divanyolun'da Snltan MahıtinT rürbesı >«. 180 Telefnn Is 08! ür. IHSAN SAMI SatıiiK apartman Tepebaşı Biristo! oteli yanı da Özcan arartmanı satı ıktır. Kapıcıva m racanr. SİGORTA KUMPANYASI Tarafından mükemmel Türkçe, Fransızca ve daktiloğrafi bilen genç bir Türk hanımı aranıyor. Teklifatın «Türk» rumuzile İstanbul Yeni postane 176 numaralı kutuya yazılması. Liseler mübayaat komisyonun dan: Kandilli kız orta mektebinde bermucibi keşif ve şartname yapılacak olan e lektirik tesisatı 4 kânunuevvel 1931 pazar günü saat 16 da ihale kılınmak üzere kapab zarf usul'le münakasaya konulmuştur. Münakasaya iştirâk etmek arzusunda bulunanların mektep idaresine ve muayyen gün ve saatte de komisyonumuza müracaat etmeleri. Ayşe Şaziye, Hopter Hammlarla Hayrünnas ve Hadimünnas Şgy • rtacı Bekir «.ade Ali • uhiddin tlcaret• lerin 1261 ikraz numaralı aeyin hanelerl Pangaltı şubesinde taze pasta, senedi mucibince istikraz eyledikçay içln,nefis biskUİ, emsalsiz çlko MÜZAYEDEYE VAZOLUNAN EMLÂK leri meblâğ mukabilinde sandığı lata, gayet leziz baklava 1. Boğaziçi'nde Paşabahçesi'nde Çınar caddesinde 8 ve 9 No. mız namına merhun buiunan Kasımpaşa'da Çatmamescit mahallehaneler. sinde Cesriatik ve Küçük Hamam 2. Mahmutpaşa'da cami havlısında 1723 No. dükkân. sokağında eski 1, 2 ilâ 9, 9 müker3. Uzunçarşı'da Dökmeciler'de 69 No. dükkân. rer ve yeni 3, 1 ilâ 5, 7 ilâ 13 nu 4. Çarşı'da Sahaflar, Bedesten kapısında 22 No. dükkân. marah emlâk yüzde on zam ile Her evsafı halz 5. » Keseciler sokağında 94 No. dükkân. başka bir talip zuhur ederek mü • 6. » Gelincik » 28 ve 24 No. iki dükkân. zayede bedelini altı bin yüz altmış 7. » » » 30 No. dükkân. liraya iblâğ edilmiş ve 13 kânunu8. Beyazıt'ta Eminbey, Dibekli mektebi altında 13 No. dükkân. evvel 930 tarihine müsadif önü bilumum ekinler için kullanılır. 9. Aksaray'da Çakırağa,Davutpaşa caddesinde 2127No.Dükkân müzdeki cumartesi günü saat 16 da Ümidin fevkinde bir mahsul temin eder. 10. Nişantaşı, Muradiye, Kâğıthane caddesinde 53 No. dükkân. tekrar müzayedesinin icrası mu 11. Rumelihisarı'nda Kemalettin mahallesinde Türbe sokağında karrer bulunmuş olduğundan ev velki müşteri M. Fehmi Beye keyNo. 46 No. dükkânın nısıf hissesi. İstanbul Çakmakçılar yokuşu büyük yeni Han fiyet tebliğ edilmek üzere gönde 12. Yenicami Havlısında 1357 No. ardıye. No. 2223 Tel. 1278 Istanbul " rilen ihtarnamenin zahrına mahal13. Bahçekapı'da Hidayet camii tahtında 21 No. ardıye. lesi heyeti ihtiyariyesince yazılan 14. Şişli'de Mecidiye köyünde 911 No. garaj. meşruhattan mumaileyhin tayin 15. Çakmakçılar'da Valide hanı 1 inci Kemerde 9 No. oda. eylediği ikametgâhını değistirdiği 16. » Büyük Yeni han alt katta 5 No. oda. ve yeni ikametgâhı nın meçhul buHükumet hesabına ecnebi memleketlere gönderilmek üzere müsa17. Çenberlitaş'ta Vezir hanı alt katında 56 No. oda. lunduğu anlaşılmış olduğundan bakaya girip muvaffakiyet kazanan efendilerin isimleri aşağıya yas18. Bayezit'ta Kaşıkcılar kapısında 9 No. dükkân. tebliğ makamına kaim olmak üzezılmıştır. Bu efendilerin mensup oldukları Maarif Eminliklerine ve 19. Usküdar'da Mirahır mahallesinde 7 No. dükkân. re Uânı kevfivet olunur. Dairelere müracaatları lüzumu ilân olunur. 20. Küçükçamlıca'da Mecidiye mahallesinde, Faikbey sokağında Maarif Vekâleti hesabına: İstanbul mahkemei asliye 4 üncü hu17 No. dükkân. Tarih Coğrafya kuk dairesi tarafından: 21. Tahtakale'de Rüstempaşa mahallesinde Papazzade sokağın Üsküdar Ayazma İskele caddesi 16 No. srecesi Şifre No. ismi Mezun olduğu mektep da 12 No. mağaza. hanede mukim mütekaidini muallimi 1 240 Halil Ef. İstanbul Lisesi 22. Mahmutpaşa'da Saatçiler sokağında Çuhacı hanı ittisalinde ni askeriyeden Hasan Rıza Paşa zade Ahmet Tevfik Bey tarafından Fatih'te 2 214 Hayri » Galatasaray » lğnecihasan camii mahalli. Çarşamba Cebeci mahalle Cebeci 3 208 Feruzat » » » Müddeti müzayede : 24 Teşrinisani 930 dan 17 Kânunuevvel 930 mesçidi sokağı 21 No. hanede 4 154 Sadettin » Sıvas » Çarşamba günü. mukim Üsküp'lü Cafer oğlu Celep Nazif Kahya ile müteselsil kefilleri Osman Riyaziye: Balâda muharrer emlâk kiraya verileceğinden müzayedeye vazooğlu Raşit Çavuş ve Abdullah oğlu lunmuştur. Taliplerin yevmi ihale olan son günün saat on dört buçuğu ve Fettah oğlu Süleyman Ağalar ve Ettıin 1 1 » Izmir » Nazım Mehna kadar şartnameyi okumak ve teminatı muvakkate ita ederek müza met oğlu Kâzım Kahya aleyhlerhıe iks» 2 700 Fethi » Dartişşefefca yedeye iştirak etmek üzere İstanbul Evkaf Müdürlüğünde Vakıf me olunup 3871 lira 67 kuruşun tahsili Fizik • Kimya: talebine mütedair buiunan dava üzerine Akarlar Müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. 1 Sadrettin 368 » » bu mumaileyhimden asıl borçlu Nazif KahEvsaf ve müştemilâtı hakkında malumat almak isteyçnler yanın ikametgâhının meçhuliyetine 2 619 Suphi • müddet zarfında müzayede odasına müracaat ederek ecri misil rapor mebni tebligat icra edilemediği davetiye Tedris • Usulü • zahrındaki meşruhattan anlaşilarak larını görebilirler. 1 808 Kemal » Ankara Orta Mual. Mektebi mumaileyh hakkında bir ay müddetle ilânen tebligat icrasına karar verilmiş 2 304 Münür » İstanbul Mual. Mektebi iskenderlye Emniyet Sandığı Müdürlüğünden; Vakıf Akarlar Müdürlüğünden: NOVO kimyevî gübreler Satış mahalli: HAYLER ve Şki Maarif Vekâletinden: İstanbul 4 üncü icra memurluğundan : Pertevniyal vakfının Refia, Fatma Fahire, Hacer Sebahat Hanımlar'la Ismail Fe1 200 Kemal Ef. jrit fiey zimmetlerindeki alacağından do2 210 Sait » layı vefaen mefruğ buiunan Mahmutpa3 1020 » M. Celâl şa'da Hoca Kasım Günani mahallesinde 4 618 Cemal » Hocahanı cadde ve sokağında atik 11 cedit 8 No. mukaddema han elyevm de5 1515 M. Ali » runünde cari halkalı nısıf masura mai le6 607 Mümtaz » zizi havi arsanın dörtte üç hissesi 30 gün 7 204 Talât » müddetle ilk müzaydeye konulmuştur. 8 XII Feridun » Hududu : Sağ tarafı Şerif Aptullah paşa veresesine ait arsa sol tarafı Hocahanı ve arka tarafı Acımusluk sokağı ve ön tarafı Kasımoğlu sokağına mahduttur. Derunünde harap bir hamam ve bir mutfak ve kömürlük ve su hazinesile iki kuyu ve iki incir 1 17 Banış Ef. ve bir ayva ağacı vardır. Mesahası tama2 252 Mithat » mı tahminen 2500 arşındır. 3 563 Vakkas » Dört hisse itibarile üç hissesinin kıymeti 4 212 Feridun ' » muhammenesi 11250 liradır. Talip olanların 9268447 dosya numarasile müracaatla fazla malumat isteyenlere memuriyetimlzce ita edileceğinden bizzat veya 1 14 Rifat B. bilvekâle 11 kânunusani 930 tarihinde saat 14 ten 16 ya kadar kıymeti muhammenesinin yüzde onu nisbetinde pey akçesini müstashiben müracaat eylemeleri ilân o Derecesi Şifre No. Namzedin braur. Zonguldak sulh hâkimliğinden : Zonguldag'in Meşrutiyet mahallesinde Kastamoni sabık valisi Ibrahim Bey'in hanesinde müsteciren mukim Konya'lı Koyun oğullarından Mehmet Ferit Bey bini Mustafa Bey tarafından zevcesi Hayriye Hanım aleyhine ikame olunan davada mezbure evlenmenin kendisine tahmil eylediği vazifeleri ifa etmemek maksadile kocası hanesini terk eyeldiğinden bir aya kadar avdet etmesi ve sulh teşebbüsünün icrası talep edilmekle müddeaaleyh Hayriye Hanım namına çıkarılan davetiye varakasının mumaileyhanın ikametgâhı meçhul olduğu beyanile mübaşiri tarafından büâ teblig iade edildiği anlaşilarak kendisine ilânen tebligat Lfasına karar verilmiş olduğundan yevmi muhakeme olan 15 kânunusani 931 perşenbe günü saat 14 te Zongujdak sulh hukuk mahkemesine gelmesi lüzumu tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. İktisat Vekâleti hesabına tahsile gönderilecekler: Galatasaray LL » » Edirne » Kabataş » Konya » Galatasaray » » » Izmir » İstanbul Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüğünden: ve dava arzuhalinin bir nüshası da mahkeme divanhanesine talik kılınmış ol duğundan davaya cevap verilmediği takdirde hakkında gıyap kararı ittihaz olunacağı malum olmak üzere ilân olunur. Kocasınm vefatı üzerine kendisine maaş tahsisini istiyen Mekkei1LAN mükerreme zabıtai sıhhiye komiserliğinden mazul müteveffa Dr. Ibra Istanbul'da Bahçekapı'da Hamidiye sohim Talât Beyin refikası Nefise Hanımın Ankara'da Sıhhat ve İçtimaî kağında Agopyan hanında üçüncü katta Muavenet Vekâletine veya İstanbul Müdürlüğüne müracaat etmesi lü ticaret ve banka işlerile meşgul S. Sipiridion ve şürekâsının müracaatı üzerine zumu ilân olunur. îstanbul icra Riyaseti Aliyesince konkor Nafıa Vekâleti hesabına tahsile gidecekler: Ankara Lisesi İstanbul » Bursa » Galatasaray » •;t~ Gelibolu 11 No. lı Jandarma efrat mektebi müdürlüğünden: Tahsilde buiunan mektep ef radının olbaptaki şeraiti veçhile cari senei maliye 931 ağustos gayesine kadar on aylık ihtiyacı olan 175 bin 104 kilo has ekmek mubayaa edileceğinden takarrür edecek bedelin haddi lâyık görüldüğü takdirde 30/12/930 salı günü saat on beşte ihalesi icra kılınmak üzere 1/12/930 tarihinden itibaren bir mah müddetle ve kapalı zarf usulile mevkii münakasaya konulmuş olduğundan talip olanların şartnameyi görmek ve bir suretini almak üzere 11. No. lı Jandarma mektebi karargâhında müteşekkil münakasa ve ihale komisyonuna müracaatları ve verilecek teklifnamelerle teminat vesaikinin vakti muayyeninde komisyona tevdi eylemeleri ilân olunur. Adliye Vekâleti: Harita Umum Müdürlüğü: ismi Ankara Hukuk Mektebi 3000 kilo yerli nişasta Tütün İnhisarı Umumî Müdürlüğünden: ldaremiz için pazarlıkla 3000 kilo yerli mah nişasta satın alınacaktır. Taliplerin yüzde 1\ teminat akçelerile beraber 15 kânunuevvel £ 930 pazartesi günü saat 11 de Galta'da Mübayaat Komisyonuna müracaatları. Mezun olduğu mektep Lito makinistliği için: 1 1 Mehmet 2 1 Reşit Ef. Malatya Orta Mektebi » Tarsus Orta Mektebi Askerî Fabrikalar Umum Müdürlüğü: Makine Mühendisliği için: 1 24 Niyazi Ef. (Saint Benoit) Lisesi 2 32 Salâhattin » Galatasaray Lisesi Teknisyerlik için: 1 21 Nafiz Ef. Askerî San'at Mektebi 2 25 ömer » » » » 3 20 Mehmet Sadi» » » » ~ Ankara San'at Mektebi Müdiriyetinden: Ankara San'at mektebi sipariş atelyelerinde çahştırılmak üzere resimden anlıyan ve gayet temiz modern takımlar yapabilen birinci sınıf sandalyeci ustasına ihtiyacımız vardır. Yevmiye ile veya götürii olarak iş verilebilecektir. Taliplerin çalıştıkları yerlerden aldıkları vesikalarla Ankara San'at mektebi müdürlüğüne müracaatları. dato akdi için mumaileyhe iki ay mühlet verilerek Acizleri Komiser tayin olunduğumdan mezür şirette alacalı clanlara icra ve iflâs kanununun 283 üncü maddesine tevfikan aşağıda yazılı hususlar ilân olunur : 1 Alacaklılar 930 senesi kânunuevvelin 13 üncü gününden itibaren 20 gün içinde Galata'da Abit hanında 41 numaradaki yazıhaneme müracaatla alacaklarını kaydettirmeleri ve vesikalarını teslim eylemeleri. 2 Bu müddet içinde alacaklarını kaydettirmeyenler konkordato müzakeresinden hariç kalarak rey hakkına malik olamazlar. Alacaklılann kaydinden sonra konkordato teklifi alacaklarını kaydettirmiş olan alacaklılar tarafından müzakere edileceğinden alacaklılann toplanmaları için tayin olunan 18 kânunusani 931 pacar günü saat ikide mezkur yazıhanemizde toplanmağa alacaklılar davet olunur. Tarafıma teslim edilecek vesikalan toplanmak içiu tayin olunan mezkur tarihe tekaddüm eden on gün içinde yazıhanemize müracaatla alacaklılar tarafından tetkik olunabilir. Ispıridon Efendi'nin konkordato komiseri Galata'da Abit hanında 42 numarada Avukat Mazhar Usküdar ikinci sulh mahkemesinden : Kuzguncuk'ta Yeni sokakta 17 No. lu hanede sakine iken 259930 tarihinde vefat eden ve terekesine mahkememizce vazıyet olunan müteveffiye Madam Mazalto Zonan'dan alacaklı olanlarla borçluların bir mah ve veraset iddiasında bulunanların da üç mah zarfında vesaik ve senedatı kanuniyelerile birlikte Usküdar ikinci sulh hukuk mahkemesine müracaat eylemeleri ve aksi halde kanunu medeninin mevadı mahsusası ahkâmı tatbik olunacağı ilân olunur. Mühendis Mektebi: 1 2 3 9 27 3 Ali Vedat Ef. İstanbul Lisesi Fahri » Bursa Lisesi Abdullah » Izmir Lisesi Beyoğlu Tünel meydanında 523 Akhisar Belediyesinden: Manisa Akhisar'ı Belediyesi için nizamname şartlarını haiz bir baytara ihtiyaç vardır. Maaşı 60 liradır. Talip olanların evraklariyle birlikte Akhisar Belediyesine müracatları ilân olunur. KARON Alman Kitaphanesi Mes'ul Müdürü M. Agâh