12 Aralık 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

12 Aralık 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

* S “Tasarruf haftası yarın başlıyor. Bu teşebbüs hakkında fikirlerini sorduğumuz zevat şöyleanlattıları Tevfik B. ( Kasımpaşa Bah- riye caddesi 8) — Milli tasarruf ve cemiyetinin bir tasa tası tertip etmesi dir ve iyibir buluştu-. bu hafta içinde daha faal ol- Halkımız iktısadi in elze siyasi is- kuvveti- m oldu- ğunu - anlamıştır. » ER caddesi 6 ) yin (Kasıtap — Tasarruf haftasında yerli malı kullanılması için heryerde propaganda — yapacağım; — bu, benim vatani bir borcumdur. (Reyimi - vitrinlerini iyi döna- Aanlara verecek ve onları ken- dilerinden müstefit edeceğim. * Süleyman B. Cezayirli Hasan Pş. yanında 6 ) — Haftayı sabırsızlıkla bek- liyorum. Bu vesile —ile ne gibi geyler istihsal ve imal ettiğimizi öğrenecek kullan- mıya çalışacağım. Yalnız, yerli malı kullanmak bir tasarruf olduğu gibi, kazancımızdan bir rturmak ta bir ta- Her iki tasarrufa 'de Haj etmek İAzımdır. Sönta kadınlarımız da sade yerli eşya kullanarak tasarruf yapabilirler. * Ahmet Sırri B. ( Hukuk ta- lebesinden 307 ) — Her genç tasarruf hafta- sında her yerde, her fırsatta bullı irşet etmeli; yerli. mah kullanmanın siyasi istiklâlimizi takviye edeceğini söylemelidir. Kadınlar lüks Avrupa eşyası kallanacaklarına sade — yerli malları — kullanmalıdır. Böyle bir haftanm ehemmiyeti üze- ahşveriş (Kasımpaşa, mektebi ve onları miktarını sarruftur. , gae finde daha çok şeyler söylenir. Yalnız, mağaza sahipleri de bu işi ehemmiyetle benimse- melidirler. Yerli malı teşhir eden mağzalar büyük bir va- zife ifa ettiklerine kani olma- hdırlar. ederek | arasında İgörüni —— : semee - ON POSTA ğT -DAHİLİ HABERLER 'i'asarruf Haftası! Ankara Ve Halkın Fikri| F”-spresinin Önünde Dün-Zavallı Bir İhtiyar Başı Parcalanmak Suretile Öldü Dün sabah saat dokuzu on ile Erenköy kaza — olmuş, isminde seksen başı üç geçe Suadiye bir ER. da Mehmet bir y bir ihtiyar, Vak'a şöyle olmuştı met Ef., yolun bir ta- n diğer tarafına geçtiği Ankara ekspresi de âür. Fakat trenin rüz- sırada gârı tesir yaparak biçare ihti- “ İ yar yere dikili bir demir-di- Teğe. çarpılış-ve çokura Güğ müş, başı parçalanmış, ök tür. Bu yüzden trenler bir saat geç kalmışlardıa - Makinistin bir kabahati olmadığı anlaşıl- mıştır. Çünkü tren zamanında durdurulmuştur. Vefat eden ihtiyar bakkala ekmek almıya gilen'” demiryollar “nekinlütle- rinden Ekrem Ef. nin baba- sıdır. mi Bıçak Oyunu İki Sabıkalı Bir Memuru Vurdular Pazar günü akşamı, Galata- da Selânik birahanesinde bir vak'a olmuş, fakat bugüne ka- dar gizli kalmıştır. O akşam birahanede polis taharri me- mürü Ahmet Ef, de bulunu- yormuş. “Eski ” sabıkalılardan kürt Kâmil ile Ali gelmişler, tezgâh * başında içmiye' başla- mışlar, bu sırada Kâmil bir müşteri ile kavga çıkarmış, Ahmet EF. müdahale etmiş. İki kafadar bıçakla memuru kasığından vurmuşlar ve yaka- lanmışlardır. Nemur ağır ya- ralıdır. Silâh Atmış Galatada Karakuş hanında oturan aktör Faik Ef. sebep- siz silâh atmış ve yakalan- mıştır. Gaip Kız Bulundu Bundan dört gün evvel or- tadan kaybolan kitapçı Mih- ran efendinin kızı Kadıköyde bulunmuştur. Y1ı Hasan Bey— Alo. Ankara m1 erası? Kimsin yesa ? Bar —— Ben.. Başvakil İsmet! | Hırsız, Mücevherci Leon Ef. Soyanlar Kimlermiş? yı Geçenlerde, Leon Ef. isminde birinin mücevherat mağazası soyuldu. Bu düt'tânı soyan hırsızlar garip bir tesadüf neticesi meydana çıkmışlardır. Bakınız nasıl: Galatada, Topçular cad- desinde bir otel vardır: Selânik oteli. Altında gazinosu da vardır: Dobriçe birahanesi. Otel sahibi Mehmet Ef. geçenlerde çırağı Aliyi evine gön- dermiş. Karısına bazı şeyler #öyfetinek için. Ali evde kimseyi bulamamış, konsolu açmış, içinde bulduğu elmasları almış ve bittabi ötele dönmemiş, İzmite gilmiş, az sonra hırsızliğın far- kına varılmış, iş polise aksetmiş, hırsız çırakta İzmitte yakala- parak elmaslar elinden alınmış, görülmüş ki Leon Efendinin zaman mücevherlerdir. bunlar tetkik edil dükkânından fakat aşırılan Mehmet Ef. tutuluyor, sorguya çekiliyor ve bu işte yalnız olmadığı, kamârot Mustafa isminde biri ile beraber olduğu anlaşılıyor. İkisi de tevkif edilmişlerdir. Aferin Darüşşafakaya Üç Talebesi Avrupa İmtihanını Kazandı Maarif vekâleti Fizik ve Kimya tahsili için Avrupaya ikişer talebe göndermiye ka- rar versiş ve bir müsabaka imtihanı —açmıştı. — İmtihana muhtelif lise — mezunların dan (100) den fazla Efendi iştirak ettiği halde Fizik ve Kimyayı Darüşşafakadan Sad- reddin Rahmi Riyaziyeden - birisini de ve yineş Darüşşafakadan Fethi Efendi | kazatımıştır. Dün — toplanan — Cemiyeti Tedrisiyci İslâmiye bu Efendis | leri - takdir taltife karar vermiştir. ve Dün toplanmış ve İstanbı- lun belediye hudutlarını . tesbit etmiştir. Bugün de toplana- gaktır. Gayri Mübadil- . lerin Parası... Ziraat bankası gayri müba- dillerin paralarını tevzie bugün başlıyacaktır. Tevziata en az istihkakı olanlardan başlana- cak ve her birine istihkakları- nn yüzde ikisi tevzi edilecek- L M SN Efendiler |* Tahdidi Teslihat Konferansı Mesaisini İkmal Etti İhtzari tahdidi teslihat ko- misyonu — mukavele projesini kabul etmek suretile beş se- nedenberi süren mesaisini ik- mal etmiştir. Şimdi mesele asıl komisyonun içtimamna kal- mıştır. Satış Kooperatifleri )/ İzmirde zürraın malını yok pahasıma — satmasının — önüne geçilmek üzere satış koopera- Ltiflerinin açılması tekarrür et- miştir, Bunlardan (Cumaovası) ve (Kemalpaşa) ya ait olanları İ Şimdiden işe başlamışlardır. Şehir Meclisi * Üç Aylıklar “Eytam ve eramilin üç aylık- Tarinın tevzüne ayın 18 inci | günü başlanacaktır. Dünkü Hırsızlıklar Son yirmi dört saat zarfın- da yapılan hırsızlık vak'alarının adedi dörttür, bir de mantar- cılık tesbit edilmiştir. Yarın Iktısat Haftasıdır Hırsıza ” Yol Gösterdi.. | Kasımpaşada Bir Vak'a ee | Yakup İsminde Biri arısile Görüşen Bir Erkeği Ağırca Yaraladı Vazifesi Çatalcada bulunan Yakup isminde birisi Kasim- paşada kaynatası Salih Ef, nin evinde oluran zevcesinin Ali isminde bir adamla konuştuğu- nu görmüş, içinde k. hissi uyanmış, bunun Alinye “hüöcum etmiştir. Bu yüzden ikisi arasında bir kavga başlamış ve Yakup biçüğinı Çekerek Aliyi boğus zından ağır sürette yaralamıştır. açlık Temyiz Azalığı İstanbul ağırceza mahkeme- si reisi Hasan Lütfü Beye tem- yiz azalığı teklif — edilmiştir. Hasan Lütfü Bey Adliye Va- kâletine bir istida göndererek itizar etmiş ve İstanbulda ip- kasını istemiştir. Bir Mütehassısın Tekaüdü İstanbul Âsarı atika müze- leri (Eski şark) eserleri müte- hassısı Bedri Bey tekatide sevkedilmiştir. — Esnaf Cemiyetlerinin İntihabı Esnaf cemiyetleri müddet- leri biten azaların intihabma yakında yaşlıyacaklardır. —— Evkafa Tahsisat Geldi Evkaf umuüm — müdürlüğü İstanbul Evkafına carmi ve akar- larının tamiri için bir miktâr daha tahsisat vermiştir. Bu- günden itibaren Eyüp ve Sul- tanahmet camilerile bazı akar- ların tamirine başlanacaktır. Eyöüp cami ve şadırvanının tamiri için 1500, Sultanahmet camit için de 5 bin lira ay- rılmıştır. Futbol İşleri İstanbul futbol heyeti dün akşam — aktettiği — içtimada Yerli mallar haftasının ilk | birinci kümenin Fener, Galata- günü yarındır. Bu münasebetle muhtelif yerlerde konferanslar verilecektir. Vitrin müsabaka- sına cumartesi günü başla- nacaktır. saray, Beşiktaş, Vefa, İstan- bulspor, Beykez, Anadolu ve Süleymaniye takımlarından terekküp etmesine karar Vver- miştir. erine | * | je si: 'w Dahiliye Vekili Dün Ankaraya Gitti Şükrü Kaya B. dün hükümet merkezine avdet etmiştir. Dahili* ye Vekili hareketinden evvel ga" zetecileri kabul ederek emanti ile vilâyetin tevhidi kararının |) | bir netice verdiğini ve ufak tefek kusurların - zamanla — azalacağın! söylemiştir. Vali ve kaymakamlaf arasında geniş tebeddülât yapıla* cağı rivayetini de tekzip etmiştifi İstanbul vali muavini Fazlı Bün İ — valiliğe tayin edileceği rivayetit© gelinceş Fazlı B. çok çalışkı ve muktedir. bir idare adamıdılı Terfii zamanı gelince elbette bif valiliğe tayin edilecektir. Fakat gimdi mevzubakla değildir. Şükrü Kaya B. mülki teşkilâtta tebeddülât — yapılacağının — şimi söylenemiyeceğini — kaydetmiştir. Bu dakikada” tetkikat yapılımı dir. - Fakat- Kakâri - vilâyeti! Van vilâyetine raptı karar altınA almmıştır. & Halk Fırkası İstanbul Heyeti Değişti — Halk fırkası İstanbul heyetiniğ müddeti — bitmiştir. Bu heyetit yerine yenisinin kongrelerda intir habına intizaren bir heyeti müte” şebbise teşkil edilmiştir. Bu yetl heyet Cevdet Kerim, Rüknettit; Ali Rıza, Esat, İbrahim Beylerdet müteşekkildir. Yedek arzalıklara Salâh Cimcox, İbrahim Âli Bey” lerle Safiye Hüseyin Hanım tayi$ olunmuşlardır. Defterdarlıkta Yeni Bir Mesele Çıktı Avunduk — zadelerin — umuml istihlâk — vergisi — cari — olduğu zamanlarda bu vergiyi vermedtf büyük bir muamele yaptıklar! anlaşılmış ve tahkikine başlanmığ” tır. Verilmesi “Tâmmgelen — verii 106 bin liradır. Fakat bu paranıf alınmamasından mes'ul olan kirü” dir? Verginin almacağı sradi Avunduk zade ticaretanesi iflâf elmiştir. Sindik heyeti bu ticaret? neden matlubu olanların bir 4f zarfında müracaatlarını istemiştif' —| Defterdarlık bu para için müddet geçirdikten sonra müracatta buli ve müracaati bittabi mazarı dik” kate alınmadı. Şimdi anlaşılma$! kcap eden nokta bu müracaatif neden geç yapıldığı noktasdır. Londra Sefiri Devlet Bankası Müdürü Olacak Londra sefiri Ferit Beyin Det” let bankası - müdürlüğüne tayif edileceği ve kendisine- , ayrıca bir memuriyet daha verilt” ceği söylenmektedir. — Beyl Bir daha sana, yüz milyon verirse bana — D -Pazar Ola Hasan B. V: —— İsmet Pş. 4: Hasan Bey— Sen beni Maliye vekili yeı T '©n para borç almadan devleti idare ederim. TasAff” gaparım, tasarrufl Tam sırası, Maliye Vekili de bartf