12 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

12 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

TELEFON: MÜDÜRLÜK — İs.203 NUSHASI 12 Kânunuevvel 1930 HER YERDE 5 Kr. CUMA No. 133 TA Halkın gözüdür Halk bununla görür | TA Halkın kulağıdır. Halk bununla İştir. TA Halkın dili Halk bununl, İKİNCİ TABI Tayyare Piyankosu Öğleden Sonra Başladı. Numaraları 6 ncı Sayfamızda a Gazi Mk Dün saraydaki dairelerinde Meşgul olmuşlar ve bir yere Şıkmamışlardır. * Dün saraya birçok istidalar Verilmiş ve tahkiki müfettişle- ?e havale olunmuştur. Başvekil ür Paşa yarın İstanbula © hareket © edecek, Sumartesi (o günü şehrimizde bulunacak ve iki gün sonra Ankaraya dönecektir. Fethi Bey.. Heclisin Hitamını Bekliyor Ankara, 11 (H.M) — Sa- ik Serbes fırka lideri Ali Fethi B.. meb'usluktan, hatta Siyasi hayattan kat'i surette eceği rivayetlerinin yeni- den deveran etmesi üzerine bu Sayiaların © asılsız olduğunu lemiştir. Fethi: Bey Mecliste çalış- Miya devam edecek ve istik- ait hattı hareketini bu Mecliş devresinin hitamından *onra tesbit edecektir. Filbakika Fethi Beyin ge- lecek hapta müstakillen Mâmzetliğini vazettiği takdirde anıp kazanmıyacağı ve bu Sahada Halk fırkasından yine Düzaheret görüp görmiyeceği Ayrı bir meseledir. Erzincanda Mühim Bir Zelzele Oldu Dün akşam Ankaraya gelen ümata nazaran Erzincan'da Mühim bir zelzele olmuştur. Hükümet konağı ile bası epler ve hususi müesse- r kismen yıkılmıştır. Telgrafane de hasara uğra- Biştır.. Muhabere henüz tesis edil İemediğ için tafsilât yoktur. an iğ civar vilâyetler dı, > e müteessir olmuşlar- Sivastan Erzincana müs- tücelen imdat gönderilecektir. İKİMİZ SİDDETLE SÜRÜKLEYİCİ BÜYÜK Aşk Romanı Pek yakında “Son Posta, sütunlarında Gaziğe Ne Söylnnük İiferilikdğ Dertlerinizi, Ş Şikâyetle- rinizi Açıkça Yazınız.. Umumiyet Çerçevesinden Çıkmayın Gazi Hz. milletin dertlerini Tetkik ( seyahatinde bulunan Gariye söyliyecek derdiniz elbette ki vardır. Fakat bizzat söyliyemi- dinlemek için seyahate çıktı. yeceğiniz için bize yazınız, gelen cevapları 6 ıncı sayfamızda okü yacaksınız. Tefecilerle Mücadele Edilmelidir Kemalpaşa Kazası Çok Feci Vaziyettedir.. Bü Hali İzmir Meb” usliri Da Gördü Kemalpaşa halkı, belediye dairesi önünde İzmir, 10 (Hususi) — Ke- , veremediği için haciz alam malpaşa Okazası (dahilindeki | bulunan arazisi satılığa çıka- köylü, murabahacıların elinde | rılmıştır. İzmir meb'usları da inlemektedir. Ziraat bankası, | mahalline (o giderek > vaziyeti merkezden âldığı emir üzerine |“gözlerile- görmüşlerdir. murabahacılarla O mücadeleye | o Bu hususta Ziraat bankası: | geçmiştir. Bankanın bu müda- | nin müdürü İsmail Hakkı Beyle halesinden omemnün olmıyan | görüşerek SON POSTA. için İ tefeciler © köylüyü © sıkıştırıp | malümat istedim. Dedi . ki: alacağını istemiye kalkışmıştır. — Vaziyet zannedildiği gibi | Fakat köylü istenen parayı | fecidir. Kredi Ukooperatiileri AN. if us Garibesi aşıyanı 1 Öldüren B Dairelere Bir Çare! Bundan üç sene evvel Eyipsultanda nişanlandık- tan sonra vilâyetim olan Balıkesire gelerek nikâ- hımızı yaptırdık. O Ömrü yokmuş: Altı ay sonra İstanbula götürdüm. Orada vefat etti. Vefatı da ma- hallemizce nüfus daire- sine bildirildi. & Aradan üç sene geçti. Bu defa evlenme teşebbüsünde bu- lundum. “ Bekâr ,, ilmü- haberi almak üzere Be hkesir nüfus Oo dairesine gittim. Deftere baktılar, ve: — Siz evlisiniz ! dediler. Ailemin üç sene evvel vefat ettiğini söyledim. Falan Efendinin keri- mesinin (oadresile <bera- ber vefat (tarihinin bil dirilmesi (o diye (o Eyibe bir telgraf çekildi. Telg- raf parası olarak ( 120 ) kuruş tediye ettim. İki gün sonra şu cevap geldi: “ Kayden sağ ve be- kâr ,, dır. Ne dersiniz ? Balıkesir, Balık hanı karşısında Şark tersihanesi sahibi Mehmet Emin Maliye Vekilinin Rahatsızlığı Ankara, 11 — Maliye vekili Şükrü Bey iyileşmektedir. Fa- kat. uzun müddet istirahate ihtiyacı olduğu için istifa ederek o başkasının Vekâlete getirile i ve ağlebiihtimal bu zatın meb'usluğa intihap (edilecek olan Londra sefiri Ferit Bey olacağı söyleniyor. Maafih Ferit beyin devlet bankası müdürlüğü de ikinci sayfı da mevzuu bahisti “teşekkül etti edeli murabahacı- larla bu kooperatifler arasında mütemadi bir mücadele vat- dır. Meselâ murabahacı “ile muamele yapan. köylüye koç- peratif . tarafından para veri- ince “bu “adamlar biçarenin * yakasına yapışıyor: 'a borcunu ver, veya malını satacağız! diyorlar. Bu suretle birçok köylünün ârazisi satılmıştır ve fena va- ziyete düşmüşlerdir. | Bankamız, Kemalpaşa köylü- lerini murabahacı elinden kur“| larmıya çalışıyor. 2 ları tes- | bit ediyoruz. Eğer La borç | iahminden fazla. değilse ban- | ka ödiyecektir. İzmir .meb'us- ları, bu hususta İktisat Vekâ- leti ile muhabere ediyorlar. Adnan Bugünün Müraheleriteiri Beyoğlunda, Kovala- maca Oynıyan Kadın- lar Arasında Polis ahlâksızlıkla mücadele ediyor. Bunun bir misalini dün gece saat yarıma doğru Beyoğlu sinemaları paydos olurken gördük. Birtakım sivil memurlar, sokaklarda do- laşarak ötekinin, berikinin nüne dikilen kadınları çeviri- yor, merkezlere sevkediyordu. Biz de kalabalık arasına ka- rıştık. Vaziyeti gözden geçir- mek istedik. Memurlar arkada, kadın grupları önde, adeta kovalamaca oynarlarken naza- rı dikkatimizi bir “kadın cel- betti. Halinde iç acındıran bir biçarelik vardı. Süsünün, ihtişamının yerinde olmasına rağmen... Memurlara yakalan- mamak için adeta can atıyor, içine girip saklanacak bir de- lik arıyordu. Bir sokak köşe- y sinde, tehlikeyi atlattı. Biz de Bedriye H. Ve iki Çocuğu yanma sokulup derdini sormak fırsatını bulduk. İlk önce bizi, o gecenin kârını temin edecek yağlı müş- teriler addeden kadın, ince eliyen karşısında biraz durakladı, kaşları çatıldı. Anlaşılan, bin bir meraklı insanlarla karşılaşmanın alış- kanlığı ile olacak, silkti ve konuştu. Her insan gibi bu da namuslu bir aile kadım idi. İzmitte bir kâtiple evlenmiş, açılarak ayrılmışlar, Eski nikâhlısı suallerimiz sonra o muzların sonra araları şimdi Gebzede. | Devamı 3 üncü sayfamızdadır | Fark Var Mı: Aralarında Iı — Köylüye ağır faizle para teklif eden Tefdâi. 2 — Devlete ağır faizle para teklif eden Tefeci,